Inhoud blog
  • Einde van mijn huiswerkbegeleiding
  • Opvolginsfiche Kjell 8
  • Opvolgingsfiche Kjell 7
  • Opvolgingsfiche Kjell 6
  • Opvolgingsfiche Kjell 5
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    siencontenthowest

    14-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Einde van mijn huiswerkbegeleiding
    7/12

    Mijn huiswerkbegeleiding zit er op! Ik vond het leuk om te doen, vooral de band die je krijgt met je leerlingen is tof. Alleen de uren vond ik wat lastig omdat ik telkens 5 springuren er tussen had. Ik heb ook moeten veranderen van contactuur omdat een medestudente was gestopt en hierdoor kreeg ik andere leerlingen en moest ik mij dus aanpassen.
    Ik heb in het totaal 11 contacturen gehad.
    De school en mijn begeleider hebben mij goed ondersteunt.

    14-12-2010 om 13:07 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvolginsfiche Kjell 8

    7/12

    Achtste les met Kjell:

    1. Samen een planning gemaakt voor zijn examenleerstof.
    2.Geholpen met zijn examen voor techniek.
    3.Een beetje gebabbeld en afscheid genomen.

    14-12-2010 om 13:02 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvolgingsfiche Kjell 7
    30/11

    Zevende les met Kjell:

    1.      Zelf een planning laten maken voor de komende week + controleren.

    2.      Geholpen met zijn huiswerk Frans en Nederlands.

    3.      Kjell ondervraagd en hij schreef de juiste antwoorden op het bord.

    4.      We hadden wat tijd over dus we hebben een spelletje galgje gespeeld. We hebben woordjes die hij moest leren voor Nederlands gebruikt.

    05-12-2010 om 12:52 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvolgingsfiche Kjell 6
    23/11

    Zesde les met Kjell:

    1.     Zelf een planning laten maken voor de komende week + controleren.
    2. Punten besproken.
    3. Geholpen met zijn huiswerk Engels en Nederlands.
    4.  Kjell ondervraagd en hij schreef de juiste antwoorden op het bord.

    05-12-2010 om 12:50 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvolgingsfiche Kjell 5

     16/11

    Vijfde les met Kjell:

    1.      Zelf een planning laten maken voor de komende week + controleren.

    2.      Geholpen met zijn huiswerk Frans

    3.      Kjell ondervraagd en hij schreef de juiste antwoorden op het bord.

    4.      Een gesprek gehad over de huiswerkbegeleiding.

    18-11-2010 om 16:26 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvolgingsfiche Kjell 4

    9/11

    Vierde les met Kjell:

    1.      Zelf een planning laten maken voor de komende week + controleren.

    2.      Geholpen met zijn huiswerk Nederlands en Biologie.

    3.      Kjell ondervraagd en hij schreef de juiste antwoorden op het bord.

    18-11-2010 om 16:25 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvolgingsfiche Elisa 4
    9/11

    Elisa komt niet meer naar de huiswerkbegeleiding.

    18-11-2010 om 16:24 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvolgingsfiche 3 Kjell


    Naam leerling
    : Kjell
    Datum: 26-10

     

    -Derde les met Kjell:

    1. Eerst zelf laten een planning maken voor in de vakantie.
    2. Samen de planning overlopen en een beetje veranderen. 
    3. Helpen met zijn huiswerk Nederlands
    4. Hem opvragen en de antwoorden laten opschrijven op het bord.

    31-10-2010 om 16:46 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opvolginsfiche Elisa 3


    Naam leerling
    : Elisa
    Datum: 26-10

     

    -Derde les met Elisa:

    1. Eerst zelf laten een planning maken voor in de vakantie.
    2. Samen de planning overlopen en een beetje veranderen. 
    2. Helpen met haar huiswerk Frans.
    3. Haar opvragen en de antwoorden laten opschrijven op het bord.

    31-10-2010 om 16:45 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvolgingsfiche Kjell 2

    Opvolgingsfiche

    Naam leerling: Kjell

    Datum: 19-10

     


    Hieronder noteer je per contact de vorderingen en / of opmerkingen. Hier schrijf je ook op wat je met de leerling(en) gedaan hebt.

    Eventuele bijlagen (zoals planning, mindmap, …) voeg je toe in bijlage.

     

    -Tweede les met Kjell:

    1. Normaal gezien ging ik vandaag een planning maken voor de volgende week , maar Kjell was zijn agenda kwijt.

    2. Helpen met zijn huiswerk Frans en Engels

    3. Lijstje laten invullen( waar ben je goed in en waarin niet) en die gaan we volgende les bespreken.

    20-10-2010 om 16:54 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvolgingsfiche Elisa 2

    Opvolgingsfiche

    Naam leerling: Elisa

    Datum: 12/10

     


    Hieronder noteer je per contact de vorderingen en / of opmerkingen. Hier schrijf je ook op wat je met de leerling(en) gedaan hebt.

    Eventuele bijlagen (zoals planning, mindmap, …) voeg je toe in bijlage.

     

    -Tweede les met Elisa:

    1. Elisa was afwezig.

    20-10-2010 om 16:54 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvolgingsfiche Kjell 1

    Opvolgingsfiche

    Naam leerling:Kjell

    Datum: 12/10

     


    Hieronder noteer je per contact de vorderingen en / of opmerkingen. Hier schrijf je ook op wat je met de leerling(en) gedaan hebt.

    Eventuele bijlagen (zoals planning, mindmap, …) voeg je toe in bijlage.

     

    -Eerste les met Kjell.

    1. Kennismaking, invullen van de kennismakingfiche.

    2. Praten over hobby’s en school.

    3. Agenda controleren

    4. Huiswerk laten maken en opvragen.

    20-10-2010 om 16:53 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvolgingsfiche Elisa 1

    Opvolgingsfiche

    Naam leerling: Elisa

    Datum: 12/10

     


    Hieronder noteer je per contact de vorderingen en / of opmerkingen. Hier schrijf je ook op wat je met de leerling(en) gedaan hebt.

    Eventuele bijlagen (zoals planning, mindmap, …) voeg je toe in bijlage.

     

    -Eerste les met Elisa.

    1. Kennismaking, invullen van de kennismakingfiche.

    2. Praten over hobby’s en school.

    3. Agenda controleren

    4. Huiswerk laten maken en opvragen.

    20-10-2010 om 16:53 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvolgingsfiche Robbe 1

    Opvolgingsfiche

    Naam leerling: Robbe

    Datum: 5/10

     


    Hieronder noteer je per contact de vorderingen en / of opmerkingen. Hier schrijf je ook op wat je met de leerling(en) gedaan hebt.

    Eventuele bijlagen (zoals planning, mindmap, …) voeg je toe in bijlage.

     

    -Eerste les met Robbe.

    1. Kennismaking, invullen van de kennismakingfiche.

    2. Praten over hobby’s en school.

    3. Agenda controleren

    4. Huiswerk laten maken en opvragen.

    20-10-2010 om 16:52 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opvolgingsfiche Senna 1

    Opvolgingsfiche

    Naam leerling: Senna

    Datum: 5/10

     


    Hieronder noteer je per contact de vorderingen en / of opmerkingen. Hier schrijf je ook op wat je met de leerling(en) gedaan hebt.

    Eventuele bijlagen (zoals planning, mindmap, …) voeg je toe in bijlage.

     

    -Eerste les met Senna.

    1. Kennismaking, invullen van de kennismakingfiche.

    2. Praten over hobby’s en school.

    3. Agenda controleren

    4. Huiswerk laten maken en opvragen.

    20-10-2010 om 16:52 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kennismakingsfiche Kjell

     

    Kennismakingsfiche

    Mijn leerling…

    Naam: Kjell

    Studierichting + jaar: 1 Modern

    Sterke punten:

    Wiskunde, Nederlands, Engels en Techniek.

    Werkpunten:

    Frans, soms wat vergeetachtig.

    Opmerkingen:

    Hij heeft niet altijd het juiste materiaal bij zich.

    Woe: 18u-20u Krachtbal

    Zon: 12u-14u Krachtbal

    Wat wil hij/zij bereiken:

    Meer in orde zijn met zijn materiaal en beter worden in Frans.

    Waar heeft hij/zij moeite mee:

    Plannen gaat goed, maar is toch soms wat vergeetachtig.

    Wat heeft hij/zij zelf al geprobeerd:

    Hij probeert zijn werk goed op voorhand te plannen.

     

     

     

     

     

     

    Ik als begeleider…

    Naam Leerling: Robbe

    __________________________________________________________________________________

    Persoonlijkheid:

    Hij is een vriendelijke maar iets wat verlegen leerling. Hij luistert naar rede en werkt graag mee

    Wat valt je op:

    Hij leert veel op voorhand, maar is wel wat vergeetachtig als het op materiaal aankomt.

    Jouw knelpunten in verband met deze leerling:

    Hij is redelijk introvert en dit zorgt wel voor een “stille” huiswerkbegeleiding.

    Jouw sterke punten in verband met deze leerling:

    Hij is vriendelijk en bereid om mee te werken.

    20-10-2010 om 16:31 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kennismakingsfiche Elisa

     

    Kennismakingsfiche

    Mijn leerling…

    Naam: Elisa

    Studierichting + jaar: 2 Latijn-Wetenschappen

    Sterke punten:

    Wiskunde en Nederlands.

    Werkpunten:

    T.O., nogal vergeetachtig, slordig en Latijnse woordenschat.

    Opmerkingen:

    Woe: 18u-20u atletiek

    Vrij: 18u-20u Atletiek

    Zat: 14u-17u Scouts

    Wat wil hij/zij bereiken:

    Minder slordig zijn.

    Waar heeft hij/zij moeite mee:

    Zaken onthouden, netjes zijn.

    Concentratievermogen zwakt wat af soms.

    Wat heeft hij/zij zelf al geprobeerd:

    Ze plant haar huiswerk.

     

     

     

     

    Ik als begeleider…

    Naam Leerling: Elisa

    __________________________________________________________________________________

    Persoonlijkheid:

    Vriendelijk en rustig.

    Wat valt je op:

    Ze vindt zichzelf “gemiddeld”. Ik vermoed dat ze niet zo veel zelfvertrouwen heeft. Ze lacht sommige dingen ook wel weg en neemt niet alles serieus op.

    Jouw knelpunten in verband met deze leerling:

    De leerling weet zelf eigenlijk niet goed waarom ze huiswerkbegeleiding krijgt en wilt geen hulp bij het plannen van haar taken, maar wil gewoon haar huiswerk maken.

    Jouw sterke punten in verband met deze leerling:

    Het is een vriendelijke leerling die haar huiswerk geconcentreerd maakt.

     

    20-10-2010 om 16:31 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Andere leerlingen
    Nadat ik 1 contactuur met Senna en Robbe heb gehad, heb ik moeten veranderen omdat Joyce Devischer met de opleiding is gestopt. Nu geef ik huiswerkbegeleiding van 17:00 tot 17:50 aan Elisa en Kjell.

    20-10-2010 om 16:22 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kennismakingsfiche Robbe

     

    Kennismakingsfiche

    Mijn leerling…

    Naam: Robbe

    Studierichting + jaar: 1 Sportwetenschappen

    Sterke punten:

    Nederlands, wiskunde en biologie

    Werkpunten:

    P.O., is soms erg verstrooid en wordt snel afgeleid. Hij moet ook beter plannen.

    Opmerkingen:

    Hij beoefent geen naschoolse sporten meer omdat hij sinds kort last heeft van astma.

    Wat wil hij/zij bereiken:

    Hij wilt beter in Frans worden, op tijd in de rij komen en wat minder verstrooid zijn tijdens de lessen.

    Waar heeft hij/zij moeite mee:

    Op tijd komen en zijn werk plannen.

    Wat heeft hij/zij zelf al geprobeerd:

    Hij probeert zijn werk beter te plannen.

     

     

    Ik als begeleider…

    Naam Leerling: Robbe

    __________________________________________________________________________________

    Persoonlijkheid:

    Hij is een iets wat verlegen leerling die veel babbelt met zijn medeleerlingen, maar als hij tegen mij spreekt kijkt hij me niet aan.

    Wat valt je op:

    Hij is enorm snel afgeleid en kan zich niet langer dan 5 minuten aan één stuk concentreren.

    Zijn agenda is niet in orde en slordig.

    Jouw knelpunten in verband met deze leerling:

    Ik voel dat je niet snel tot hem doordringt. Hij is ook afstandelijk.

    Jouw sterke punten in verband met deze leerling:

    Hij weet wat hij moet doen.

    20-10-2010 om 16:20 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kennismakingsfiche Senna

     

    Kennismakingsfiche

    Mijn leerling…

    Naam: Senna

    Studierichting + jaar: 1 Sportwetenschappen

    Sterke punten:

    Engels , Wiskunde, Frans

    Werkpunten:

    Biologie, op tijd komen en alle materiaal mee hebben

    Opmerkingen:

    Ze heeft het eerste jaar gedubbeld en werd soms gepest.

    Ze beoefent geen naschoolse sport.

    Wat wil hij/zij bereiken:

    Betere punten voor biologie en op tijd in de les komen met alle materiaal bij zich.

    Waar heeft hij/zij moeite mee:

    Soms is ze wat verstrooid en heeft ze de verkeerde map bij zich.

    Wat heeft hij/zij zelf al geprobeerd:

    Ze kreeg vorig jaar al huiswerkbegeleiding.

     

     

    Ik als begeleider…

    Naam Leerling: Senna

    __________________________________________________________________________________

    Persoonlijkheid:

    Een open, extraverte leerling. Af en toe heeft ze wel wat een grote mond, maar dit komt volgens mij door het feit dat ze vroeger gepest werd. Ze wordt wel snel afgeleid en babbelt graag.

    Wat valt je op:

    Als je haar even haar zegje laat doen is ze meer dan bereid om mee te werken.

    Jouw knelpunten in verband met deze leerling:

    Ze kan niet goed van haar zelf zeggen waar ze minder goed in is en doet alsof ze geen hulp nodig heeft.

    Jouw sterke punten in verband met deze leerling:

    Na het eerste contact vond ik haar een vriendelijke leerling die bereid is om mee te werken.

     

     

    20-10-2010 om 16:19 geschreven door siencontent  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    Archief per week
  • 13/12-19/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs