Inhoud blog
  • Einde van mijn huiswerkbegeleiding
  • Opvolginsfiche Kjell 8
  • Opvolgingsfiche Kjell 7
  • Opvolgingsfiche Kjell 6
  • Opvolgingsfiche Kjell 5
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    siencontenthowest

    20-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvolgingsfiche Elisa 2

    Opvolgingsfiche

    Naam leerling: Elisa

    Datum: 12/10

     


    Hieronder noteer je per contact de vorderingen en / of opmerkingen. Hier schrijf je ook op wat je met de leerling(en) gedaan hebt.

    Eventuele bijlagen (zoals planning, mindmap, …) voeg je toe in bijlage.

     

    -Tweede les met Elisa:

    1. Elisa was afwezig.

    20-10-2010 om 16:54 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvolgingsfiche Kjell 1

    Opvolgingsfiche

    Naam leerling:Kjell

    Datum: 12/10

     


    Hieronder noteer je per contact de vorderingen en / of opmerkingen. Hier schrijf je ook op wat je met de leerling(en) gedaan hebt.

    Eventuele bijlagen (zoals planning, mindmap, …) voeg je toe in bijlage.

     

    -Eerste les met Kjell.

    1. Kennismaking, invullen van de kennismakingfiche.

    2. Praten over hobby’s en school.

    3. Agenda controleren

    4. Huiswerk laten maken en opvragen.

    20-10-2010 om 16:53 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvolgingsfiche Elisa 1

    Opvolgingsfiche

    Naam leerling: Elisa

    Datum: 12/10

     


    Hieronder noteer je per contact de vorderingen en / of opmerkingen. Hier schrijf je ook op wat je met de leerling(en) gedaan hebt.

    Eventuele bijlagen (zoals planning, mindmap, …) voeg je toe in bijlage.

     

    -Eerste les met Elisa.

    1. Kennismaking, invullen van de kennismakingfiche.

    2. Praten over hobby’s en school.

    3. Agenda controleren

    4. Huiswerk laten maken en opvragen.

    20-10-2010 om 16:53 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvolgingsfiche Robbe 1

    Opvolgingsfiche

    Naam leerling: Robbe

    Datum: 5/10

     


    Hieronder noteer je per contact de vorderingen en / of opmerkingen. Hier schrijf je ook op wat je met de leerling(en) gedaan hebt.

    Eventuele bijlagen (zoals planning, mindmap, …) voeg je toe in bijlage.

     

    -Eerste les met Robbe.

    1. Kennismaking, invullen van de kennismakingfiche.

    2. Praten over hobby’s en school.

    3. Agenda controleren

    4. Huiswerk laten maken en opvragen.

    20-10-2010 om 16:52 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opvolgingsfiche Senna 1

    Opvolgingsfiche

    Naam leerling: Senna

    Datum: 5/10

     


    Hieronder noteer je per contact de vorderingen en / of opmerkingen. Hier schrijf je ook op wat je met de leerling(en) gedaan hebt.

    Eventuele bijlagen (zoals planning, mindmap, …) voeg je toe in bijlage.

     

    -Eerste les met Senna.

    1. Kennismaking, invullen van de kennismakingfiche.

    2. Praten over hobby’s en school.

    3. Agenda controleren

    4. Huiswerk laten maken en opvragen.

    20-10-2010 om 16:52 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kennismakingsfiche Kjell

     

    Kennismakingsfiche

    Mijn leerling…

    Naam: Kjell

    Studierichting + jaar: 1 Modern

    Sterke punten:

    Wiskunde, Nederlands, Engels en Techniek.

    Werkpunten:

    Frans, soms wat vergeetachtig.

    Opmerkingen:

    Hij heeft niet altijd het juiste materiaal bij zich.

    Woe: 18u-20u Krachtbal

    Zon: 12u-14u Krachtbal

    Wat wil hij/zij bereiken:

    Meer in orde zijn met zijn materiaal en beter worden in Frans.

    Waar heeft hij/zij moeite mee:

    Plannen gaat goed, maar is toch soms wat vergeetachtig.

    Wat heeft hij/zij zelf al geprobeerd:

    Hij probeert zijn werk goed op voorhand te plannen.

     

     

     

     

     

     

    Ik als begeleider…

    Naam Leerling: Robbe

    __________________________________________________________________________________

    Persoonlijkheid:

    Hij is een vriendelijke maar iets wat verlegen leerling. Hij luistert naar rede en werkt graag mee

    Wat valt je op:

    Hij leert veel op voorhand, maar is wel wat vergeetachtig als het op materiaal aankomt.

    Jouw knelpunten in verband met deze leerling:

    Hij is redelijk introvert en dit zorgt wel voor een “stille” huiswerkbegeleiding.

    Jouw sterke punten in verband met deze leerling:

    Hij is vriendelijk en bereid om mee te werken.

    20-10-2010 om 16:31 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kennismakingsfiche Elisa

     

    Kennismakingsfiche

    Mijn leerling…

    Naam: Elisa

    Studierichting + jaar: 2 Latijn-Wetenschappen

    Sterke punten:

    Wiskunde en Nederlands.

    Werkpunten:

    T.O., nogal vergeetachtig, slordig en Latijnse woordenschat.

    Opmerkingen:

    Woe: 18u-20u atletiek

    Vrij: 18u-20u Atletiek

    Zat: 14u-17u Scouts

    Wat wil hij/zij bereiken:

    Minder slordig zijn.

    Waar heeft hij/zij moeite mee:

    Zaken onthouden, netjes zijn.

    Concentratievermogen zwakt wat af soms.

    Wat heeft hij/zij zelf al geprobeerd:

    Ze plant haar huiswerk.

     

     

     

     

    Ik als begeleider…

    Naam Leerling: Elisa

    __________________________________________________________________________________

    Persoonlijkheid:

    Vriendelijk en rustig.

    Wat valt je op:

    Ze vindt zichzelf “gemiddeld”. Ik vermoed dat ze niet zo veel zelfvertrouwen heeft. Ze lacht sommige dingen ook wel weg en neemt niet alles serieus op.

    Jouw knelpunten in verband met deze leerling:

    De leerling weet zelf eigenlijk niet goed waarom ze huiswerkbegeleiding krijgt en wilt geen hulp bij het plannen van haar taken, maar wil gewoon haar huiswerk maken.

    Jouw sterke punten in verband met deze leerling:

    Het is een vriendelijke leerling die haar huiswerk geconcentreerd maakt.

     

    20-10-2010 om 16:31 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Andere leerlingen
    Nadat ik 1 contactuur met Senna en Robbe heb gehad, heb ik moeten veranderen omdat Joyce Devischer met de opleiding is gestopt. Nu geef ik huiswerkbegeleiding van 17:00 tot 17:50 aan Elisa en Kjell.

    20-10-2010 om 16:22 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kennismakingsfiche Robbe

     

    Kennismakingsfiche

    Mijn leerling…

    Naam: Robbe

    Studierichting + jaar: 1 Sportwetenschappen

    Sterke punten:

    Nederlands, wiskunde en biologie

    Werkpunten:

    P.O., is soms erg verstrooid en wordt snel afgeleid. Hij moet ook beter plannen.

    Opmerkingen:

    Hij beoefent geen naschoolse sporten meer omdat hij sinds kort last heeft van astma.

    Wat wil hij/zij bereiken:

    Hij wilt beter in Frans worden, op tijd in de rij komen en wat minder verstrooid zijn tijdens de lessen.

    Waar heeft hij/zij moeite mee:

    Op tijd komen en zijn werk plannen.

    Wat heeft hij/zij zelf al geprobeerd:

    Hij probeert zijn werk beter te plannen.

     

     

    Ik als begeleider…

    Naam Leerling: Robbe

    __________________________________________________________________________________

    Persoonlijkheid:

    Hij is een iets wat verlegen leerling die veel babbelt met zijn medeleerlingen, maar als hij tegen mij spreekt kijkt hij me niet aan.

    Wat valt je op:

    Hij is enorm snel afgeleid en kan zich niet langer dan 5 minuten aan één stuk concentreren.

    Zijn agenda is niet in orde en slordig.

    Jouw knelpunten in verband met deze leerling:

    Ik voel dat je niet snel tot hem doordringt. Hij is ook afstandelijk.

    Jouw sterke punten in verband met deze leerling:

    Hij weet wat hij moet doen.

    20-10-2010 om 16:20 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kennismakingsfiche Senna

     

    Kennismakingsfiche

    Mijn leerling…

    Naam: Senna

    Studierichting + jaar: 1 Sportwetenschappen

    Sterke punten:

    Engels , Wiskunde, Frans

    Werkpunten:

    Biologie, op tijd komen en alle materiaal mee hebben

    Opmerkingen:

    Ze heeft het eerste jaar gedubbeld en werd soms gepest.

    Ze beoefent geen naschoolse sport.

    Wat wil hij/zij bereiken:

    Betere punten voor biologie en op tijd in de les komen met alle materiaal bij zich.

    Waar heeft hij/zij moeite mee:

    Soms is ze wat verstrooid en heeft ze de verkeerde map bij zich.

    Wat heeft hij/zij zelf al geprobeerd:

    Ze kreeg vorig jaar al huiswerkbegeleiding.

     

     

    Ik als begeleider…

    Naam Leerling: Senna

    __________________________________________________________________________________

    Persoonlijkheid:

    Een open, extraverte leerling. Af en toe heeft ze wel wat een grote mond, maar dit komt volgens mij door het feit dat ze vroeger gepest werd. Ze wordt wel snel afgeleid en babbelt graag.

    Wat valt je op:

    Als je haar even haar zegje laat doen is ze meer dan bereid om mee te werken.

    Jouw knelpunten in verband met deze leerling:

    Ze kan niet goed van haar zelf zeggen waar ze minder goed in is en doet alsof ze geen hulp nodig heeft.

    Jouw sterke punten in verband met deze leerling:

    Na het eerste contact vond ik haar een vriendelijke leerling die bereid is om mee te werken.

     

     

    20-10-2010 om 16:19 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/siencontenthowest

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    20-10-2010 om 15:22 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)

    Archief per week
  • 13/12-19/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs