street tuner breidt uit nu niet alleen auto's op deze site maar ok tuffen, motoren
Beoordeel dit blog
25-10-2008
Dodge Challenger ook als Convertible
Dodge heeft geen plannen om een cabrioletversie van de Challenger te gaan bouwen, waardoor anderen sloten om de metaalschaar in de coupé te zetten. De Amerikaanse firma Coach Builders Ltd. creëerde hiermee een smaakvol alternatief voor de Ford Mustang Convertible. De creatie zal op de volgende maand te houden SEMA tuningbeurs worden onthuld. Coach Builders verwijderde eerder ook het dak bij de Chrysler 300C en de Cadillac CTS.
De firma wil 15 november a.s. beginnen met de productie van de open Challenger en laat weten nu reeds orders te noteren. De conversie gaat 16.000 dollar kosten, een bedrag dat op het eerste gezicht meevalt maar dat in de Verenigde Staten wel bijna 40 % van de nieuwprijs van een Challenger SRT8 uitmaakt.
Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Indien gewenst kan de 6,1 liter V8 motor worden opgevoerd tot 560 pk waardoor je globaal even veel vermogen hebt als de bestuurder van een Cadillac CTS in V-series uitvoering. De grondspeling is iets verlaagd en de open Challenger is voorzien van 22-inch grote velgen. De carrosserie is extra verstevigd en de softop is voorzien van een elektrisch bedieningsmechanisme en een glazen achterruit. Boven het Chrysler concern mogen de wolken zich dan samenpakken, in deze Dodge schijnt (bijna) altijd de zon.
Over de toekomst van Chrysler wordt de laatste dagen veel gespeculeerd en er is opnieuw een sterke indicatie dat deze autofabrikant op afzienbare termijn de handdoek in de ring gooit: Amerikaanse media berichten dat de ontwikkeling van een nieuwe V6 benzinemotorenfamilie gestopt is.
Met het project is een investering van 3 miljard dollar gemoeid, maar dat is weggegooid geld als Chrysler binnenkort wordt overgenomen. De concurrentie (lees: General Motors, maar ook Renault/Nissan wordt nog steeds genoemd) beschikt namelijk over voldoende moderne motoren dus die zitten niet te wachten op werk van Chrysler.
Zou deze autofabrikant zelfstandig hebben kunnen overleven, dan was er veel te zeggen geweest voor de investering want de huidige V6 motorenreeks is, ongeacht of hij nou onder de motorkap van een Chrysler, Dodge of Jeep zit, hopeloos verouderd. Maar zoals het er nu naar uit ziet handelt Chrysler alleen de lopende zaken nog af. Ook het ontwikkelingsproject voor een transmissie met dubbele koppeling is in de ijskast gezet.
Voor analisten is de vraag niet of Chrysler wordt overgenomen, maar wanneer en welke bedrijfsonderdelen behouden blijven. Het is vrijwel zeker dat General Motors de nieuwe eigenaar wordt met Renault/Nissan als mogelijke koper voor specifieke brokstukken en eventueel het merklabel Jeep.
De crisis bij General Motors heeft effect op het hele concern. Zelfs het kroonjuweel Corvette ontkomt niet aan de kritische blik van het management.
Nu GM op de kleintjes moet letten, overweegt het concern de opvolger van de huidige (C6) Corvette voor onbepaalde tijd uit te stellen. Dat melden diverse bronnen binnen de top van de Amerikaanse automobielgigant aan onze collegas van het Amerikaanse Autoweek. Ook de facelift van de C6, die op kortere termijn plaats zou vinden, is opgeschort. Het goede nieuws is dat General Motors er niet over peinst om Corvette te verkopen of op te doeken. Integendeel, aldus productmanager Tom Wallace: We komen in 2010 met iets heel speciaals, maar daar kan ik nu nog niets over zeggen. Als de C7 dan uiteindelijk komt, richt Corvette zich op gewichtsreductie in plaats van extra pks. Hiermee kan het merk de CO2-uitstoot van de sportwagen beperken, geen overbodige luxe bij de steeds strengere milieueisen in zowel Europa als de Verenigde Staten.
Verwacht in deze fase uiteraard geen compleet nieuwe modellen. Er worden hier en daar gewoon wat kleine aanpassingen gedaan en er wordt een nieuwe naam verzonnen, et voila, we hebben een nieuwe concept. Op die manier neemt Hummer drie nieuwe H3 Concepts mee naar de SEMA Show van dit jaar.
Allereerst de H3T Weekend Warrior: Gebaseerd op de H3T Alpha heeft dit concept o.a. extra vermogen gekregen. Het 5,3 liter V8 blok werd opgepept van 300 naar 370 pk. Verder werd het onderstel aangepast voor sportievere rijeigenschappen en kregen de remmen een upgrade. Het gevaarte staat op 20 inch velgen.
De H3 X Concept: Op dit model werd zowaar het benzinedeksel vervangen door een exemplaar van chroom. De onderdelen die normaal van glimmend chroom zijn, werden in zwart chroom uitgevoerd. Een achterbumper in de carrosseriekleur en van voren witte richtingaanwijzers.
De H3 Alpha Four Wheeler Project Trailhugger: Een hele mond vol om een Hummer aan te duiden. Deze concept werd ontwikkeld in samenwerking met Four Wheeler Magazine. Hij staat op 16 inch velgen met speciale banden voor het ruige modderwerk. Op het dak een roof-rack met verlichting die met een afstandbedening aan- of uitgezet kan worden.
citroën haalt stevig uit in parijs,met een hele resem nieuwe productiemodellen en spectaculaire concept cars.met deze waanzinnige gtbycitroën heeeft het zelfs een van de absolute sterren van het salon op zijn stan staan. eigenlijk is deze futuristische supersportwagen een levensgrote replica van een auto die citroën creëerde voor playstations gran turismo 5 spel.hoewel duizenden gamers de gtbycitroën weldra over de nordschleife,lagunaseca of suzuka zullen sturen,gaat hij nooit in productie.best jammer,want in het spel doet deze bijna vij meter lange sportauto het met een door een barndstofcel gevoede eendrijfmodusop elektriciteit.dat kan niet anders dan vonken geven
sportauto's met allures van een gezinswagen,het lijkt een heuse rage te gaan worden.maserati heeft al een tijdje de quattroporte,aston martin legt de laaste hand aan zijn rapide,porsche goet hetzelfde voor de panamera en nu heeft blijkbaar ook lamborghini plannen in dezelfde richting.dat is toch het statement dat de italianen maken met deze estoque,het prototype ven een viersdeur met(dankzij een 3 meter lange wielbasis) vier ruime zitplaatsen en een relatief grote koffer.eenklassieke berline,zij het dan wel overgroten met de bekende lamborghini-saus.voor het koetswerk van de maar liefst 5,15 meter lange,2 meter brede en (slechts)1,35 hoge estoque,genoemd naar het 90 centimeter langezwaard waarmee spaanse matadors hun stieren bekampen,werden alle typische ingrediënten van het merk gebruikt,met resultaat waarnaast de aston mertin-en porsche concurenten haast brave autootjes lijken einde !!!!!!!!!!!!!!
De Fransen willen duidelijk indruk maken op het salon van Parijs en rekenen daarvoor op deze vierdeurscoupé.
Hoe hij officieel moet gaan heten, houdt Peugeot nog even voor zich. Dat hij het voorzetsel RC meekrijgt, willen ze wel al lossen, evenals dat deze concept de 'missing link' vormt tussen de RC - en RC -conceptcars uit 2002 en de 908 RC die alweer dateert van 2006.
Als volwaardige Grand Tourisme-coupé moet de RC... de know-how van Peugeot etaleren. Naast vier deuren en evenveel zitplaatsen, krijgt het rijdende laboratorium ook een hybride onder de kap. Die is goed voor een potente 313 pk, terwijl hij daarbij slechts 109 g/km CO2 uitstoot. Of hoe passie en ecologie toch samen kunnen gaan.
We weten inmiddels hoe de nieuwe Mercedes E-klasse eruit komt te zien, maar willen u deze spyshots niet onthouden. De nieuwe E staat pas volgend najaar in Frankfurt als wereldprimeur en dus brengen we het nieuwe model graag nog een keer onder de aandacht.
Voornamelijk BMW en Mercedes laten hun nieuwe modellen uitgebreid ondergaan aan testwerk op de openbare weg. Het leuke daarvan is dat de auto´s steeds meer van hun camouflage verliezen. En ondanks dat we de nieuwe E-klasse al geheel ongecamoufleerd hebben gezien tijdens een fotoshoot, blijven de spyshots interessant.
Meer en meer details zichtbaar Op deze nieuwe foto´s is een zilvergrijze E-klasse te zien die meer en meer details toont. De grille is zelfs geheel ongecamoufleerd en ook de voor- en achterbumper zijn vrijwel onbedekt. In vergelijking met eerder spyshots is de camouflage op de zijkant ook geheel verdwenen. Kortom, de nieuwe E-klasse laat steeds meer van zich zien.
Onthulling nabij Begin volgend jaar weten we meer. Dan stuurt Mercedes namelijk de eerste officiële beelden en details van de nieuwe E naar buiten. Tot die tijd blijven wij u op de hoogte houden middels spyshots.
In het voorjaar van 2009 staat de nieuwe Mini Cabriolet bij de dealers. Ruim twee jaar na de introductie van de compleet nieuwe hatchback en een jaar na de presentatie van de Clubman staat de nieuwe open Mini in maart bij de dealers. De optische verschillen zijn echter optimaal.
Ruim voor zijn presentatie op de Detroit Motor Show (januari 2009) zijn de eerste foto´s van de compleet nieuwe Mini Cabriolet uitgelekt op de website Motoringfile.com. Ruim twee jaar na de introductie van de compleet nieuwe Mini hatchback is het nu dan ook tijd voor de nieuwe open variant. Onder de codenaam R57 is jarenlang gewerkt aan het compleet nieuwe model.
Optische verschillen Onderhuids mag de auto dan compleet nieuw zijn, de carrosserie toont net als de hatchback grote overeenkomsten met zijn voorganger. De grootste verschillen zien we aan het ontbreken van die lelijke rolbeugels die het oude type kenmerkten. Ook de niet door iedereen gewaardeerde scharnieren op de achterklep zijn verdwenen. Het kleurengamma van de Cabrio is eveneens vernieuwd. Meest opvallend is de chocoladebruine kleur die leverbaar is op het canvas dak.
Always Open Gauge Een leuke nieuwe feature is de ´Always Open Gauge´. De meter (die te zien is op de vierde foto) laat het percentage van het totaal aantal gereden kilometers zien dat open is gereden. MINI wil hiermee stimuleren dat er zoveel mogelijk open wordt gereden. Maar of dat in de praktijk ook werkt...
Voorjaar 2009 Zoals gezegd zal MINI het model officieel presenteren tijdens de Detroit Motor Show die begin januari haar deuren opent. Vanaf het voorjaar van 2009 staat de MINI Cabriolet bij de dealers. De verwachting is dat het model zowel als Cooper, Cooper S en John Cooper Works zal worden geleverd. Tevens gaan er geruchten over de komst van een Cooper D Cabriolet.
Ruim twee jaar na het lanceren van de MINI hatchback en Clubman komt het automerk met de nieuwe MINI Cabrio. De komende maanden worden de laatste testritten gemaakt, want vanaf het voorjaar van 2009 staat de open variant van de MINI te schitteren in de showrooms.
De nieuwe MINI Cabrio is allang geen verrassing meer. Eerdere spyshots van de cabriolet onthulden al zon 95% van het design. Optisch vertoont de nieuweling - net als de hatchback - veel overeenkomsten met zn voorganger. Onder de carrosserie heeft MINI wel haar best gedaan om ons iets nieuws voor te schotelen. Zo zijn bijvoorbeeld de rolbeugels die de vorige generatie kenmerkten verdwenen. Ook de lelijke schanieren op de achterklep komen niet meer terug, ondanks dat MINI ons op het verkeerde been probeert te zetten (zie de fotos). Qua kapconstructie belooft MINI ons iets bijzonders, alleen weten onze bronnen nog niet exact vast te stellen wat dit is.
Always Open Gauge Geheel nieuw en erg leuk is de ´Always Open Gauge´. Deze meter laat het percentage van het totaal aantal gereden kilometers zien dat open is gereden. MINI wil hiermee stimuleren dat er zoveel mogelijk open wordt gereden.
Lente 2009 Voor eerst zal de nieuwe MINI Cabrio aan het wereldpubliek worden getoond tijdens de Detroit Motor Show. In de lente van 2009 arriveert de auto bij de dealers. Op deze spionagefotos is de MINI Cabrio Cooper S te zien, maar verwacht ook de overige bekende versies: Cooper en John Cooper Works. Er gaan zelfs geruchten in het rond over de komst van een Cooper D Cabriolet.