Foto
Foto
Foto
My guestbook
  • onderdelen !!
  • demper
  • meer monobouwers
  • MuZ Skorpion bikes
  • Goe bezig !!!

    Feel free to press the button and leave me a message!

    Blog als favoriet !
    Foto
    http://www.youtube.com/watch?v=vhZdKNR9ZhM

    Videofragment van het 660 MuZ/Yamaha Blok zonder demper (enkel voorbochten).
    Foto
    Foto
    Archief
  • Deel 2 foto's
  • mooi weer en dus een foto update...
  • ...afdekplaatje voorlicht...
  • ...ophangplaatje uitlaat...
  • ...Foto update 31/12/2011...
  • ...van straat tot circuitfiets...
  • ...een nieuwe neutral sensor(bout)...
  • ...en we kunnen weer!...
  • ...Update 09/10/2011! ... Eerste testrit en eerste tegenvaller!...
  • ...'Bagster' tanktas en hoes...
  • ...zitkussen op maat!...
  • ...zit en spatbord gespoten!...
  • ...eigenbouw kentekenplaat -en knipperlichthouder...
  • ...Koso RS Dyno 's avonds...
  • ...Zitje en spatbord...
  • ...foto update...deel 2
  • ...foto update...deel 1
  • ...aanpassing van de tandwielhouder...
  • 06/09/2011... Update!
  • Aangepast subframe...
  • Tellerhouder voor de Koso en het contactslot...
  • Nieuw achterlicht...met leds!
  • Bar end mirrors...
  • Remlichtsensor op remoliedruk...
  • Foto's magneetbout (remschijf) en ophangbracket...
  • Enkele foto's met de zit er los op...
  • Temperatuursensor koelvloeistof...
  • Bekabeling netjes weggewerkt...
  • Een perfecte zit!
  • Eindelijk terug gestart!
  • Aangepaste koplamphouders en tanksteun...
  • Update! 11/06/2011
  • Universele (losse) K&N luchtfilters...
  • Brembo achterremklauw, spacer + Paioli klauwadapter
  • Koplampsteunen en chokehendel...
  • Wijziging van de plannen!
  • Schetsplaten en afdekkapjes in het matzwart...
  • Nieuwe helm gekocht...
  • Kleine update...
  • Subframe verder aangepast....
  • Nieuwe achtervelg voor de SuperMono!
  • Subframe gedemonteerd...
  • Nieuwe digitale teller van KOSO!
  • Nieuwe koplamp!
  • Plaatsen van de koppeling -en gaskabels.
  • Enkele foto's van hoe hij er nu bijstaat...
  • Aangepaste balhoofdpen is binnen!
  • UpsideDown voorvork
  • Het nieuwe voorwiel voor de SuperMono
  • De Clipons van de SZR met bedieningsarmaturen
  • Aanpassing van de kabelboom en veranderen van de stekkers en kabels...
  • De Brembo Goldline klauwen, remleidingen, pomp met hendel en reservoir...
  • De lichtgewicht schijven vooraan...
  • De zoektocht naar onderdelen...
  • Doorheen de jaren...
  • De eerste veranderingen aan het basismodel...
  • De basis van de SuperMono was een...
    Super Mono Racer Project
    ... building a Super Mono Racer ...
    24-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aangepast subframe...

    Het subframe van een MuZ Traveller is niet hetzelfde als dat van een Sport. De nieuwe poly monoseat op basis van Sport en Cup panelen had wel de juiste afmetingen maar kwam niet overeen met het Travellerframe dat voorzien was voor de grote duozadel. De zit zat veel te laag en er waren geen bevestigingspunten. Een uit aluminium vervaardigt kadertje werd in elkaar geknutseld zodat de zit op de juiste hoogte kwam en netjes aanpaste aan de benzinetank. Op dit kadertje worden snelsluiters geplaatst om de zit stevig en veilig vast te zetten, maar eveneens snel te kunnen demonteren.

    Verdere aanpassingen:

    * In een eerste fase had ik de voetsteunen en overbodige bevestigingspunten afgeslepen en het frame netjes zwart gespoten. Doordat er nog teveel zaken moesten worden uitgeprobeerd was de verf echter snel weer beschadigd.

    * Om de nieuwe accuhouder vast te zetten waren er eveneens geen bevestigingspunten (origineel zit de accu achter in/op de luchtfilterbox), twee verticale en evenwijdige latjes werden daarom op het frame gelast en bieden meer dan genoeg ruimte om een eigenbouw of ontwerp bakje op te hangen.

    * De uitlaat moet hoger geplaatst worden naast of onder de kont. Het originele ophangpunt was al weggeslepen en in de plaats liet ik iets verder naar achteren een stalen plaatje oplassen. Hierop kan ik dan een zelf ontworpen ophangbeugel bevestigen.

    * Om een nieuwe nummerplaat/knipperlichthouder vast te zetten op het frame heb ik een hoekprofielplaatje laten snijden, plooien en oplassen.


    Alle lasnaden werden bijgeslepen en het frame werd opgeschuurd om vervolgens met zwarte hoogglans 'Hammerite' te worden gespoten. Deze verf is veel sterker en beschermd het frame beter dan welke andere verf tegen roest en vuil.







    24-08-2011 om 23:37 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    11-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tellerhouder voor de Koso en het contactslot...

    De oude teller van de MuZ was al vervangen en enkel het contactslot bleef over. De nieuwe teller, een Koso RS Dyno is kleiner, lichter en vooral moderner. De bovenste kroonplaat afkomstig van de SZR was reeds aangepast voor circuitgebruik en men had de houder voor het contactslot al afgeslepen.
    Het stuurslot zou ik toch niet meer gebruiken en dus kon het slot eender waar geplaatst worden. Ik ontwierp een eenvoudige tellerhouder die bovenop de kroonplaat kon worden vastgezet.

    Omdat ik een stevige en nette teller wou liet ik naar mijn schets en opmetingen een 3mm dikke houderplaat laseren bij 'Lastertek', een bedrijf gespecialiseerd in laseren, lassen, plooien, snijden... Ik liet wel alleen de gaten voor het contactslot en de balhoofdmoer uitlaseren zodat ik nog de vrijheid had om  de resterende (kleinere) bevestigingsgaten te maken.

    Het resultaat is eenvoudig en uniek, dus helemaal zoals gewenst.











    11-08-2011 om 18:39 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    05-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw achterlicht...met leds!

    Door de nieuwe monoseat/racekont is er geen plaats meer voor een origineel achterlicht van MuZ (de kont is uit 1 stuk en dicht gemaakt). Ik vind het zonde om de kont te beschadigen en een gat uit te zagen zodat er een achterlicht kan worden ingebouwd. Het licht lager hangen is ook geen optie, dit zou de nummerplaat teveel naar onderen brengen. Daarnaast is het geen geheim dat de originele achterlichten van MuZ, echte lampenvreters zijn. Daarom kocht ik een E-gekeurd 'LED' achterlicht met rij -en stoplichtfunctie dat veel kleiner is dan het origineel maar minstens evenveel licht produceert. Onderaan zijn er 4 leds die de nummerplaat verlichten. De leds van het rij -en stoplicht lichten rood op.
    Het nieuwe achterlicht is veel kleiner en past net boven de nummerplaat!





    05-08-2011 om 17:34 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bar end mirrors...

    Omdat ik met de motor ook op de baan blijf rijden vond ik het veiliger om spiegels te monteren. Op de clip-ons is echter geen plaats meer en met klemmen kan er dus niet gewerkt worden. Enkel de koppelingshendel(houder) biedt de mogelijkheid om een spiegel in te draaien/schroeven. Een spiegel die rechtop het stuur staat vind ik echter niet mooi en geeft een vreemde indruk.
    De oplossing vond ik in 2 kleine (lichte) 'bar end' spiegels. Deze worden op de bout van het stuurgewicht geschoven alvorens deze het stuurgewicht ingaat en vastzet.

    * Omdat de boutgaten in de spiegels voorzien zijn op een M6 heb ik deze naar M8 geboord. De originele inbusbouten van de stuurgewichtjes zijn 1 cm te kort dus moeten er nog wel 2 langere gehaald worden. De inbuskop zelf, valt netjes in het uitgefreesde gat en de M8 gaat er nu perfect doorheen.





    05-08-2011 om 14:36 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Remlichtsensor op remoliedruk...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De nieuwe Brembo remhendel afkomstig uit de racerij is niet voorzien van een remlichtsensor die 'aan en uit' gaat bij het intrekken/lossen van de rem.  Een banjobout met aan het einde een druksensor verhelpt dit probleem zonder moeite!

    * Omdat ik moest wachten op de nieuwe banjobout kon ik de remmen nog niet vullen met remolie en ontluchten. De banjobout moet wel nog een klein stukje worden ingekort. Wanneer deze op zijn plaats zit ga ik aan de slag met de remmen en staan we weer een stapje dichter bij testrijden!

    05-08-2011 om 00:00 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    05-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's magneetbout (remschijf) en ophangbracket...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    * verlengstukje/ophangbracket snelheidssensor Koso
    * magneetbout (remschijf) M8 - Stage 6

    Het ophangbracket zit vast op de vorkpoot met één van de remklauwbouten. Deze bout is langer dan de andere drie die gebruikt werden om de klauwen vast te zetten.

    (bracket is uit alu)





    05-07-2011 om 17:33 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele foto's met de zit er los op...






    05-07-2011 om 16:49 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Temperatuursensor koelvloeistof...


    Deze sensor wordt ingebouwd in het stuk darm waar de vloeistof uit het blok komt en terug naar de radiator gaat. Een 22 mm exemplaar van Koso moet normaal de klus klaren. De connectorkabel werd reeds aangesloten op de kabelboom van de teller.
    Plug and play dus!





    05-07-2011 om 16:43 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bekabeling netjes weggewerkt...

    De kabelboom werd volledig aangepast en alles werkt perfect. Het enige nadeel was dat er nu heel wat cm's kabel die normaal in de kopkuip verstopt zitten bloot zaten.
    Alles werd  uiteraard netjes geïsoleerd, maar het intapen zorgde voor steenharde kabels die nauwelijks nog meegaven.

    Na lang zoeken en proberen kwam mijn grootvader op het idee om een soort van rubberen omhulsel te gebruiken waarin de kabels niet volledig moesten worden ingewikkeld met tape, maar wel beschermd zaten tegen vuil en water. Een rubberen krimpkous met deze doormeter vind je echter niet zomaar! Daarom hebben we een binnenband van een mountainbike versneden en over de kabels geschoven (ook geen lachertje ) Alles werd mooi over elkaar gespannen en afgeplakt/toegestript, het resulaat is precies wat ik in gedachte had en dus meer dan geslaagd.

    * In de toekomst komt er misschien nog een koplampkuipje met schermpje (Ducati Monster) op de fiets en dan zie je helemaal niets meer van de bekabeling.





    05-07-2011 om 16:35 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een perfecte zit!

    Omdat ik een monoseat wou dacht ik eerst een Honda RS125 of 250 zit pas te maken als kont. Deze seats zijn echter niet gemaakt om exact op het frame van een MuZ te passen en dus zou ik nog heel wat zaken moeten veranderen. Daarnaast dekken de zitpanelen oorspronkelijk de benzinetank netjes af en volgen het frame. Indien ik een RS zit zou gebruiken moest ik nog eens 2 oude MuZ SP panelen verzagen, bevestigen, lakken... maar ik zou steeds stukken subframe en onderdelen als de CDI + Gelijkrichter zien zitten.
    Daarom heb ik via het net een poly monoseat besteld. Deze werden in de racerij gebruikt ten tijde van de MuZ Cups. De seat is volledig nieuw, perfect passend (tank, frame, koelreservoir... zijn netjes afgedekt) en de kont volgt mooi de lijn van het frame.  

    * Ik moet enkel nog een  klein bevestigingsframe maken op het subframe om de kont vast te zetten  + een zitkussentje op een alu onderplaatje.

    * Spuitwerk volgt later, samen met het voorspatbord (in dezelfde kleur als de tank die pas gelakt was).









    05-07-2011 om 16:13 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    22-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk terug gestart!
    Na enkele maanden van stilstaan heeft de motor opnieuw gedraaid. Voor het demonteren en ombouwen waren de carbs uitgekuist en had de fiets een onderhoud gekregen, starten deed hij dus vrijwel meteen.

    De ventilatoren waarvan er nog maar één werkte, zijn nagekeken en draaien beiden terug zoals het hoort. Een van de borsteltjes binnenin het ventilatormotortje was stuk en een nieuwe ventilator zou me algauw +-50 euro gaan kosten + ik zou 3 a 4 weken moeten wachten. Samen met mijn grootvader die de elektronica doet, alles opengehaald en het desbetreffende borsteltje gedemonteerd. Omdat het om zo'n klein borsteltje ging bleek niemand dit te hebben... buiten de modelbouwzaak om de hoek 2,5 euro en een uurtje werk later was alles terug tip top inorde.

    De tellerpartij van Koso is voor het grootste deel ingebouwd en aangesloten. Vooral de juiste instellingen (qua toerentalweergave...) zijn nog wat experimenteren. De Koso teller biedt de mogelijkheid om 2 externe temp. sensoren aan te sluiten. De darm waarlangs de warme olie het blok verlaat werd doormidden gesneden en een 14mm koso sensoradapter werd ingebouwd. Aangezien de 14mm te dik was voor de 10mm darm heb ik 2 verloopstukken gebruikt en 14mm darm. De sensor is eveneens getest en alles lijkt naar behoren te werken. De tweede temp. sensor wordt aangesloten op de darm van de koelvloeistof. Deze darm is veel groter, hiervoor werd een 22mm adapter besteld via het net. Deze bouw ik zodra geleverd, in tussen het stuk darm waar de koelvloeistof de radiator ingaat.

    Volgende zaken zijn eveneens gedaan:

    - subframe geschuurd, geplamuurd, gespoten... (kwestie van netjes te zijn)
    - ophangbracket gemaakt om de Koso speedsensor te bevestigen
    - magnetische remschijfbout geplaatst (speciaal voor tellers met powertest)

    foto's volgen uiteraard!

    22-06-2011 om 03:07 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    11-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aangepaste koplamphouders en tanksteun...
    *
    De schroefdraad die op de vastgelaste moeren (aan de achterzijde) van de tanksteun zat, was stuk. Ik heb de moeren uitgeboord en netjes gladgeschuurd zodat een M6 inbusbout er doorheen past. Aan de achterzijde is er geen luchtfilterbox meer en heb ik genoeg ruimte om de inbusbout vast te zetten met een geborgde moer. De tanksteun zelf heb ik matzwart gespoten en voorzien van nieuwe rubbers.

    *
    Nadat ik de alu koplamphouders gemonteerd had bleek de lamp veel te ver naar voren te staan. Na wat meetwerk heb ik de houders ingekort, de gezaagde uiteinden opgeschuurd en alles terug matzwart gespoten. Er is net voldoende ruimte gelaten tussen de koplamp en het frame om de kabelboom weg te stoppen en de Koso teller + het contactslot te monteren.







    11-06-2011 om 18:22 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Update! 11/06/2011

    Na een aantal weken op pootjes is de fiets eindelijk voorzien van zijn nieuwe Brembo achtervelg. De K&N filters zijn gemonteerd en een heleboel andere zaken zijn aangepast. 

    Een overzicht:

    - achtervelg van Brembo voorzien van de nieuwe band die op de Grimeca velg lag
    - nieuwe op maat gemaakte stalen remleidingen vooraan
    - lagers in de achtervelg vervangen door nieuwe SKF-exemplaren
    - achterremklauw van Brembo + spacer en Paioli adapter gemonteerd
    - alu koplampsteunen ingekort en gespoten
    - universele chokehendel gemonteerd en kabels ingekort
    - universele (losse) K&N filters gemonteerd
    - bedrading aangepast voor de koplamp
    - remschijf achteraan gemonteerd
    -15mm achterwielas gemonteerd en aangepast + nieuwe rondellen en een moer voor 14mm draadeinde
    - bussen gemaakt om de kettingspanners terug te brengen van 17naar 15mm
    - Stuurgewichten gemonteerd
    - Brembo achterremklauw opgepoetst + voorzien van EBC-brakepads
    - tanksteun aangepast en gespoten
    - nieuwe bouten voor de remklauwen op maat gemaakt 
    - ... 


















    11-06-2011 om 18:04 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    07-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Universele (losse) K&N luchtfilters...

    RC-1200

    Product Style: Round Tapered Universal Air Filter
    Base Outside Diameter: 3.5 in (89 mm)
    Flange Inside Diameter: 2.063 in (52 mm)
    Flange Length: 0.625 in (16 mm)
    Flange Type: Centered
    Height: 4 in (102 mm)
    Top Outside Diameter: 2 in (51 mm)
    Top Style: Metal
    Top Material/Finish: Chrome
    Filter Material: Cotton Gauze
    Flanges: 1
    Filter Re-Oiling Amount: 0.29 oz (9 ml)
    Inner Wire: No
    Weight: 0.49 lb (0.22 kg)
    Product Box Length: 4.63 in (117 mm)
    Product Box Width: 4.63 in (117 mm)
    Product Box Height: 4.25 in (108 mm)


    RE-0260

    Product Style: Round Tapered Universal Air Filter
    Base Outside Diameter: 2.938 in (75 mm)
    Flange Inside Diameter: 1.75 in (44 mm)
    Flange Length: 0.625 in (16 mm)
    Flange Type: Centered
    Height: 3.5 in (89 mm)
    Top Outside Diameter: 3.5 in (89 mm)
    Top Style: Rubber
    Top Material/Finish: None
    Filter Material: Cotton Gauze
    Flanges: None
    Filter Re-Oiling Amount: 0.26 oz (8 ml)
    Footnote 1: 1/4-20 Jack Nut Inserted Into Filter Top
    Weight: 0.5 lb (0.23 kg)
    Product Box Length: 4.63 in (117 mm)
    Product Box Width: 4.63 in (117 mm)
    Product Box Height: 4.25 in (108 mm)





    07-06-2011 om 17:19 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brembo achterremklauw, spacer + Paioli klauwadapter

    Zoals reeds gezegd, kocht ik een tweedehands Brembo achterremklauw en adapter ('brakeplate') van Paioli. Deze is voorzien op de nieuwe 15mm wielas. Omdat de originele MuZ onderdelen  (velg, spacers...) niet dezelfde afmetingen hebben als de SZR onderdelen, bezorgde Bill me ook een spacer. Deze spacer komt tussen de velg en de klauwadapter te zitten en brengt de velg op de juiste plaats. De ketting zou dan normaal in lijn moeten komen.

    De Brembo remklauw was toe aan nieuwe remblokjes. Na demontage bleken deze hetzelfde te zijn als die op de oude Grimeca remklauw.
    Aangezien deze nog maar pas werden vervangen, zijn ze nog goed voor heel wat kilometers.







    03-06-2011 om 18:08 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    29-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koplampsteunen en chokehendel...

    Via de Motozoom website kocht ik 2 matzwarte koplampsteunen, om mijn aangepaste Ducati-Monster-koplamp te bevestigen, op de SZR voorvork. De koplampsteunen komen standaard met verschillende rubbers en zijn netjes afgewerkt.

    Omdat de chokebediening bij de MuZ, standaard op het linker bedieningsarmatuur staat en dit bij de SZR-exemplaren niet zo is, kocht ik een universele chokehendel.

    De originele chokenaald, veer en bevestiging die op de carburator past, blijft behouden. De originele buitenkabel blijft eveneens behouden, maar is te lang en wordt ingekort. Hetzelfde gebeurd met de binnenkabel.
    Het MuZ-frame bevat 2 dunnere verstevigingsbuisjes (balhoofd), op het linkse buisje kan ik de chokehendel perfect monteren.

    * foto's van de montage volgen later









    29-05-2011 om 23:47 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    27-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wijziging van de plannen!

    Zoas eerder gezegd was het mijn bedoeling om de originele 17mm MuZ achterwielas te behouden en de lagers in de Brembo velg afkomstig uit de SZR te veranderen. Dit bleek echter enorm veel werk te worden en op aanraden van Bill Jurgenson (zie lijst me interessante links) die zowel de MuZ als SZR van  A tot Z kent ga ik de originele achteras netjes laten afdraaien tot 15mm SZR dikte. Indien nodig laat ik gewoon een nieuwe as van 15mm dikte op maat maken.

    Om de kettingspanners in de achterbrug, die ook voorzien zijn op een 17mm as netjes te laten aansluiten laat ik voor de rechterzijde een bus draaien die over de 15mm as schuift en de ruimte uitvult. Een enkele bus volstaat normaal want de as kan langs de linkerzijde tot waar hij net de linker achterbrugpoot uitkomt 17mm blijven.

    Via Bill kon ik naast een Brembo achterremklauw van een SZR ook een aangepaste remklauwadapter passende op de MuZ bekomen die een spacer bevat om het SZR wiel netjes in lijn te plaatsen.

    foto's volgen later

    27-05-2011 om 01:43 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schetsplaten en afdekkapjes in het matzwart...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De schetsplaten (voeten) en afdekkapjes van de framebuis zijn in het matzwart gespoten en de verf is goed uitgehard. Het resultaat is meer dan geslaagd.

    07-05-2011 om 22:58 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe helm gekocht...

    Bij een speciale motor hoort een speciale helm. Tot kort reed ik met een Caberg V2R op men hoofd. Geen 'brol', maar ook niet echt goed.
    Wind -of geluiddicht was deze al zeker niet. Alles wat los kon komen te zitten zat los en het geïntegreerde zonnevizier was ronduit hatelijk. De zon hield het niet tegen en het bleef niet goed meer zitten. 'Safety first' en dus opzoek naar een betere helm. Op het net vond ik een 'Suomy Vandal Brand' limited edition met 'Beta' decals. Nieuw in de doos.
    Normaal kost dit model (stock zonder speciale decals) rond de 470 euro maar ik hoefde er niet zoveel voor neer te tellen. Conclusie: verkoper gelukkig, ik gelukkig... iedereen gelukkig!










    05-05-2011 om 23:39 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleine update...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De afgelopen dagen niet zo bijster veel gedaan. Wel eventjes het Grimeca achterwiel gedemonteerd en tot de conclusie gekomen dat ik de wiellagers van de nieuwe Brembo velg zal moeten veranderen wanneer ik de originele wielas wil behouden uit de MuZ (daar was weer schitterend over nagedacht ).
    De SZR-as is 15 mm, terwijl de MuZ-as 17mm is. Als ik een SZR-as zou gebruiken die dus zo door de velg past moet ik de kettingspanners laten aanpassen want deze zijn ook voorzien op de 17mm as... + een dunnere as lijkt me niet echt een verbetering . Hopelijk kunnen de lagers aangepast worden . Een nieuwe bus wordt eveneens op maat gedraaid!


    Tussendoor had ik de schetsplaten (voeten) en afdekkapjes van de framebuis er even afgehaald om te poetsen. Maar eens opgepoetst vond ik ze toch niet meer zo mooi ogen. Alles netjes ontvet en in de grondverf gezet. Morgen of overmorgen als alles deftig uitgehard is een eerste laag lak geven. De kleur wordt matzwart.


    05-05-2011 om 23:10 geschreven door SuperMonoRacer  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)




    Foto

    Categorieën
  • Te koop/Gevraagd hoek / For sale/Wanted corner (0)

  • Foto

    Foto

    Forum...

    Wil je reageren? Plaats dan gerust een berichtje in mijn forum.


    Interessante adressen en links!!!
  • K.M.T.S.
  • Jos Dijkman onderdelen webshop
  • MuZ Skorpion Bikes Blog
  • monoconnection forum
  • Mario's Motorcenter
  • Bill Jurgenson's SOS Page
  • Motozoom webshop
  • Motor-Forum.nl
  • OEM-Motorparts

  • Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs