Verslag vergadering 21/12 iedereen aanwezig bij Iris haar thuis, bedankt Iris voor de fantastische ontvangst!
Tijdens de vergadering hebben we een deel van het draaiboek al ingevuld, met name de doelen en hun codes volgens EVA en de grote lijnen van het verloop van de dag.
Daarna zijn we verder gegaan met het concreter maken van onze activiteiten en de materialen die hiervoor nodig zijn. Deze materialen hebben we toegevoegd aan onze nieuwe materiaallijst (digitaal)
We hebben nog een mail naar Goele gestuurd met een aantal vragen (over offertes) en een update (draaiboek en materiaallijst)
Volgende afspraak is op 11/1 op De Borre met Goele
Het eerste deel van de les kregen we de uitleg over het maken van een draaiboek en een herinnering aan de deadlines voor het project.
Daarna hebben we les gekregen over het verdelen van onze werkdoelen in E(rvaring/kennis), V(aardigheden) en A(ttitudes) Samen met Daisy hebben we onze doelen bijgesteld en herschreven zodat we bij elk doel een code van EVA konden plaatsen.
Daarna hebben we onze activiteiten verder geconcretiseerd en begonnen aan een materiaallijst.
Op 18/12 zijn we naar de voorstelling 'Poupette in Bruxelles' van Froufrou gaan kijken in De Borre.
We hebben genoten van de voorstelling, de verschillende technieken die gebruikt werden waren verrassend en het verhaal was meeslepend en grappig. Op deze manie hebben we kunnen zien hoe het eraan toegaat in De Borre wanneer er een kindervoorstelling is. De deuren gingen stipt open om 19u, de mensen konden langs twee ingangen binnengaan, verdeeld over even en oneven nummers. Het stuk begon na ongeveer tien minuten, wanneer iedereen hun plaats had ingenomen.
Voor de voorstelling merkten we op dat de kinderen niet veel te doen hadden terwijl ze wachtten op de deuren om open te gaan. Er is dus zeker nog veel ruimte om een omkadering aan te bieden wanneer er veel kinderen verwacht worden bij een voorstelling.
Op 26/11 zijn we langsgegaan bij het kinderfestival Qukeleku op De Borre.
- in de inkomhal werden alle activiteiten geadverteerd die op de dag aangeboden werden op a4 pagina's. Hier stonden foto's, de uitleg over de activiteit, de locatie en het tijdstip op - Bij elke ruimte waar een activiteit doorging hing hetzelfde blad op met de uitleg - de gangen en de trappenhal naar boven en naar de bibliotheek waren versierd met vlaggen en ballonnen - op de bovenverdieping vond een knutselactiviteit plaats, er was een fotostand, retrogaming en een tentoonstelling van lokale artiesten. - in de theaterzaal vonden allerlei voorstellingen plaats - in de sportzaal was er een klimmuur, springkastelen, hindernissenparcour en minibikes