Moss is een klein jong ontwerpbureau ontstaan
uit onze small buisiness project samenwerking.
Wij specialiseren ons in sustainable urban
nature design, waarin de behoeften van de mens centraal staat.
Ons eerste project is voor Aveve die hun winkelketen
uitbreiden onder de naam Aveve City
Garden.Zoals de naam het zegt zijn
deze winkels afgestemd op de noden van een stadstuintje, dikwijls kleine oases
verscholen tussen de gebouwen.
Mission statement
Green up your
life
·Opening and using both halfs of
our minds in a hands on approach.
·Refreshing our ways with
progressive visions and daring ideas.
·Creating lean, efficiënt, healthy,
sustainable products available for all.
·Resourcing at our roots and
bringing back the natural feel
·Bringing more value with less materials.
Naam
De naam Moss is wel degelijk een link naar de
plantenfamilie. Mos is een voorbeeld in sustainable design, waaruit we moeten
leren om in harmonie met onze omgeving te leven.
Het groeit in geschikte micro klimaatjes vestigt.
In een vochtig hoekje tussen de voegen van een metselwerk waar het beschut is
tegen de wind, of op restanten van een dode boomstam.
Mos is een zuinige plant die water verzamelt
uit dauwdruppeltjes en die harde arme bodems met tijd omvormt tot vruchtbare
oases.
Mossen waren de eerste landplantensoorten en
brengen leeftijd en rustgevende eigenschappen.
Mos is een voorbeeld in sustainable design,
waaruit we moeten leren om in harmonie met onze omgeving te leven.
Logo
Het symbool en kleur is
geinspireerd op de oorsprong en bron van leven. Zeeen, rivieren en meren zijn
oases waar de formule voor harmonie bewaart word.
De twee lijnen van het symbool zijn als de
fusie van elementen die evenwicht brengen. De soepele stijl symboliseert de
dynamiek van de natuurlijke levenscyclus.
Huisstijl
·Typeface: Swiss LtEx BT
·Groen: 38d81f
·Azura: 00b8e2
·Grijs: 585858 / 939090
De mensen
Ons team bestaat uit vier leden die elk hun
eigen sterke skills hebben. Samen vormen alle sterke kanten van de leden voor
een sterker team dat elkaar in evenwicht houd en versterkt.
CEO David
Spiessens is in ons verband de organisatorische arm. Hij waakt over
efficiëntie en vooruitgang. Veel meer als organisatie allen is hij ook een
richtinggevend persoon.
Niels
Torreele vervult een dubbele taak. Enerzijds verzorgt
hij de administratieve kant van de zaak, hij zorgt dat geen enkel sprankeltje inspiratie
of informatie verloren gaat. Anderzijds komen ook alle centen in zijn vak
terecht en word ook daar met veel structuur me omgesprongen.
Onze voeling met de klant word verzorgt door Yogi Beeuwsaert. Alles wat verkoop en
klantenwensen is word door hem onderzocht, aangebracht en verdedigd. In een
verder stadium van een product komt ook de logistiek op zijn schouders. De
klant en alleen de klant is zijn doel.
Technische oplossingen, ideeën en alles dat
niet te definiëren valt word naar het adres van Olmo Brood gestuurd. In zijn interne keuken word het product idee tot
een technisch haalbaar stadium gebracht.