Welkom op deze blog!

Archief per week
  • 25/06-01/07 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 26/09-02/10 2005
    Inhoud blog
  • Foto's bolle neuzen
  • Back in action!
  • 5541 geeft de geest...
  • 13/05
  • 12/05
    Een interessant adres?
    Gastenboek
  • fijn
  • Leuk gedaan
  • Bedankt!
  • Mooi mooi
  • nice

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in het gastenboek

    swfjvh en trainfreak4403
    Voor alle treininfo moet je hier zijn!
    Welkom op deze blog die over treinen, zowel groot en klein, gaat.
    04-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2+3 maart
    Vrijdagavond en zaterdagnamiddag was het weer "modelbouw-time"

    De wissels die ik al had uitgerust met een lampje weigerden natuurlijk dienst, het lampje bleef gewoon branden
    Dan maar opzoeken wat de oorzaak is...
    De deurbel (lees ontkoppelrail) heb ik ook weer kapot gekregen

    Het zijn allemaal maar kleine dingen, maar ze moeten wel gebeuren hé!

    Woensdag hopelijk gaan spotten!
    Als het weer tegenvalt zal het met de paraplu worden

    04-03-2007 om 21:48 geschreven door trainfreak  


    01-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 Maart

    Gisteren bestond de blog 1 maand, het was de bedoeling om hem in februari al te hebben!
    Vandaag dus 'officieel' 1 maand! Mogen er nog vele volgen!!!

    Zoals jullie gisteren al konden lezen was onze soldeerbout kapot.
    Vandaag na school zijn we direct om een nieuwe gereden.

    Ik heb hem direct 'getest' door nog 2 wissellampjes te solderen, man wat een prutswerk!
    Wat er allemaal moet gebeuren voor zo 1 wissellampje:

    *Boor eerst door de opening waar je een kotje kan opzetten, in de plaat (voor de draadjes).
    *Je schuurt of vijlt het resterende plastiek weg van het verhoogje voor het kotje.
    *Je haalt het beschermingsdeel van de wissel.
    *Slijp de contacten door aan het begin en einde van de wissel zodat de rail geïsoleerd wordt.
      Welke je moet doorslijpen is afhankelijk van wanneer het lichtje moet branden.
    *Vervolgens slijp je aan de wisseltongen een biel halfdoor, die ene aan de oorsprong van de tong geeft stroom door aan de rails.
      Als je dit niet doet dan is je rail niet geïsoleerd, en welke je moet doorslijpen is afhankelijk van wanneer het lampje moet branden.
    *Steek het ledje nu door de opening en soldeer de draadjes aan de gepaste 'klem'. De korte is voor de middengeleider, de lange voor de rails!
      Je moet dus al zeker zorgen dat je 1 draad aan de lange klem van de rechte rail gesoldeerd hebt (is te zien in welke stand het lampje moet branden).
    *De weerstand moet aan het langste stukje van de led komen.
    *verzet de wissel zodat je zeker bent niet niets van je draden/weerstand/soldeer in de weg zit.
    *Zet het beschermingsdeel er terug op en sluit de wissel aan.

    BELANGRIJK: Als het wissellampje lang moet branden, is het best dat je de weerstand onder de tafel hangt. Deze wordt namelijk nogal vlug warm en anders heb je misschien voor dat de bescherming van de wissel smelt en de wissel rijp is voor de vuilbak (of wisselstukken natuurlijk).

    Nog een wissel of 25 te gaan...
    Ik schat max. een uurtje per wissel (dan mogen er natuurlijk geen grote problemen opduiken).
    Nog heel wat werk dus, maar kom, je moet er iets voor over hebben!

    01-03-2007 om 22:17 geschreven door trainfreak  


    28-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28/02

    In de late namiddag weer begonnen aan de lichtjes op de wissels. Blijkbaar had ik er al 1 verkeerd aangesloten want die bleef maar branden.
    Dit 'probleem' is ondertussen al opgelost en straks mag de wissel weer op zijn plaats!

    Hopelijk kunnen we zaterdag om de relais (als ze al binnen zijn teminste)!

    Ook heb ik het net weer gekund om de soldeerbout weer kapot te doen, en natuurlijk zijn alle winkels net dicht
    Wachten tot morgen dus voor een nieuwe soldeerbout, of soldeerpunt!

    Met het feit dat de dagen aan het lengen zijn heb ik ook meer en meer zin om te gaan treinspotten, zoals ik volgende woensdag ga doen.
    Wel een dilemma: of treinspotten, of verder doen aan de modelbaan, maar soit, er komen nog genoeg vakanties

    Voor het laatste nieuws omtrent treinen kunnen jullie altijd om mijn forum terecht!

    We zullen er nog maar een beetje reclame voor maken zeker?

    www.railforum.tk
    www.railforum.tk
    www.railforum.be.tt
    www.brailforum.be.tt

    28-02-2007 om 19:24 geschreven door trainfreak  







    E-mail mij

    Indien u meer uitleg of foto's wenst, of de foto op een beter formaat, klik dan op onderstaande knop om me een mailtje te sturen!


    Startpagina !

    Zoeken met Google



    Zoeken in blog


    Laatste commentaren
  • veel blogplezier (steffi)
        op Welkom!

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs