2014 Frankrijk: West kust ,Aquitaine, Bordeaux, Cognac & Champagne
Dag 1461 km
We vertrekken in Hamme richting Le Treport aan de west kust, onderweg begint het te regenen camperplaats Le Treport is evenwel prachtig gelegen je kan er betalen via een automaat, je hebt er buiten elektriciteit alle voorzieningen. Bovendien geeft een wandeling boven op de klif een zeer mooi uitzicht over de baai. Maar we vinden de regen maar niets dus rijden we verder tot Brezolles. Deze plaats is gratis en loopt tegen de avond lekker vol. Je hebt er buiten elektriciteit alle voorzieningen. Voor mensen met honden is dit een goede plaats om wandelingen te plannen daar deze aan de rand ligt van een mooi park.
Dag 2292 km
Van Brezolles rijden we naar Parthenay de camperplaats ligt naast de camping waar je je eerst moet aanmelden. Dit is een dure camperplaats en meteen ook de allereerste waar we ,sinds lang, moeten betalen voor onze honden. Ook de "camper prijs" zelf is slechts voor 2 personen. Komt hier nog bij dat je buiten elektriciteit voor alles naar de camping moet en dat is toch effen stappen. Het Park rondom de camperplaats met speeltuin, grote vijver en openbaar toilet maakte veel goed maar om en bij de twintig euro voor 4 volwassen en twee honden op een camperplaats vonden wij toch een beetje van het goede teveel...
Dag 3 164 km
We hebben een probleem! Ons hefbed blokkeert op "man hoogte" en in de anders zo luxueuze en doordachte Chausson heb je dan pech want manueel kan je het hefbed onder geen enkel beding bedienen!!!!
Dus bellen we naar Alpha en die mensen sturen ons naar een dealer in Bennet bij Noirt. Dit ligt netjes op onze route dus verliezen we niet al te veel tijd. In Bennet halen ze gewoon de veiligheid uit het hefbed en zo kunnen we verder naar Mortagne sur Gironde. Deze plaats is een echte topper (7.50 pn), aan de oevers van de haven. We komen aan rond 18u30 de plaats staat lekker vol met wel 80 motorhome's maar achteraan het tweede deel hebben we nog een plekje.
Elektriciteit en water zijn aanwezig, lozen moet aan de andere oever. Je waant je hier onmiddellijk in het zuiden en besluiten eerst wat te gaan eten en morgen op verkenning te trekken. We blijven hier dus 2 nachten staan.
Dag 5195 km
We rijden naar Sainte Eulalie en Born we hebben twee nachten geboekt op camping municipal du lac. Wat we onmiddellijk leren is dat niet alle campings zo camper vriendelijk zijn.We worden met onze 7m40 lange Chausson ergens achteraan gedumpt, ook moeten we betalen voor een camper en een auto!! een auto??? Aja meneer want U onder u camper zit toch een bestelwagen niet? De mulle zandgrond waar we mogen gaan instaan maakt het "nooit meer" verhaal compleet.
Bij onze wandeling door het haventje zien we wel een mooie camperplaats die we jullie kunnen aanbevelen ruime plekken, ja kan staan waar je wil op een groot grasveld evenwel zonder elektriciteit. Maar het is er zeker en vast beter vertoeven dan op de camping.
Dag 7190 km
Oorspronkelijk wilden we bij een wijnboer in de Bordeaux gaan staan, maar domaine de Mercey was dicht, dus bolden we maar wat verder naar de Cognac streek. In het dorpje Criteuil Magdeleine waar heel wat Cognac "Grande campagne" huizen zijn, vinden we een camperplaats achter het gemeentehuis en de gemeentelijke feestzaal. We kunnen lozen en water nemen, de elektriciteit werkt evenwel niet. We staan er helemaal alleen tot er een trouw plaatsvindt en er s' avonds een feest is wat er voor zorgt dat we de dag nadien met een hele minieme nachtrust de baan op kunnen.
Dag 8242 km
Van bij het vertrek valt de regen met bakken uit de hemel, maar we hebben nog wat dagen te gaan dus stoppen we toch maar tegen de middag in Neuillay les Bois. Niettegenstaande de regen is dit best wel een prima gratis plek. Je kan er lozen en water nemen. De elektriciteit op "de zuil" werkt niet maar als je wat inventief bent kan je je behelpen. De plaats ligt aan de ingang van een prachtig park waar soms wel wat "jongeren" rondhangen maar tegen de avond aan stond het er lekker vol en was het er zeer rustig met wat beter weer erbij is dit ook wel een top plek.
Dag 9152 km
De regen is weg en de volgende dagen voorspelt de weerman niets dan goeds!!! We rijden naar Boulleret waar we volgens onze gids pal in het centrum staan. Dat is ook zo, alleen is hier, alweer, niets te doen. We kunnen wel de optocht voor de Nationale feestdag volgen, maar nadien is er hier niets te beleven. De camperplaats op zich oogt vrij nieuw met alle voorzieningen. Elektriciteit moet je betalen maar bij ons werkte het gratis. Voor de fietsers en wandelaars zijn hier uitgestippelde routes.
Dag 1082 km
Na 10 dagen van "kleine niets te doen dorpjes" besluiten we Auxerre aan te doen. Dit is een een mixt parking bij een groot park. Wie kan parkeert dicht tegen het park aan zodat je je tafels en stoelen erin kwijt kan.Via de de brug verkennen we de stad. Na een BBQ in het park trekken we de bruisende stad met schitterende kathedraal nog eens in. Deze camperplaats is gratis, zonder voorzieningen en staat nergens aangegeven. Het zou me niet verwonderen dat dit een gedoogplaats is of was.
Achter het park is er een grote supermarkt.
Dag 11165 km
We houden eerst even halt in Chablis om wijn in te kopen en te lozen op de plaatselijke camperplaats. De camperplaats van Chablis is gratis, maar voor de rest zeker niet ideaal. Ligt aan een zeer drukke weg en er is in de weide omgeving niets te doen. Zelfs wandelen is niet aan te raden langs door de drukke weg.
We rijden verder naar onze volgende bestemming camping Le Moulin in Andelot. Dit is een zeer charmante camping met super vriendelijke Nederlandse beheerders.
De camping heeft mooie, netjes afgebakende plaatsen, het sanitair is ok en je hebt er alle voorzieningen en gratis WIFI. Er is een agility veld voor de honden en een mini golf terrein ( in bedenkelijke staat). Het zwembad kan bij slecht weer overdekt worden. Het restaurant biedt van alles wat en is zeker het proberen waard.
Enig negatief punt is dat er rondom de camping niets te doen is....
Dag 12 151 km
We duiken de champagne streek in en houden halt op het domein van champagne Lecleire - massard in villeneuve- Renneville- chevigny. Hier kan je werkelijk echt leven als god in Frankrijk. Mooie ruime plaatsen, en plaats voor mooie wandelingen tussen de eindeloze velden. Terug van de wandeling kan je een lekkere fles gekoelde champagne kopen. Indien je een aankoop per karton overweegt kan er ook geproefd worden. Top plek bij zeer vriendelijke eigenaren.
Dag 13-14-15-16508 km
Maarten heeft nog een wedstrijd in Genk dit weekend dus rijden we via Epernay en Riems naar Genk en nadien huiswaarts de plannen voor een volgende reis kunnen beginnen. We zouden zeer graag eens Portugal doen. Onze manier van reizen zouden we aanpassen nu doen we steeds een beetje km maar dat willen we wijzigen en meer gaan "trekken" in een bepaalde streek.
Wat we onthouden voor onze droom motorhome:
Een hefbed heeft ons jammer genoeg niet overtuigd. Eigenlijk blijft dit ombouwen, als het ding naar beneden is heb je geen ruimte meer over. Deze wagen verbruikte gedurende de reis 9.7 l per 100 km benieuwd of dit volgend jaar met een alkoof zo veel meer gaat zijn.
De indeling twin bedden, douche en toilet apart en dan een deur die het woongedeelte afschermt zoals bij de T-loft blijft onze voorkeur genieten.
Positief aan de Chausson was de badkamer en de deur die douche ervan scheidde. Ook de houten vloer in de douche, die er voor zorgde dat je droge voeten had na het douchen is iets wat we meenemen.
Tweede positief punt was zeker de bergruimte, wat heb je een zee van opbergruimte in deze Chausson!
En als we er toch één zouden kopen met een hefbed, dan moet die toch een "manueel" plan B hebben!!!"
We
vertrekken op zaterdag en gaan eerst Enzy, de hond waarmee Maarten het Europees
kampioenschap zal lopen, ophalen. Hector één van de baasjes heeft namelijk een
hartoperatie ondergaan waardoor zij niet mee kunnen. Eens elke hond zijn
plaatsje in de garage en bench heeft gevonden rijden we richting Metz.
Metz
.is althans de bedoeling, maar eens door Namen komen we in een immense file
terecht. We besluiten de afrit te nemen en rijden naar Avenue Demarteua te
Herbeaumont.
Hier is er een camperplaats op het voormalig stationsplein. Het is een rustige camperplaats
met voldoende ruimte. Onmiddellijk in de natuur en vlak bij het centrum. De
voorzieningen zijn summier, water nemen en -lozen, en een wel heel primitieve
stortput voor chemisch toilet.
Dag 2 210 km
Onze
volgende bestemming is Port de Plaissance in FR-Harschkirchen. Dit is een camperplaats aan een haventje. Zeer leuke plek
met alle voorzieningen incl. WIFI wat voor Maarten wel een plus is! Het stadje
zelf is wel een heel eind stappen en deze plaats is wel vrij prijzig.
Dag 3 223
km
We rijden al wat dichter richting Zwitserse
grens en houden halt in FR-Thann, Rue du Bungert. Dit is een
camperplaats midden in het centrum maar zonder voorzieningen. Die zijn er
verderop wel bij het station. Deze Camperplaats ligt er wel zeer ongelijk bij.
De bomen aan de rivierkant zijn heerlijk om onder te zitten. Maar voor
grotere of langere motorhomes is het opletten voor schade. De rivier heeft wel
iets, maar blijft jammer genoeg ook s nachts lustig stromen wat toch
hinderlijk kan genoemd worden.
Dag 4 147 km
We
rijden Zwitserland binnen en maken even een ommetje naar de Rue des Falaises in CH Neuchatel. Als we op
de krappe plaatsen eindelijk binnen de lijnen staan vallen we van de ene
verbazing in de andere. Dit is en gratis camperplaats met alle voorzieningen!
Na een paar minuten stappen kom je in een park aan het meer, eens uit het park
zit je in de jachthaven. Van het lawaai van de dichtbij gelegen weg en ring
rond de stad heb je nauwelijks geluidshinder.
Dag 5 87 km
Op
het programma staat camperplaats Blue Berry Hill in CH Durrenroth, Brunnen
54. De weg
er naar toe was heel bochtig en smal, met hellingen van 20%. Het leert ons toch
maar eens foert tegen de GPS te zeggen en routes uit te stippelen via de
landkaart en vooral bredere wegen. Maar eens aangekomen sta je op een schitterende plek midden tussen de
blauwe bessen met een adembenemend uitzicht op het Emmenthal. Je
chemisch toilet kan je hier niet lozen maar voor de rest heb je hier alle
voorzieningen.
Dag 6-7-8-9 44 km
We
rijden naar het Europees kampioenschap in Wichtrach. Hierna gaat Enzy met
mensen van de club terug naar België.
Dag 10 88 km
Ann
heeft een zwak voor Bergen dus trekken we de bergen in. Via de Grimselpas komen
we aan bij de Panoramastrasse Oberaar. De weg er naar toe is
bochtig en small. Maar het verkeer gaat om de
beurt naar boven of benden. Eens op deze
plek aangekomen waan je je op dak van wereld. Dat dit niet eens zo veel overdreven
is merk je trouwens ook aan de temperatuur, we kwamen iets na de middag aan met
17° en s avonds om 21u00 hadden we er nog amper 8 over. Er is op deze plaats
een openbaar toilet en wat verderop een restaurant voor de rest moet je het
doen met de prachtige natuur.
Dag 11 35 km
In
onze campergids stond dat er op het kruispunt van Grimsel en de Furka bij Hotel Le Glacier du Rhone een camperplaats
is. Het hotel stond leeg en een camperplaats vonden we niet. Na wat zoeken
vinden we Camping Augenstern in Reckingen.
Leuke mooie camping met Nederlandse uitbaters bij een bergrivier
onmiddellijk tussen de wandel routes. Mooie maar dure plek.
Dag 12 136 km
We
tikken in onze gps Bisangmatt
2 CH Wallisau in. Hij stuurt ons, tot onze verbazing, niet terug over de
Grimsel. We rijden wel via de Neufenpas en de Gothard tunnel naar onze
bestemming. De weg en vooral de Neufen pas geven beelden die voor eeuwig op ons
netvlies blijven gebrand schitterende weg en de 150 PK van onze fiat is er niet
eentje teveel!
De
camperplaats zelf is bij de brandweer kazerne, via een bakje aan de muur moet
je registreren en ook betalen. Het is een beetje een rommelige plek waar twee
van de vijf plaatsen worden ingenomen door lokale motorhomes die er volgens mij
altijd blijven staan. Je hebt er elektriciteit maar voor de rest geen
voorzieningen.
Dag 13 106 km
We
rijden even terug naar Neuchatel, om zo de Bourgogne in Frankrijk aan te doen.
Dag 14 163 km
We
rijden naar de Rue de Cussingy in FRNiut ST Georges. Deze camperplek ligt aan de rand van de stad. Op een paar
minuten tijd zit je midden in de wijngaarden en het stadje zelf is een typisch
wijn stadje met overal wijn handelaren.
s Avonds loopt de camperplek overvol
bovendien ligt deze aan een zeer drukke straat. Als het verkeer wat gaat liggen
hoor je de trein elke uur voorbij denderen. Dit is wellicht een camperplek die
we nooit meer aandoen tenzij om Bourgogne te kopen en te vertrekken, of om het
service punt te gebruiken.
Dag 15 161 km
Rue des recolettes in FR-Bulgneuville is
onze volgende camperplaats het is een schitterende plaats met 10 of meer mooie
ruime plekken.
Buiten
elektriciteit heeft deze camperplaats alles, dicht bij het centrum, meertje met
wandelweg op loopafstand, veel schaduw onder de bomen en in de nabijheid van
een klein stadje met een bakker, slager en pizzeria wij vonden dit een TOP
plek!
Dag 16 138
We
schuiven al wat dichter op richting thuisfront, en doen FR-Metz aan. Eerst willen
we overnachten op de camperplaats voor camping. De straatnaam Allé Metz Plage doet ons even wegdromen van een strand aan de Moezel .
Aangekomen
vinden we de camperplekken te krap. De mobilhomes staan er als sardines op
elkaar tussen de geparkeerde autos. We beslissen op de camping te gaan staan.
We hebben er alle comfort al staan we wel op het asfalt en is er van Metz Plage
niet veel te merken.
Al is het wel een eind stappen, s avonds trekken
we de stad in en gaan we ergens iets eten. het was de wandeling zeker waard Metz is een leuke gezellige stad.
Dag 17-18 347
Via de camperplaats van Herbeaumont rijden we
terug huiswaarts.
We kijken al uit naar volgend jaar en schrijven
alweer wat puntjes bij voor de realisatie van onze droom motorhome
Douche en toilet apart is best wel extra comfort.
Een deur tussen het slaap en woon gedeelte creëert plots veel meer
ruimte.
Ondanks Jan zweerde bij een alkoof, een semi integraal verbruikt een pak
minder.
Om toch de alkoof niet af te schrijven.... Het hefbed naar boven duwen is wel een hele klus.
Dit zou eigenlijk best wel onze ideale motorhome kunnen zijn ;-)
Daar
Maarten deelneemt aan het Europees kampioenschap met honden van twee andere
mensen en één daarvan een caravan heeft zullen we tijdens deze trip enkel
campings aandoen.
Dag 1-2
We
rijden naar de oprit van de E 34 in Stekene waar de eigenaars van Enzy ons
opwachten de tweede stop is reeds in Wommelgem waar ook de eigenaren van Hera
hun opwachting maken. Met twee Motorhomes en een bestelwagen met caravan rijden
we richting Pinkafeld in Oostenrijk. (foto1)
We
overnachten op Camping Lochmule
in het Duitse Hadamar mooie camping en ruimte zat bovendien zijn de
weergoden ons eens gunstig gezind. We blijven hier twee nachten staan.(foto2)
Dag 3
We
rijden door naar Greding
waar je bij hotel Bauer
Keller vlak aan de afrit van de snelweg een overnachting stop hebt voor
motorhome en caravans. Het is een zeer mooie plek, proper vernieuwd sanitair
en je hebt er nog wat wandel mogelijkheden ook wat voor onze honden zeker een
plus betekende. ( foto 3 )
Dag 4
We
besluiten een plek te zoeken zo dicht mogelijk bij Pinkafeld, we vinden een
kleine camping op pakweg 10 km. Pinkafeld licht in Burgerland het
zonnigste gebied van Oostenrijk. Tijdens de rit naar de camping gutst de regen
met bakken uit hemel. S Avonds klaart het uit en kunnen we toch het stadje nog
eens in.( foto 4 )
Dag 5-6-7-9
Tijdens
de rit naar Pinkafeld komen we wel tien bordjes tegen om ons welkom te heten in
het zonnigste deel van Oostenrijk dat willen ook wel best geloven want als we
op donderdag morgen aankomen op de wedstrijd is het inderdaad prachtig weer.
Ook vrijdag is het nog effen OK maar dan krijgen we alweer regen met bakken
over ons heen!!! ( foto 5 )
Dag 10 11 12
Op
de terug weg besluiten we dezelfde campings te nemen. Met dien verstande dat we de
camping op 10 km van het event inruilen voor eentje nabij de grens met
Duitsland niet ver van Passau. ( foto 6 )
Wat
we uit deze reis onthouden voor The dream is
Dat stapelbedden wel heel small zijn om een jongen van 17 op te laten slapen.
Dat het verbruik van de Alkoof wel wat hoger lag als de semi integraal uit het gezelschap.
Dat een garage een handig iets is met twee honden.
Oorspronkelijk huren we een motorhome bij Kyra
motorhomes een oude Burstner van om en bij de 20 jaar. Vlak voor ons vertrek
worden we op de hoogte gebracht dat er onherstelbare schade aan de wagen is op
een paar uur tijd vinden we als bij wonder een motorhome bij route 66. Een Ahorn
we zijn al blij dat we een mobilhome hebben en nemen het feit dat we moeten
ombouwen om te slapen er graag bij
We vertrekken op vrijdag morgen in Hamme naar
Putte (NL) waar het tornooi plaats vindt waar Maarten aan deelneemt. Hier
blijven we staan tot zondag. Heel het weekend valt de regen met bakken uit de
hemel. Na de prijsuitreiking besluiten we wat verder te rijden naar Zundert
(NL)
Zondag avond komen we aan bij decamperplaats van het scooter museum in Zundert de
avond valt al vlug en we besluiten vroeg onder de wol te kruipen.
Maandag morgen krijgen we een rondleiding in het
scooter museum, deze camperplaats is zeer rustig met zowat alle voorzieningen zelfs
wifi. De uitbater is een hartelijk man die ons zelfs even de wagen in aanbouw
voor het bloemen corso laat zien. Ondanks het bar slechte weer besluiten we
naar De Compagnie hoeve te
rijden in Appelscha. Ook
dit is een mooie camperplek achteraan de B&B.
Dinsdag morgen staan we alweer op met regen,
bovendien bevalt het ombouwen in deze camper ons het allerminst en zit er
ergens een waterlekje aan het raam waardoor we met natte voeten opstaan!!!
We besluiten dan maar terug naar huis te rijden
en onthouden twee tips voor de aanschaf van onze droom motorhome:
1.
Een tweepersoon bed achteraan neemt wel heel veel
ruimte in.
Wij
zijn Jan, Ann & Maarten Kamoen Dhauwe. We willen op deze blog de routes of camper plaatsen waar wij
verbleven met de motorhome kort bespreken. Tevens is dis blog een aanvulling op onze site en kan je hier heel wat tips en trickx vinden over het rezn met een motorhome of camper
Tot 2015 reisden wij met een "huurcamper" en vonden we het raadzaam om ook de pro en de contra's van de verschillende modellen te vermelden. Na de reis van 2015 hadden wij een idé over onze perfecte camper en zo besloten we een Rimor Super Brig 695 TC aan te schaffen. Het blog blijft echter bestaan en wordt ondersteund door een Tripline en Facebook account waar je meer info over kunt vinden onderaan deze pagina!
1986>1991
Het
motorhome verhaal van Jan begint achteraan de jaren tachtig, zijn ouders kochten een Elnagh Dighny bij Verschure in Deurne. De wagen werd bijna uitsluitend gebruikt voor ritten naar Turkije waar zijn ouders vrienden hadden.
1996
Toen
onze zoon Maarten geboren was besloten wij samen een eerste keer een mobilhome
te huren: een Rimor Europedo Alkoof bij LO-Mobil in Lochristi. We hadden een
baby bij dus gingen gewoon wat rondtoeren in Nederland.
1997 > 2010
Nadien
werd het motorhome verhaal even opgeborgen, we gingen wel nog op reis maar als
jong gezin, en met het zelfstandig bijberoep als koerier van Jan, was een zon zee
en lekker niets doen vakantie wel iets meer aangeraden in die tijd.
2011
De
Motorhome microbe kwam terug door de hobby van onze zoon, hij speelt agilty (
hondensport), en kon meedoen aan het Europees junioren kampioenschap Agility in
Nederland. We
huurden om naar het event te gaan een Ahorn, semi integraal. We besloten na dit "verlof" om steeds een motorhome vakantie te plannen. Eerst dus veel huren pro's en contra's afwegen en wie weet ...
2012
Maarten doet mee aan het Europees Junioren
kampioenschap in Pinkafeld, Oostenrijk. We beslissen bij een grotere firma te
huren en komen terecht bij Alpha in Temse, we huren er een Rimor Katamarano
sound voor 2 weken.
2013
We Huren een Elnagh T-Loft 530 voor drie weken
bij Alpha in Temse. De drie weken moeten ons instaat stellen een mooi verlof uit te stippelen rond het Europees kampioenschap dat Maarten in Wichtrach (ch) loopt.
2014
De T-Loft beviel ons wel, het hefbed was even wennen maar ook nu gingen we voor een bijna identieke wagen: de Rimor Europeo 95P Plus. Maar deze werd bij Alpha geleverd zonder hefbed dus kregen we Chausson Welcome 717 in de plaats. Een wagen met een veel duurder prijskaartje en veel meer luxe. De indeling was bijna dezelfde al werden de twin bedden van het "woongedeelte" gescheiden door een gordijn in de plaats van een deur. Ook de douche en het toilet waren niet meer gescheiden.
2015
Na wat kommer en kwel met de hefbed versies toch maar besloten om terug...........juist ja een alkoof te huren! Achteraan in de motorhome zijn we er het sluitend over eens "twin bedden" , douche en toilet apart en een afsluitbare ruimte tussen het woon en het slaapgedeelte. De hefbed story laten we even varen, het is toch altijd iets met dat ding en eens het "beneden" staat is de beweegruimte in je mobilhome nihil te noemen.
Dus terug naar de oude liefde dan maar we huren, bij Alpha, een Rimor Superbrig 695 TC voor twee weken, Het wordt voor het eerst sinds lang terug een reisje met ons twee! Maarten heeft besloten om thuis te blijven aan ruimte zullen we met deze wagen dus zeker geen gebrek hebben.
2016
2016 zou een sabbat jaar worden maar de Super Brig zat wel helemaal in het hart.... Dus na veel rekenwerk en bezoekjes aan "de beurs" en onze "vrienden" van Alpha Motorhome in Temse hebben we de knoop doorgehakt, eind april begin mei 2016 hebben wij onze eigen Super Brig 695 TC. We zijn super blij fier of noem maar op! Onze zomer trip gaat naar de Haute Provence, nadien plannen we nog een Kamperland en in de verte. Voor de rest gebruiken we onze "Brig" voor de wedstrijden agility met onze honden.
2017
De planning voor de "Brig" de komende jaren:
Paar dagen weg in krokusvakantie.
1 week paasvakantie
3 weken in juli
Een paar dagen in de herfstvakantie verlof
En hondensportwedstrijden.
2018
Na wat wikken & wegen besluiten we eind 2018 wat geparkeerde spaarcenten te investeren in een motorhome voor verhuur, Maarten besluit met zijn MK Elektronics mee in dit verhaal te stappen. In Januari 2019 worden ze uitgeleverd.
2019
We dachten eerst aan het deeleconomie verhaal, maar dit verhaal leek ons maar niets dus parkeerden we ven onze plannen, maarten kon namelijk een pand kopen te Lebbeke waar wij motorhomes zouden kunnen stallen en van daaruit verhuren...
2020
Na het operationeel maken van het pand in Lebbeke konden we KAMOENMOTORHOMES boven het doopfond houden. Corona gooide wat roet in het ten maar we konden toch nog een behoorlijk seizoen draaien. Aanvankelijk met twee wagens , maar op het eind van het seizoen kregen we er een wagen bij van iemand die zijn wagen bij ons in verhuurbeheer zette.
2021
De Chausson 777 kwam in de plaats van de Etrusco, De Rimor Evo Sound in de plaats van De Cruiser. Naast de Carat kregen we ook een chausson 708 in verhuurbeheer.
Verder willen we stilletjes aan een netwerk uitbouwen met zelfstandige verhuurders.
Ook onze privé motorhome was er tijd voor vernieuwing, we ruileden onze Brig in voor een Elnagh T Loft.