Apple kocht
vorig jaar Beats op, het bedrijf achter de hoofdtelefoons en gelijknamige
muziekdienst.
APPLE Apple
is van plan de langverwachte eigen muziekdienst volgende week te onthullen
tijdens het evenement Worldwide Developer Conference (WWDC) dat het bedrijf
organiseert in San Francisco. Dat melden meerdere techsites. De dienst gaat
volgens Wall Street Journal tien dollar per maand kosten.
Verwacht
wordt dat de dienst playlists zal hebben die zijn samengesteld door bekende
artiesten. Dat was het model van Beats Music, dat Apple vorig jaar kocht met
als doel een eigen muziekdienst te kunnen lanceren. Naar verluidt is Apple al
in gesprek met Pharrell Williams en Drake. Ook hoopt Apple dat bekende dj's als
gast hun muziek zullen draaien voor de dienst. Gebruikers zullen geen toegang
krijgen tot het volledige muziekarchief van iTunes.
Volgens
website Mashable zal de gratis versie van muziekdienst eerder een expansie van
iTunes Radio zijn dan een volwaardige concurrent voor de populaire
streamingdienst Spotify. Apple zou ook een Androidversie van de muziekdienst
aanbieden. Dat zou meteen de eerste keer zijn dat Apple zelf een app voor
Android lanceert.
Ondertussen
zijn Apple's plannen voor een tv-streamingdienst vertraagd, meldt Re/Code. Deze
zou eigenlijk ook tijdens WWDC onthuld worden, maar vanwege vergunningen die
met technologie en geld te maken hebben kan het nog wel tot 2016 duren.