Caren Meynen, presentatrice van de Hitclub, samen met Benjamien, van Most Wanted en de ultratop 50
Caren is haar rode haren kwijt, maar haar wilde nog lang niet! Ze woont nog steeds naast een kerncentrale en is dus behoorlijk radio- actief..
Ze werd in 1978 geboren, na haar moeder een bevalling van 16 uur cadeau te doen. Haar jeugdjaren waren een hel voor haar ouders aangezien Caren een groot slaapprobleem had. Ze sliep niet meer dan 4uur per nacht.
Met al die overtollige energie (die ze op een gewone school niet kon beheersen) wisten ze in het Lemmensistituut wel een blijf. Toneel, dictie, zang, ballet, muziek daar vulde Caren haar dagen mee tot ze 20 jaar werd.
De radiomicrobe kreeg ze te pakken bij Radio Mol. Caren kwam er terecht toen ze vakantiewerk zocht, en dat kreeg ze bij Radio Mol, klein detail: ze werd er niet voor betaald. Vandaar dat haar leuze is: "radio maken zie ik niet als werken."
Bij Donna is ze na wat omzwervingen (Vrouwentongen, Ultratip, en Doe de Donna) eindelijk terug bij haar echte ding terecht gekomen: De Ultratop 50, most wanted en de hitclub "Als' t maar vooruit gaat, en ik de jongeren vooral een tof weekend kan bezorgen."
Ook bij TMF zet ze de 50 best verkochte singles van Vlaanderen op een rij en ook de internationale hitlijsten zet ze in de kijker tijdens Hitzone.
In haar weinige vrijd tijd zingt Caren de longen uit haar lijf. Ze is de zangeres van een acht-koppige band. Caren Meynen & The Hits brengen hedendaagse covers van The Black Eyed Peas, Anastacia, Beyonce, en vele andere Donna artiesten.
Caren hoopt nog lang het hitparade geweld van Donna te blijven, want ze heeft nog steeds alle 50 op een rij !
In twee andere artikelen kon je vandaag al kennis maken met de resultaten van de meest recente luistercijfers. Golf 13 bekeek de maanden september tot en met december 2006. Volgens CIM werden meer middelen dan ooit ingezet, net geen 6.000 respondenten namen deel.
De nationaal te ontvangen stations likken intussen hun wonden of de laatste druppels uit de massaal aangerukte flessen champagne. Maar hoe zit het met hun kleinere collegas? Om te beginnen bij de niet van kritiek gespeende regionale commerciële stations bvb?
Ze zijn nog steeds met vijf, in iedere provincie is er eentje en drie van hen doen het zowaar beter. Antwerpen 1 was steeds al de beste van de klas en vergroot zijn voorsprong nog. De Antwerpenaren halen een marktaandeel van 1,5% (komen van 0,8%). Het West-Vlaamse Mango, ook niet helemaal een mislukking, is de tweede van de klas, maar op een respectabele afstand. Er wordt 0,4% gescoord (+ 0,1%).
Contact Vlaams Brabant maak een winst van 0,2% en komt bijgevolg uit op een marktaandeel van 0,3%. Meteen is dit de laatste winnaar in deze categorie. In Oost-Vlaanderen en Limburg is het huilen met de pet op. Het Oost-Vlaamse GO zakte liefst 0,5 % en houdt nog één tiende van een procent over. In Limburg is het nog droeviger, CIM mat 0,0%.
Slotsom: zelfs al gaan drie van de vijf provincies er op vooruit, dan nog is het beoogde doel van deze omroepen in de verste verte niet gehaald. Oud minister van Media Eric Van Rompuy wilde volwaardige concurrenten voor Radio 2 in de markt zetten. Toen wij riepen dat zoiets niet haalbaar was in Vlaanderen, werden we meewarig aangekeken.
Niet om ons grote gelijk te halen, maar misschien kan men nu wel eens rekening houden met goede raad: - Enige remedie om de vele inspanningen en het vele geld dat als is geïnvesteerd in de radiostations voor een deel te recupereren: gooi die handel samen tot een derde landelijk netwerk. En dan liefst nog met toevoeging van een aantal bestaande netwerken die niet perse provinciaal opereren. -
Vlaanderen was toen en is nu nog steeds te klein voor zoveel kleine stations!
Antwerpen 1: 1,5% (0,8%) Mango: 0,4% (03%) Contact Vlaams-Brabant: 0,3% (0,1%) GO: 0,1% (0,6%) Hit FM Limburg: 0,0% (0,1%)
Zoals met wel meer gebeurt in dit land, is een portie geheimzinnigheid nooit ver weg. - Kwestie van sommigen dingen belangrijker te laten lijken dan ze zijn -, denken we dan maar. Het is niet anders met de luistercijfers.
Uiteraard zijn die wel belangrijk. De moeite die je evenwel moet doen om ze te pakken te krijgen is dat dan weer niet. Maar omdat de aanhouder wint, zetten we alsnog de resultaten van Golf 13 op een rijtje. In eerste instantie alle landelijk te ontvangen Vlaamse radiostations.
Radio 2 : 31.6% (31.1)
Q-Music: 16,4% (17,4)
Donna: 15,3% (15,8)
Radio 1: 7,8% (7,4)
StuBru: 7,1% (7,2)
4FM: 6,9% (5,1)
Klara : 1,5% (1,5)
Tussen haakjes de resultaten van Golf 12
De grootste verrassing van Golf 13 is zeker de opvallende winst van 4FM. Het Bert Geenen-effect heeft zn doel duidelijk niet gemist. Het kneusje van de Vlaamse radioklas werd in één enkele klap 1,8% groter.
Voor het eerst in lange tijd verliest Q-music marktaandeel. Een vol procent. Ze zijn het niet meer gewoon in Vilvoorde. Het is de eerste meting waarin het programma van Wim Oosterlinck is opgenomen. Bij Donna daarentegen weten ze wel wat verliezen is. Al is de achteruitgang dit keer minder groot dan die ooit was. Slechts één half procent.
Tevreden zullen ze zeker zijn bij Radio 1. Daar hoeven ze nog maar te roepen, na verschillende verliezen op rij, dat ze de programmering helemaal willen omgooien, of ze gaan er alweer op vooruit.; 0,4%. Misschien de drastisch aangekondigde verbouwing toch nog even uitstellen?
Studio Brussel haalt net geen status quo (- 0,1%), Klara draait wel stationair, wat voor de klassieke zender zo goed als een overwinning is na twee opeenvolgende verliesbeurten.
Naast het verrassende 4FM, blijft natuurlijk ook weer Radio 2 verbazen. De publieke familiezender blijft niet enkel de grootste van het land, maar doet er nog eens een half procent bovenop. Met een lichte vorm van overdrijving kunnen we bijgevolg stelen dat nog steeds 1 op de 3 Vlamingen naar de 2 luistert.
Vlaanderen en Wallonië roeien met de riemen van het CIM en die zijn blijkbaar nog steeds behoorlijk kort. Het is een boutade, 'de tijd gaat snel', maar het is alweer van augustus 2006 geleden is dat er luistercijfers waren. Maar dit bekende 'uitgesteld relais' traditioneel in primeur bij RadioVisie: de CIM-luistercijfers Golf 13 (september/december 2006) in een notedop, voor wat ze nu nog waard zijn...
Vlaanderen en Wallonië roeien met de riemen van het CIM en die zijn blijkbaar nog steeds behoorlijk kort. Het is een boutade, 'de tijd gaat snel', maar het is alweer van augustus 2006 geleden is dat er luistercijfers waren. Maar dit bekende 'uitgesteld relais' traditioneel in primeur bij RadioVisie: de CIM-luistercijfers Golf 13 (september/december 2006) in een notedop, voor wat ze nu nog waard zijn...
zowel Q-music( -0.96) als Donna(-0.52) verliezen marktaandeel! Wel ziet Donna zijn achterstand op het radiostation van de commerciële omroep verkleinen! Dit bedraagt slechts 1.12%. Toch welo goed nieuws voor Donna. Q-music daarintegen heeft minder reden om tevreden te zijn, zij zien Donna dichter en dichter komen, benieuwd wat dat in de toekeomst gaat geven! (reactie van de radiostations volgen van zodra deze beschikbaar zijn!)
Beste bezoeker, zoals u al zal gezien hebben, zijn er enkele nieuwigheden. We zetten ze even voor u op een rijtje.
- Kijkcijfers: De recentste kijkcijfer top10 van een bepaalde dag.
- Ontspanning: Even een spelletje meepikken!
- Flitsers: Waar zal u moeten opletten als u met de wagen vertrekt? Wij waarschuwen u alvast!
- Jarig: Wie is er uit showbizzland vandaag jarig?
- Showbizznieuws: De heetste nieuwtjes uit de media!
- Dedagopdag: Wie stond er dag op dag, x jaar geleden bovenaan de ultratop 50?
-Weer: het meest recente weerbericht, dmv weerpraatje en een grondkaart!
(Alle items zullen zo snel mogenlijk geüpdatet worden . Mocht dit toch wat langer duren, door omstandigheden of technische problemen, vragen we uw begrip hiervoor. Dank bij voorbaat!) Vergeet ook niet te stemmen op de fansite top 10! Binnenkort zullen de resultaten bekendgemaakt worden! Alvast dank voor het bezoeken van de blog! Mocht je reacties, opmerkingen, tips of vragen hebben, schrijf ze in het gastenboek of mail me. We zullen proberen jullie van een antwoord te voorzien. Veel surfplezier verder! De webmaster.
Met 'You Give Me Something' scoorde hij een hit in Vlaanderen. James komt uit een arm Brits gezin. Op zijn zevende stond hij met een strijkijzer in de hand. Minder heet werd het op zijn zestiende. Met de gitaar ging hij toen zijn idolen achterna. Nu is hij zelf idool en mag hij in onze etalage.
Tennessee - Bob Sinclar
Niet meteen in de stijl van zijn grootste hits. Bob heeft zijn spaarvarken de afgelopen maanden vetgemest. Met 'Love Generation' en 'Word Hold On' scheelde het niet veel of GAIA was tussengekomen. Overvolgemest, weet je wel. Een probleem dat zich met deze niet meteen stelt.
Runaway Love - Ludacris featuring Mary J Blige
De mens heet eigenlijk Christophe. Maar in Vlaanderen hotst al zo één rond. En daarmee vergeleken worden, ligt moeilijk. Gewapend met een sterke videoclip is dit klaar voor een veroveringstocht. Ook bij luisteraars die geen fan zijn van deze twee.
We're From Barcelona - I'm From Barcelona
Alvorens dit gezelschap winst draait, zijn we makkelijk tien jaar verder. De groep telt 29 (!) leden en komt uit Jönköping, Zweden. Een vriendencollectief dat via de You Tubes en My Spaces zijn weg gevonden heeft. Nu volgen de optredens. Al zal daar niet meteen duidelijk zijn waar het publiek begint en de band stopt.
Wegens technische problemen kunnen we de weerkaart niet updaten.Onze excuses hiervoor. We proberen dit probleem zo snel mogenlijk op te lossen! De webmaster.
>Kristien neemt volgende week eventjes vrij, maar geen nood, Sofie van Moll zal je volgende week veilig de avondspits doorlootsen!
>Hoe kan u er naast kijken, je wordt er haast gek van, jawel VALENTIJN! Ook bij Donna.
Op Valentijnsdag beloont Donna de langste kus van Vlaanderen! We bouwen onze studio voor de gelegenheid om tot een roodfluwelen liefdesnest en nodigen vijf smoorverliefde koppels uit voor een speciale opdracht... Je partner een megazoen geven waar hij/zij/het totaal ondersteboven van zal zijn.
Bedoeling is dat jullie elkaar zo lang mogelijk kussen zonder de lippen te lossen. Ann Reymen geeft in haar ochtendshow het startschot en we gaan er zo lang mee door als nodig is. Geen makkelijke opdracht, maar de langste lebber krijgt van ons dan ook een bijzonder sexy prijs...
Want wat denk je ervan om met je partner naar Chicago te vliegen voor een duoconcert van Pink en Justin Timberlake? Geef toe, da's een pak beter dan weer maar eens een boeket rozen of een doos chocolade in de vorm van een hartje.
>Ook op 14 Februari bij donna, de heetste 15! Jij bepaalt ze, van welke plaat krijg jij het spontaan warm? Of welk liedje vind je toch zo romantisch? Stemmen op Donna.be
Alle paashazen nog aan toe! Freddy Mercury is verrezen. Je kan het niet helpen. Gedachten dwalen af naar Queen en co. Mika komt uit Beiroet. Hij is wel wat gewoon. Ook als dit inslaat als een bom.
Kvraaghetaan - Fixkes
Een vijfkopige groep uit het noorden van Antwerpen. De afgelopen jaren kwamen ze niet verder dan enkele lokale successen in Stabroek en omgeving. Een beetje de Nixkes. Maar nu gaat het hard voor deze jongens. Dit gaat het nederlandstalige succes worden van het vroege voorjaar.
Break It Off - Rihana feat. Sean Paul
Eigenlijk mag je het best omkeren. Beschouw deze single gerust als de nieuwe Sean Paul featuring Rihanna. De kerel neuzelt de belangrijkste zanglijnen aan elkaar. En daarbij omringt hij zich steeds met vrouwelijk schoon. Nu is dat Rihanna.
Tell Me 'Bout It - Joss Stone
Vorig jaar maakte ze nog reclame voor een kledingmerk. Nadien merkte ze op dat niet haar billen gebruikt waren in de uiteindelijke spot. Bij deze single is namaak een heel stuk moeilijker. We staan garant voor de echtheid van dit product. Anders mag je op onze billen komen kletsen.
Just So You Know - Jesse Mc Cartney
Kennen jullie Mocha en Blanche? Neen, dat zijn geen illegale Polen uit de bouwwereld. Wel de ratten van deze knul. Ofwel zeulde hij de beesten, net als Paris Hilton, overal mee naartoe. Maar hij koos uiteindelijk om de beesten weg te doen. Koop zijn plaat en zorg dat hij het zo druk krijgt, dat hij geen tijd heeft om er aan te denken.
Firmin Crets, het overbekende bokserstypetje van Chris Van den Durpel, krijgt zijn eigen film!
Vanaf 14 februari kan je die in de Vlaamse bioscopen gaan bekijken, en dat die dag precies op Valentijnsdag valt is geen toeval want Firmin gaat de romantische toer op.
Donna heeft 100 tickets voor de première van Firmin op 12 februari in Metropolis Antwerpen in aanwezigheid van cast en crew, en die kan je winnen als je onderstaande wedstrijdvraag invult.
Wie van 29/1 tot 1/2 mee speelt met de wedstrijd bij Kristien Maes in 4-7, maakt kans op een VIP-ticket. Daarmee kan je niet enkel naar de film, maar mag je achteraf ook gaan feesten op de afterparty in het Bonthuys!!
vr 02/02/07 - "Tien euro wordt tienduizend euro", met die slogan lanceerde Donna een wedstrijd onder haar luisteraars. Vier presentatoren gaven elk een biljet van 10 euro uit en die biljetten moesten worden opgespoord.
David Van Ooteghem, Ann Reymen, Caren Meynen en Ronald Verhaegen gaven op de eerste dag van de koopjes, op 3 januari, een biljet van 10 euro uit.
De luisteraar die een van die biljetten in handen kreeg, kon 10.000 euro winnen.
Op 24 januari heeft een luisteraar het biljet gevonden dat was uitgegeven door presentator David Van Ooteghem. Lut Loeckx uit Winksele won de 10.000 euro.
Uiteindelijk zijn er 1.839.327 biljetten van 10 euro geregistreerd, maar de drie overige biljetten werden niet gevonden.
Vanmorgen heeft Donna dan de rest van het prijzengeld verloot onder alle deelnemers.
Filip Verhaeven uit Schilde, Hilde Deplancke uit Gent en Hedwig De Boeck uit Buggenhout wonnen elk 10.000 euro.
Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt. Het is gewoon zoals je het zélf wenst. Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed. Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.
Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat. Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard.
Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig. Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.
Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.
Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".
Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen. In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.