Onze juf had teenslippers aan... Daar is het intussen toch veel te koud voor! Wat moet ze nu dan aan haar voeten doen? Winterschoenen? Is er dan een verschil tussen zomer- en winterschoenen? ...
Dit was de aanzet voor verder onderzoek! Onze juf had twee grote dozen vol schoenen bij! Zo waren er paardrijlaarzen, laarzen, sneeuwlaarzen, werkschoenen met stalen tip, zomerschoentjes met hakjes, zomerschoentjes, sandaaltjes, teenslippers, sportschoenen, voetbalschoenen, winterlaarzen,... Kortom: Er was heel wat te leren en te ervaren!
We rijgen met veters.
Heeft iedereen zijn schoenen? Dan mag je nu je schoenen ook eens aan je handen doen... WAT GEK!
thema schoenen
Na wat experimenteren en spelen, komt "le moment suprême". Turnpantoffels uit + de schoenen van onze mama's of papa's aan!
Helena en Jaan hun hakken klakken.
En dan: WEDSTRIJDJE! Om het eerst naar de overkant met onze veel te grote schoenen!
Ziet em gaan, ziet em gaan, met z'n basketsloefkes aan,...
Tussendoor wisselen we eens van schoenen + er volgt nog een wedstrijdje.
En dan een klein bewegingsparcours. Kunnen we nu ons evenwicht houden?
Ons juf stapt met Jaan al lachtend naar juf Marijke. Kijk nu eens welke schoenen hij stiekem heeft genomen... Die van mij! Ik had ze even uitgedaan om wat te tonen en toen zag Jaan zijn kans mooi!
thama schoenen
We maken een tekening vol modderafdrukken. In de modder, op het blad, in de modder,... We ontdekken de verschillende schoenzolen.
Onze poppenhoek is een heuse schoenwinkel. We kunnen naar hartelust passen. Aan, uit. Weer andere aan,... We ontdekken verschillende schoenen + we worden heel handig om op het einde onze eigen schoenen weer aan te krijgen. En als het opruimtijd is, zetten we alle schoenen weer netjes per twee naast elkaar. Ook dat is een hele oefening!