Radio 2 blijft met 28,8 procent marktaandeel afgetekend marktleider in Vlaanderen. Q-Music heeft een marktaandeel van 14,4 procent en strandt daarmee op de tweede plaats. Onderaan de list stijgt Nostalgie van 6 naar 6,5 procent. Dat blijkt uit de nieuwe luistercijfers die het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) donderdag bekendmaakte.
De jongste CIM-cijfers bestrijken de periode van 4 januari 2014 tot en met 4 april 2014. Met een marktaandeel van 28,8 procent doet Radio 2 het iets beter dan bij de vorige meting (26 augustus tot en met 15 december 2013). Toen klokte de familiezender af op 28,2 procent.
De commerciƫle radiozender Q-Music stijgt ook, van 13,5 naar 14,4 procent. Studio Brussel zakt lichtjes, van 13,1 procent bij de vorige meting naar 11,9 procent.
Het marktaandeel van MNM blijft relatief stabiel: van 9,8 naar 9,7 procent. Een jaar geleden, bij de meting over de periode van 5 januari tot 6 april 2013, was het marktaandeel nog weggezakt tot 8,6 procent.
Radio 1 behaalt een marktaandeel van 7,8 procent, een lichte daling ten opzichte van de vorige meting (8,4 procent). Het marktaandeel van Klara stijgt naar 2,4 procent (2 procent bij de vorige meting en 1,9 procent een jaar geleden).
JOE fm verliest licht: van 8,5 naar 7,8 procent. En Nostalgie boekt dan weer vooruitgang: van 6 naar 6,5 procent.