|
Zoals
gezegd, hadden we vandaag alle tijd. Er was geen lange afstand te overbruggen
en dus konden we voldoende stops inbouwen om fotos te maken. Want dat moet
gezegd, als motorrijder, zie je ontzettend veel maar je kan niet altijd stoppen
en dus blijven de herinneringen vooral in je hoofd en in je hart kleven.
Al vroeg
stond de zon aan de hemel en we genoten van een super ontbijt. Het wordt
stilaan dagelijkse routine, inpakken, uitchecken en wegwezen. Onze GPS gaf
zoals elke dag zonder aarzelen de route aan en wij genoten. De ochtend stond
vooral in het teken van het Caledonisch Kanaal. We reden er links van, we
staken over, reden rechts, staken terug over, enfin
je snapt het verhaal. Een
mooie rit langs de flanken van de bergen was ons deel voor deze dag en verder
overal water, riviertjes, een loch op zijn tijd en kort na de middag zelfs een arm
van de Atlantische Oceaan.
Op onze
route vandaag ook een stop aan een monument voor de gesneuvelden van de Common
World, een stop aan Loch Loyne, even stoppen aan Loch Cluanie en uiteraard
eentje aan Eileen Donan Castle in Kyle of Lochlsh. Tot slot nog even een sprong
over Skye Bridge om aan te komen in Kyleankin.
Een toffe
hotel-madam verwelkomde ons hartelijk en kwam eerst en vooral naar de motos
kijken. Hier zijn motards van harte welkom en dat is leuk. Een private parking
place voor onze fietsen en een kamer in de garden house vlakbij. Super
vriendelijk volk.
Eén gebeurtenis
van vandaag probeer ik uit mijn geheugen te wissen, maar het lukt me niet dus
hier kort wat er is gebeurd (en vraag me niet waarom alle stommiteiten altijd
mij overkomen). We komen deze middag op een schoon pleksken in het zonneken aan
een lokale eettent langs een arm van de Atlantische Oceaan. Alle ingrediënten
dus voor een zalige lunch maar wat denkt ge, die mens zijn parking is recent
opgevoerd met wat nieuwe asfalt (zonder deftige ondergrond allicht). Motos
geparkeerd, even geschud of hij toch relatief goed in balans stond en dan
richting eethuis. Terwijl we op het bord onze keuze uit de menu staan te
maken, komt er ineens een figuur uit de keuken gesprongen : Your bike has
fallen over.
En inderdaad,
mijn machine lag op zijn zijkant (of is het haar zijkant). De poot waarop dat
ding steunt was zon 15 cm in mijnheer zijn asfalt gezakt en dus vond die fazer
het moment rijp om erbij te gaan liggen. Ik moet het niet vertellen, wat kasseibrand
aan mijn zijkoffer, linker spiegel, kuip, enz
Ach alles bij mekaar is dat
geen ramp. Hij was al ne keer gearrangeerd bij mijn duikske op de reis in
Noorwegen en toevallig aan dezelfde kant. Hij is 7 jaar oud, dus waardeloos
voor de 2de handsmarkt maar voor mij hopelijk nog jaren de ideale
reisgezel. (en ik zie er ook geen 3X7 meer uit dus mijne moto kan wat schartzjes
hebben)
Ge ziet, ik
troost mezelf.
Al bij al
goed dat die mens mijn motor zag zinken want die van Tony was ook bijna
vertrokken en die hebben we dus nog kunnen redden.
Vreemd
..
wat we ook doen
.. alles overkomt altijd mij (ge moogt zoeken maar hiervan
zult ge geen foto vinden = geen tijd gehad, moesten beide paarden snel op een
andere wei parkeren)
|