|
13 juli
Om 6 uur gaat de wekker. Gotver, vergeten afzetten. De zon zit al goed op de tent, dus doe ik ze open, uit de slaapzak en voeten buiten, ik wil bijlange nog niet opstaan.Pas om 9 uur kom ik er uit, net als de Toyota vertrekt. Voor hen wordt het een lange dag in de duinen, voor ons gelukkig een rustdag die ik vooral doorbreng met slapen. Lekker in de schadiuw naast de truck want in de voormiddag is het al boven de 30 graden. Zo merk ik niet dat de zon verder draait met als gevolg dat ik nu eindelijk een kleurtje heb. Armen benen en hoofd rood, en mijn scheenbeen blauw van gisteren ergens tegenaan te schoppen. Tijd ook om eens de truck uit te kuisen, want als je 4 dagen lang met drie mannen in een cabine leeft komt er wel wat rommel in. Tegen de avond wachten we nog altijd op Harmen en Werner, ze rijden nog altijd. Het ziet er naar uit dat het weer nachtwerk wordt.
Rond 10 uur komen ze binnen, en de schade lijkt mee te vallen. Een zetel die los staat en een bevestiging van een remleiding op de vooras afgescheurd. Dit kwam doordat de vooras zo diep is ingeveerd dat ze tegen het carter kwam, en gelukkig is daaraan niks stuk gegaan. De remleiding is ook volledig platgedrukt en moet vervangen worden. We hebben ze niet mee, maar met wat improvisatie lukt het best. De as wordt aangepast zodat ze niet meer te ver kan inveren. Volgende probleem is een geplooide stuurstang die Werner ter plaatse al heeft moeten rechten en verstevigen door er een sleutel aan vast te lassen. Die wordt ook nog vervangen en na controle van de wagen zijn we klaar tegen zonsopgang, het wordt een gewoonte dit jaar. Nog een douche en om kwart over 4 kan ik in bed.
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
|