Je boekcover is megabelangrijk. Ook voor gevestigde auteurs, want er liggen per jaar zon 25.000 verschillende nieuwe boeken in de winkel. Maak daarom van je boekcover een blikvanger, een Killer Cover. In Schrijven.Community vertellen we je hoe.
Inhoud, boekcover, titel en flaptekst moeten elkaar versterken. Op zoek naar een boek kijken lezers gegarandeerd naar de cover. Een goede boekcover draagt enorm bij aan het succes van je boek. Goede voorbeelden van sterke boekcovers zijn 'De Krijtman' van C.J. Tudor, de boeken van Santa Montefiori en 'Het" van Stephen King. Zorg dat jouw boekcover ook een Killer Cover wordt.
Uitstraling
Een goede boekcover verraadt binnen 3 seconden waar je verhaal over gaat en roept bij de lezer direct een bepaald gevoel op.
Een uitgever besteedt veel tijd en zorg aan een boekcover. Als je ervoor kiest om in eigen beheer uit te geven, is het verstandig om dat ook te doen. Een professionele vormgever kost natuurlijk geld, maar het is een investering die zich terugverdient. Samen met de vormgever kun je de boekcover ingrediënten zo invullen dat je lezers echt verleidt.
10 boekcover ingrediënten in vogelvlucht
De titel van je boek
Het genre
De afbeelding
Een referentie op de voorflap
Een referentie of quote op de achterflap
De flaptekst
De flaptekst moet je goed indelen. Een goede flaptekst draagt bij aan een professionele uitstraling.
Bio van de auteur
De rug van je boekcover
De rug van je Killer Cover is belangrijk in de winkel. In de marketingmodule Een Killer Cover leggen we precies uit hoe je optimaal gebruik maakt van de kansen die de rug van je boekcover biedt.
Kleurgebruik
Design. Het design van je cover moet kloppen. Je lezer zoekt ernaar. Kleuren en plaatjes zijn er heel belangrijk bij.