street tuner breidt uit nu niet alleen auto's op deze site maar ok tuffen, motoren
Beoordeel dit blog
25-10-2008
Wederom spyshots nieuwe Mercedes E-klasse
We weten inmiddels hoe de nieuwe Mercedes E-klasse eruit komt te zien, maar willen u deze spyshots niet onthouden. De nieuwe E staat pas volgend najaar in Frankfurt als wereldprimeur en dus brengen we het nieuwe model graag nog een keer onder de aandacht.
Voornamelijk BMW en Mercedes laten hun nieuwe modellen uitgebreid ondergaan aan testwerk op de openbare weg. Het leuke daarvan is dat de auto´s steeds meer van hun camouflage verliezen. En ondanks dat we de nieuwe E-klasse al geheel ongecamoufleerd hebben gezien tijdens een fotoshoot, blijven de spyshots interessant.
Meer en meer details zichtbaar Op deze nieuwe foto´s is een zilvergrijze E-klasse te zien die meer en meer details toont. De grille is zelfs geheel ongecamoufleerd en ook de voor- en achterbumper zijn vrijwel onbedekt. In vergelijking met eerder spyshots is de camouflage op de zijkant ook geheel verdwenen. Kortom, de nieuwe E-klasse laat steeds meer van zich zien.
Onthulling nabij Begin volgend jaar weten we meer. Dan stuurt Mercedes namelijk de eerste officiële beelden en details van de nieuwe E naar buiten. Tot die tijd blijven wij u op de hoogte houden middels spyshots.
In het voorjaar van 2009 staat de nieuwe Mini Cabriolet bij de dealers. Ruim twee jaar na de introductie van de compleet nieuwe hatchback en een jaar na de presentatie van de Clubman staat de nieuwe open Mini in maart bij de dealers. De optische verschillen zijn echter optimaal.
Ruim voor zijn presentatie op de Detroit Motor Show (januari 2009) zijn de eerste foto´s van de compleet nieuwe Mini Cabriolet uitgelekt op de website Motoringfile.com. Ruim twee jaar na de introductie van de compleet nieuwe Mini hatchback is het nu dan ook tijd voor de nieuwe open variant. Onder de codenaam R57 is jarenlang gewerkt aan het compleet nieuwe model.
Optische verschillen Onderhuids mag de auto dan compleet nieuw zijn, de carrosserie toont net als de hatchback grote overeenkomsten met zijn voorganger. De grootste verschillen zien we aan het ontbreken van die lelijke rolbeugels die het oude type kenmerkten. Ook de niet door iedereen gewaardeerde scharnieren op de achterklep zijn verdwenen. Het kleurengamma van de Cabrio is eveneens vernieuwd. Meest opvallend is de chocoladebruine kleur die leverbaar is op het canvas dak.
Always Open Gauge Een leuke nieuwe feature is de ´Always Open Gauge´. De meter (die te zien is op de vierde foto) laat het percentage van het totaal aantal gereden kilometers zien dat open is gereden. MINI wil hiermee stimuleren dat er zoveel mogelijk open wordt gereden. Maar of dat in de praktijk ook werkt...
Voorjaar 2009 Zoals gezegd zal MINI het model officieel presenteren tijdens de Detroit Motor Show die begin januari haar deuren opent. Vanaf het voorjaar van 2009 staat de MINI Cabriolet bij de dealers. De verwachting is dat het model zowel als Cooper, Cooper S en John Cooper Works zal worden geleverd. Tevens gaan er geruchten over de komst van een Cooper D Cabriolet.
Ruim twee jaar na het lanceren van de MINI hatchback en Clubman komt het automerk met de nieuwe MINI Cabrio. De komende maanden worden de laatste testritten gemaakt, want vanaf het voorjaar van 2009 staat de open variant van de MINI te schitteren in de showrooms.
De nieuwe MINI Cabrio is allang geen verrassing meer. Eerdere spyshots van de cabriolet onthulden al zon 95% van het design. Optisch vertoont de nieuweling - net als de hatchback - veel overeenkomsten met zn voorganger. Onder de carrosserie heeft MINI wel haar best gedaan om ons iets nieuws voor te schotelen. Zo zijn bijvoorbeeld de rolbeugels die de vorige generatie kenmerkten verdwenen. Ook de lelijke schanieren op de achterklep komen niet meer terug, ondanks dat MINI ons op het verkeerde been probeert te zetten (zie de fotos). Qua kapconstructie belooft MINI ons iets bijzonders, alleen weten onze bronnen nog niet exact vast te stellen wat dit is.
Always Open Gauge Geheel nieuw en erg leuk is de ´Always Open Gauge´. Deze meter laat het percentage van het totaal aantal gereden kilometers zien dat open is gereden. MINI wil hiermee stimuleren dat er zoveel mogelijk open wordt gereden.
Lente 2009 Voor eerst zal de nieuwe MINI Cabrio aan het wereldpubliek worden getoond tijdens de Detroit Motor Show. In de lente van 2009 arriveert de auto bij de dealers. Op deze spionagefotos is de MINI Cabrio Cooper S te zien, maar verwacht ook de overige bekende versies: Cooper en John Cooper Works. Er gaan zelfs geruchten in het rond over de komst van een Cooper D Cabriolet.
Hummer zal op de SEMA Motor Show in Las Vegas drie nieuwe H3 conceptcars presenteren. Hiermee hopen de Amerikanen de aandacht nog eens op zich te vestigen, zodat de verkopen zullen toenemen.
Vooraf aan de show meldt Hummer dat de H3 conceptcars niet in productie zullen gaan, maar dat de autos een inspiratie zijn voor eigenaren die hun Hummer willen optuigen met accessoires. De accessoirehandel biedt genoeg mogelijkheden om een soortgelijke Hummer H3 te creëren zoals deze in Las Vegas staan. Kortom, Hummer investeert veel geld in het promoten van haar modellen maar de after market mag hiervan profiteren. Erg vriendelijk natuurlijk, maar daar verkopen de Hummer-dealers geen auto meer om.
Hummer H3T Weekend Warrior Eén van de drie conceptcars is de Weekend Warrior, een op de H3T Alpha gebaseerde avontuurlijke terreinbeul. Uit het 5.3 liter V8-blok werd 70 pk meer gehaald die nu zo´n 370 pk levert. Genoeg om in het weekend lekker door de duinen te crossen. Met de KTM 450 SX-F crossmotor kan dit natuurlijk ook. Een soortgelijke motor kan prima gestald worden in de laadbak van de Warrior. Verder is de H3T voorzien van de opvallende Baja Orange Metallic carrosseriekleur met bijpassende 20 inch wielen en BFGoodrich terreinbanden. Off-road schijnwerpers op het dak en de grille verlichten het zandpad daar waar nodig is en metaalkleurige onderdelen versterken de krijgshaftigheid van de Hummer H3T.
Hummer H3 X Concept De H3 X Concept is voornamelijk gericht op de rijder die graag meer stijl wenst, volgens Hummer. Echt goed hoeft de koper niet te zoeken bij de accessoirehandel. Met enkele chromen onderdelen komt men een heel eind. Zo zien we dat de tankdop, treden en de bodemplaatbeschermer uitgevoerd zijn in dit metaal. Een speciale grille en nieuwe 18 inch wielen maken het geheel af.
Hummer H3 Alpha Four Wheeler Project Trailhugger Een hele mond vol deze benaming, maar het is - volgens ons - dan ook de meest spannende concept waarmee Hummer op de SEMA Motor Show staat. De SUV is eigenlijk geen concept van Hummer zelf maar ontworpen en gebouwd door het magazine Four Wheeler Magazine. Opgetuigd met een matzwarte bullbar, een robuust imperial, gitzwarte velgen en diverse verlichtingsaccessoires kunnen deze Trailhugger zo in de nieuwste film van The Tombraider met gamebabe Lara Croft in de hoofdrol. De Victory Red lak sluit mooi aan bij zijn karakter. Qua motorisering maakt de conceptcar gebruik van dezelfde 5.3 liter V8 krachtbron als de overige studiemodellen
Lamborghini Gallardo LP560-4 voor Italiaanse Polizia
vrijdag 24 oktober 2008
Lamborghini heeft een nieuwe servicewagen aan de Italiaanse Staatspolitie overhandigd. Een nagelnieuwe Gallardo LP560-4 vervangt het oude model. Met een vermogen van 560 pk en een topsnelheid 326 km/h zou het kinderlijk eenvoudig moet zijn een achtervolging in te zetten.
De Gallardo LP560-4 Polizia is de derde Lamborghini voor het Italiaanse politiekorps. De eerste heeft het veld geruimd na ruim vier jaar trouwe dienst en een kilometrage van 140.000 km. De tweede Gallardo in blauw/witte Polizia-trim moet het nog even uitzingen. Deze is vanaf 2005 in gebruik genomen en zn kilometerstand van een kleine ton is nog niet rijp genoeg om ingeruild te worden.
Doeleinden Beide politiewagens worden ingezet om de veiligheid op de snelwegen te waarborgen en om snel ter plekke kunnen zijn daar waar medische hulp spoedig wordt vereist. Naast deze voornaamste taken wordt de Gallardo ingezet voor normale gelegenheden. Ieder jaar pronkt de Lamborghini min of meer tijdens het tradionele Feste di Polizia. Ook escorteerverantwoordelijkheden tijdens (auto)evenementen behoren tot het dienstenpakket.
Ouderwetse ´Paletta´ De nieuwe LP650-4 Polizia is vanwege bovenstaande doeleinden - net als zijn voorganger - uitgerust met allerlei apparatuur zoals een defibrillator en een koelsysteem voor het vervoeren van donororganen. Tijdens patrouillewerkzaamheden worden de - dertig speciaal opgeleide - politieagenten die deze dienstwagen mogen besturen ondersteunt door een geavanceerd systeem dat nummerborden kan traceren. Een kleine camera in de binnenspiegel kan livebeelden rechtstreeks naar de controlekamer sturen. Daar wordt bepaald of de verdachte inderdaad als verdachte gezien kan worden. Om niet helemaal afhankelijk te zijn van de elektronische techniek zijn er ook eenvoudige hulpmiddelen in de Gallardo aanwezig. Een relatief eenvoudige politieradio en een heuse Paletta doen dienst om iemand door middel van zwaaibewegingen te begeleiden of tot stilstand te brengen.
Aerodynamisch zwaailicht De LP560-4 Polizia is in staat zulke hoge snelheden te halen dat een conventioneel zwaailicht niet vast zou blijven zitten. Speciaal daarvoor werd het aangepast aan de topsnelheid van de sportwagen. Niet alleen de aerodynamica is verbeterd maar tevens de behuizing is versterkt met aluminium componenten. De Polizia kan z´n lol weer op de komende jaren!
soms vraag je je af of de perfectie ,og kan verbeteren. vlogens de ingenieurs bij lsd*doors kan dat nog ieder dag.al sinds eind 2007 voorzien zij alle lamborghini style doors immers van het Guided roller system(grs) voor hun scharnieren.daarmee wordt een nog preciezere geleiding van de deur mogelijk, aangezien het hele systeem nu nog gedetail- leerder kan afstellen.bij de grs+toepassing wordt dat nog eens uitgebreid met exstra stabiliteit als de deur geopend is, een zege, bij wagens zonder ramstijl
Vermoedelijk schijnt de zon meer in Duitsland dan bij ons, waar pijpenstelen een trieste toon zetten. BMW vervolledigt zijn 1-Serie aan Autobahntempo, door nu de cabriovariant voor te rijden. Hiermee telt het Beierse cabriogamma vier aanbiedingen, incluis de Z4 Roadster. In tegenstelling tot grotere broer 3, bestaat het dak trouwens uit stof. Deze elektrische kap werkt zelfs bij lagere snelheid, en sluit in 22 seconden. BMW stelt dat het de eerste compacte premiumcabrio betreft, omdat hij op de sociale autoladder net een trede hoger staat dan pakweg een Ford Focus Coupé Cabriolet, Opel Astra TwinTop of VW Eos. Het design verhult geen verrassingen, en is een symbiose van de 1-Coupé en de 3-Serie Cabrio. Volgens BMW schrijft de 1-Cabrio rijplezier naar goede gewoonte met een hoofdletter. Aan de motoren zal het alvast niet liggen, want met vijf zijn ze sterker aanwezig dan het drietal in de Coupé. Op benzinevlak beschikt de Cabrio over een twee- en een drieliter, telkens in twee vermogens. Bij de basis staat de 118i van 143 pk, gevolgd door de 120i die 170 pk en 210 Nm aan de straatstenen slijt. Het verbruik haalt een verdienstelijke 6,5 liter per 100 km. Meer vermogen vind je in de 125i, wiens drieliter 218 pk ontwikkelt, goed voor 6,8 seconden naar 100 km/u. Opvallend: deze drie krachtbronnen zitten niet in de Coupé. Zo belanden we bij de enige gemeenschappelijke benzine: de 3.0 met twee turbo's en directe injectie, van 306 pk. Met 5,6 seconden naar 100 km/u geeft hij amper toe op de Coupé. De Steptronic met peddels is standaard, net als enkele statusverhogende stroomlijnaddenda. Tot slot nog de bekende 2.0-diesel met 177 pk, zodat de biturbovariant allicht voorbehouden blijft aan de Coupé. Toch haalt zijn stoplichtsprint een interessante 8 seconden. Comfortdieren genieten van het hittebestendige leder, terwijl de airco draait op cabriomaat. Qua airbags kon het niettemin wat beter: naast frontale en zijdelingse ontbreken de thorax-bags, die wél op de 3 Cabrio prijken. Verstevigde voorstoelen en actieve rolbeugels vergulden de veiligheidspil
De Maleisische autobouwer Proton stelt op de Melbourne Motor Show zijn nieuwe 'hot hatch' voor, de Satria R3. Buiten de Belgische eigenaars die zich zo'n Maleisische vierwieler wisten aan te schaffen, denkt iedereen bij het horen van de naam Proton onmiddellijk aan een eenvoudige manier van betalen. Toch hebben die Aziaten wel wat in huis, aangezien zij ook de eigenaars zijn van...Lotus. Van de Britten leerde ze dat lichte wagens met een doordachte krachtbron spetterende prestaties kunnen opleveren. R3, Protons eigen sportdivisie, kreeg de opdracht die filosofie om te zetten in een GTI, wat dus uiteindelijk resulteerde in de Satria R3. Veel is er niet vrijgegeven over de nieuwste Proton, alleen de zekerheid dat hij zeker in productie gaat en dat hij dus in Melbourne zal staan blinken. Bij de Europese merken moeten ze nog niet onmiddellijk vrezen voor een extra concurrent, aangezien de wagen meer dan waarschijnlijk voorbehouden blijft voor Australië en omstreken. Maar het levert wel leuke plaatjes op natuurlijk.