Inhoud blog
  • Schrijven met Jeroen
  • Schrijven 2.0 voor Schrijftalent
  • Schrijven 2.0 de Windmeijer Leergang
  • 7 Verschillen tussen gepubliceerde auteurs en niet gepubliceerde schrijvers
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Schrijven.Community
    Schrijven, Publiceren en Boekmarketing
    27-04-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe vind je onderwerpen voor contentklassiekers?

    Nog een addertje onder het gras met betrekking tot contentklassiekers: Wat moet je schrijven en waarover? De onderwerpen variëren uiteraard, van schrijfproces tot hoofdpersoon, of hoe word je schrijver. Toch zijn er manieren om over je onderwerpen te brainstormen die op vrijwel elk gebied van toepassing zijn. Denk aan het volgende:

    1. Ga terug naar het begin

    Welke vragen over jouw schrijfwerk komen continu terug? Als je je schrijfproces moet uitleggen aan iemand die er net kennis mee maakt, bijvoorbeeld een verse collega-schrijver, wat zou je dan eerst uitleggen? Of als je terug in de tijd zou kunnen gaan naar het moment dat je zelf begon met schrijven, wat zou je zelf vragen? Omdat er altijd nieuwe schrijvers opstaan, kan deze basiscontent een bron van permanente traffic zijn.

    2. Vind je zeepkist

    Wat moet elke schrijver weten? Of wat moet elke lezer over jou weten? Wat zijn de onderwerpen waar je giftig over wilt worden? Waarover wordt op schrijfgebied te weinig gesproken? Een standpunt innemen over schrijven of over het schrijverschap resoneert altijd en passie is zeker voer voor een contentklassieker.

    3. Streef eeuwige waarheden na

    Wat is er op schrijfgebied waar, wat er ook gebeurt? Wat zal nooit veranderen? Over welke onderwerpen zullen lezers en schrijvers over honderd jaar nog debatteren? Dit zijn perfecte onderwerpen voor meer theoretische, meer ideegerichte content.

    Als dit nog steeds onvoldoende is om je op “Verstappen Speed” te krijgen, denk dan aan de keerzijde: wat maakt content trendy?

    • Is het plotseling overal op het nieuws? Waarschijnlijk trendy.
    • Wordt het geassocieerd met een rage die uit het niets opduikt? Absoluut trendy.
    • Gaat het om een nieuw product / dienst / recente aankondiging of onthulling? Het is misschien trendy.

    Gelukkig hebben we daar een achterdeurtje voor.

    De achterdeur genaamd Google Trends

    Google Trends is de data gestuurde permanente versus trend test. Onderzoek het onderwerp van je contentklassieker met Google Trends. Stel je tijdlijn in op minimaal drie jaar (vijf jaar of langer is beter). Vervolgens zoek je op je onderwerp(en). Maak zeker gebruik van de verfijningshulpmiddelen van Google. Ze helpen de trendtool om te weten of je op zoek bent naar een geweer of naar ‘in het geweer komen’.

    Contentklassiekers moeten betrouwbaar zijn. Ken je onderwerp en hou rekening met de essenties in het schrijfproces. Daarover later meer.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2021
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs