Jullie SBP-nummer is: S8C100
Naam SBP: moss
Hogeschool: HOWEST Campus Kortrijk
Opleiding(en): Industrieel Productontwerpen
Dit nummer is jullie officieel registratienummer bij Vlajo.
Gelieve dit nummer bij elke briefwisseling, e-mail, telefonisch contact ... duidelijk te vermelden.
Mijn naam is Karine Soete en voor het lopende academiejaar zal ik
jullie dossierbeheerder zijn. Voor vragen over de administratieve kant
van jullie SBP kunnen jullie dus steeds bij mij terecht.
Jullie hebben bij de registratie van jullie SBP gekozen voor de formule SBP SBP-Light.
Jullie betalen per deelnemende student 20.00 euro inschrijvingsgeld.
Het totale bedrag van het inschrijvingsgeld bedraagt 80.00 euro (voor 4
studenten).
Gelieve dit bedrag binnen de 5 werkdagen te storten aan Vlajo
(210-0441351-53) met duidelijke vermelding van naam én nummer van de
SBP. Zonder deze informatie gaat de betaling verloren!
Vergeet niet om een zichtrekening te openen bij Fortis en om jullie
bankgegevens aan te vullen op de Vlajo-website! Volg onze
activiteitenkalender nauwgezet op zodat jullie niets missen.
Veel succes met jullie SBP én het belooft een ondernemend jaar te worden!
Een businessplan / ondernemingsplan is een instrument om op een
kwalitatieve en kwantitatieve manier de onderneming voor te stellen.
Het geeft weer wat de onderneming in de toekomst wil bereiken en hoe ze
dat wil bewerkstelligen. Voor bestaande ondernemingen is het een nuttig
instrument dat zowel intern als extern gebruikt kan worden.
Intern is het een beheersinstrument: aan de hand ervan wordt
nagegaan of de vooropgestelde objectieven gerealiseerd zijn. Indien dit
niet het geval is, dan is het businessplan een uitstekend hulpmiddel om
te achterhalen welke de oorzaken van deze afwijkingen zijn en om
corrigerende acties te ondernemen.
Extern is het ondernemingsplan een communicatie instrument: het moet
in staat zijn potentiële partners (financiers/leveranciers ) ervan te
overtuigen dat de onderneming rendabele vooruitzichten heeft en dat het
managementteam voldoende capaciteiten bezit om het voorgestelde project
te realiseren.
De accountmanager van het Agentschap Ondernemen stelt een
werkdocument ter beschikking dat als leidraad kan gebruikt worden om
het businessplan op te stellen. Samen met de ondernemer overloopt hij
op een kritische, objectieve wijze alle noodzakelijke elementen van het
plan. Hij begeleidt en coacht de ondernemer bij de voorbereiding,
opstelling en opvolging van een succesvol businessplan.
Moss is een klein jong ontwerpbureau ontstaan
uit onze small buisiness project samenwerking.
Wij specialiseren ons in sustainable urban
nature design, waarin de behoeften van de mens centraal staat.
Ons eerste project is voor Aveve die hun winkelketen
uitbreiden onder de naam Aveve City
Garden.Zoals de naam het zegt zijn
deze winkels afgestemd op de noden van een stadstuintje, dikwijls kleine oases
verscholen tussen de gebouwen.
Mission statement
Green up your
life
·Opening and using both halfs of
our minds in a hands on approach.
·Refreshing our ways with
progressive visions and daring ideas.
·Creating lean, efficiënt, healthy,
sustainable products available for all.
·Resourcing at our roots and
bringing back the natural feel
·Bringing more value with less materials.
Naam
De naam Moss is wel degelijk een link naar de
plantenfamilie. Mos is een voorbeeld in sustainable design, waaruit we moeten
leren om in harmonie met onze omgeving te leven.
Het groeit in geschikte micro klimaatjes vestigt.
In een vochtig hoekje tussen de voegen van een metselwerk waar het beschut is
tegen de wind, of op restanten van een dode boomstam.
Mos is een zuinige plant die water verzamelt
uit dauwdruppeltjes en die harde arme bodems met tijd omvormt tot vruchtbare
oases.
Mossen waren de eerste landplantensoorten en
brengen leeftijd en rustgevende eigenschappen.
Mos is een voorbeeld in sustainable design,
waaruit we moeten leren om in harmonie met onze omgeving te leven.
Logo
Het symbool en kleur is
geinspireerd op de oorsprong en bron van leven. Zeeen, rivieren en meren zijn
oases waar de formule voor harmonie bewaart word.
De twee lijnen van het symbool zijn als de
fusie van elementen die evenwicht brengen. De soepele stijl symboliseert de
dynamiek van de natuurlijke levenscyclus.
Huisstijl
·Typeface: Swiss LtEx BT
·Groen: 38d81f
·Azura: 00b8e2
·Grijs: 585858 / 939090
De mensen
Ons team bestaat uit vier leden die elk hun
eigen sterke skills hebben. Samen vormen alle sterke kanten van de leden voor
een sterker team dat elkaar in evenwicht houd en versterkt.
CEO David
Spiessens is in ons verband de organisatorische arm. Hij waakt over
efficiëntie en vooruitgang. Veel meer als organisatie allen is hij ook een
richtinggevend persoon.
Niels
Torreele vervult een dubbele taak. Enerzijds verzorgt
hij de administratieve kant van de zaak, hij zorgt dat geen enkel sprankeltje inspiratie
of informatie verloren gaat. Anderzijds komen ook alle centen in zijn vak
terecht en word ook daar met veel structuur me omgesprongen.
Onze voeling met de klant word verzorgt door Yogi Beeuwsaert. Alles wat verkoop en
klantenwensen is word door hem onderzocht, aangebracht en verdedigd. In een
verder stadium van een product komt ook de logistiek op zijn schouders. De
klant en alleen de klant is zijn doel.
Technische oplossingen, ideeën en alles dat
niet te definiëren valt word naar het adres van Olmo Brood gestuurd. In zijn interne keuken word het product idee tot
een technisch haalbaar stadium gebracht.
Did you know 77% of the worlds plastic bottles end up in landfills?
That amounts to tens of metric tons of waste every year. If recycling
isnt the only answer, maybe we need to think of new ways to extend
the lives of these bottles. Seeds in the Bottle is a project by
designer Yun Hwan Sung with a little surprise in each package. Tiny
herb seeds are stored inside a pocket you release into the bottle when
youre done with it. Invert the bottle, fill with potting mix, water
and instead of filling up landfills, you have an herb garden.