De toekomst voor kleine bedrijven. In de komende jaren zal blijken dat meer mensen een 'klein' bedrijf van thuis uit zullen opstarten. De meeste zullen starten als bijverdienste, maar sommigen zullen doorgroeien naar een internationaal bedrijf.
18-11-2007
Hoe krijg ik meer verkker op mijn website?
Bij MLM wordt veel gebruik gemaakt van websites. Dat is goed, maar daar moeten ook bezoekers komen. In de meeste gevallen is een mogelijkheid om in te schrijven op je site de beste mannier om een lijst met geïntresseerden samen te stellen. Maar zo'n formulier op een site die niemand bezoekt is nonsens.
Hier volgen dan ook enkele tips.
Publiceer inhoud van niveau
Natuurlijk moet je zeker zijn dat je informatie geeft die het waard is om gelezen te worden. Eens je bezoekers hebt, moeten ze iets kunnen zien. Maar ben je je er ook bewust van dat waardevolle informatie ook bezoekers aantrekt?
Zoekmachines kunnen verkeer naar jou zenden
Zoekmachines zoeken continu web paginas af en indexeren wat ze vinden. Dus, wat je publiceerd wordt deel van de directory dat mensen krijgen als ze zooeken (bvb "email marketing", "restaurant in philadelphia", enz).
Je moet dus denken dat zoekmachunes catalogen zijn van wat ze op het web vinden. Zo lang jij over die topic goede publicaties levert, zullen ze je dus vinden op die mannier.
Publiseer een Blog
Bloggen is een makkelijke mannier om inhoud te geven aan je site, en wel op een niveau dat goed leesbaar is voor zoekmachines. Er zijn zelfs zoekmachines special voor blogs, zoals Technorati. Heb je nog geen blog? Via www.bloggen.be kan je er gratis een opstarten
Adverteer
Dat lijkt logisch, maar het wordt dikwijls over het hoofd gezien. Voordat je momentum met je site creëerd, is het best om een deel van je budget te gebruiken voor adverteren. Er zijn verschillende mogelijkheden.
Zoekmachine adverteren
Pay Per Click
Enkele voorbeelden zijn Google Adwords en MSN adcentre. Google is door dit systeem enorm groot geworden, en dat zou niet waar zijn als het niet effectief zou zijn. Je kan bieden op advertentieplaatsen die bezoekers zien als ze een bepaald zoekwoord invullen.
Adverteren op Websites & Nieuwsletters
Referral / Sponsoring Adverteren
Sommige websites zetten advertenties op bepaalde plaatsen, dikwijls via Googel Adsense. Je kan met je site daarop verschijnen tegen betaling. Als je dat doet op websites die door geïntresseerden worden bezocht, vergroot je de kans op meer bezoekers op jou site.
Banner & Skyscraper Advertenties Je advertentie verschijnt dan rechtstreeks op iemands site. Meestal via een goed ogende advertentie.
Offline
Er zijn natuurlijk ook nog de klassieke adverteervormen. De beweging naar je site zal minder zijn, maar zolang die vorm nog bestaat en succes heeft is het zeker het overwegen waard. Neem elk materiaal en vorm in overweging, we denken aan visitekaartjes, folders, flyers, enz.
Bouw aan een reputatie
De meeste marketing is zeer goed meetbaar, maar er is één die enorm belangrijk is, en minder meetbaar, mond-tot-mond reclame. Het is dus belangrijk een reputie te bouw rond je produkt en de service. Je kan er zeker ook zelf veel toe bijdragen, enkele tips :
Schrijf teksten die makkelijk met andere blogs te linken zijn, en link zo veel mogelijk.
Geef relevante opmerkingen in andere gelijkgezinde blogs
Geef de lezers van je blog de toelating je teksten te gebruiken, zolang ze je link vermelden.
Doe dit zeker niet!
Koop geen leads of verkeer.
Gebruik geen teksten zonder toelating. Link naar andere artikels, maar kopieer ze niet.
Spamming blogs, forums, of emails met advertenties naar je website of campagne.
1. Bouw fase Je gebruikt je produkten en toont ze aan wie het weten wil. Je bezoekt opleidingen, en leert anderen om hetzelfde te doen. Dit is hoe je je business doet groeien. Als je de produkten en de opportuniteit niet laat zien, bouw je geen business, en doet je team dat ook niet, want ze doet alleen maar wat jij doet.
2. Management fase Hier ga vooral op zoek hoe anderen meer voor jou kunnen doen. Je begint papierwerk te doen, statistieken te maken, en 'baas' te spelen over je team. Je volume gaat naar beneden, en je bent klaar voor de volgende stap.
3. Vragen fase Eens je volume begint af te nemen, begin je vragen te stellen over de effectiviteit van de business. Je vraagt je af of er geen andere mogelijkheden zijn die wel dat geluk geven, waarvan je in het begin droomde, voor jezelf en je geliefden. Wat zou het anders kunnen zijn, het ligt aan het systeem, aan de produkten, maar zeker niet aan jezelf. Toch ? Als je nu eenmaal lang genoeg in deze fase blijft, ben je klaar voor de volgende stap.
4. Verwijtende fase Nu begin je het bedrijf, de produkten, het compensatieplan, je upline, enz. te verwijten voor de achteruitgang van je organisatie. De meesten realiseren zich niet dat ze hun eigen ondergang hebben ingezet. Zeer snel zullen de mensen uit hun organisatie stoppen, omdat ze geen zagende, kritische en negatieve baas willen. Je stopt en zegt dat je het wel wist dat het nooit zal werken. Misschien ga je elders, en hetzelfde senario zal zich herhalen.
Het punt is, blijf steeds in de eerste fase. De bouwfase. Daar kan je verder groeien. De andere fasen zorgen voor frustratie en geloofsverlies, in een industrie die je alles kan geven wat je droomt, als je de spelregels wil leren.