Foto
Inhoud blog
  • F-18 deel 1
  • groot nieuws !!!!!!!!!!!
  • einstein
  • Galaxy zoo
  • De zeppelin deel 1
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
  • airbus a319 (1)
  • airbus a320 (5)
  • antonov-225 (1)
  • concorde (1)
  • f-18 (1)
  • helikopters (0)
  • hulpdienstvoertuigen (6)
  • leuke website's om aan te raden (1)
  • luchtballon (1)
  • mysterie 1 (4)
  • mysterie 2 (6)
  • mysterie 3 (0)
  • Ruimtevaart (0)
  • SKY Info (2)
  • wetenschap moppen (1)
  • zeppelin (1)
  • SKY Home
    Sky the limit,
    24-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Galaxy zoo
    Onlangs was ik aan het tv kijken en ze hadden het over deze website.
    Het noemt galaxy zoo het is een website waar duizenden foto's of zelf miljoenen
    foto' s opstaan van over het gele heelal. En ze willen al die foto's classificeren 
    maar dat zij  veel te veel foto's voor een paar astronomen dus kun je zelf mee helpen.
    Echt aan te raden neem een kijkje op : 
    http://www.galaxyzoo.org

    24-03-2013 om 15:24 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:leuke website's om aan te raden
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De zeppelin deel 1
    Zeppelin 

    Inleiding

    Een zeppelin is een stijf, sigaarvormig luchtschip bestaande uit een lichtgewicht (aluminium) skelet met daarin zakken die zijn gevuld met een licht gas. Hij is genoemd naar de grote pionier van het luchtschip, graaf Ferdinand von Zeppelin.

    24-03-2013 om 15:10 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:zeppelin
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Antonov-225 deel 1
    De Antonov-225

    Inleiding

    De Antonov An-225 "Mrija" (Oekraïens: ??????? ??-225 ????) (NAVO-codenaam: Cossack) is een vrachtvliegtuig, ontworpen door het Sovjet (nu Oekraïens) ontwerpbureau Antonov en is het grootste, vliegende vliegtuig ooit gebouwd, volgens maximumgewicht bij het opstijgen. Het vliegtuig, ontworpen om de Boeran, de Russische tegenhanger van de Spaceshuttle te transporteren, is een vergrote versie van de succesvolle Antonov An-124. Mriya (????) betekent "Droom" in het Oekraïens. Met een maximumgewicht van 640 ton is de An-225 's werelds zwaarste en grootste vliegtuig. De Hughes H-4 Hercules had een grotere spanwijdte en was hoger, maar was duidelijk korter en dankzij het gebruik van materialen ook stukken lichter. Tevens heeft de H-4 maar één vlucht gemaakt en kwam hij niet hoger dan 21,3 m, wat de An-225 tot het grootste vliegtuig met meerdere vluchten maakt.[1] De An-225 is zelfs groter dan de Airbus A380, het grootste passagiersvliegtuig. De vliegtuigen die het dichtstbij komen, de An-124, Boeing 747 Large Cargo Freighter en de Lockheed C-5 Galaxy zijn allemaal stukken kleiner. In september 2001 vloog de An-225 met een recordlading van 253,82 ton op twee kilometer hoogte met een snelheid van 763,2 km/h over een gesloten circuit van 1000 km. [bron?] In november 2004 plaatste de FAI de An-225 in het Guinness Book of Records met zijn 240 records. De An-225 is commercieel beschikbaar voor het vervoer van elk oversized object, dankzij het unieke formaat van z'n vrachtruim. Momenteel is er maar één vliegtuig in actieve dienst, een tweede toestel bevindt zich (augustus 2011) in onvoltooide staat op het fabrieksterrein van Antonov in Kiev.

    24-03-2013 om 15:09 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    Categorie:antonov-225
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De concorde deel 1
    De Concorde 

    Inleiding

    De Concorde was een supersonisch passagiersvliegtuig. Er zijn slechts 20 toestellen van gebouwd, waaronder 4 prototypes. Het vliegtuig vloog voor het eerst in 1969, het maakte zijn laatste vlucht op 24 oktober 2003. De Concorde kon tot op 18 kilometer hoogte vliegen en een snelheid bereiken van Mach 2,04; ruim tweemaal de snelheid van het geluid. Daardoor vloog het toestel in minder dan drie uur van Londen naar New York. De Concorde heeft op het traject New York – Londen een snelheidsrecord gevestigd van 1920 km/u. Dit gebeurde op 7 februari 1996 (bron: FAI).

    24-03-2013 om 15:08 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:concorde
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.terug
    wij zijn terug NA EEN LANGE TIJD RUSTEN EN BREAK'S GAAN WE ER WEER VOOR

    24-03-2013 om 14:57 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Categorie:SKY Info
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de luchtballon deel 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Luchtballon

     Inleiding

     Een luchtballon of ballon is een luchtvaartuig waarbij een mand, die plaats biedt aan de passagiers, opstijgt, hangende aan een ballon ('envelop') die lichter is dan lucht. Het geheel wordt voortbewogen door de wind. De horizontale voortbeweging van de luchtballon hangt af van de windrichting, slechts de verticale(stijgen en dalen) en een draaiende beweging (roteren) kan door de ballonvaarder worden beïnvloed. In 2004 waren er in Nederland ongeveer 9000 ballonvaarten. Voor het gebruik van ballonnen geldt een aantal voorschriften zoals de vaarhoogten, het vermijden van gevoelige gebieden en de manier van landen en bergen van de ballon.

    24-03-2013 om 00:00 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:luchtballon
    01-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ambulances deel 6 ( enkele foto's)










    01-11-2012 om 16:37 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:hulpdienstvoertuigen
    30-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ambulance deel 5
    De ambulance

     Inzet


     Nederland Ambulances in Nederland kunnen ingezet worden met drie verschillende urgenties. Deze urgenties worden uitgegeven door de MeldKamer Ambulancezorg (MKA), voorheen Centrale Post Ambulancevervoer genoemd. A1-urgentie: een spoedurgentie waarbij de ambulance binnen 15 minuten ter plaatse moet zijn. Er is dan sprake van een mogelijk levensbedreigende situatie. Bij deze urgentie wordt gereden met optische en akoestische signalen. Voorbeelden van spoedurgentie zijn onder meer een hartinfarct, ongevallen, reanimatie. A2-urgentie: een spoedurgentie waarbij geen gebruik wordt gemaakt van optische en akoestische signalen. Deze urgentie wordt bijvoorbeeld uitgegeven wanneer er een huisarts aanwezig is die heeft geconstateerd dat de patiënt direct naar het ziekenhuis vervoerd moet worden, maar er is geen sprake van een direct levensbedreigende situatie. B-urgentie: besteld vervoer. Met deze urgentie wordt gereden bij het vervoer van patiënten van bijvoorbeeld een ziekenhuis naar een verpleeghuis waarbij de patiënt niet met bijvoorbeeld een taxi verplaatst kan worden. Als een ambulance gebruik maakt van de aanwezige optische en akoestische signalen is het een voorrangsvoertuig. Het overige verkeer moet dan voorrang geven en er kan bijvoorbeeld door rood worden gereden bij een verkeerslicht. In Nederland zijn de optische en akoestische signalen een drietonige sirene en blauwe zwaailichten, in België is dit meestal een tweetonige sirene en blauwe zwaailichten. Vanaf 1 maart 2009 is het de bedoeling dat ambulances de uniforme tweetonige sirene gaan gebruiken, net als politie en brandweer[1]. Een ambulance is in Nederland duidelijk als (mogelijk) voorrangsvoertuig herkenbaar door de opvallende gele kleur en uniforme striping. Overigens zijn nog zeker niet alle ambulances in deze striping uitgevoerd. Ambulancediensten zijn vrij om het uiterlijk van hun voertuigen te kiezen, maar alleen ambulances met BZK-striping zijn vrijgesteld van BPM en wegenbelasting. Niet iedere situatie vraagt om dezelfde inzet van ambulancezorg. De meeste Nederlandse ambulance zijn geschikt voor alle soorten vervoer. Naast de reguliere ambulance, kan de centralist verschillende andere speciale soorten ambulances inzetten. Reguliere Ambulance: Geschikt voor alle het grootste gedeelte ambulanceververvoer. MICU: De Mobile Intensive Care Unit is een grote ambulance, waarin achterin een speciaal ontwikkelde brancard met intensive care apparatuur kan worden geplaatst. Deze wordt gebruikt voor het vervoer van een intensive care patiënt, inclusief één of meerdere specialisten en verpleegkundigen. In het centrum van Utrecht wordt op zaterdagen de ambulancefiets ingezet. Deze heeft dezelfde apparatuur en medicijnen als de ambulancemotor maar is op drukke plekken zoals winkelcentrum Hoog Catharijne sneller ter plaatse. Een ambulancefietser heeft geen sirene tot zijn beschikking, maar wel een fluit. Een ambulancefiets is goedkoper in exploitatie dan een normale ambulance of ambulancemotor. Rapid responder: Deze voertuigen zijn sneller ter plaatse en hebben de uitrusting die de ambulanceverpleegkundige normaliter mee naar binnen neemt (spoedkoffer, AED en zuurstof). Voorbeelden zijn de motorambulance, mono-lance en ambulance-fiets (vooral ingezet bij evenementen). Rapid responders worden bemand door één ambulanceverpleegkundige, die een aanvullende rijtraining heeft gehad. MMT: Bij ernstige ongevallen wordt tegenwoordig in Nederland vaak ook een Mobiel Medisch Team gealarmeerd. Een MMT bestaat uit een medisch specialist, een gespecialiseerde verpleegkundige en een piloot. Dit team verleent specialistische zorg (aanvullend op de ambulancezorg) om de patiënt te stabiliseren op de plaats van het ongeval, zodat deze vervoerd kan worden. Hier zijn er 10 van in Nederland, elk verbonden aan een traumacentrum. Ieder MMT beschikt over een busje en vier MMTs beschikken ook over een helikopter, de traumahelikopter. Gnk-C: Bij grote ongevallen en rampen kan het voorkomen dat de reguliere medische hulpverlening niet toereikend is. Er kan dan besloten worden de ambulancezorg uit te breiden door Geneeskundige Combinaties in te zetten. Deze bestaan uit professionele en vrijwillige hulpverleners die met een grote hoeveelheid materiaal ter plaatse kunnen komen om slachtoffers medisch te behandelen. Een Geneeskundige Combinatie wordt gevormd door een MMT, een AMBU-team en/of een SIGMA-team. Huisartsen vervoer: Sommige huisartsenposten beschikken over huisartsenvervoer, waarbij de huisarts door een chauffeur in ambulanceuniform, snel ter plaatse kan worden gebracht. De huisartsenauto kent een beperkte uitrusting: een spoedkoffer en een AED. Hulpambulance: In de regio's Haaglanden, Gelderland-zuid Twente en Zuid-Holland Zuid worden hulpambulances (ook wel B-Ambu's) ingezet. Deze wagens voor liggend ziekenvervoer worden alleen gebruikt bij niet urgent vervoer en kunnen daardoor eenvoudiger zijn uitgerust dan een normale ambulance. De bemanning bestaat uit een basis-verpleegkundige en een chauffeur. Met de proef wordt gekeken of de kosten van besteld vervoer kunnen worden gereduceerd. [bewerken] België In België moeten de ambulances ingezet in de Dringende Geneeskundige Hulpverlening (112) voldoen aan een aantal voorwaarden. Deze zijn zowel de uiterlijke kentekens (zoals de gele RAL 1016 kleur, de rode band met '112' logo, enz) als de wettelijk verplichte inhoud, opgelegd door het ministerie. Zo wordt er gewaakt over de kwaliteit van de eerstelijnzorg. De dringende hulpverlening wordt uitgebaat door verschillende instanties, waaronder de brandweer, het Rode Kruis, ziekenhuizen, civiele bescherming, en privé-diensten. Zij hebben een licentie ontvangen die hen toelaat een '112' dienst te zijn. De voorwaarden daarvoor zijn: dat er minimaal 2 hulpverlener-ambulanciers aanwezig zijn, dat de ambulance voldoet aan de wettelijke norm, dat de dienst 24/24 operationeel is, en dat ze de wettelijk vastgelegde tarieven hanteren. In het niet-dringend circuit zijn er veel spelers op de markt. Het Belgische Rode Kruis is een grote speler (dienst 105), vele kleinere privé-diensten vervolledigen het plaatje. Gezien er geen wetgeving bestaat over "besteld" ziekenvervoer kan de kwaliteit van het vervoer enorm hard verschillen van dienst tot dienst. Ook is niet gewaarborgd dat de ambulanciers hier enige medische vorming hebben. Bij het Rode Kruis heeft een ambulancier 100 uur opleiding, bij privé-ambulances mag men al blij zijn als de begeleider een EHBO-cursus gevolgd heeft. Een ambulance voor niet- dringend ziekenvervoer hoeft eigenlijk enkel een brancard te hebben. De opleiding van begeleiders en het aantal (ambulanciers per ziekenwagen) is niet wettelijk bepaald. Het niet-dringend ziekenvervoer is niet goed geregeld in België. Er wordt gewerkt aan een nieuw wetsvoorstel om dit grote probleem op te lossen. Het Hulpcentrum 112 is de alarmcentrale voor dringende oproepen. Zij zullen zo snel mogelijk de juiste hulp sturen, aan de hand van de info die hen verstrekt is. Zij sturen de ziekenwagen uit die het snelste ter plaatse is. Deze is verplicht het slachtoffer af te voeren naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis met een erkende spoedgevallendienst. Niet elk ziekenhuis bezit die, ze hebben wel allemaal minstens een eerste-hulp post. Indien nodig kan de ziekenwagen assistentie vragen van Brandweer of MUG. In het centrum van Utrecht wordt op zaterdagen de ambulancefiets ingezet. Deze heeft dezelfde apparatuur en medicijnen als de ambulancemotor maar is op drukke plekken zoals winkelcentrum Hoog Catharijne sneller ter plaatse. Een ambulancefietser heeft geen sirene tot zijn beschikking, maar wel een fluit. Een ambulancefiets is goedkoper in exploitatie dan een normale ambulance of ambulancemotor

    30-10-2012 om 08:40 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:hulpdienstvoertuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ambulance deel 4
    De ambulance

     Bemanning

     Er zijn verschillen tussen de personele bezetting van ambulances en de opleiding van de berijders in Nederland en België: Nederland Ambulancemotor in Arnhem Alle ambulances in Nederland worden bemand door een ambulancechauffeur en een ambulanceverpleegkundige. De verpleegkundige heeft buiten de reguliere opleiding in het ziekenhuis diverse specialisatie-opleidingen gevolgd en gewerkt op ziekenhuisafdelingen als de intensive care (algemeen en/of cardiologie), anesthesie of een Eerste Hulp afdeling. Alle ambulanceverpleegkundigen in Nederland dienen in bezit te zijn van het SOSA-certificaat, de opleiding voor ambulanceverpleegkundigen. De ambulancechauffeurs hebben eveneens een SOSA-opleiding gevolgd, maar deze is gericht op rijvaardigheid en -techniek en medisch assisterende handelingen. Uniek in de wereld is dat alle ambulanceverpleegkundigen werken met landelijke protocollen waarin is vastgelegd welke (be)handelingen bij welke diagnose kunnen worden toegepast. In de Verenigde Staten bijvoorbeeld werkt men ook met protocollen, maar moet een arts in het ziekenhuis worden geraadpleegd alvorens men een medicament mag toedienen of een handeling mag uitvoeren. In Nederland mag iedere ambulanceverpleegkundige het protocol zonder overleg uitvoeren of er met goede reden van afwijken zonder overleg met een arts. Ambulancepersoneel wordt zodra nieuwe wetenschappelijke inzichten zijn ontstaan bijgeschoold. Dit gebeurt landelijk in diverse sessies die verplicht dienen te worden bijgewoond wil men zijn bevoegdheid behouden. Iedere vijf jaar dienen alle verplichte landelijke en regionale bijscholingen te zijn bijgewoond. Ook dienen zowel de chauffeur als de verpleegkundige een praktijktoets positief af te ronden. Door de overheid is door middel van de Wet (BIG) vastgelegd dat ambulanceverpleegkundigen bevoegd zijn medische handelingen te verrichten die normaliter zijn voorbehouden aan een arts. Een ambulanceverpleegkundige is dus geen "halve arts" maar een professional met een specifieke gespecialiseerde kennis en bevoegdheid op diverse gespecialiseerde terreinen. België De meeste ambulancediensten in België zijn gevestigd bij de brandweer en worden bemand door minimum 2 hulpverlener-ambulanciers. In sommige korpsen is dat een hulpverlener-ambulancier en een verpleegkundige. Naast de brandweer hebben in bepaalde streken ook kruisverenigingen (Rood- of Vlaamskruis), een ziekenhuis of een privédienst een machtiging van volksgezondheid om een dienst te organiseren. In België zijn alle ambulances (type 112) bemand met twee erkende ambulanciers erkend door het Ministerie van Volksgezondheid. Zij hebben minimaal een opleiding gevolgd van 120u theorie in een provinciale school, met aansluitend een stageperiode van 40u op ziekenwagen en MUG.Ook verpleegkundigen met Beroepstitel Spoed en Intensieve Zorg mogen op een 112 ambulance rijden. Ambulanciers zijn bevoegd om met een AED te werken, en om medicinale zuurstof toe te dienen en alle gewone EHBO handelingen. De verpleegkundigen mogen intuberen, en een isotone oplossing toedienen. Andere geneeskundige handelingen mogen zij maar als een arts hen er opdracht toe geeft, door middel van zijn aanwezigheid, of door een "staand order", een protocol dat beschrijft in welke situatie een verpleegkundige een bepaalde handeling mag doen. Ambulance MIVA / PIT in België MIVA staat voor Medische Interventieploeg Verpleegkundige Ambulancier. PIT voor Paramedisch Interventie Team. Het zijn beide dezelfde ambulances. Een MIVA of PIT is een gewone ambulance van de dienst 112 waar minstens 1 verpleegkundige met Beroepstitel Spoed en Intensieve Zorg aanwezig is in de bemanning. Je kan het vergelijken met een ambulance zoals in Nederland. Ambulanciers hebben een beperktere bevoegdheid op gebied van medische handelingen. In bepaalde regio's zijn de aanrijtijden voor een MUG (met Dokter en Verpleegkundige) soms lang en werkt een MIVA of PIT soms als een tussenoplossing voor een MUG. De verpleegkundige van de ziekenwagen heeft bepaalde standing orders gekregen op gebied van medicatie en medische handelingen toedienen. MIVA en PIT is nu nog in een beginstadium, in de toekomst zullen waarschijnlijk meer PIT ziekenwagens in omloop komen. MIVA is voor het eerst gebruikt Ziekenhuis UZ Gasthuisberg in Leuven maar is intussen vervangen door PIT. Niettegenstaande leveren de ambulances met 2 ambulanciers zeer goed werk. De door hun grote verspreiding onder de brandweer is de gemiddelde ambulance in België al na 6 à 7 minuten ter plaatse. In vele sectoren is ook een MUG binnen de 10 tot 15min. ter plaatse waardoor er zeer snel een Urgentiearts en Verpleegkundige aanwezig is op de plaats van het incident.

    30-10-2012 om 08:37 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:hulpdienstvoertuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ambulance deel 3
    De Ambulance Uitrusting Een ambulance is uitgerust met medische apparatuur en medicatie voor het verlenen van professionele eerste hulp. Ambulances zijn tegenwoordig uitgerust met ECG-apparatuur (om een zogenaamd hartfilmpje te maken), beademingsapparatuur, materialen voor ongevalsbehandelingen zoals (nek)spalken, enzovoorts. Daarnaast zijn allerhande medicijnen beschikbaar die noodzakelijk zijn om problemen met hart, longen en bloedvaten direct te behandelen. Alle Nederlandse ambulances hebben dezelfde apparatuur en medicijnen aan boord; de fabrikant van de apparatuur kan verschillen, maar de onderzoeks- en behandelmogelijkheden zijn gelijk. Om de patiënten veilig te vervoeren beschikt iedere ambulance over een brancard, maar daarnaast heeft men ook de beschikking over een wervelplank waarmee een slachtoffer goed gefixeerd kan worden wanneer letsel aan de wervelkolom gevreesd wordt. De ambulance is tegenwoordig een rijdende Eerste Hulp-afdeling, waar een diagnose wordt gesteld en een behandeling wordt gestart. Doel van de behandeling is de patiënt stabiel te maken zodat deze veilig vervoerd kan worden naar een ziekenhuis waar de verdere behandeling en genezing kan plaatsvinden. Ook komt het vaak voor dat de behandeling door de ambulanceverpleegkundige thuis bij de patiënt volstaat en vervoer naar een ziekenhuis niet nodig is. Niet alleen bespaart men hiermee kosten, maar neemt ook de druk af op de Eerste Hulp-afdelingen van ziekenhuizen en is de patiënt zeer vlot en in de eigen omgeving "genezen".

    30-10-2012 om 08:34 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:hulpdienstvoertuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ambulance deel 2
    De ambulance De Geschiedenis Een ambulance was in het Nederlandse leger oorspronkelijk een met behulp van lichte paard-en-wagens verplaatsbaar veldhospitaal. De wagens werden ook gebruikt voor het vervoer van gewonden van het slagveld naar het achterland.

    30-10-2012 om 08:32 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:hulpdienstvoertuigen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ambulance deel 1
    De ambulance Inleiding Een ambulance (ziekenwagen, ziekenauto) is een voertuig om medische hulpverleners te vervoeren naar een plaats waar behoefte is aan spoedeisende hulp en om slachtoffers of patiënten te vervoeren naar een ziekenhuis. Een ambulancedienst is een organisatie die ambulances met deskundige hulpverleners beschikbaar heeft en deze op afroep inzet.

    30-10-2012 om 08:31 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:hulpdienstvoertuigen
    29-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mysterie 2 FOTO'S !!!!!!!!!!!!!!










    29-10-2012 om 17:41 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:mysterie 2
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mysterie 2 deel 5
    De graancirkels Eigenschappen Mensen die geloven dat graancirkels niet door mensenhanden worden gemaakt, voeren vaak de volgende punten aan die moeten bewijzen dat graancirkels niet door mensenhanden gemaakt kunnen zijn: Zeer complexe figuren zijn in zeer korte tijd gemaakt. Er zijn geen sporen op de grond van de "cirkelmakers". Zeer dikke stengels zoals van maïs of zeer brosse stengels zoals van koolzaad zijn omgebogen zonder breuk. "Multi-layering" bij gewassen; onder de bovenste omgebogen laag is een laag die de andere kant is omgebogen. Klaprozen in een graancirkel zijn rechtop gebleven te midden van het omgebogen graan. Biofysische veranderingen aan de stengels die in zeer korte tijd moeten zijn ontstaan. Mobiele telefoons en fotocamera's die niet functioneren binnen de graancirkel en wel zodra ze erbuiten zijn. Hierbij moet opgemerkt worden dat sommige van deze echtheidskenmerken ook wel zijn waargenomen door enkele 'graancirkelexperts' bij graancirkels die achteraf door grappenmakers gemaakt bleken te zijn. Dat geldt echter niet voor alle kenmerken die volgens de gelovigen in graancirkels aanwezig zouden zijn.

    29-10-2012 om 17:38 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:mysterie 2
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mysterie 2 deel 4
    De graancirkels Getuigen Er zijn uitgebreide verslagen en video's bekend van hoe graancirkelmakers graancirkels weten te fabriceren, vaak door henzelf gemaakt. Er zijn echter ook ooggetuigenverslagen van mensen die een graancirkel op een andere manier zagen ontstaan. Er zijn mensen die vertellen over lichtbollen die laag over de akker vliegen en een afdruk in het graan achterlaten. Verder worden er ook spiralende lichtkolommen gezien. Ook als graancirkels al ontstaan zijn, worden er vreemde verschijnselen gemeld, zoals orbs (lichtbollen), die op foto's zijn vastgelegd. Deze verhalen vertonen sterke overeenkomst met die over ufo's ('vliegende schotels').

    29-10-2012 om 17:37 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:mysterie 2
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mysterie 2 deel 3
    De graancirkels Figuren Het begrip "graancirkel" dekt tegenwoordig niet meer de volledige inhoud van het verschijnsel. De figuren worden niet langer alleen in graan gevonden, maar ook in akkers met andere gewassen, zoals mais- en aardappelvelden, in gras en zelfs in de sneeuw. Ook is er meestal geen sprake meer van cirkels, maar van zeer complexe figuren.

    29-10-2012 om 17:29 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:mysterie 2
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mysterie 2 deel 2
    De graancirkels Geschiedenis Een van de oudste beschrijvingen van een mogelijke graancirkel komt van een Engels vlugschrift uit 1678 met daarop een verhaal over een boer wiens akker door de duivel was gemaaid, op een manier waarop geen mens het had kunnen doen. Op een begeleidende afbeelding is een ovaal in het graan te zien waarin een zwart duiveltje met een zicht, een soort korte zeis, aan de gang is. In 1978 kwamen de graancirkels opnieuw in het nieuws. Ze werden gevonden in Zuid-Engeland, bij oude Keltische heiligdommen zoals Silbury Hill, de steencirkel van Avebury, Stonehenge en bij het Witte paard van Uffington. De meeste cirkels worden nog steeds in Engeland gevonden en concentreren zich dan vooral in Zuid-Engeland, in de buurt van Stonehenge. Desondanks zijn graancirkels tegenwoordig een wereldwijd verschijnsel. De laatste jaren is vooral het aantal cirkels in Duitsland toegenomen. In de jaren negentig van de 20e eeuw verschenen graancirkels in Nederland. Hier worden de graancirkels vaak gevonden in Hoeven (bij Etten-Leur, Noord-Brabant) en in Zuid-Limburg, maar ook op andere plaatsen. Ook in België zijn graancirkels gevonden, zij het in minder grote aantallen. In 2009 verscheen ook de grootste graancirkel ooit gemaakt in de Wilhelminapolder ten noorden van Goes.

    29-10-2012 om 17:28 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:mysterie 2
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mysterie 2 deel 1
    Graancirkels Ontstaan Van veel graancirkels is vastgesteld dat ze door mensen zijn gemaakt. De redenen voor het maken zijn divers. Sommigen willen aantonen dat graancirkels door mensenhanden kunnen worden gemaakt. Zij behoren tot groepen die het maken van figuren in graan als hobby hebben, en zijn verantwoordelijk voor graancirkels met soms zeer ingewikkelde geometrische patronen. De meeste van deze groepen maken de cirkels met toestemming van de eigenaar van het land en laten achteraf ook weten dat zij het zijn geweest die de cirkel hebben gemaakt, vaak nadat de pers en 'deskundigen' de cirkel als 'niet-door-mensenhanden-gemaakt' hebben aangemerkt. Beroemde graancirkelmakers zijn Doug Bower en Dave Chorley die hebben aangetoond dat het mogelijk is met slechts eenvoudige hulpmiddelen ingewikkelde patronen in het graan te maken. Voor hun werk dat aantoonde dat graancirkels door mensen gemaakt kunnen worden ontvingen zij in 1992 de Ig Nobelprijs. Andere graancirkelmakers vinden het amusant mensen in de waan te laten dat buitenaardse wezens verantwoordelijk zijn voor de door hen gemaakte patronen. Verder zijn er andere uiteenlopende verklaringen voor het ontstaan van graancirkels geopperd, van bolbliksems en plasmadraaikolken tot parende egels. Een andere verklaring voor deze cirkels in Australië, waar ze verschenen in velden waar opium wordt gekweekt voor medische doeleinden, zijn wallaby's die de opium planten eten en vervolgens "high as a kite" ("stoned als een garnaal") ronddolen in de velden, waarbij cirkelvormige patronen achter blijven. Ook andere dieren, zoals schapen, vertonen hetzelfde gedrag.

    29-10-2012 om 17:26 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:mysterie 2
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Airbus a320 deel 5
    De airbus a320 Info Fabrikant Airbus Type(s) A318 A319 A320 A321 Lengte 37,57 m Spanwijdte 34,10 m Hoogte (vanaf de grond) 11,76m Interieurbreedte 3,70 m Max. aantal passagiers 180 (1-klasse) Leeggewicht 42.400 kg Max. startgewicht 77.000 kg Max. brandstof 29.680 liters Motoren 2 Kruissnelheid 0,79 mach Max. reikwijdte 5700 km Eerste vlucht 22 februari 1987 Status in gebruik Aantal gebouwd 3097 +2711 orders (september 2012)

    29-10-2012 om 17:23 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:airbus a320
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Airbus a320 deel 3
    De Airbus a320

    Ongevallen en Incidenten

    Op 15 januari 2009 maakte de piloot van de Airbus A320-214, US Airways-vlucht 1549 een geslaagde noodlanding op de Hudsonrivier. Kort na vertrek vielen beiden motoren uit na een vogelaanvaring. Alle 155 inzittenden overleefden het ongeluk. Op 27 november 2008 stortte een A320-200 van Air New Zealand in de Middellandse Zee. Zeven personen, waaronder de twee piloten, kwamen om het leven. Op 17 juli 2007 schoot een Airbus A320 van TAM Linhas Aéreas door bij de landing op de luchthaven Congonhas in São Paulo. Alle 187 inzittenden kwamen om, net als twaalf mensen op de grond.[2] Op 26 juni 1988 verongelukte tijdens een demonstratievlucht een Airbus A320 nabij het vliegveld Mulhouse-Habsheim in de Elzas. Het toestel vloog laag en traag (voor een vliegshow) met goed weer over het vliegveld, om enkele ogenblikken later bomen te raken. Bij het ongeluk kwamen drie personen om het leven en raakten er 50 gewond. Een Airbus A320 van Armavia stortte neer in de Zwarte Zee bij Sochi. Alle 113 inzittenden komen om. Het ongeluk gebeurde tijdens slecht weer.

    29-10-2012 om 17:20 geschreven door kameelschaap23  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:airbus a320

    Archief per week
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !





    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs