Na de les hebben we nog even samengezeten om wat verder te brainstormen over de activiteiten.
Als rode draad hebben we de voorstelling 'De Wolkenfabriek' gekozen. Deze voorstelling omvat alles wat in onze activiteiten terugkomt.
We gaan werken rond:
- duurzaamheid: recyclage, milieu ...
- het weer: regen, zon, wolken, donder, bliksem, het weer voorspellen ...
- theater: de theatercodes, wat is theater, toneel, gedragen tijdens een voorstelling, wat komt er allemaal bij kijken ...
- beleving: ervaringen opdoen, zintuigen prikkelen, experimenteren, fantasie gebruiken, vrijheid ...
- boeken: jeugdboekenweek, sfeer, rustig moment, link met bibliotheek, opzoeken, ontdekken, leeshoek, achtergrond ...
Deze vier elementen komen duidelijk terug in de voorstelling:
- duurzaamheid: het gebruik van duurzame en eenvoudige materialen
- het weer: onderwerp van de voorstelling
- theater: de theatercodes, hoe gedragen tijdens voorstelling ...
- beleving: scène-op-scène, kinderen samen met acteurs op podium
- boeken: het verhaal wordt verteld a.d.h.v. een levensgroot pop-upboek
In onderstaand schema worden de activiteiten en hun samenhang weergegeven (voorlopig idee).
|