Route nationale N7 Bij het lezen van het boek " Langzaam door Frankrijk " van Peter Jacobs en Erwin De Decker zijn we de beroemde N7 gaan herontdekken. Daarom dus deze Blog " Route Nationale N7 ".
Op 9 juli 2014 verliet het Légion Etrangére de stad Orange, de kazerne ligt langs de N7.
De Mannen in de woestijnkleurige uniformen en de witte kepies kondigen het zuiden aan.
Via de triomfboog verlieten de Legionairs de stad Orange.
Een ander opvallend kenmerk is haar lagere marstempo dat een verwijzing is naar het Noord Afrikaanse operationele gebied waar snel marcheren in de (zand)woestijnen uiteindelijk een loodzware fysieke belasting wordt. Het in een lager marstempo lopen is goed zichtbaar tijdens de grote militaire parade op de Champs-Elysées ter gelegenheid van de Franse nationale feestdag. In tegenstelling tot de andere (Franse) infanterie eenheden, die met 110 passen per minuut marcheren, marcheert het Franse Vreemdelingenlegioen, met een 'slakkengang' van maar 88 passen per minuut voorbij waardoor zij traditioneel het parade gedeelte van de infanterie eenheden afsluit.
Tijdens parade op 14 juli vormen de sappeurs van het Franse Vreemdelingenlegioen, die allemaal een baard dragen, een bijzondere verschijning. Met een leren schootsvel over hun uniform gedragen, witte handschoenen aan en met een bijl over de rechter schouder gelegd, maken deze bijlenmannen tijdens de parade als het ware de weg vrij voor de rest van het Legioen.
Dit jaar was dit het stukje nationale n7 die we zouden verkennen, maar de ronde van Frankrijk besliste er anders over. De route nationale was van uit Vienne niet te bereiken, dus word het dan volgend jaar opnieuw proberen. Reventin-Vaugris, Montée de Louze, Le Péage de Roussillon, Saint Rambert d'Albon, La Creux de le Thine, Tain l'Hermitage.
1934: Citroën lanceert de voorwielaandrijving. De eerste auto met voorwielaandrijving en zelfdragende carrosserie, de traction avant zal 23 jaar lang worden geproduceerd.
1948: Citroën lanceert de 2PK. De 2PK moest twee landbouwers en 50kg aardappelen kunnen vervoeren tegen 60km/uur. Maar de wagen moest ook zuinig zijn en een veld kunnen doorkruisen zonder één ei te breken. Een auto dat in de jaren 60 en 70 het symbool was van een zorgeloze levenstijl.
1955: Citroën lanceert de hydropneumatische ophanging. Dit is de sensatie van het Salon van Parijs in 1955. Het hydropneumatische systeem is gemonteerd op de DS19 en betekent een ware revolutie. Tijdens het auotsalon alleen al werden 80.000 exemplaren verkocht, sindsdien was de citroën DS twee decennia lang de grote vreugde van menige automobilist en nog altijd wordt het model wereldwijd fanatiek verzameld.
Geboren in 1963,. Een specialist in de geschiedenis van de wegen in het algemeen, en in het
bijzonder de N7: hij is ook de auteur van de site www.nationale7.com Hij leverd regelmatig bijdragen aan verschillende autobladen en
werkt ook voor de reclame. Hij is de auteur van verscheidene boeken over de
geschiedenis van de routes. Hij heeft een volledig album in 2004 gemaakt op de
honderdste verjaardag van het bedrijf Calberson strips. Samen met zijn vriend Jean-Luc Delvaux, ook ontwerper,
creëerden ze het karakter van Jacques Gipar .
DIT WAS DE NATIONALE
7
De Nationale Route 6
Blauw
Naslagwerk voor degenen die meer
willen weten over de route van Parijs naar de Côte d'Azur.
Al meer dan 15 jaar is hij
gepassioneerd, Thierry Dubois werd de onbetwiste specialist van de
beroemdste weg in Frankrijk! Opheldering van de oude gidsen en kranten, het verkennen
van elke meter van de weg, bekend in alle dorpen, heeft een verzameling van honderden
getuigenissen en duizenden originele foto's ... Als gevolg hiervan,het boek" Dit was de Nationale N7 " 208 pagina's, met meer dan 650 oude foto's en 65 originele
tekeningen.
De Renault 4. Ook wel bekend als de R4 was een auto die tussen 1961 en 1993 werd geproduceerd door de Franse autoproducent Renault. Het was de eerste voorwielaangedreven personenauto van Renault. In Frankrijk spreekt men van de 4L (uitgesproken als Quatrelle), wat weer 4 vleugels betekent. De eerste versies beschikten over de 750cc-motor en de drie-versnellingsbak van de Renault 4CV. Met deze versnellingsbak liep de Renault 4 achter op de inmiddels al dertien jaar oude Eend, die over vier in plaats van drie versnellingen beschikte. De R4 kreeg tot op heden niet de cultstatus die de Citroën 2CV wel heeft, waarschijnlijk omdat het de meest succesvolle Franse auto aller tijden was. De auto was zo algemeen, dat het conserveren of cultiveren van de auto simpelweg niet werd gedaan. Pas de laatste jaren neemt de cultstatus van de R4 toe. In Nederland was de R4 te koop tot 1986, maar productie ging in onder andere Joegoslavië door tot in 1993. Er werden in totaal meer dan 8 miljoen Renaults 4 geproduceerd.
Voorbij Orange komt de N7 dicht in de buurt van Chàteauneuf-du-Pape. Er is maar één cooperatie die Chàteauneuf maakt, en die ligt aan de N7 . " Le Cellier des Princes " .
Het verkeer verloopt hier nu ordentelijker sinds er lichten staan op het kruispunt, ooit was het anders. De spectaculairste opstopping dateert van 1970, toen Fernandel zijn laatste film kwam draaien.
In Montélimar maken ze al eeuwen nougat, noga bestaat in zachte en harde vorm. Overal word je naar winkels en fabriekjes gelokt, je kunt er meteen ook van de gelegenheid gebruik maken om het productieproces te bekijken.
Arnaud Soubeyran is de oudste nogafabriek, ze is ondertussen gevestigd in de commerciele zone buiten de stad niet ver van de N7. Binnen wordt er op de romantiek van vroeger gespeeld, maar je kunt ook de werknemers in hedendaagse omstandigheden aan het werk zien.
Was het niet van Jean Moulin dan sprak men niet van Saint-Andiol, van hieruit vertrekt de route de Jean Moulin/chemin de la Liberté naar Salon-de-Provence. De Franse verzetstrijder volgde deze weg toen hij in 1942 boven de Provence geparachuteerd werd.
De majestueuze rijen platanen langs de Zuid-Franse wegen zijn een favoriet onderwerp voor foto's en prentkaarten.Vele bomen werden gekapt om de rijweg te verbreden. In Piolenc maken de Platanen nog deel uit van het stadscentrum.
Ik ben Luc, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Routard.
Ik ben een man en woon in Ledegem (Belgen land) en mijn beroep is op rust.
Ik ben geboren op 10/02/1954 en ben nu dus 71 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Brandweerman/Levensgenieter/ Goudargues/ Isa & Fré/ Route Nationale N7/ Geocacher..