Tijdens de 2 lesuren Techniek hebben we een andere leerkracht gehad want de onze was naar een bijschooling . We hebben in die uren veel gedaan, namelijk geprutst met draden, zien of het molentje werkte (hij doet het ), en plexiglas uitgesmolten, maar er waren wat problemen met dat glas, want eerst wouden we het uitzagen, maar dat ging niet al te snel, toen zijn we gaan boren, maar de boor bleef er weer in steken dankzij mij (alweer ). Uiteindelijk zijn we het gaan uitsmelten met een soldeerbout, maar iemand had per ongeluk het plexiglas doormidden gesmolten... Maar na een kleine reparatie was het gelukt en mochten we naar huis.
Vandaag hebben Lana en Gitte de werkfiche afgemaakt en afgedrukt. Vincent, Rik en Brent hebben super hard gewerkt aan ons werkje. Ze hebben gezaagd, gelijmd en veel plezier gemaakt. Lana en Gitte hebben ondertussen al een stukje van het stappenplan geschreven. We gaan goed vooruit!
Maandag zaten we in de techniek klas samen met het eerste uur 1H en het tweede uur 2F.Dat was tof!! Laura,Stijn,alex en ik hebben praktijk gedaan! we hebben vooral plankjes gezaagt en de juiste afmetingen genomen zodat we volgende week al direct goed koneden starten ! . Elena heeft alle notietis gemaak voor onze powerpoint. Brent heeft dan weer op de computer gewerkt aan de poiwerpoint voor het materiaal en het was een geslaagt resultaat!! Allemaal hard gewerkt dus!!! Groetjes Alex,laura,Brent,Elena,Stijn,Birthe met andere woorden GROEP 1 !!!
Deze keer tijdens de 2 lesuren Techniek hebben we het eerste lesuur naar een lange (en wat saaie) uitleg geluisterd hoe we gereedschappen moesten gebruiken en die fiches van gereedschap en zo moesten maken. Maar een kwartier voordat het eerste lesuur gedaan was gingen we naar het lokaal om aan de praktijk om ons project te maken. Onze groep had de tafelventilator op Zonne-energie. Maar het begon niet direct goed... We deden de materialen uit de zak, en we moesten al direct beginnen maar we hadden een van de allerslechtse handleidingen die je kan bedenken. Gelukkig vonden weg totdat ik, de blogmaster, in het plexiglas moest boren. Ik trok de boor eruit en de boor bleef steken in het glas. Na dat de leerkracht de boor eruit kreeg, hebben we verdergewerkt totdat het tijd was om naar huis te gaan.
vandaag mochten we in ons groepje de rollen verdelen. Gitte en Lana moeten opzoeken op de computer en een blad maken met alle het materiaal op met een beetje extra uitleg. Vincent,Rik en Brent hebben dan weer de praktijk op zich genomen . Zij zijn eerst eens gaan kijken wat ze allemaal moesten doen en hoe ze te werk zouden moeten gaan. Dan hebben ze dat uitgevoerd. Ze zijn direct begingen te werken( schuren, zagen ( met de zaag ).later volgen er nog foto's groetjes , groep 2
We zijn met een nieuw project begonnen, een heel erg moeilijk project.
Voor dit project moeten we een moeilijk werkje, samen met 2 bundels maken in 8 lessen.
We kozen voor een soort windmolen dat zo bij een huisje staat, heel mooi.
Was het ook maar zo makkelijk...
Het maakt niet uit, we gaan ervoor!
Dit zijn al de leden van de nieuwe groep 2:
-Lana (ik) -> Blogmaster
-Rik -> Materiaalmeester
-Vincent -> Verslaggever
-Gitte -> Researcher
-Brent -> Organisator
Nu zijn de taken anders verdeelt natuurlijk, maar hun belang in de groep is ook veranderd: Nu is de blogmaster bijvoorbeeld minder belangrijker en is de organisator de belangrijkste in de groep.
Dat was ons eerste bericht, we hopen dat we een goed werkje gaan leveren en we goede punten zullen binnenhalen!
Hallo, wij zijn groep 3 van 2B en we gaan jullie zeggen wat er in de Techniekles zoal gebeurd. In het eerste uur hebben we de hele tijd naar een (saaie ) uitleg geluisterd van Mr. De Vos hoe we ons project moesten maken. Maar de leerkrachten hebben het moeilijk gemaakt door een groot aantal fiches te maken over gereedschap enzo. . We werden ook in groepen gedeeld. Het 2de uur na de speeltijd moesten we in groep overleggen welk project van energie we gingen nemen. We hebben de tafelventilator op zonne-energie genomen want dat leek ons het makkelijkste. We hebben ook afgesproken welke materialen we moesten meenemen tegen de volgende keer. Toen gingen de bel en konden we naar huis gaan.
Hallo iedereen groep 1 voor de eerste keer. Vandaag zijn we gestart met ons project energie!! We hebben het eerste les uur veel uitleg gekregen. Maar in het tweede kwam verandering. We hebben het tweede lesuur al heel veel gediscussieerd. Voor welke taken en opdracht we zouden nemen. Uiteindelijk heeft iedereen zijn taak gekregen. Brent is de Researcher hij zoekt dinges op als we dat nodig hebben. Stijn is de Materiaal meester. Hij zorgt voor al het materiaal.Alex is de verslaggever hij geeft dinges door aan de leerkracht. Elena hielt het gemakkelijk en koos geen taak.Laura is heel belangrijk in onze groep zij is de organisator en regelt echt alles !!! En ik Birthe ben de blogmaster en laat jullie alle dinges weten over wat er gebeurd met ons tijdens het project. We kozen ook een project en dat was: Zon aangedreven proppetor. Niet makkelijk maar het zal ons wel lukken. Groetjes van groep 1 Laura,Elena,Stijn,Brent,alexander en Birthe
We hebben nieuwe groepen gemaakt en daarom typ ik (Jens) nu.
Wie er nog in onze groep zitten zijn; Anouk als verslaggever, Emma als organisator, Lien als materiaalmeester en Liese als researcher. Ikzelf ben de blogmaster van de groep.
Vandaag hebben we gekozen wat ons project voor de komende maanden gaat worden. We hebben gekozen voor een 'tafelventilator' op zonne-energie.
Zo dit was nog maar eens een blogverslag van groep 4.
Het was een Saaie les want we hadden geen techniek,
en we moesten individueel werken
We hebben een filmpje bekeken over hoe je brood moet maken
En die man kon door de tijd reizen,
En wist je al dat brood ook reist
Dat komt door een schimmel genaamt gist
Wil je meer weten ga dan naar
www.hoemoetikbroodmaken.be
Dit was groep 4
Alexander liese elena vincent lana hannah
groep 4 16/10 Deze les was het terug iets saaier omdat we die zelfevaluatie moesten invullen. Het was wel nog een grappige les wegens dat filmpje. Dat filmpje was onze eerste toets van dit jaar! Het ging over bakker jan die ongeveer leefde in de 17 e eeuw. Er was ook een persoon waarvan ik de naam niet ken die op zolder een pot mat tarwe had gevonden.....tja...hollanders héé!!!! maar voor de rest was het nog een ca va les!
Srry wegens problemen met mijn internet kan ik dit as wat wlater verzenden
hallo lezers:
eindelijk hebben we confituur gemaakt elena heeft heel veel moete afwasse en opruime En Liese heeft de stilte (waneer het nodig was) goed bewwaart en de rest heeft wat van alles gedaan
als je thuis eens confituur wilt maken:
-suiker -aardbeien dit was groep 4 hannah liese alex lana vincent
Vandaag was een van de leukste lessen techniek: We hebben gekookt! Alle groepen hebben lekkere aardbeienconfituur gemaakt.
Birthe, Gianni, Gitte, Lien, Anouk en ik hebben eerst de kroontjes van alle aardbeien gedaan. Daarna hebben we elke aardbei in 4 stukken gesneden.
Na dat we dat deden, zetten we de aardbeien op het elektrisch vuurtje. Er bleven steeds 2 groepsleden achter om in de 2 kookpotten vol met aardbeien en suiker te roeren. De anderen die niet roerden maakten hun etiket zo mooi mogelijk! De bedoeling is natuurlijk dat je etiket dan zo mooi en goed mogelijk opvalt! Daar werd dan wel de nadruk op gelegd natuurlijk.
Na dat hebben de andere groepsleden nog alle potjes met lekker confituur gevuld! Ik (Brent) zette dan dit bericht op de blog terwijl zij de potjes aan het vullen waren.
Het resultaat is absoluut de moeite waard!
Dit was een van de leukste, en lekkerste technieklessen ooit! We hopen dat we nog zulke technieklessen zullen meemaken!
08/10/12 groep 4:vandaag heb ik een ganse boterham te vertellen,heb je hem ,,,,boterhammen hahahaha ok nu serieus,we hebben echt heerlijke confituur gemaakt,je denkt misschien dat het gemakkelijk is,maar dat is het helemaal niet.We moesten eerst en vooral de aardbeidjes kuisen en het het hoedje eraf snijden,Daarna moesten we de aardbeidjes in vier snijden en ze in de pot gooien.Daarna moesten we de afwas doen van alle dingen dat we hebben gebruikt.De aardbeidjes moesten daarna opgewarmd worden,er moest een flink pak suiker op.Het moest in dik half uur in de pot blijven.We moesten daarna het etiketje ontwerpen en zeer mooi maken.daarna mochten we de confituur in ons potje doen en eens proeven met onze vingers van de confituur.Emma heeft ook een paar fototjes getrokken,die komen er waarschijnlijk nog iets later op.Het was vandaag echt een zeer leuke les,alleen spijtig dat alexander en ik een beetje onder ons voeten hebben gekregen omdat we ons vorig artikel niet in orde hebben gekregen maar voor de rest.....Dank u meneer De Vos voor deze fantastisch leuke les!!!