Inhoud blog
  • Muurreclames
  • Lapalud
  • Donzère
  • Montélimar
  • Loriol-sur-Drome
  • De Kerncentrale van Cruas
  • Retro camping
  • Zomer 2015
  • Langzaam door Frankrijk
  • Vintage in Roubaix
  • De oude weg in Mornas
  • Mornas
  • Adieu Orange
  • Légion Etrangére
  • Orange
  • Verzameling
  • De zonnebloem
  • Musée Memoire de la nationale N7
  • Etappe 7 van Lyon naar Valance
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Route nationale N7
    Route nationale N7
    Bij het lezen van het boek " Langzaam door Frankrijk " van Peter Jacobs en Erwin De Decker zijn we de beroemde N7 gaan herontdekken. Daarom dus deze Blog " Route Nationale N7 ".
    08-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De blauwe weg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De blauwe weg :




    08-03-2013 om 11:14 geschreven door routard  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michelin
    Michelin:

    Enkele kaarten waar de nationale n7 voorbij komt.



    In Menton nemen we afscheid van de n7.

    28-02-2013 om 15:08 geschreven door routard  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De postkaart
    De Postkaart






    26-02-2013 om 16:24 geschreven door routard  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Montélimar
    Montélimar.







    24-02-2013 om 10:23 geschreven door routard  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parels van de nationale N7
    Parels van de nationale N7

    1934: Citroën lanceert de voorwielaandrijving.
    De eerste auto met voorwielaandrijving en zelfdragende carrosserie, de traction avant zal 23 jaar lang worden geproduceerd.

    1948: Citroën lanceert de 2PK.
    De 2PK moest twee landbouwers en 50kg aardappelen kunnen vervoeren tegen 60km/uur.
    Maar de wagen moest ook zuinig zijn en een veld kunnen doorkruisen zonder één ei te breken.
    Een auto dat in de jaren 60 en 70 het symbool was van een zorgeloze levenstijl.

    1955: Citroën lanceert de hydropneumatische ophanging.
    Dit is de sensatie van het Salon van Parijs in 1955. Het hydropneumatische systeem is gemonteerd op de DS19 en betekent een ware revolutie. Tijdens het auotsalon alleen al werden 80.000 exemplaren verkocht, sindsdien was de citroën DS twee decennia lang de grote vreugde van menige automobilist en nog altijd wordt het model wereldwijd fanatiek verzameld.





    De Traction Avant.



    De 2PK



    DS 19

    16-02-2013 om 10:01 geschreven door routard  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Souvenir
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het Souvenir.

    Noga is er in alle mogelijke verpakkingen, maar probeer une borne op de kop te tikken. Dat is noga in een kilometerpaaltje van de N7.

    06-09-2012 om 06:19 geschreven door routard  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thierry Dubois
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Thierry Dubois

    Geboren in 1963,.
    Een specialist in de geschiedenis van de wegen in het algemeen, en in het bijzonder de N7: hij is ook de auteur van de site www.nationale7.com
    Hij  leverd regelmatig bijdragen aan verschillende autobladen en werkt ook voor de reclame.
    Hij is de auteur van verscheidene boeken over de geschiedenis van de routes. Hij heeft een volledig album in 2004 gemaakt op de honderdste verjaardag van het bedrijf Calberson strips.
    Samen met zijn vriend Jean-Luc Delvaux, ook ontwerper, creëerden ze het karakter van Jacques Gipar .


    DIT WAS DE NATIONALE 7
    De Nationale Route 6 • Blauw
    Naslagwerk voor degenen die meer willen weten over de route van Parijs naar de Côte d'Azur.
    Al meer dan 15 jaar is hij gepassioneerd, Thierry Dubois werd de onbetwiste specialist van de beroemdste weg in Frankrijk! Opheldering van de oude gidsen en kranten, het verkennen van elke meter van de weg, bekend in alle dorpen, heeft een verzameling van honderden getuigenissen en duizenden originele foto's ... Als gevolg hiervan,het boek" Dit was de Nationale N7 "  208 pagina's, met meer dan 650 oude foto's en 65 originele tekeningen.

    http://thierrydubois.blogspot.be/
    http://www.nationale7.org/

    06-09-2012 om 00:00 geschreven door routard  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Renault 4
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Renault 4.
    Ook wel bekend als de R4 was een auto die tussen 1961 en 1993 werd geproduceerd door de Franse autoproducent Renault. Het was de eerste voorwielaangedreven personenauto van Renault. In Frankrijk spreekt men van de 4L (uitgesproken als “Quatrelle”), wat weer “4 vleugels” betekent.
    De eerste versies beschikten over de 750cc-motor en de drie-versnellingsbak van de Renault 4CV. Met deze versnellingsbak liep de Renault 4 achter op de inmiddels al dertien jaar oude Eend, die over vier in plaats van drie versnellingen beschikte.
    De R4 kreeg tot op heden niet de cultstatus die de Citroën 2CV wel heeft, waarschijnlijk omdat het de meest succesvolle Franse auto aller tijden was. De auto was zo algemeen, dat het conserveren of cultiveren van de auto simpelweg niet werd gedaan. Pas de laatste jaren neemt de cultstatus van de R4 toe. In Nederland was de R4 te koop tot 1986, maar productie ging in onder andere Joegoslavië door tot in 1993. Er werden in totaal meer dan 8 miljoen Renaults 4 geproduceerd.

    03-09-2012 om 00:00 geschreven door routard  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Le Cellier des Princes
    Courthézon.

    Voorbij Orange komt de N7 dicht in de buurt van Chàteauneuf-du-Pape. Er is maar één cooperatie die Chàteauneuf maakt, en die ligt aan de N7 . " Le Cellier des Princes " .





     

    01-09-2012 om 00:00 geschreven door routard  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plan-d'Organ
    Plan-d'Organ.

    Het verkeer verloopt hier nu ordentelijker sinds er lichten staan op het kruispunt, ooit was het anders.
    De spectaculairste opstopping dateert van 1970, toen Fernandel zijn laatste film kwam draaien.






     

    31-08-2012 om 00:00 geschreven door routard  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nougat
    Nougat.

    In Montélimar maken ze al eeuwen nougat, noga bestaat in zachte en harde vorm. Overal word je naar winkels en fabriekjes gelokt, je kunt er meteen ook van de gelegenheid gebruik maken om het productieproces te bekijken.




    Arnaud Soubeyran is de oudste nogafabriek, ze is ondertussen gevestigd in de commerciele zone buiten de stad niet ver van de N7.
    Binnen wordt er op de romantiek van vroeger gespeeld, maar je kunt ook de werknemers in hedendaagse omstandigheden aan het werk zien.




       Nostalgie in de fabriek

     



     Aan de slag




     



    30-08-2012 om 09:35 geschreven door routard  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Route De Jean Moulin
    Route De Jean Moulin.

    Was het niet van Jean Moulin dan sprak men niet van Saint-Andiol, van hieruit vertrekt de route de Jean Moulin/chemin de la Liberté naar Salon-de-Provence. De Franse verzetstrijder volgde deze weg toen hij in 1942 boven de Provence geparachuteerd werd.

     







     

     


    29-08-2012 om 00:00 geschreven door routard  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De N7 & De Platanen
    De Platanen.

    De majestueuze rijen platanen langs de Zuid-Franse wegen zijn een favoriet onderwerp voor foto's en prentkaarten.Vele bomen werden gekapt om de rijweg te verbreden. In Piolenc maken de Platanen nog deel uit van het stadscentrum.




    28-08-2012 om 11:03 geschreven door routard  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eddy & Les Vedettes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eddy & Les Vedettes

    Eddy & les Vedettes nemen je mee langs de Route Nationale 7 om bekende en minder bekende parels van o.a. Charles Trénet, Bourvil, Charles Aznavour en Edith Piaf te presenteren.
    Frontman Frank Mercelis creëert met de bijhorende pasjes, moves en flair de sfeer van de gloriedagen van de Parijse concertzaal l’Olympia, toen menig Franse zanger, strak in het pak, de brug sloeg tussen chanson en pop of rock.
    Samen met zijn ijzersterke live-band haalt Frank Mercelis het Franse chanson op een unieke en verrassende manier uit het collectieve geheugen om het opnieuw tot je verbeelding te laten spreken.
    www.eddyetlesvedettes.be

    26-08-2012 om 13:57 geschreven door routard  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Charles Trenet: Route nationale 7
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Charles Trenet: Route nationale 7

    De toutes les routes de France, d'Europe
    Celle que j'préfère c'est celle qui conduit
    En auto ou en auto-stop
    Vers les rivages du Midi

    Nationale 7
    Il faut la prendre qu'on aille à Rome, à Sète,
    Que l'on soit deux trois quatre cinq six ou sept
    C'est une route qui fait recette

    Route des vacances
    Qui traverse la Bourgogne et la Provence,
    Qui fait d'Paris un p'tit faubourg d'Valence
    Et la banlieue d'Saint-Paul de Vence

    Le ciel d'été
    Remplit nos c?urs de sa lucidité,
    Chasse les aigreurs et les acidités
    Qui font l'malheur des grandes cités,
    Tout excitées

    On chante, on fête,
    Charles Trenet    route nationale N7

    Les oliviers sont bleus ma p'tite Lisette
    L'amour joyeux est là qui fait risette
    On est heureux de Nationale 7

    Route des vacances
    Qui traverse la la plus belle partie de la France
    Qui fait d'Paris un p'tit faubourg d'Valence
    Et la banlieue d'Saint-Paul de Vence

    Le ciel d'été
    Remplit nos c?urs de sa lucidité,
    Chasse les aigreurs et les acidités
    Qui font l'malheur des grandes cités,
    Tout excitées

    On chante, on fête,
    Les oliviers sont bleus ma p'tite Lisette
    L'amour joyeux est là qui fait risette
    On est heureux de Nationale 7

    25-08-2012 om 09:57 geschreven door routard  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Musée Mémoire de la RN7
    Enkel foto's tijdens de werken









    24-08-2012 om 00:00 geschreven door routard  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Piolenc
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Musée Mémoire de la RN7.
    Een vrijwilligersvereniging had een grote collectie over de N7 ondergebracht op het wijmdomein Chateau Simian, het museum is er niet meer. Maar na drie jaren te zijn gesloten en zes maanden van hard werken staat er opnieuw en dit langs de N7 een museum.
    Je komt het tegen juist voorbij het centrum van Piolenc en dit richting Orange.
    Toen ik voorbij kwam waren ze nog aan het schilderen en decoreren, maar ze vertelden me toen dat de opening voorzien was op het einde van augustus.
    En zie hier de opening is op zaterdag 25 augustus.

    Samedi 25 août 2012, à 11 heures aura lieu l'inauguration du nouveau Musée Mémoire de la Nationale 7 à Piolenc (Vaucluse).

    Après trois ans de fermeture et six mois de travaux, le Musée ouvre dans de nouveaux locaux, très faciles à trouver : sur la Nationale 7, à  la sortie du village en direction d'Orange. Vous ne pouvez pas le louper, il y a une grosse borne sur la toit !


    Rendez-vous donc avec Thierry Dubois le 25 août, à 11 heures.
    Et si vous venez en véhicule ancien, ce sera parfait !

    Renseignements : memoire.nationale7@wanadoo.fr

    23-08-2012 om 12:16 geschreven door routard  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Orange
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Orange, de stad van de Oranjes. Dat de N7 een Romeinse onderlaag heeft is hier overduidelijk. De triomfboog van het tweede Legioen dat voor Caeser streed, staat nog steeds midden op de weg.

    23-08-2012 om 07:42 geschreven door routard  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Relais de L'Empereur.
    Relais de L'Empereur in Montélimar.





    22-08-2012 om 09:36 geschreven door routard  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Etappe 8 ( uit het boek )
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Van Valance naar Avignon 130 km
    Montélimar - Piolenc - Orange - Courthézon

    We starten in Montélimar, dit was een flink stuk rijden van onze thuisbasis Goudargues maar het was de moeite.
    Dat we in Montélimar zijn, zullen we geweten hebben. Het Plaatsnaambord dat de toegang tot de stad aangeeft is griezelig groot.
    Bezoek aan Musée de Nougat Arnaud Soubeyran, ook Relais de L'Empereur ontsnapte niet aan ons oog. Napoleon heeft hier minstens vier keer overnacht.

    10-08-2012 om 00:00 geschreven door routard  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben Luc, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Routard.
    Ik ben een man en woon in Ledegem (Belgen land) en mijn beroep is op rust.
    Ik ben geboren op 10/02/1954 en ben nu dus 71 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Brandweerman/Levensgenieter/ Goudargues/ Isa & Fré/ Route Nationale N7/ Geocacher..



    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    animaties
    www.bloggen.be/animati
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs