We spelen een kringspel en zingen er een lied bij:
Ik loop met mijn boekentas zoals je het ziet. Aan wie zal ik hem geven dat weet ik nog niet. Ik zal hem maar geven aan 't liefste kind. Dat heel veel plezier in het rondlopen vindt...
Met mijn handen klap, klap, klap. Met mijn voeten stap, stap, stap. Met mijn vinger wijs ik aan, Wie met mij mag dansen gaan. Tralalalalalaliere, tralalalalalala Tralalalalalaliere, tralalalalalala:
Vandaag is Rune het 'zonnetje van de dag'. Hij mag heel de dag voor Jules zorgen en de juf met vanalles helpen.
's Morgens mag het zonnetje van de vorige dag een nieuw zonnetje toveren. Daar zingen we het volgende liedje bij: Tovenaartje, tovenaartje, wie zit er in de doos?
De helper mag 's morgens het deurtje van de zon openen en 's avonds van de maan. Zo leren we de volgende woordjes heel goed:
Samen met mama of papa mogen onze peuters 's morgens hun brooddoos (getekend met naam) in de grote mand in de gang leggen. Als de peuters nog een pamper dragen mag deze in dezelfde mand als de brooddozen gelegd worden. Knuffels en tutjes worden in de kleine mand gelegd (getekend met naam). Flesjes water worden in het blauwe bakje gezet (getekend met naam)
In de zithoek in ons klasje hangt de daglijn van Jules. Hier kunnen de peuters het dagverloop mee volgen. Dat geeft hen een houvast en een veilig gevoel: bvb. Na dat we geslapen hebben op de bedjes gaan we nog even spelen en dan gaan we naar huis.
Ook onze lieve Jules heeft een knuffel: Miesje Muis. Die mag elk weekend bij eenvriendje van de klas gaan logeren.
Hier toont Jules hoe we ons jasje moeten aandoen. Kijk maar goed mee!
Kijk! Wat zit er allemaal in onze boekentas?
Jules gaat slapen. Stan en Tijs helpen hem om zijn Pyama aan te doen.