...met 10 verkozenen in de Molse gemeenteraad ! Deze blog van N-VA afdeling Mol is voor iedereen die over politiek van gedachten wil wisselen met bijzondere aandacht voor het lokale beleid.
11-11-2012
Vrachtwagens in Molse woonwijken
Met toenemende wrevel zie ik in Mol vrachtwagens geparkeerd staan in woonwijken. Dit zou verboden moeten zijn. Tot dusver heeft de gemeenteraad hier nog geen werk van gemaakt. Misschien iets om op de agenda te zetten?
De wallonisering van Vlaanderen. Toegegeven, het is een geladen term maar dat is nog geen reden om het kwaadwillig verkeerd te gaan interpreteren:
DS 29/10/2012 In feite, als BdW wallonisering zegt, refereert hij enkel naar wat het Vlaams Instituut voor Economie en Samenleving (Vives) al zei in 2010 (met preciés dezelfde term) over de federaal gedreven teloorgang van de Vlaamse arbeidsmarkt (Vives - Briefings Februari 2010), wat econoom Geert Noels bedoelde (met preciés die term) in zijn opiniestuk in De Standaard van 26 december 2009, en wat Patricia Ceysens (CD&V) zei op 21 januari 2011 in de Gazet van Antwerpen (met preciés diezelfde term) over het misplaatste "gratis" beleid van SPa in Hasselt.
GvA 28/10/2012 En wat Jos Digneffe uitkraamt is gewoon stuitend.
Op 14 oktober jongstleden is de N-VA, met 27,1% van de stemmen en een stijging van nul naar tien zetels, afgetekend de grote winnaar geworden van de gemeenteraadsverkiezingen in Mol. De traditionele partijen moesten samen zes zetels afstaan: CD&V (-2), SP.A (-3), en Open VLD (-1). In absolute stemcijfers is de N-VA zelfs de grootste partij geworden met een half procentje stemmen méér dan de CD&V. Een voor de hand liggende coalitie tussen CD&V en N-VA kwam echter niet tot stand.