Voor hem te leren inschatten wat de gevaren van
het 1ste trimester zijn, maakten we nog een afspraak.
Ik leerde hem dat hij aandacht moet hebben voor
de taken en dat hij ze best niet te lang laat liggen. Dit omdat ik er vorig
jaar zelf moeilijkheden mee ondervonden heb, vooral met de taalportfolio
waarvan ik nog een groot deel moest afwerken in de blok waardoor ik minder tijd
had om te studeren.
Ook gaf ik hem de tip om de aanvullende opdrachten van de taalportfolio zeker
te maken want daarmee kun je extra punten halen.
Tenslotte zijn vakken als anatomie en didactiek zijn zeer belangrijk. Een buis
voor dit vak kan zware gevolgen hebben als je het niet met je module kunt
ophalen.
Ik begon met hen alle 2 te mailen maar
kreeg nauwelijks antwoord van de ene student, daarom ben ik verder gegaan met diegene
van wie ik wel feedback kreeg.
De eerste kennismaking was aan het onthaal
op school op 5 oktober. Na een korte kennismaking vroeg ik hem wat hij van mij verwacht
als begeleider. De student antwoordde dat hij hulp van mij verwacht met taken, dat
ik belangrijke vakken aanduid en hem de struikelblokken aantoon.
Net zoals mij is hij een judoka en naast
judo zwemt en windsurft hij. Zijn werkpunten zijn orde en netheid en
lesvoorbereidingen, hij is een heel sterke sporter dus op sportniveau zal hij van
mij geen hulp nodig hebben.
Hij vroeg in het eerste gesprek al onmiddellijk
de aandachtspunten bij het maken van lesvoorbereidingen. Ik vertelde hem dat
hij vooral moet letten op een goede structuur, een goeie opwarming en een
deftige stretching.