Het subframe hing vol met overbodig geworden stukken metaal. O.a. de ophangbeugels van de voetsteunen (+ uitlaat), zadelslotbevestiging, ophangpunten van de luchtfilterbox... . Al deze zaken mochten verwijderd worden.
Werkwijze was eenvoudig: 1) met een fijn slijpschijfje onder de lasnaad doorslijpen (zonder de buis te raken) 2) met een afbraamschijf de lasnaden wegwerken 3) bijwerken met een ijzervijl en opschuren met fijn korrelig schuurpapier
De originele Grimeca achtervelg van de MuZ Skorpion is enorm zwaar en dus kocht ik net zoals vooraan een Brembo exemplaar afkomstig uit een Yamaha SZR. De tandwielhouder zat er uiteraard ook bij. De nieuwe achterband die ik op de Grimeca had laten plaatsen kan gewoon op het Brembo exemplaar worden overgezet. Afmetingen van de velg/band zijn eveneens 150/60 R17 (150 breed - 60 hoog - diameter 17).
* Exact gewicht van beide velgen (Grimeca en Brembo) volgen later. Het is echter meteen duidelijk dat de Brembo enkele kilo's lichter is!
Met dank aan Paul Potuit van wie ik deze prachtige velg overnam.