Foto
Inhoud blog
  • F-18 deel 1
  • groot nieuws !!!!!!!!!!!
  • einstein
  • Galaxy zoo
  • De zeppelin deel 1
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
  • airbus a319 (1)
  • airbus a320 (5)
  • antonov-225 (1)
  • concorde (1)
  • f-18 (1)
  • helikopters (0)
  • hulpdienstvoertuigen (6)
  • leuke website's om aan te raden (1)
  • luchtballon (1)
  • mysterie 1 (4)
  • mysterie 2 (6)
  • mysterie 3 (0)
  • Ruimtevaart (0)
  • SKY Info (2)
  • wetenschap moppen (1)
  • zeppelin (1)
  • SKY Home
    Sky the limit,
    29-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Airbus a320 deel 5
    De airbus a320 Info Fabrikant Airbus Type(s) A318 A319 A320 A321 Lengte 37,57 m Spanwijdte 34,10 m Hoogte (vanaf de grond) 11,76m Interieurbreedte 3,70 m Max. aantal passagiers 180 (1-klasse) Leeggewicht 42.400 kg Max. startgewicht 77.000 kg Max. brandstof 29.680 liters Motoren 2 Kruissnelheid 0,79 mach Max. reikwijdte 5700 km Eerste vlucht 22 februari 1987 Status in gebruik Aantal gebouwd 3097 +2711 orders (september 2012)

    29-10-2012 om 17:23 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:airbus a320
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Airbus a320 deel 3
    De Airbus a320

    Ongevallen en Incidenten

    Op 15 januari 2009 maakte de piloot van de Airbus A320-214, US Airways-vlucht 1549 een geslaagde noodlanding op de Hudsonrivier. Kort na vertrek vielen beiden motoren uit na een vogelaanvaring. Alle 155 inzittenden overleefden het ongeluk. Op 27 november 2008 stortte een A320-200 van Air New Zealand in de Middellandse Zee. Zeven personen, waaronder de twee piloten, kwamen om het leven. Op 17 juli 2007 schoot een Airbus A320 van TAM Linhas Aéreas door bij de landing op de luchthaven Congonhas in São Paulo. Alle 187 inzittenden kwamen om, net als twaalf mensen op de grond.[2] Op 26 juni 1988 verongelukte tijdens een demonstratievlucht een Airbus A320 nabij het vliegveld Mulhouse-Habsheim in de Elzas. Het toestel vloog laag en traag (voor een vliegshow) met goed weer over het vliegveld, om enkele ogenblikken later bomen te raken. Bij het ongeluk kwamen drie personen om het leven en raakten er 50 gewond. Een Airbus A320 van Armavia stortte neer in de Zwarte Zee bij Sochi. Alle 113 inzittenden komen om. Het ongeluk gebeurde tijdens slecht weer.

    29-10-2012 om 17:20 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:airbus a320
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Airbus a320 deel 2
    De Airbus a320

    Geschiedenis
    De Airbus A320 zag voor het eerst het licht in 1986; in 1988 volgde de levering aan de eerste maatschappij: Air France.

     Kenmerken

     De A320 heeft standaard twee cabine-opties. De two-class-indeling bestaat uit een business class en economy class met 150 stoelen. De single class-indeling, die voornamelijk door chartermaatschappijen wordt gebruikt, telt tussen de 164 en 180 stoelen, afhankelijk van de beenruimte. De Airbus A320 heeft één gangpad. Aan beide kanten van het gangpad zijn de stoelen opgesteld in rijen van 3. In de business class is dit standaard twee stoelen per rij. De A320 heeft in totaal acht nooduitgangen. De A320 kent een moderne glazen cockpit; veel van de traditionele mechanische instrumenten zijn vervangen door een grafische weergave van de informatie van die instrumenten op een beperkt aantal computerschermen. Het gebruik van computerschermen biedt onder andere het voordeel om de informatie die op de schermen gepresenteerd wordt aan te passen aan de vluchtfase en/of de specifieke toestand van het toestel. Zo worden bepaalde checklisten op één van de schermen getoond en kan de vlieger de doorlopen stappen hierop afvinken. De Airbus A320 was het eerste, op grote schaal geproduceerde, verkeersvliegtuig waarin fly-by-wire technologie werd toegepast. Een opvallende nieuwigheid was de uitrusting van de stuurknuppel als "sidestick" (een soort joystick). Alle vernieuwingen hadden bij de introductie van het toestel ook een keerzijde. Vliegtuigen die uitgerust zijn met de fly-by-wire-techniek hebben niet langer een mechanische verbinding tussen piloot en stuurvlak. In dit geval is een computer vereist om de beweging van de piloot te vertalen naar beweging van stuurvlakken. Deze computer zal hierbij rekening houden met de specifieke vluchtfase en kan daarbij zelfs bepaalde inputs van de vlieger negeren wanneer deze de veiligheid van de vlucht in gevaar brengen. Zo zal het computersysteem de vlieger beletten om een bocht in te zetten met een te grote rolhoek. Hiermee wordt het voor de vliegers nog belangrijker om de toestand van het controle-systeem te kennen en te begrijpen. De A320 trok in de eerste jaren na haar introductie negatieve aandacht met een aantal ongevallen waarin de bemanning niet doorhad in welke configuratie het toestel zich bevond. Het vormde het begin van een periode waarin veel aandacht uit zou gaan naar ongevallen waarbij een perfect functionerend vliegtuig onder controle van een volledig capabele bemanning toch tegen het terrein aanvliegt. zie Controlled Flight Into Terrain (CFIT).

    29-10-2012 om 17:14 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:airbus a320
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Airbus a320 deel 1
    De Airbus a320

    inleiding 

    De Airbus A320 is een narrow-body vliegtuigtype van de Europese vliegtuigbouwer Airbus. De benaming wordt zowel gebruikt voor de A320 zelf als voor de "A320-familie", met daarin de aan elkaar gerelateerde vliegtuigtypen (in oplopende grootte) A318, A319, A320 en A321. Het zijn relatief kleine straalvliegtuigen die vooral gebruikt worden voor middellange afstanden. Met de Airbus A320 is een groot vliegbereik te realiseren van 4.843 tot 5.676 km. De belangrijkste concurrent is de Boeing 737.

    29-10-2012 om 17:10 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:airbus a320
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Airbus a320 deel 4 (Foto's)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen







    29-10-2012 om 00:00 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    Categorie:airbus a320

    Archief per week
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !





    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs