Welkom op deze blog!

Archief per week
  • 25/06-01/07 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 26/09-02/10 2005
    Inhoud blog
  • Foto's bolle neuzen
  • Back in action!
  • 5541 geeft de geest...
  • 13/05
  • 12/05
    Een interessant adres?
    Gastenboek
  • fijn
  • Leuk gedaan
  • Bedankt!
  • Mooi mooi
  • nice

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in het gastenboek

    swfjvh en trainfreak4403
    Voor alle treininfo moet je hier zijn!
    Welkom op deze blog die over treinen, zowel groot en klein, gaat.
    20-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20/02
    Vandaag weer wat aan modelbouw gedaan.

    Er is voortgewerkt aan de betere afwerking van de ledjes voor de wissels.
    Ik heb een manier gevonden dat ik een wissel op 30 minuten met een ledje kan uitrusten.
    Er zijn al 2 wissels gedaan, er moeten er nog een dertigtal gedaan worden...

    Hopelijk kunnen we vlug beginnen aan de bloksecties, want vandaag hebben we weeral enkele botsingen voorgehad
    We zullen morgen wel zien of de relais al binnen zijn.

    20-02-2007 om 21:01 geschreven door trainfreak  


    17-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spotten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Omdat er omleidingen waren door werken op L50a, zijn we deze namiddag gaan spotten langs L75.
    Aan passagierstreinen was geen gebrek, maar we hebben bijna geen enkele cargo gezien.

    Het was toch een geslaagde namiddag!

    17-02-2007 om 00:00 geschreven door trainfreak  


    16-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uit de krant

    Treinbestuurders leggen enkele uren het werk neer
    Stakers protesteren tegen hoge werkdruk

    Dendermonde - De zeventig treinbestuurders van de stelplaats Dendermonde legden van gisterochtend vroeg tot 15 uur het werk neer. Reden van de staking was volgens het gemeenschappelijk vakbondsfront de hoge werkdruk. Het treinverkeer liep vertraging op.

    Deze staking is noodzakelijk'', onderstreept treinbestuurder Herman Verwaeren uit Dendermonde. ,,Al maanden wijzen we er de directie op dat er gaten in de personeelsbezetting gaan vallen, wegens mensen die met pensioen gaan. Maar onze oproep valt in dovemansoren. Gevolg is dat er personeel te kort is en dat het heel moeilijk wordt om vrij te nemen. Als we een dag vakantie willen, moeten we dat twee maanden op voorhand aanvragen. Naar een begrafenis gaan van een neef, nicht, tante of oom mogen we vergeten. We kunnen er geen dag voor vrij nemen.''

    ,,Tegen eind dit jaar gaan zeven of acht treinbestuurders met pensioen'', vullen de vakbondsafgevaardigden Luc De Smet (ACV), Luc Pauwels (OVS) en Rudy De Feyter (ACOD) aan. ,,Vele van de mensen nemen eerst al hun vakantie op en werken dus nu al niet meer of stoppen binnenkort.''

    ,,Die mensen moeten zo snel mogelijk worden vervangen, maar dat gebeurt niet. Nochtans heeft de directie perfect zicht op wie met pensioen gaat. Daar komt nog bij dat nieuwe treinbestuurders pas na drie maanden opleiding aan de slag kunnen. Concreet eisen we op 1 maart vijf nieuwe treinbestuurders voor Dendermonde.''

    Akkoord bereikt

    Rond de middag gingen directie en treinbestuurders rond de tafel zitten en werd een akkoord bereikt. Volgende week gaan twee nieuwe treinbestuurders aan de slag en tegen 1 april komen er nog eens vier extra treinbestuurders naar Dendermonde. De vakbonden schaarden zich achter dit compromis en om 15 uur gingen de treinbestuurders opnieuw aan de slag.

    De Bond voor Trein-, Tram- en Busgebruikers (BTTB) was niet te spreken over de stakingsactie. Uit heel Vlaanderen werden treinbestuurders naar Dendermonde gestuurd, maar het treinverkeer liep onvermijdelijk vertraging op. ,,We vinden een onaangekondigde werkonderbreking onaanvaardbaar. De reizigers worden gegijzeld. Een hoge werkdruk doet zich niet van de ene dag op de andere voor. Directie en stakers moeten zo snel mogelijk tot een vergelijk komen.''

    Het Volk

    16-02-2007 om 07:18 geschreven door trainfreak  


    11-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11/02
    Vandaag niets speciaals buiten wat gereden.

    Gisteren nog de koppeling van de 8024 een beetje afgeslepen omdat die nooit wou afkoppelen (met de telex omhoog).

    Vanmiddag was de kermis al open om 14u, gelukkig is de muziek nu al stiller (moet straks slapen)
    Ook kwam Eric (mede treinspotter) op bezoek om de 5907 op foto vast te leggen!

    11-02-2007 om 21:54 geschreven door trainfreak  


    10-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe loc!
    Vandaag zijn we onze nieuwe loc gaan halen. Het betreft de 5907.

    Een beetje achtergrondinformatie:
    De 59'ers waren de eerste diesellocoomtieven (HLD) bij de NMBS. Ze kwamen in dienst midden de jaren 50.
    Nu zijn er slechts 2 exemplaren in goede staat bewaard: de 5941 bij het TSP en de 201.010 (latere 5910) bij het historische patrimonium van de NMBS.
    Wie foto's of filmpjes wenst dient maar een mailtje te sturen!

    De kudde schapen die we besteld hadden staat ondertussen ook al op zijn plaats.

    10-02-2007 om 18:53 geschreven door trainfreak  


    09-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 09/02
    Vandaag kreeg ik bijna spijt dat ik een pc heb.
    De partitie waar 99% van al mijn data opstaat was bijna verdwenen.
    Meer den 6 000 treinfoto's, bijna zomaar weg

    Gelukkig heb ik een goeie back-up die werkte.

    De pc staat nu terug in orde en zo meteen gaan we voortwerken aan de baan.

    Ik hou jullie op de hoogte!

    09-02-2007 om 19:33 geschreven door trainfreak  


    07-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modelbouw op woensdag
    Jawel, ook de woensdagnamiddag wordt er voortgebouwd!

    -Vandaag de ondersteuningen geoptimaliseerd, het was eigenlijk wel nodig ook.
    Daarbij enkele kabels moeten herdoen omdat ze waren losgekomen.
    -Voorbereiding ledjes wissels, hoewel ik nog steeds niet weet hoe
    -Zeer kleinschalig begonnen aan het leiden van de kabels in kabelgoten.
    -Enkele kabel weggewerkt die vroeger zichtbaar lagen. Gaatjes geboord en daarin de kabels naar de onderkant geleid.

    Toen ik vanmiddag naar huis reed lag er nog sneeuw op de velden en in het gras.
    Ook zou er een 55'er rijden naar Zeebrugge. Maar ik zag het niet zitten om hem op te wachten in de koude!

    Het komende weekend is er kermis 50m. verder. Benieuwd hoe laat het zal worden...

    07-02-2007 om 19:21 geschreven door trainfreak  


    06-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste sneeuw
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag viel hier in Wetteren de eerste sneeuw.
    Het sneeuw al sinds 16u en stopt nog niet!

    Vandaag geen modelbouw: school te laat gedaan (17u) en huiswerk

    06-02-2007 om 17:56 geschreven door trainfreak  


    05-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen modelbouw
    Vandaag kan ik niet aan modelbouw doen: te veel huiswerk.

    Ik ben nog steeds op zoek naar een schakeling voor het ledje aan de wissels.

    De eerstvolgende keer ga ik een schakeling testen met mijn schakelrail.
    Als de trein contact geeft zal de wissel automatisch moeten verspringen.

    05-02-2007 om 18:26 geschreven door trainfreak  


    03-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste dag weekend

    Nu zijn we al een heel eind gevorderd met de baan.

    De vorderingen:
    -Reeds 1 schakelaar hangt verborgen en heeft een verklikkerlichtje.
    -Het lichtje van de kruiswissel brand ook al als het zin heeft. Toch beter dan niets!
    -De ontkoppelrail is elektrisch aangesloten en werkt naar behoren!
    -Alle schakelaars zitten nu onder de baan en met een verklikker ledje. Hierbij is wel nog een klein probleempje maar daar zal ik straks wel een oplossing voor vinden.
    -Er zijn plannen om al onze wissels (35 in totaal) met een ledje uit te rusten. Als er zondag nog tijd over is doen doen we een test op 1 wissel en als dat mogelijk is beginnen we eraan!
    -Er zijn 'gootjes' gehangen voor de kabels. Die worden ontdaan van alle hindernissen en dan aan elkaar gesoldeerd.

    In de hoop, en angst voor het vele werk, zijn de bestelde relais waarschijnlijk komende week binnen.
    Een nieuw tijdperk zal dan ingaan

    03-02-2007 om 00:00 geschreven door trainfreak  


    02-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2/02
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In de loop van de avond hebben we vandaag nog wat voortgedaan.
    -Ontkoppelrail uitgenomen en getest om elektrisch aan te sluiten, achteraf ook geverfd.
    -Schakelrail voor bloksecties uitgenomen en geverfd samen met nog enkele kleine rails.

    De werktrein getrokken door de 5541 had een koppelingsbreuk. De Duitse 365 709-5 had de eer om de ontkoppelde wagons, met Telex-koppeling omhoog, op te duwen naar de bundels waar de wagens werden aangekoppeld. Zo konden de werken toch nog verdergaan.

    02-02-2007 om 00:00 geschreven door trainfreak  


    01-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ziek
    Vandaag heb ik wegens een maagontsteking niets kunnen doen.
    Hopelijk gaat het vlug over en kan ik dit weekend voortbouwen!

    01-02-2007 om 00:00 geschreven door trainfreak  


    31-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modelbouw 31/01
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag een tweetal uurtjes gemodelbouwd.
    Resultaat:

    -De pas toegekomende ledjes uitgetest door er een weerstand tussen te plaatsen en aan te sluiten aan de 'kleine' transfo.
    -Schakelaarkop staat niet langer meer op zijn kop.
    -Schakelaar voor de baanverlichting aan/uit staat nu onder de ban gemonteerd.
    -Enkele 'lusterklemmen' vervangen door de draadjes aan elkaar te solderen. De lusterklemmen worden gebruikt bij het volgende project. Het gebruik van gesoldeerde draden is wel goedkoper, maar moeilijker om later draden bij te voegen.

    Een fototje van vandaag:

    We zien de 6218 met de langste combinatie die mogelijk is op onze baan.

    Meer foto's volgen...

    31-01-2007 om 21:20 geschreven door trainfreak  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom!
    Welkom op mijn blog!

    Deze zal ik proberen vanaf 1 februari 2007 elke dag aan te vullen!

    Deze zal dus voornamelijk over mijn modelbaan gaan, en mijn passie voor treinen.

    Veel plezier!

    31-01-2007 om 15:36 geschreven door trainfreak  


    27-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stationsbuurt is topprioriteit

    Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt.  Het is gewoon zoals je het zélf wenst.  Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed.  Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.

    Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat.  Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard. 

    27-09-2005 om 16:32 geschreven door trainfreak  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekend: dag 2

    Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig.  Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.

    Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.

    Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".

    Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen.  In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.

    Nu is uw blog aangemaakt.  Maar wat nu???!

    Lees dit in het volgende bericht hieronder!

    27-09-2005 om 16:32 geschreven door trainfreak  







    E-mail mij

    Indien u meer uitleg of foto's wenst, of de foto op een beter formaat, klik dan op onderstaande knop om me een mailtje te sturen!


    Startpagina !

    Zoeken met Google



    Zoeken in blog


    Laatste commentaren
  • veel blogplezier (steffi)
        op Welkom!

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs