Foto
Wereldtijd en tijdzones
klik op de wereldbol

Fuel Freedom International
stelt voor!


klik in het beeld
voor de presentatie
Meer informatie op:
  • helpplanet
  • Inhoud blog
  • nieuwe testresultaten!
  • Beter een cap dan een roetfilter!
  • Uitstootcontrole Ford F150
  • Testresultaten BMWJ 280
  • Fuel Freedom International
  • Wereldklok
  • Hoe moet u nu het product aankopen?
  • Veel gestelde vragen
  • De werking van de MPG-CAP™
  • Testresultaten augustus 2006

    voor inlichtingen


    Klik in het beeld
    Archief per maand
  • 07-2007
  • 05-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 09-2005
    Blauwe planeet

    18-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beter een cap dan een roetfilter!

    Roetfilter mogelijk kankerverwekkend

    Het Nederlandse ministerie van Volksgezondheid onderzoekt of de gesubsidieerde roetfilters in personenauto's met een dieselmotor schadelijk kunnen zijn voor de gezondheid. Dat staat zondag te lezen op nrc.nl, de website van de Nederlandse krant NRC Handelsblad.

    Fijne deeltjes
    Volgens verscheidene deskundigen en onderzoekers kunnen de roetfilters leiden tot de vorming van fijne roetdeeltjes die kankerverwekkend zijn en genetische beschadigingen kunnen veroorzaken. Het Nederlandse ministerie neemt de waarschuwingen ernstig heeft het kennisinstituut TNO gevraagd een onderzoek in te stellen.

    Subsidie
    De filters zijn van het zogenaamde retrofit-type en zijn bestemd om achteraf in personenwagens met een dieselmotor gemonteerd te worden. Het ministerie subsidieert ze sinds juli vorig jaar met 500 euro per exemplaar in de hoop de uitstoot van fijn stof terug te dringen. Tot nu toe zijn in Nederland bijna 9.000 retrofit-filters geïnstalleerd.

    Ideaal
    Volgens dr. ir. Michiel Makkee, universitair hoofddocent bij de sectie Industrial Catalysis aan de Technische Universiteit Delft, houdt een achteraf gemonteerde filter wel een deel van de grotere roetdeeltjes tegen, maar zijn de omstandigheden in zo'n filter "ideaal" voor de vorming van zeer fijne, giftige deeltjes die kanker en genetische beschadigingen kunnen veroorzaken. Die deeltjes ontstaan juist in de roetfilter en worden er niet door tegengehouden.

    Bosal
    In België maakte Bosal, de producent van uitlaatsystemen voor voertuigen met hoofdzetel in het Limburgse Lummen, twee weken geleden bekend als eerste in België een retrofit-filter te hebben ontwikkeld voor dieselauto's. (belga)

    18-05-2007 om 17:38 geschreven door misoe


    08-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitstootcontrole Ford F150
    Uitstootcontrôle bij MPG-CAPS™ geeft ENORME resultaten


    Ik liet met mijn Ford F150 van 1999 een uitlaattest doen en de monteur was zeer verbaasd toen hij als uitstoot nul meette. Omdat het een auto was van 1999 moest er tenminste enige uitstoot zijn. Dus een mooi voorbeeld, waarom je de FFI MPG-CAPS™. zou moeten kopen en verkopen. Het bewijs is er ! Dennis Nickles, CA

     Klik hier om de testresultaten te zien 

     Bekijk meerdere testresultaten:

    08-05-2007 om 19:10 geschreven door misoe


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Testresultaten BMWJ 280

    Geachte collega's
    Half januari heb ik een mailtje gestuurd dat wij zouden proefdraaien met de FFI capsules in de brandstof , hierbij de voorlopige resultaten

    Op een personenwagen en bestelwagen halen wij zeer goede resultaten,persoonlijk draai ik nu 850 km met 61l voorheen 760 km met 60 l is een winst van 10% de roetuitstoot hebben ze bij mercedes opgemeten ik rij met een 280 BWJ 2006 en heb 42000 km en zij beweren kan niet beter zijn

    Een ander verhaal de vrachtwagens , jammer geen resultaat op verbruik , maar wel dat de trucks stukken beter trekken , we rijden al met 440 en 460 pk maar een chauffeur zijn rechtervoet kan ik en jullie ook niet bedwingen.

    Het produkt koste in de voorbije 2maand 18,3 bfr of 0,45€ per 100 km ongeveer de prijs van ad blue

    We hebben het gebruik op de vrachtwagens nu gestopt om te zien of er een omgekeerde werking is

    Jullie krijgen nog een vervolg

    Daniel Vervenne
    DRV INTERTRANS
    050/781978

    08-05-2007 om 18:54 geschreven door misoe


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fuel Freedom International
     
    Home
    Welkom bij Fuel Freedom International

    Wereldwijd is het meest besproken onderwerp de hoge brandstofprijzen. De eerste factor, die invloed heeft op de economie van een staat, een stad of zelfs een gezin, is de prijs van de brandstof. Gezinnen bezuinigen op het kopen van nieuwe produc- ten, omdat hun budget wordt beïnvloed door de stijgende brandstofprijzen. Het vlie- gen is duurder, omdat er extra "brandstoftoeslag" wordt geheven, die bij de kosten komt van de tickets, waardoor sommigen hun reis naar hun oma of hun vakantie uitstellen. Het heeft ook invloed op bedrijven, omdat kosten stijgen met de brandstofkosten. Zo ook bij gemeentes. Deze acties blijven niet beperkt tot Nederland, maar zijn van wereldomvang. In Europa betalen autobezitters meer dan € 1,20 voor een liter benzine.

    Wereldwijd liggen de prijzen op een heel hoog niveau. Experts voorspellen, dat binnen twee à drie jaar er hoge brandstofstij- gingen zijn te verwachten. Fuel Freedom International is er in geslaagd om een manier te vinden om langer met een tank te kunnen rijden, om je geld te laten verdienen én om de vervuilende uitstoot te verminderen. Dit alles tegelijk !




     

    Read more...
    NIEUW!! Jerry Lang verklaart "Hoe de MPG-CAP™ werkt.

    In deze nieuwe video, laat Jerry Lang precies zien hoe de MPG-CAP™ werkt.

     

    U kunt de nieuwe video zien Hier 

    Jerry Lang heeft een uitgebreid rapport gemaakt over de MPG-CAPS™

    () Jerry Lang heeft meer dan 40 jaar ervaring op het gebied van verbrandingsprocessen en heeft ook veel te maken gehad met  raffinageprocessen. Vergeet niet dit uitgebreide rapport te lezen.

    Read more...
    More...

    08-05-2007 om 00:00 geschreven door misoe


    07-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wereldklok

    07-05-2007 om 00:00 geschreven door misoe


    22-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe moet u nu het product aankopen?

    Hoe moet u nu het product aankopen?

    1. Klik op ‘helpplanet’ (linkerkant blog)

    2. Klik 2X op United States

    3. Bovenaan rechts ziet u ‘Purshase Products’

    4. Nu komt u terrecht in onze on-line winkel.

    5. Indien u al geregistreerd bent als klant,

       geef dan je e-mail adres en wachtwoord in.

    6. Bezoekt u deze schop voor de eerste maal klik op: 'create account'

       U verkrijgt nu een scherm waarop u de gegevens moet  ingeven.
       Dit moet u maar éénmaal doen.

       Deze gegevens zijn nodig voor het opsturen van de  bestelling.

    7. Het is belangrijk dat u een e-mail adres opgeeft die

        U regelmatig gebruikt.

        Kies ook een paswoord die u niet zal vergeten!

    8. U bent nu geregistreerd!

        De volgende maal hoeft u alleen u e-mail adres

        en een wachtwoord in te vullen.

    9. Nu kunt u de bestelling doen.

        Klik aan wat voor u wenselijk is.

    10. Vul de verdere gegevens in.

    11. De betaling gebeurt met visakaart.

    12. Binnen 2 tot 3 dagen ontvangt u de bestelling thuis.

          De factuur is bijgevoegd.

                                    Bedankt voor het vertrouwen!

    22-03-2007 om 00:00 geschreven door misoe


    20-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel gestelde vragen

    Q. Wat is een MPG-CAP™?
    A. De MPG-CAP™ is een 100% organische conditioner voor de motor die gelijktijdig de brandstofbesparing en kracht verbetert door een microdun laagje aan te brengen in de verbrandingskamer in uw motor die toelaat om uw brandstof efficiënter te verbranden.

    Q. Is de MPG-CAP™ eigenlijk al getest?
    A. Ja, de MPG-CAP™ werd getest in zowel laboratoria als in wegtesten met significante resultaten met effectieve prestaties. FFI garandeert een verbetering in de brandstofbesparing. Als je rijdt met een zware voet, zal je een verhoging in prestatie zien, maar geen verbetering in kilometers.

    Q. Waarom zou ik de MPG-CAP™ gebruiken?
    A. De MPG-CAP™? verhoogt de globale prestaties van het voertuig, inbegrepen de stijging in brandstofefficientie in l/100 km, minder slijtage van de motor, vermindering van de schadelijke uitstootgassen en een vermindering van de gebruikte motortemperatuur.

    Q. Is de MPG-CAP™schadelijk voor mijn motor?
    A. Nee, de MPG-CAP™ beschikt niet over iets schadelijks voor de motor, pakking of sluiting

    Q. Waarom verschilt de MPG-CAP™ van andere brandstofadditieven?
    A. De MPG-CAP™ is geen brandstofadditief. Het is een conditioner voor de verbrandings-kamer die het interne verbrandingsproces van de motor verbetert om uw een lagere uitstoot, betere brandstofbesparing en een beter verbruik. Sommige brandstofadditieven dienen enkel als “schoonmakers van het brandstofsysteem” door detergenten of andere schadelijke chemicaliën toe te voegen die schadelijk zijn voor uw motor. De MPG-CAP™ zijn 100% veilig voor het milieu en uw motor.

    Q. Welk soort brandstof moet er gebruikt worden bij de MPG-CAP™?
    A. Elke klasse van benzine, diesel, biodiesel en gemixte ethanolbenzines mogen gebruikt worden. Hoe lager de soort brandstof, hoe beter de verbetering zichtbaar is.

    Q. Hoe vaak moet ik de MPG-CAP™ gebruiken?
    A. Bij iedere tankbeurt

    Q. Is de MPG-CAP™ EPA geregistreerd?
    A. Ja, de EPA (Environmental Protection Agency, milieubeschermingsagentschap) heeft het product onderzocht en een rapport aan FFI overhandigt en het product geregistreerd (#201 220 001). De EPA steunt, certificeert of keurt het product niet goed, het kijkt enkel of het schadelijke is voor het milieu en de motor.

    Q. Kan de MPG-CAP™ ook gebruikt worden in gemotoriseerde machines?
    A. Ja, de MPG-CAP™ kan gebruikt worden in alle motoren die aangedreven worden door diesel en benzine zoals boten, landbouwmateriaal, zware machines, enz. alsook bij 2-takt materiaal zoals buitenboordmotoren, kettingzagen, grasmaaiers, enz. Verder mag de MPG-CAP™ gebruikt worden bij biodiesel en mixen van ethanolbenzine.

    Q. Vermindert de MPG-CAP™ de brandstofuitstoot en verbetert het het milieu?
    A. De MPG-CAP™ kan de uitstoot van koolstofmonoxide, hydrokoolstof, stikstofoxide en koolstofdioxide verminderen.

    Q. Wat gebeurt er wanneer de MPG-CAP™ (vloeibaar) in aanraking komt met de hand?
    A. Veeg het gewoon af met een handdoek of was je handen.

    Q. Zal de MPG-CAP™ werken in antieke en klassieke voertuigen?
    A. Ja, de MPG-CAP™ zal ook de prestatie van de oude voertuigen verbeteren.

    Q. Kan de MPG-CAP™ schade veroorzaken aan het brandstofsysteem van mij wagen of aan de katalytische omvormer?
    A. De MPG-CAP™ zal geen schade aanbrengen aan uw brandstofsysteem of aan de katalytische omvormer.

    Q. Zal de MPG-CAP™  helpen bij het starten van m’n wagen bij extreme temperaturen?
    A. Ja, de MPG-CAP™ zal helpen bij het starten van uw motor bij zowel koud als warme temperaturen.

    Q. Kan de MPG-CAP™  mijn brandstofsysteem schoonmaken zoals andere brandstofadditieven zouden moeten doen?
    A. De MPG-CAP™  is geen brandstofadditief. Het creëert een microdun laagje in de verbrandingskamer van uw motor dat toelaat om uw brandstof efficiënter te verbranden.

    Q. Verbetert de MPG-CAP™  het verbruik van m’n wagen?
    A. De MPG-CAP™  zal u helpen geld besparen terwijl het een grotere efficiëntie en prestatie-gericht resultaat levert. De MPG-CAP™  zal uw motor verzorgen en helpt om de levensduur van uw motor te verlengen. Wanneer je met een zware voet rijdt, zal je een verbetering in prestatievermogen merken maar geen verbetering van het verbruik. Wanneer je rijdt volgens de snelheidslimieten zal het verbruik dalen met 7-14%.

    Q. Is de MPG-CAP™  een milieuvriendelijk product?
    A. Ja, want het is EPA geregistreerd en is veilig om te gebruiken bij alle pompbrandstoffen.

    Q. Is de MPG-CAP™  veilig?
    A. Ja, klik hier om het de gegevens van het veiligheidsmateriaal te bekijken

    20-03-2007 om 00:00 geschreven door misoe


    19-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De werking van de MPG-CAP™

    Begrijp de werking van de MPG-CAP™ van Fuel Freedom International
    In tegenstelling tot andere commerciële zogenaamde “brandstofadditieven”,
    probeert de MPG-CAP™ uw brandstof
    niet te wijzigen maar het verbetert de verbranding ervan. mso-list: l0 level1 lfo1;
    tab-stops: list 36.0pt; mso-margin-top-alt:
    auto; mso-margin-bottom-alt: auto"& meer specifiek crëeert de MPG-CAPS™ een katalytische microlaag in het oppervlak van de verbrandingskamer;
    dit resulteert in een verbeterde, efficiënte verbranding en vermindert de schadelijke uitlaatgassen.
    De MPG-CAPS™ van FFI is in de realiteit een “behandeling voor uw verbrandingskamer in tegenstelling tot
    en “brandstofadditief of “brandstofbehandelingsproduct”.
    De gebruikte technologie in de MPG-CAPS™ werd ontwikkeld om het
    actieve katalytische oppervlak te voorzien en te onderhouden van de onderdelen die worden blootgesteld aan de verbranding
    of aan de interne verbrandingsmotor zodat de verbrandingsefficiëntie wordt verbeterd en de schadelijke uitlaatgassen verminderd.
    De technologie is in het bijzonder van toepassing om de verbranding de verbeteren in de “groene” motoren, zoals de motoren die nieuw zijn,
    recent gebouwd of die niet veel gebruikt worden.

    De verbeterde verbranding wordt bereikt in de gebruikelijke benzine en dieselmotoren
    waarin de verbranding intern gebeurt vanuit de twee volgende stappen:

    STAP A: De eerste stap is het aanbrengen van substraat laagje in de verbrandingskamer die ervoor zorgt dat de hoge warmte
                   trager ontsnapt en beter gebruikt wordt. Deze eerste stap wordt uitgevoerd door een substraat voorloper (de MPG-CAP™)
                   toe te voegen aan de verbrandingskamer tijdens de werking van de motor om zo de microdunne laag aan te brengen op het
                  oppervlak van de verbrandingskamer.

    STAP B: De “volgende” stappen is het voortdurende gebruik van de MPG-CAP™ om zo die katalytische laag in de
                   verbrandingskamer te behouden.
                   Dit katalytische oppervlak wordt actief bij een carbon en hydrocarbon oxidatie bij een oppervlaktetemperatuur van minstens 450°C.
                   Blijf MPG-CAPS™ gebruiken en geniet van een besparing van 7-14%.

    Stap B is eigenlijk een manier om de dosis die nodig is om de beschermlaag op het oppervlak van de verbrandingskamer te behouden.
               Zo zal het voertuig de voordelen blijven vergaren van de technologie door het aantal kilometers te verhogen en de mindere uitstoot.

    Wanneer je stopt met het gebruik van de MPG-CAP™ zal de beschermlaag langzaam verdwijnen en zal je de voordelen verliezen en weer
    hetzelfde verbruiken als voorheen.

    MPG-CAPS™

    Overschrijd deze aanbevolen dosis NIET

     

    ½ gram capsulle

     

     

    Conditioneren
    (1ste tank)

    Normaal

    23 – 40 Liters

     

     

    1 capsulle

    ½ capsulle

    41 – 59 Liters

     

     

    1 ½ capsulle

    1 capsulle

    60 – 85 Liters

     

     

    2 capsulles

    1 ½ capsulle

    86 – 108 Liters

     

     

    2 ½ capsulles

    2 capsulles

    109 – 130 Liters

     

     

    3 capsulles

    2 ½ capsulles

    131 – 159 Liters

     

     

    3 ½ capsulles

    3 capsulles

    MPG-MEGA-CAPS™

    19-03-2007 om 00:00 geschreven door misoe


    02-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Europese autobouwers presteren ondermaats in CO2-reductie

    De Europese autobouwers slagen er ondanks eerder gemaakte afspraken niet in om de CO2-uitstoot van nieuwe auto's drastisch te doen dalen. In 2006 is de gemiddelde uitstoot van nieuwe wagens met slechts 0,2 procent gedaald, of de kleinste daling tot dusver. Dat hebben Bond Beter Leefmilieu en Greenpeace woensdag gemeld. Ze baseren zich op cijfers van de Europese Federatie voor Transport en Milieu (T&E).

    Bindende normen
    Bond Beter Leefmilieu en Greenpeace benadrukken dat de vrijwillige afspraken met de auto-industrie dringend vervangen moeten worden door bindende normen voor 2012 en 2020. De nieuwe auto's die in 2006 door de Europese constructeurs in Europa werden verkocht, stoten gemiddeld 160 gram CO2 per kilometer uit, of slechts een halve gram minder dan in 2005.

    Gemiddelde uitstoot
    Eerder hebben de Europese merken beloofd om tegen 2008 een gemiddelde uitstoot van 140 gram CO2 per kilometer te halen. De gemiddelde uitstoot bedroeg in 2006 bij de Japanse constructeurs 161 gram CO per kilometer en bij de Koreaanse 164 gram. In België lag de gemiddelde uitstoot in 2006 op 153 gram CO2 per kilometer, terwijl dat in 2005 nog 154 gram was. "Dat is lager dan heel wat andere landen, maar het is niet de verdienste van de autoconstructeurs", zegt Bram Claeys van Bond Beter Leefmilieu.

    "De oorzaak ligt in het hoge aandeel van dieselauto's in België. Dat zorgt voor een iets lagere CO2-uitstoot, maar heeft tegelijk ook een grotere negatieve impact op de luchtkwaliteit in ons land", voegt hij eraan toe.

    Velletje papier
    In de eerste acht jaren van de vrijwillige overeenkomst met de Europese Commissie hebben autobouwers zich gefocust op grotere, zwaardere en energieverslindende auto's. "De resultaten spreken uiteraard voor zich", aldus Joeri Thijs van Greenpeace. "Het is duidelijk dat de vrijwillige overeenkomst niet meer is dan een velletje papier, en dat we meer dan ooit een bindende wetgeving nodig hebben met ambitieuze CO2-reductiedoelstellingen op korte en lange termijn".

    Verminderen gewicht
    Uit de cijfers blijkt ook dat het gemiddelde gewicht van nieuwe wagens in 2006 met 18 kilogram gestegen is. Het verminderen van het gewicht van een auto is volgens Greenpeace en Bond Beter Leefmilieu nochtans een van de belangrijkste methoden om brandstof te besparen en de CO2-uitstoot omlaag te halen. (belga/hln)


    ..................................................................................................................................................................

    EU en VS willen samenwerking economie en klimaat verdiepen

    Commissievoorzitter José Manuel Barroso
    Een verdieping van de economische samenwerking en vooruitgang op het gebied van milieubescherming: dat is wat de Duitse regering verwacht van de top VS-EU die morgen in het Witte Huis in Washington plaatsvindt. Deskundigen leiden uit de ervaringen van het verleden af dat dit soort "topontmoetingen" behalve verklaringen van goede wil zelden tot nooit echt concrete resultaten oplevert.

    Agenda
    Dat geldt dan ook voor een resem onderwerpen die de Duitse oppositie en de sociaaldemocratische coalitiepartner SPD graag op de agenda van bondskanselier Angela Merkel (en Commissievoorzitter José Manuel Barroso) willen zien: de splijtzwam van het Amerikaanse raketschild in Europa, sluiting van het gevangenenkamp in Guantanamo (Cuba), de recente uithalen naar het Westen van de Russische president Vladimir Poetin en de rechten van de werknemer in de nieuwe stap naar een "transatlantische interne markt".

    Terrorisme
    Hoewel de Atlantische oceaan nog vrij diep is wat betreft het Amerikaanse idee van een "globale strijd tegen de terreur", lijken de grootste plooien tussen Washington en Brussel inmiddels gladgestreken: de moreel en qua populariteit zwaar aangetaste regering Bush kan het zich ook niet meer veroorloven, cavalier seul te blijven spelen of te werken met "multilateralisme à la carte".

    Broeikaseffect
    Maar waar tot voor kort "Irak" de splijtzwam vormde (en toch een beetje ook "Iran- bombarderen of niet"), zou dat nu wel eens de strijd tegen het broeikaseffect kunnen worden. Hoogdravende intenties ten spijt wordt in de Amerikaanse hoofdstad op milieuvlak enkel de top van de G-8, begin juni in Heiligendamm, voorbereid. Zo wordt de globale opwarming zoetjesaan een hete aardappel die telkens voor zich uit wordt geschoven.

    Economie
    Concreter is de economische coöperatie. Beide blokken willen de mondiale leidersplaats behouden (versus de opkomende reuzen China en India) en zelfs verstevigen. Een van die manieren is de oprichting van een raad die de transatlantische economische samenwerking moet reguleren. Een andere is de ondertekening van het "open skies"-akkoord over liberalisering van het transatlantische luchtverkeer. Maar of een en ander voldoende is om van de top in D.C. "de basis voor een nieuw tijdperk in de transatlantische betrekkingen" te maken, zoals de Duitse CDU-senator Matthias Wissman het euforisch uitdrukte, lijkt wat hoog gegrepen.
     

    Bereken zelf uw CO2-uitstoot

    Vlaams minister van Milieu Kris Peeters lanceert een 'KlimaatPlanningSysteem' (KPS) voor gezinnen. Daarmee kunnen ze berekenen hoeveel broeikasgassen ze uitstoten en in welke mate ze die uitstoot kunnen verminderen.

    Nog dit jaar komt er een website van de Vlaamse overheid waarop iedereen een aantal concrete berekeningen en hulpmiddelen vindt. Zo zal de site aangeven waar, hoe en hoeveel er op kooldioxide kan worden bespaard, wat de positieve effecten zijn, wat eventuele werken zullen kosten en wie de gezinnen daarbij kan helpen (allerlei premies, fiscale voordelen, goedkope financiering,...).

    Peeters vergelijkt zijn website met die van de fiscus waar belastingplichtigen zelf kunnen berekenen hoeveel ze moeten betalen. Naast de site worden "klimaatcoaches" ter beschikking gesteld om de gezinnen te helpen. Binnenkort komt er een proefproject bij de Gezinsbond.

    Het aandeel van de gezinnen in de CO2-uitstoot is de afgelopen vijf jaar flink gestegen.






    VN-klimaattop zoekt oplossingen voor opwarming aarde

    In de Thaise hoofdstad Bangkok is de conferentie van het Intergouvernementeel Panel over klimaatverandering van de Verenigde Naties (IPCC) van start gegaan. Het panel moet eind deze week het derde VN-klimaatrapport voorstellen.

    Derde rapport
    China liet meteen weten dat het niet zou aanvaarden dat de stem van de industrielanden overheerst op de bijeenkomst. Zowat 400 deskundigen en diplomaten zullen deze week onderhandelen over de conclusies van het derde rapport, dat een voorzetting is van de twee klimaatrapporten die eerder dit jaar werden voorgesteld.

    Concrete oplossingen
    In het eerste rapport stond te lezen dat de mens een onomkeerbare invloed uitoefent op het klimaat. De tweede publicatie behandelde de gevolgen van de klimaatverandering, zoals het uitsterven van planten- en diersoorten en het ontstaan van watertekorten. Het derde rapport moet concrete oplossingen aanbieden om de klimaatverandering het hoofd te bieden.

    Ontwikkelingslanden
    "Niet alleen de standpunten van de industrielanden moeten hier verwoord worden, ook deze van de landen in ontwikkeling", aldus Sun Guoshun, de afgevaardigde van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken. Volgens het Internationaal Energieagentschap (IEA) kan China dit jaar nog de Verenigde Staten van de troon stoten als grootste producent van broeikasgassen. (belga/hln)


    Roetfilter mogelijk kankerverwekkend

    Het Nederlandse ministerie van Volksgezondheid onderzoekt of de gesubsidieerde roetfilters in personenauto's met een dieselmotor schadelijk kunnen zijn voor de gezondheid. Dat staat zondag te lezen op nrc.nl, de website van de Nederlandse krant NRC Handelsblad.

    Fijne deeltjes
    Volgens verscheidene deskundigen en onderzoekers kunnen de roetfilters leiden tot de vorming van fijne roetdeeltjes die kankerverwekkend zijn en genetische beschadigingen kunnen veroorzaken. Het Nederlandse ministerie neemt de waarschuwingen ernstig heeft het kennisinstituut TNO gevraagd een onderzoek in te stellen.

    Subsidie
    De filters zijn van het zogenaamde retrofit-type en zijn bestemd om achteraf in personenwagens met een dieselmotor gemonteerd te worden. Het ministerie subsidieert ze sinds juli vorig jaar met 500 euro per exemplaar in de hoop de uitstoot van fijn stof terug te dringen. Tot nu toe zijn in Nederland bijna 9.000 retrofit-filters geïnstalleerd.

    Ideaal
    Volgens dr. ir. Michiel Makkee, universitair hoofddocent bij de sectie Industrial Catalysis aan de Technische Universiteit Delft, houdt een achteraf gemonteerde filter wel een deel van de grotere roetdeeltjes tegen, maar zijn de omstandigheden in zo'n filter "ideaal" voor de vorming van zeer fijne, giftige deeltjes die kanker en genetische beschadigingen kunnen veroorzaken. Die deeltjes ontstaan juist in de roetfilter en worden er niet door tegengehouden.

    Bosal
    In België maakte Bosal, de producent van uitlaatsystemen voor voertuigen met hoofdzetel in het Limburgse Lummen, twee weken geleden bekend als eerste in België een retrofit-filter te hebben ontwikkeld voor dieselauto's. (belga)

    02-02-2007 om 00:00 geschreven door misoe


    27-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Testresultaten augustus 2006

    Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig.  Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.

    Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.

    Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".

    Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen.  In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.

    Nu is uw blog aangemaakt.  Maar wat nu???!

    Lees dit in het volgende bericht hieronder!

    27-09-2005 om 16:32 geschreven door misoe




    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs