Mijn favorieten
  • Khillcoopa
  • het eiland
  • Midlake
  • The Fray
  • The Shins
  • Rock Werchter 2007
  • The Sounds
  • De Fixkes
  • Yevgueni
  • Jamie T
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    fietsplezier
    www.bloggen.be/fietspl
    The Sly Guy
    Sluw, sluwer, sluwst
    13-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Getal van de Maand: Pi
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Deze maand wil ik het getal Pi even in de kijker zetten.

    Het getal Pi ofwel 3,14.... heeft ons al veel gegeven. Zonder hem zouden we nu nooit zo'n mooie ronde vormen kunnen creëren. Wie houdt nu niet van dit heerlijk oneindig getal.

    Mijn favoriete functie met Pi is 2Õr

    Vind je dit ook Stem dan op Pi in onze Poll

    13-02-2007 om 18:47 geschreven door sly guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cd van de week: Bloc Party, A Weekend In The City
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Awel ik moet nu zeggen dat ik van deze plaat ontzettend veel verwachte en dat ik al enigsinds ontgoocheld was bij de eerste single nl. "The Prayer". De rest van het album is ook ruimschoots onder mijn verwachting. Niet dat het een slecht album is, maar het klopt gewoon te veel. Letterlijk en figuurlijk. De drums (ook al zijn ze heel goed) treden te veel op de voorgrond en voorwat de figuurlijke betekenis betreft de vorige cd was lekker ruig ( een lekker melodietje op de gitaar en een schelle stem die er over zit te zingen, echt brilliant), maar deze cd staan de gitaren lijkt het meer op de achtergrond en de zang past echt in het nummer in plaats van ertegen in te gaan.

    Dit is misschien allemaal wat bizar voor de mensen die Bloc Party niet kennen , maar ik ben zeker dat er mensen zullen zijn die juist hetzelfde voelen als ik.

    2/5

    I HAVE SPOKEN

    The Sly Guy

    13-02-2007 om 13:16 geschreven door sly guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    08-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De meeste dromen zijn bedrog
    Hey hallo fans,

    Lang geleden zal je zeggen en ik zal je niet tegenspreken ( de fan heeft altijd gelijk ). Alé toe de poojnt nu, ik ben dus gaan skiën en zoals u weet is dat meetsal op een hoger gelegen plek. Onder deze omstandigheden heb ik dus een droom gehad die ik graag met jullie wil delen.

    De droom ging zo:

    Ik zat in de groep dEUS (jullie allen bekend), ik speelde daar namelijk ukelélé. Ik moest maar 2 snaren bespelen één keer in een heel concert en kon dit zelfs niet. Dus het was een groot concert  (ik dacht maanrock, waarom weet ik ook niet) en ik was weer eens te laat. Toen is er een grote ruzie losgebarsten tussen Tom Barman en mezelf. Uiteindelijk hebben we staan roepen en schelden op het podium. Op het laatst hebben we zelfs op elkaar staan tuffen (rochelen).

    Moraal van het verhaal is dus dat ik op Tom Barman heb gerocheld

    Als dat niet heavy is dan ... ja dan weet ik het ook niet meer.

    I HAVE SPOKEN

    The Sly Guy

    08-02-2007 om 19:36 geschreven door sly guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    01-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Den hotshot van Studio Brussel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze week zijn de Fixkes den hotshot op stubru. Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over die keuze. Echt een leuk nummer en daarboven op nog eens vloams geklapt oek. Riespekt. Luister hun single "Kvraagetaan" hier:

    http://www.myspace.com/stabroek

    01-02-2007 om 15:11 geschreven door sly guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mop van de Indiaan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dit is misschien wel de beste mop ooit gemaakt en dit hebben we allemaal te danken aan Bart Peeters en den Hugo (het Leugenpaleis).  Absurde humor op zijn best.

    er was is nen indiaan, en die ga naar z'n vrouw en die zegt: wijf zétem, want indianen zeggen altij wijf, wijf ga voor mij is nor de winkel en haalt is 10 bizons. allez, da wijf da teent naar de winkel, en da komt terug me zo'ne bruine papieren zak.

     

    dien indiaan zegt, seg wijf wa is da hie na, ik vraag 10 bizons, en gij komt terug me zo'ne bruine papieren zak. waar zijn die 10 bizons??
    zegt da wijf: die zitten in die papieren zak,
    ma da kan toch ni! zegt dien indiaan
    as ge ze goe oepvouwt wel! zegt da wijf
    daarop pakt dien indiaan z'nen bijl
    en hij kapt z'n been af!

     

    ik weet nog een mop
    't is ook een mop van nen indiaan, en dien indiaan, die huppelt op één been door de prairie, want da's eigenlijk nog dien indiaan van de veurige mop. en dien indiaan die komt nen belastingscontroleur tegen, en dien belastingscontroleur die zegt tegen dien indiaan: ee indiaan, wete gij woroem da krokedille, ni kunnen biljaaren?
    nee, zee dien indiaan. zegt dien belastingscontroleur: oemda't just geregend ee! oe? zeet dien indiaan, ik heb vandemiddag toch stoofvlees gete! (applaus)
    wacht, wacht wacht! dien indiaan wer z'n bijl, en kaptem z'n ander been deraf!
    jaja, zegt dien belastingscontroleur, allee, ier is een kartonne does!

    (Bart Peeters: Mop van den Indiaan)


    met dank

    I HAVE SPOKEN

    The Sly Guy

    31-01-2007 om 18:33 geschreven door sly guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    30-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn recentste ontdekking
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik hoorde gisteren op de radio een liedje dat ik nog nooit gehoord had, ik was meteen verkocht. Ik ging aan het werk op mijn computer en een paar liedjes later besef ik nu dat dit wel echt een leuk groepje is en dat ze wel een heel leuke full-cd hebben.

    Daarom wil ik dit even met jullie delen. Dit groepje is genaamd "The Souds", ze komen uit scandinavië en bestaan uit 4 mannen (muzikanten) en één zangeres. Ze spelen leuke rockpop muizek. Hun laatste neuwe single is "Toni the beat" en is zeker het luisteren waard. Bezoek even hun website (http://the-sounds.com/) en let ook op de niet helemaal onknappe zangeres.

    I HAVE SPOKEN

    The Sly Guy

    30-01-2007 om 11:34 geschreven door sly guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werchter 2007
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik voel het de organisatoren gaan me weer heel gelukkig maken de eerste 3 bands zijn al aangekondigd en het zijn niet de minste nl. Pearl Jam, Chemical brothers en Muse.

    Vooral voor Muse ben ik super tevreden ik heb ze vorig jaar gemist (ik weet het schaam op mij) dan nog wel voor fucking tiga (die overigens niet echt speciaa was) er zijn wel verzachtende omstandigheden mijn vrienden wilden absoluut tiga zien (mss ga ik met de verkeerde mensen om ). Gelukkig krijg ik dus een 2de kans.

    Chemical brother zag ik 2 jaar geleden en ik moet zeggen dat was van begin tot einde één groot feest. Echt fantastisch, het was hard aan het regenen maar dat gaf niet het maakt het gewoon nog geweldiger met de lasershow die een echt cool effect gafsamen met de regen.

    En dan last but not least Pearl Jam, ik ben geen super fan maar wie kan daar nu niet blij voor zijn dat zij komen (als je iemand vindt laat het me weten .)

    Qua hoofdacts hebben we het dan wel al zowat gehad. Dus heb ik nog een klein lijstje opgesteld voor de organisatoren

    *The sounds (lekker gezellig in the marquee wrm niet?)
    *Babyshambles ( laat maar ineens na the sounds komen )
    *Klaxons (als voorlaatste band op de 2de dag)
    *The arctic monkeys (deze keer als hoofdact)

    Als jullie (organisatoren) dit lezen willen jullie er dan alstublieft rekening mee houden (ok wishfull thinking)

    I HAVE SPOKEN

    The Sly Guy

    29-01-2007 om 21:56 geschreven door sly guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cd van de week: The Shins, Wincing The Night Away
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit is wederom een wonderlijk mooi album. Met melodieuze pop songs verovert deze cd elk hart.

    De zachte melodietjes waar je vrolijk van wordt blijven maar komen op dit album. Ik voel me meteen ergens in de lente onder een boom die helemaal in bloei staatmet men arm rond men vriendin. Zo'n goed gevoel zal dit album jou ook geven. Al de liedjes zitten goed in mekaar (jaja der is over nagedacht).

    Eén minpuntje is wel dat het album na een tijdje gaat vervelen. Het is niet dat je de cd kan insteken en op repeat all drukken en heel de dag naar deze shins luisteren. Dat is misschien een beetje te veel van het goede.

    He hoogtepunt op het album is voor mij dan weer Black wave met een beetje een new age sound en natuurlijk de single Red rabit.

    Voor mij krijgen ze 3,5/5

    I HAVE SPOKEN

    The Sly Guy

    29-01-2007 om 20:17 geschreven door sly guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gadget: Elektronische sudoku
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb er recentelijk 1 via schenking ontvangen. Jaja een elektronische sudoku echt leuk. Ik gebruik de mijne het meest op het toilet en tijdens de les ;-), ook te gebruiken op saaie feestjes en in lange wacht rijen. Je kan ook zelf je niveau kiezen, je moet nooit meer de hele gemakkelijke doen ;-). Ik ben er tevreden over.

    I HAVE SPOKEN

    The Sly Guy

    29-01-2007 om 13:05 geschreven door sly guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gastenboek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb zonet men gastenboek officieel geopend en bij een officiële opening hoort natuurlijk champagne (spijtig genoeg is dit cyberspace en is het wat zielig om helemaal alleen champagne te drinken. Dan maar een virtueel fleske ). Dus spamt er maar op los, je mag natuurlijk ook altijd iets zinnig zeggen

    I HAVE SPOKEN

    The Sly Guy

    25-01-2007 om 20:09 geschreven door sly guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tip van de week: Witte sokken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Witte sokken zijn weer helemaal in. Terug van weggeweest. Het werd zo stillaan tijd.



    Wat hebben we dit gemist.


    I HAVE SPOKEN

    The sly guy

    25-01-2007 om 19:08 geschreven door sly guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Raar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb een paar maanden geleden een liedje gehoord en ik dacht metteen: wauw, wat een prachtig nummer.

    Het gaat hier namelijk om het liedje 'How to save a Life' van The Fray. Het liedje heeft weken nr. 1 gestaan in Amerika, maar geraakt hier niet geïntroduceert (het is zeker wel geprobeerd meerdere keren zelfs). Ik snap niet dat wij belgen dat niet oppikken. Hebben wij als land dan zo'n slechte muziek smaak? En als het nu echt een alternatief liedje was ok. Maar ik denk echt dat dit heel mainstream is, het doet me een klein beetje denken aan keane (je weet wel, die van cristalball en nog een paar andere hits).

    Ik kan maar één ding zeggen: Luister en oordeel

    http://www.myspace.com/thefrayforum

    I HAVE SPOKEN

    The Sly Guy

    25-01-2007 om 16:06 geschreven door sly guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    24-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drugsfeestjes bij de wielrenners

    Hier slaat mijn fantasie toch op hol moet ik zeggen. Zie je het al voor je Tom Boonen die aan Bettini zegt: "Ej paulo, hebt gij nog wa van die goeie shit over. Ja die waar da ge het wereldkampioenschap toen met hebt gewonnen.". Bettini: "Aj goei spul, ier ebde een spuitje".

    Dat gebeurt allemaal op één feestje waar er ondertussen blote vrouwen op de tafels dansen en er champagne a volonté is.

    Hilarisch toch .

    I HAVE PSOKEN

    The sly guy

    24-01-2007 om 13:05 geschreven door sly guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waar gebeurd
    Een kleine anekdote uit mijn dagelijkse leven:

    Ik was gisteren rond 22 uur langs de kaai aan het fietsen (je kent dat wel, alle examenstress ff laten wegwaaien). Ik fietste rustig genietend van een mooie avond. Tot op het moment dat ik bijna aan het einde van mijn stuk langs de kaai ben aangekomen. Dan moet ik naar links gaan weg van de schelde over een brug. Nu is het zo ik fiets die route elke dag en ken dus wel de "klim" van de brug.

    Deze avond was ik dus daar  aan het fietsen tot er op een moment zo een wielerjanetje mij komt voorbij gereden met een grote vaart. Ok geen probleem, maar deze wielerman op zijn koersfietske moest toch even arrogant achterom kijken naar mij. Tja, dat laat ik me niet zomaar gebeuren. Dus ik ga er achteraan en we komen met 5m verschil aan aan de plek waar we de brug opdraaien. Ik denk bij mezelf dit is het moment ik zet dit wielermanneke met zijn grote ego even op zijn plaats. Hij begint eraan met veel showkes recht op de trappers, dus ik ga ook recht op men trappers staan en ik haal hem al vlug in. Ik blijf even in zijn wiel zitten en wanneer we ongeveer halverwege de brug zaten zag ik dat hij er bijna door zat. Nu is men moment gekomen, ik bel drie keer en doe een versnelling. Daar had hij niet op gerekend. Hij probeert nog aan te klampen, maar tevergeefs ik ben ver weg en hij zit te puffen om boven te geraken.

    Hier kunnen we dus een belangrijke les uit trekken. Daag mij niet uit en dan zekr niet op men eigen terrein

    I HAVE SPOKEN

    The sly guy

    24-01-2007 om 11:47 geschreven door sly guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onderzoeks methodologie
    Onderzoeks methodologie klinkt nog wel goed. Daar kunde al is mee uitpakken. Maar spijtig genoeg is het echt even saai als het klinkt en alsof dat niet genoeg zijn de schrijvers van dat handboek ofwel seniel aan het worden ofwel wat in de war. Kijk maar wat ik in mijn handboek Onderzoeks methodologie vond.

    'Kun je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet gaan?'
    'Dat hangt voornamelijk af van waar je naar toe wilt gaan' zei de kat.
    'Het maakt me niet zoveel uit waar waarheen,' zei Alice.
    'Dan maakt het ook net zoveel uit welke kant je opgaat,' zei de kat.

    Dit stuk uit alice in wonderland vond ik dus terug in een cursus van universiteit. Waar zijn we dan mee bezig. Volgens mij worden de proffen die dit moeten schrijven per bladzijde betaald.

    Sorry voor alles hierboven het is de examenstress denk ik .

    I HAVE SPOKEN (or is it the coca-cola speakin'?)

    The Sly Guy

    23-01-2007 om 19:52 geschreven door sly guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marginaliteit?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Marginaliteit = Genialiteit ?

    Voor alle duidelijkheid ik ken deze mensen niet Spijtig genoeg

    23-01-2007 om 13:17 geschreven door sly guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.genialiteit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen




































    Vanaf het eerste moment ben ik geintrigeerd geweest door het tv-programma "het eiland". Niet alleen voor de haha-grappige momenten, maar vooral voor de geniale subtiele humor.

    Om jullie hier ook van te overtuigen zal ik het illustreren met een voorbeeld. Het komt uit de eerste aflevering en is mezelf altijd bijgebleven. Oordeelt u zelf maar:

    Ik zal u is iets vertellen, ooit in een interview vroegen ze aan Brain Adams wordt u dat nooit beu om de summer of 69 te zingen. Weet je wat Brian Adams zegt? How can I hate real emotions those were the best days of my life. Pats interview gedaan eh. .... Denkt daar mer is over na (Michel Drets: 1ste aflevering “Het eiland”)

    I HAVE SPOKEN

    The sly guy

    23-01-2007 om 09:38 geschreven door sly guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (9 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cd van de week: Midlake, The Trials Of Van Occupanther
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze week is het de nieuwe van midlake geworden nl. The Trials Of Van Occupanther. Deze cd is echt een meesterwerk. Zo ruig en toch zo subtiel. De mannen van Midlake hebben naar mijn mening met deze cd bewezen dat er meer is dan Radiohead alleen.

    Hun stijl is moeilijk te beschrijven. Ik denk dat de beschrijving die het beste erbij aanleunt is: een mix van coldplay, radiohead en queens of the stone age.

    Deze cd wisselt het ene magistrale nummer af met het andere hoogtepunt van subtiliteit en klasse. Met toch wel als grootste uitschieter Roscoe.

    Maar ook andere liedjes zoals We gathered in spring en Chasing after Deer zijn prachtig.

    1 tip gewoon even luisteren. Ik denk dat je me volledig gelijk zult geven (zoals het eigenlijk altijd het geval is).

    4/5

    I HAVE SPOKEN

    The Sly Guy

    23-01-2007 om 00:00 geschreven door sly guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Musica
    Ik wil even een heel belangrijke kwestie delen met de massa. Ik heb een geniale ontdekking gedaan. En als ik geniaal zeg bedoel ik ook geniaal.

    Het is nu bijna een half jaar geleden en ik ben toevallig op de website van 5 voor 12 (je weet wel van Petrol enzo) het gastenboek aan het checken. Plots valt mijn oog op een berichtje van een deens groepke dat mij en ik denk 99,9% van de rest van de wereldbevolking onbekent is. Dus nieuwsgierig als ik ben klik ik op de link. 

    Over wat er tevoorschijn kwam ben ik nog steeds niet over (ok dit is misschien een beetje overdreven). Maar ze maken echt wel goede muziek. Je kan hun muziek gratis downloaden en ik moet nog bekennen dat ik ze regelmatig beluister.

    Jaja de deense groep khillcoopa check it out. Ik denk dat hun stijl trip-hop ismaar daar heb ik niet zoveel verstand van. Het is alzeker heel chill out, ik zou zelfs durven zeggen loungie. Swat dit is de link http://khillcoopa.dk/ oordeel zelf.

    I HAVE SPOKEN

    the sly guy  

    22-01-2007 om 19:21 geschreven door sly guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voila

    Alstublieft ik stel u voor mijn eerst bericht. Het eerste van de vele geniale berichten die hier waarschijnlijk nog door mij zullen gepost worden. Bij deze zal ik je meteen waarschuwen:

    - ik kan soms arrogant overkomen (zeker op cyberspace want hier zie je mijn gezicht niet, want dat is niets om arrogant over te zijn zo een zielige creatie (ik denk dat god ff een offdayke had)) (das ni waar ze ik ben even knap als slim dit is enkel om jullie (de lezer) een goed gevoel te geven (sluw he ).

    - Ik kan soms iets te veel haakjes gebruiken (dat doe ik enkel sporadisch wanneer ik iets extra toelicht).

    - Sarcasme en zelfspot zijn wel men ding.

    Nu we daar door zijn welkom mijn vriend en ENJOY (geniet voor de niet zo taalgevoelige lezers)

    I HAVE SPOKEN

    22-01-2007 om 12:54 geschreven door sly guy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)

    Rondvraag / Poll
    Wat is je favoriete cijfer?
    Pi
    vierkantswortel 2
    0 (omdat ik dat zelf ben)
    alle getallen als ze maar deelbaar zijn door 3
    Bekijk resultaat


    Inhoud blog
  • Terug van weggeweest
  • Uit de oude doos
  • cd van de week: Krezip, Plug it in
  • Sluw !!!!
  • cd van de week: Yevgueni, Kannibaal

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Gastenboek
  • AYII
  • doe zo voort
  • oi
  • fijne dag
  • cOPENHAGEN LOUNGE

    Zin om uw "opbouwende" kritiek te spuien of is naar hartelust te spammen. The flour is all yours in dit gastenboek.


    Archief per week
  • 17/03-23/03 2008
  • 04/06-10/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs