Street Tuner
street tuner breidt uit nu niet alleen auto's op deze site maar ok tuffen, motoren
Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
Hier heb je wat auto's !!
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
25-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Compacte turbomotor GM debuteert in Cruze
Klik op de afbeelding om de link te volgen
De Chevrolet Cruze is een belangrijke auto voor General Motors, wat wel blijkt uit het feit dat de auto als eerste het platform van de nieuwe Astra mag gebruiken. De Cruze blijkt echter nog een belangrijke primeur te herbergen: de langverwachte compacte turbomotor van General Motors.
Het splinternieuwe blok heeft een cilinderinhoud van 1,4 liter. Het vermogen bedraagt 140 pk en hetmaximumkoppel 200 Nm. Deze motor vindt ook z’n weg naar de nieuwe Astra en de rest van het modellenpalet van Opel.
De 1,4-liter turbomotor is de eerste uit een serie van compacte turbomotoren van GM. In 2011 is het palet van compacte motoren compleet en het zal dan bestaan uit blokken met een cilinderinhoud tussen 1,0 liter en 1,4 liter. De introductie van de motor is onderdeel van een breed pakket aan brandstofbesparende innovaties bij GM. Andere innovaties zijn directe inspuiting, Active Fuel Management, hybrides, de toepassing van zesversnellingsbakken en natuurlijk de E-Flex aandrijflijn van de Chevrolet Volt.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Chevrolet Orlando
Klik op de afbeelding om de link te volgen Het gaat min of meer om de opvolger van de Tacuma, die gebaseerd zal worden op de nieuwe middenklasser Cruze en die gebruik maakt van hetzelfde onderstel als de volgende generatie Opel Astra en Zafira. Alleen is,om een 3e zitrij mogelijk te maken, de wielbasis bij de Orlando verlengd tot 276 centimeter.
Net als de laatste concerngenoot krijgt de Orlando 7 zitplaatsen, maar de styling wordt heel wat stoerder en neigt meer naar de vormgeving van de cross-over Nissan Qashqai. Vanuit deze optiek is ook de Orlando eerder een cross-over dan een MPV en daarmee is het model van alle markten thuis. Nou ja, bijna dan, want vierwielaandrijving is niet gepland.
Maar voor de rest: de Orlando wordt niet al te duur, is praktisch, ruim, biedt een hoge zitpositie, een stoere uitstraling en wordt leverbaar met zowel benzinemotoren als een dieselkrachtbron. Ondanks de typisch Amerikaanse naam en de idem uitstraling gaat General Motors de Orlando niet in eigen land bouwen. Wij krijgen het model, net als de Cruze, aangeleverd vanuit Zuid Korea.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Chevrolet Cruze
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Chevrolet gaat de nieuwe Cruze in Europa leveren in 4 motorvarianten. De middenklasser, die de Nubira opvolgt, werd gisterenavond tijdens een persevenement in aanloop naar de autosalon van Parijs reeds voorgesteld. In maart start de verkoop van de nieuwe Chevrolet in Europa.
Het basismodel is een 112 pk sterke 1.6 benzineversie, die in 12,4 seconden naar 100 km/u kan accelereren en die een gemiddeld verbruik van 6,7 liter per 100 km kent. Er is ook een 1.8 met 140 pk en die heeft 9,8 seconden voor de sprintklus nodig. Het verbruik van deze uitvoering bedraagt gemiddeld 6,8 liter per 100 kilometer. Ter vergelijking: de globaal even grote Mitsubishi Lancer 1.5 (109 pk) zit op een gemiddeld verbruik van 6,6 liter en heeft 11,8 seconden nodig om de 100 km/u te kunnen bereiken. Voor de Lancer 1.8 (144 pk) zijn deze waarden 10,4 seconden en 7,9 liter.
Er kan ook gedieseld worden in de Cruze. In eerste instantie alleen in een 150/320 Nm sterke 2.0 VCDI. Dit model heeft 9,4 seconden nodig om naar 100 km/u te sprinten en verbruikt gemiddeld 5,8 liter per 100 km. De genoemde Mitsubishi Lancer heeft in 2.0 DI-D uitvoering (140 pk/310 Nm) 9,6 seconden nodig en verbruikt gemiddeld 6,2 liter. In een later stadium wordt de Cruze ook leverbaar in 125 pk/300 Nm dieseluitvoering, maar daar zijn nog geen details over bekendgemaakt.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Cadillac CTS Sport Wagon
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Cadillac rijdt in Parijs de CTS Sport Wagon in de spots als een Amerikaans alternatief voor de SUV. De luxebreak doet dan ook niet onder aan ruimtelijkheid en veelzijdigheid.

De CTS Sport Wagon deelt de wielbasis (2880 mm) met de bekende CTS Sedan. Een bijzonder kenmerk is de geïntegreerde bagagedrager op het dak. Het middendeel van het dakpaneel buigt omlaag langs de binnenzijde van de dakranden. Hierdoor kunnen de dwarsdragers onopvallend worden geplaatst en ontstaat er een subtiel vineffect aan de achterzijde van de achterpanelen. Verder zijn er de 19-inch velgen en het optionele panoramadak. De CTS Sport Wagon is onmiskenbaar een Cadillac en pas de tweede break in het gamma van het 106-jarige Amerikaanse prestigemerk.

Het interieur van de CTS Sport Wagon leunt grotendeels aan bij dat van de sedan. Zo vinden we het handgemaakt interieur met accenten van sapelihout terug, is er het pop-up navigatiescherm en zorgt een achteruitrijcamera gekoppeld aan het navigatiesysteem voor extra veiligheid.

De verkoopstart voor Europa is gepland voor het voorjaar van 2009. Cadillac belooft ons 2 benzinemotoren en een diesel, alsook keuze tussen twee- en vierwielaandrijving. De CTS Sport Wagon is in basisversie uitgerust met een 3,6-liter V6-motor met directe inspuiting en een vermogen van 227 kW (311 pk). De diesel wordt een compact gebouwde 2,9-liter V6 turbo met dubbele bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder, goed voor 184 kW (250 pk).



0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Nieuwe Corvette komt niet vóór 2013
Klik op de afbeelding om de link te volgen

De Chevy Corvette heeft de afgelopen jaren grote sprongen vooruit gemaakt. De C5 (1997-2004) was nauwelijks te herkennen als opvolger van de lompe C4, en de C6 maakt de afgelopen jaren furore als sportauto van wereldformaat. De volgende generatie moet daar uiteraard weer een schepje bovenop doen, maar geplaagd door nieuwe emissie-eisen die in 2011 van kracht worden heeft GM besloten nog wat extra tijd te nemen voor de ontwikkeling van de C7.

Een tijdlang was er sprake van een mogelijke middenmotor voor de nieuwe Vette. Dit klinkt niet alleen erg stoer, maar zou ook de installatie van een motor met cilinderdeactivatie makkelijker maken. In de huidige FR-setup zou een extra koppeling nodig zijn om de aandrijfstang uit te kunnen schakelen.

Gezien de ontwikkelingskosten (en het extra gewicht van een MR-setup dat enige brandstofbesparing weer teniet zou kunnen doen) ziet GM hier echter vanaf. Volgens MotorTrend zou het kunnen dat de 3.6 V6, die we al kennen uit talloze andere GM-producten als de Camaro en diverse Cadillacs, gewoon voorin de auto gelepeld wordt. De C7 zou hiermee de eerste Corvette sinds 1954 zijn met minder dan acht cilinders.

Wat mij betreft een waardeloos idee, vooral als je bedenkt dat de huidige Corvette samen met de Porsche 911 de enige sportauto is die in de VS buiten de gas guzzler tax valt. We hebben zelf ook al ondervonden dat een Corvette bijzonder zuinig uit de hoek kan komen, dus daar valt vast nog wel iets aan te tweaken zonder dat we de achtcilinderbrul vaarwel hoeven te zeggen.



0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Ford komt met fabrieksdragracer: Mustang FR500CJ
Klik op de afbeelding om de link te volgen

In 1968 zag een bijzondere uitvoering van de Mustang het levenslicht: de Cobra Jet. Deze was puur gebouwd om mee te dragracen en deed de 0-100 in 5,5 seconden, toen best bizar snel. Het leek Ford wel leuk om deze legendarische auto nieuw leven in te blazen; zie daar de Mustang FR500CJ.

De FR500CJ is, behalve een brute verschijning, een NHRA-goedgekeurde fabrieksdragster. Net als Dodge met de Challenger deed dus. De auto is uitgerust met de 5.4 V8 uit de GT500, die in deze uitvoering 430 US pk’s levert en standaard is gekoppeld aan een zesversnellingsbak. Een automaat is een optie. Het interieur is gestript en kan optioneel worden voorzien van een rolkooi. Het gewicht van de ‘Stang blijft steken op nog geen 1500 kg.

Er worden vanaf december slechts 50 exemplaren gebouwd, die in februari 2009 afgeleverd zullen worden. De prijs is $69.900.



0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Dodge Challenger SRT10 Concept naar SEMA Show
Klik op de afbeelding om de link te volgen Als het goed is, hoef ik je niet te vertellen wat de SEMA Show is. Deze korte auto show wordt ieder jaar in Las Vegas georganiseerd en verschillende automerken presenteren er de overtreffende trapjes van hun modellen. Zo ook Dodge die de Challenger SRT10 Concept meeneemt, een boegbeeld voor American Muscle.

De SRT-10 aanduiding kennen we natuurlijk al van de Dodge Viper SRT-10 en dus zal het je niet verbazen dat hetzelfde 8,4 liter V10 blok een plekje onder de motorkap van de Challenger SRT-10 Concept heeft gekregen. Dit volledig aluminium motorblok is goed voor 600 pk en 759 Nm koppel en zet in de Viper de naald in minder dan 4 seconden op 100 km/u.

Op de Challenger SRT-10 Concept is de motorkap van carbon vervaardig, maar dat zal waarschijnlijk niet worden doorgevoerd op het productiemodel. Verder hebben o.a. de remmen een upgrade gehad, zijn BILSTEIN schokbrekers gemonteerd, zijn sportstoelen geplaatst, is het interieur afgewerkt met carbon accenten en werd het dashboard voorzien van een rode startknop. De SEMA Show wordt dit jaar van 4 t/m 7 november gehouden.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Dodge’s conceptfestijn op SEMA 2008
Diverse tuners hebben zich aan de Challenger vergrepen. De SEMA Show zal dus volstaan met diverse dikke Challengers (en andere Dodges












0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Katech geeft Corvette Z06 vleugels
Klik op de afbeelding om de link te volgen

De tuner Katech, die ook al verantwoordelijk was voor de ClubSport, heeft nu echter aanpassingen voor de motor van de Z06 klaarliggen. “Wat doet Katech dan?”, hoor ik u denken. Onder de noemer ‘Air Attack LS7 Supercharged’ schroeft Katech er een andere krukas, nieuwe aluminium zuigers, andere nokkenas en nu komt het; een Magnuson M22 twin-screw high-helix supercharger op. Specificaties: 750 pk en 948 Nm. Dit is heel wat meer dan de 647 pk van de ZR1…

Kost dat? Wil je alles van het ‘Air Attack LS7 Supercharged’-pakket hebben, dan dien je $37.000,- achter te laten. Wil je het pakket wel, maar hoeft die compressor niet zo nodig, dan ben je $13.000,- goedkoper uit. Je zou denken dat 750 pk meer dan genoeg is. Neen, zegt Katech, want een nog krachtiger motor met twee turbo’s is in de maak



0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Chevrolet Camaro
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Al 3.000 orders voor Chevrolet Camaro

General Motors heeft laten weten dat er al bijna 3.000 orders zijn voor de nieuwe Chevrolet Camaro. Het model kan nog maar sinds woensdag worden besteld. De kopers moeten nog wel 4 maanden geduld hebben, want de Camaro gaat pas in februari in productie. De verwachting is dat er dit weekend nog flink wat orders bij zullen komen, als Amerikaanse consumenten tijd hebben om een Chevrolet showroom te bezoeken. Normaliter opent General Motors niet zo ver van te voren de orderboeken, maar de autofabrikanten merkte dat veel enthousiastelingen stonden te trappelen. Er zijn meer dan 600.000 Amerikanen die middels het doorgeven van hun email adres op de hoogte gehouden willen worden van Camaro nieuws.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Dodge Challenger ook als Convertible
Dodge heeft geen plannen om een cabrioletversie van de Challenger te gaan bouwen, waardoor anderen sloten om de metaalschaar in de coupé te zetten. De Amerikaanse firma Coach Builders Ltd. creëerde hiermee een smaakvol alternatief voor de Ford Mustang Convertible. De creatie zal op de volgende maand te houden SEMA tuningbeurs worden onthuld. Coach Builders verwijderde eerder ook het dak bij de Chrysler 300C en de Cadillac CTS.



De firma wil 15 november a.s. beginnen met de productie van de open Challenger en laat weten nu reeds orders te noteren. De conversie gaat 16.000 dollar kosten, een bedrag dat op het eerste gezicht meevalt maar dat in de Verenigde Staten wel bijna 40 % van de nieuwprijs van een Challenger SRT8 uitmaakt.


Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Indien gewenst kan de 6,1 liter V8 motor worden opgevoerd tot 560 pk waardoor je globaal even veel vermogen hebt als de bestuurder van een Cadillac CTS in V-series uitvoering. De grondspeling is iets verlaagd en de open Challenger is voorzien van 22-inch grote velgen. De carrosserie is extra verstevigd en de softop is voorzien van een elektrisch bedieningsmechanisme en een glazen achterruit. Boven het Chrysler concern mogen de wolken zich dan samenpakken, in deze Dodge schijnt (bijna) altijd de zon.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Chrysler stopt met ontwikkeling motoren
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Over de toekomst van Chrysler wordt de laatste dagen veel gespeculeerd en er is opnieuw een sterke indicatie dat deze autofabrikant op afzienbare termijn de handdoek in de ring gooit: Amerikaanse media berichten dat de ontwikkeling van een nieuwe V6 benzinemotorenfamilie gestopt is.
Met het project is een investering van 3 miljard dollar gemoeid, maar dat is weggegooid geld als Chrysler binnenkort wordt overgenomen. De concurrentie (lees: General Motors, maar ook Renault/Nissan wordt nog steeds genoemd) beschikt namelijk over voldoende moderne motoren dus die zitten niet te wachten op werk van Chrysler.
Zou deze autofabrikant zelfstandig hebben kunnen overleven, dan was er veel te zeggen geweest voor de investering want de huidige V6 motorenreeks is, ongeacht of hij nou onder de motorkap van een Chrysler, Dodge of Jeep zit, hopeloos verouderd. Maar zoals het er nu naar uit ziet handelt Chrysler alleen de lopende zaken nog af. Ook het ontwikkelingsproject voor een transmissie met dubbele koppeling is in de ijskast gezet.
Voor analisten is de vraag niet of Chrysler wordt overgenomen, maar wanneer en welke bedrijfsonderdelen behouden blijven. Het is vrijwel zeker dat General Motors de nieuwe eigenaar wordt met Renault/Nissan als mogelijke koper voor specifieke brokstukken en eventueel het merklabel Jeep.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Corvette C7 uitgesteld
Klik op de afbeelding om de link te volgen
De crisis bij General Motors heeft effect op het hele concern. Zelfs het kroonjuweel Corvette ontkomt niet aan de kritische blik van het management.
Nu GM op de kleintjes moet letten, overweegt het concern de opvolger van de huidige (C6) Corvette voor onbepaalde tijd uit te stellen. Dat melden diverse bronnen binnen de top van de Amerikaanse automobielgigant aan onze collega’s van het Amerikaanse Autoweek. Ook de facelift van de C6, die op kortere termijn plaats zou vinden, is opgeschort.
Het goede nieuws is dat General Motors er niet over peinst om Corvette te verkopen of op te doeken. Integendeel, aldus productmanager Tom Wallace: “We komen in 2010 met iets heel speciaals, maar daar kan ik nu nog niets over zeggen.”
Als de C7 dan uiteindelijk komt, richt Corvette zich op gewichtsreductie in plaats van extra pk’s. Hiermee kan het merk de CO2-uitstoot van de sportwagen beperken, geen overbodige luxe bij de steeds strengere milieueisen in zowel Europa als de Verenigde Staten.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

Verwacht in deze fase uiteraard geen compleet nieuwe modellen. Er worden hier en daar gewoon wat kleine aanpassingen gedaan en er wordt een nieuwe naam verzonnen, et voila, we hebben een nieuwe concept. Op die manier neemt Hummer drie “nieuwe” H3 Concepts mee naar de SEMA Show van dit jaar.



Allereerst de H3T Weekend Warrior: Gebaseerd op de H3T Alpha heeft dit concept o.a. extra vermogen gekregen. Het 5,3 liter V8 blok werd opgepept van 300 naar 370 pk. Verder werd het onderstel aangepast voor sportievere rijeigenschappen en kregen de remmen een upgrade. Het gevaarte staat op 20 inch velgen.



De H3 X Concept: Op dit model werd zowaar het benzinedeksel vervangen door een exemplaar van chroom. De onderdelen die normaal van glimmend chroom zijn, werden in zwart chroom uitgevoerd. Een achterbumper in de carrosseriekleur en van voren witte richtingaanwijzers.


De H3 Alpha Four Wheeler Project Trailhugger: Een hele mond vol om een Hummer aan te duiden. Deze concept werd ontwikkeld in samenwerking met “Four Wheeler Magazine”. Hij staat op 16 inch velgen met speciale banden voor het ruige modderwerk. Op het dak een roof-rack met verlichting die met een afstandbedening aan- of uitgezet kan worden.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vituele realiteit
VIRTUELE REALITEIT


citroën haalt stevig uit in parijs,met een hele resem nieuwe productiemodellen en spectaculaire concept cars.met deze waanzinnige gtbycitroën heeeft het zelfs een van de absolute sterren van het salon op zijn stan staan. eigenlijk is deze futuristische supersportwagen een levensgrote replica van een auto die citroën creëerde voor playstations gran turismo 5 spel.hoewel duizenden gamers de gtbycitroën weldra over de nordschleife,lagunaseca of suzuka zullen sturen,gaat hij nooit in productie.best jammer,want in het spel doet deze bijna vij meter lange sportauto het met een door een barndstofcel gevoede eendrijfmodusop elektriciteit.dat kan niet anders dan vonken geven





0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LAMBORGHINI ESTOQUE
sportauto's met allures van een gezinswagen,het lijkt een heuse rage te gaan worden.maserati heeft al een tijdje de quattroporte,aston martin legt de laaste hand aan zijn rapide,porsche goet hetzelfde voor de panamera en nu heeft blijkbaar ook lamborghini plannen in dezelfde richting.dat is toch het statement dat de italianen maken met deze estoque,het prototype ven een viersdeur met(dankzij een 3 meter lange wielbasis) vier ruime zitplaatsen en een relatief grote koffer.eenklassieke berline,zij het dan wel overgroten met de bekende lamborghini-saus.voor het koetswerk van de maar liefst 5,15 meter lange,2 meter brede en (slechts)1,35 hoge estoque,genoemd naar het 90 centimeter langezwaard waarmee spaanse matadors hun stieren bekampen,werden alle typische ingrediënten van het merk gebruikt,met resultaat waarnaast de aston mertin-en porsche concurenten  haast brave autootjes lijken  einde !!!!!!!!!!!!!!


 

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.peugeot rc hymotion4
De Fransen willen duidelijk indruk maken op het salon van Parijs en rekenen daarvoor op deze vierdeurscoupé.

Hoe hij officieel moet gaan heten, houdt Peugeot nog even voor zich. Dat hij het voorzetsel RC meekrijgt, willen ze wel al lossen, evenals dat deze concept de 'missing link' vormt tussen de RC - en RC -conceptcars uit 2002 en de 908 RC die alweer dateert van 2006.

Als volwaardige Grand Tourisme-coupé moet de RC... de know-how van Peugeot etaleren. Naast vier deuren en evenveel zitplaatsen, krijgt het rijdende laboratorium ook een hybride onder de kap. Die is goed voor een potente 313 pk, terwijl hij daarbij slechts 109 g/km CO2 uitstoot. Of hoe passie en ecologie toch samen kunnen gaan.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Gouden Nissan GT-R
Nissan GT-R mat goud
Nissan GT-R mat goud
Nissan GT-R mat goud
Nissan GT-R mat goud
 
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.audi A3 2010
audi A3 2010



A3 wordt verwacht in 2010
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ferrari
 
Ferrari Millechili

 affe wagen
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)

Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

Rondvraag / Poll
Heb je een abonment op een auto magazine ??
Ja
Nee
Al heel lang
Auto's intereseren me niks
Binnenkort
Bekijk resultaat

Hier heb je wat auto logo's !!
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs