VMMa en MTV halen Nick Jr. naar Vlaanderen
25 januari 2008
De Vlaamse Media Maatschappij (VMMa) en MTV Networks Belgium starten samen Nick Jr. op, een zender die zich in eerste instantie richt tot peuters en kleuters. Het is de bedoeling om de programmas uit te zenden tussen 6 uur en 20 uur via het kanaal van zakenzender Kanaal Z.
Bij de programmas van Nick Jr. ligt de klemtoon op creativiteit, spelend leren en geweldloosheid. Beide partners willen de nieuwe kinderzender nog dit voorjaar opstarten.
VMMa en MTV Networks Belgium leggen hun kennis en ervaring op het gebied van kindertelevisie samen. Ze zijn er van overtuigd dat deze kruisbestuiving zal leiden tot een versteviging van de beide bedrijven. Ze zullen ook onderzoeken hoe ze het aanbod van de kinderprogrammas verder kunnen uitbreiden en verbeteren.
Peter Quaghebeur, directeur generaal van de Vlaamse Media Maatschappij: De Vlaamse Media Maatschappij zal zorgen voor een duidelijke en herkenbare Vlaamse inbreng, naast het omvangrijke internationale aanbod van MTV. De bestaande kinderprogrammas op VTM blijven allemaal bestaan. VMMa biedt de kinderen dus meer programmas aan dan ooit tevoren.
Michel Dupont, senior vice president, general manager MTV Networks Belgium: Dit partnership met VMMa biedt ons de mogelijkheid om de volledige waaier van Nick Jr.-programmas aan te bieden aan de Vlaamse kinderen. MTV Networks verstevigt op deze manier zijn merkenportfolio die naast kinderzender Nickelodeon, nu ook de peuter- en kleuterzender Nick Jr. omvat.
Over Nick Jr. Nick Jr. is er speciaal voor de allerkleinsten en staat garant voor leerzame en geweldloze kindertelevisie. Bij het maken van programmas als Dora, Blues Clues, Little Bill, Meneertjes & Mevrouwtjes,
werkt Nickelodeon nauw samen met opvoedkundigen, ouders, scholen maar nog belangrijker: de peuters en kleuters zelf.