Inhoud blog
  • Wegseizoen 2014 terugblik
  • Topcompetitie Affligem
  • Wielerwedstrijd Corswarem 05/10/2014
  • Topcopetitie Jemeppe 28/09/14
  • Wielerwedstrijd te Hoegaarden 21/09/14
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Gastenboek
  • PROFICIAT!!!!
  • Zaterdag Polleur / Zondag Bierbeek
  • 1e plaats Bierbeek
  • 1ste plaats in Bierbeek
  • Goed gereden

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Archief per maand
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 11-2013
  • 09-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
    Het leven van michiel
    Meer over wielrennen eigenlijk
    Mijn leven met mijn hobby wielrennen
    07-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ronde van Luxemburg met Belgische Selectie 5-7/09/14

    Ik was door de Belgische Selectie van de Wielerbond geselecteerd om mee de ronde van Luxemburg te rijden. Een zeer mooie kans die ik heb gekregen en die ik dan ook zeker heb aanvaard. Samen met 5 andere renners: Michiel Van Hauwermeiren, Michiel Hillen, Wouter Van Ende, Thijs Van Roy en Lothar Verhulst. Daar de eerste wedstrijd reeds vrijdag om 17u startte vertrokken we al op vrijdagmorgen en kon ik een dag thuis blijven van school. De eerste wedstrijddag was er een wedstrijd over 83,5km. Het tempo lag vrij hoog en ik kon op de 31ste plaats eindigen van 180 vertrekkende renners. Nauwelijks de helft van de verstrekkende renners heeft deze wedstrijd kunnen uitrijden. Onze gemiddelde snelheid was 41,7km/h.

    Op dag 2 was er een wedstrijd over een afstand van 62,3km. Bij het ingaan van de eerste beklimming is bij het schakelen naar mijn klein voorblad mijn ketting eraf gegaan. Toen ze er terug op lag, was heel het peloton reeds gepasseerd. Ik heb in mijn eentje heel de wedstrijd op karakter uitgereden. Ik kom als 58ste aan.

    Dag 3 hadden we een wedstrijd van 68,3km. Bij het ingaan van de voorlaatste ronde raakte ik het voorwiel van een renner die voor me een stuurfout maakte na het aannemen van een bedon. Jammer genoeg kwam ik ongelukkig ten val. Een slag in mijn achterwiel en wat schaafwonden erbij maakten dat ik mijn wedstrijd hier moest stoppen.

    Het was een heel mooie en leerrijke ervaring om te mogen meegaan met de Belgische Selectie. Bovendien heerste er ook een goede sfeer onder de renners en de begeleiders. Hartelijk dank Ronny Vermarcke voor de selectie!

    Bijlagen:
    http://www.aotdl.com/critérium-européen-des-jeunes-2014/   

    07-09-2014 om 00:00 geschreven door michiel offermans  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:aantal lezers
    24-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ronde van West-Vlaanderen 22-24/08/2014

    Onze club was geselecteerd om deel te nemen aan de ronde van West-Vlaanderen. Voor deze gelegenheid verbleven we met onze club en nog vele andere deelnemende clubs in het BLOSO-centrum in Waregem.

    Op dag één stond er een wedstrijd op de weg en een ploegentijdrit op het programma. Het goot water tijdens onze wegwedstrijd. Gelukkig kwam ik niet ten val en kon ik mijn wedstrijd uitrijden. Twee renners slaagden erin om reeds vanaf het begin weg te rijden en als eersten te finishen. Het kwam tot een massaprint van het peloton waar ik 32 was. (eigenlijk 31 ste maar door bonificatiepunten pas 32ste). Helemaal doorweekt en op van de koude hebben we ons nog kunnen omkleden in het ontmoetingscentrum daar het in ons tentje echt te koud en te nat was geworden. Later die dag stond er nog een ploegentijdrit op het programma. Het ronddraaien lukte niet helemaal zoals we hadden gedacht en onze ploeg eindige op een 9de plaats van de 26.

    Op dag 2 was er een wedstrijd over een afstand van 68km met vertrek in Belleghem. Met 145 renners vertrokken we nog. Gelukkig waren de weersgoden ons beter gezind en konden we droog blijven tijdens de koers. Het kwam weer tot een massaspurt nu en ik kom als 45ste renner aan. Jammer genoeg kreeg ploeggenoot Kevin last van zijn knie en werd Arno zijn fiets aangereden waardoor zijn fiets onbruikbaar werd en een reservefiets te klein bleek.

    Op dag 3 was er een wedstrijd met vertrek in Rekkem. Nog 128 vertrekkers daar er al een deel niet meer mocht starten door mindere uitslagen de dag ervoor. Arno en Kevin mochten ook niet meer van start gaan. Verschillende pogingen om weg te rijden door renners hielden nooit lang stand en uiteindelijk kwam het weer tot een massaspurt. Ik werd 33ste.

    Bijlagen:
    http://www.westvlaanderencyclingtour.be/Uitslagen.htm   

    24-08-2014 om 00:00 geschreven door michiel offermans  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:aantal lezers
    10-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wielerwedstrijd Bierbeek - Bremt 10/08/14

    Zondag 10 augustus was er een thuiswedstrijd te Bierbeek Bremt. Deze wedstrijd was wel daags na de Topcompetitie te Polleur waar ik heb moeten strijden en werken voor het behoud van mijn bolletjestrui. Ondanks de vakantieperiode kwamen er toch nog 78 renners opdagen. Het druppelde wat bij het vetrek, maar gelukkig bleef het redelijk droog tijdens de wedstrijd. De eerste ronden bleven we wat gegroepeerd, maar al snel bleek dat het voor vele renners een hele zware wedstrijd zou worden door het heuvelachtige parcours. In de derde ronde was er een ontsnapping van 2 renners. Ik ging er in mijn eentje achteraan. Ik kwam zo goed als bij hun, maar in de afdaling vanaf de watertoren hadden ze weer een kleine voorsprong. Een volgend groepje met Vlaams-Brabantse rijders, Bram Ualgasi, Sander Rietjens en Tom Vandermosten sloten bij mij aan en samen probeerden naar de leiders te rijden. Helaas lukte ons ook dat niet. We bleven zo vele ronden rijden. In de laatste reed Bram en Sander nog weg voor de 3de plaats. Het was Sander die de sprint van ons groepje won. Ik kwam wat later toe op de 6de plaats. Helemaal kapot gereden en kramp in mijn benen van deze twee zware wedstrijden op één weekend.

    Bijlagen:
    http://new.wiebovlaanderen.be/Default.aspx?tabid=373&S=Competitie&WedstrijdNummer=149&Datum=10082014   

    10-08-2014 om 00:00 geschreven door michiel offermans  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:aantal lezers
    09-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Topcompetitie Polleur - Stoumont - Polleur 09/08/14

    Zaterdag 9 augustus was er een wedstrijd van de topcompetitie in Polleur. Daar ik op 2 juli winnaar ben geworden van van het bergklassement en dus ook "mijn bolletjestrui" te verdedigen heb in deze reeks van topcompetities was dit dus wel een belangrijke wedstrijd voor mij. Gelukkig waren de weergoden ons goed gezind en bleef het een droge namiddag. Met 138 renners die geselecteerd waren uit de verschillende provincies van België, aangevuld met een team uit Nederland vertrokken we voor deze wedstrijd van 70km. Ik had dus heel wat te doen deze wedstrijd en slaagde er ook in om 4 van de 5 GPM (bergklassementen) als winnaar over GPM streep te pakken. Hierdoor heb ik mijn bolletjestrui alle eer aangedaan en kan ik dan ook mijn bolletjestrui behouden met een reserve van 48 punten op de tweede. In strijd naar eindoverwinning waren we met een groep van 25 renners waarmee het dan een massaspurt werd. Ik kom als 11de renner aan. Zeker niet slecht als je ziet dat ik tijdens de wedstrijd ook al heel wat "werk" heb verricht voor het behoud en het veilig stellen van mijn positie in het bergklassement. In het algemeen klassement van wegwedstrijden van de topcompetitie kom ik daarmee op de 7de plaats te staan. Dit seizoen zijn er nog drie wedstrijden in de reeks van topcompetitie.  

    Bijlagen:
    http://uitslagen.kbwb-rlvb.com/index_bestanden/pdf2012/2013/2014TOPCOMPNieuwPolleurUitslag.pdf   

    09-08-2014 om 00:00 geschreven door michiel offermans  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:aantal lezers
    03-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wielerwedstrijd te Drieslinter 03/08/2014

    Op zondag 3 augustus was er een wedstrijd te Budingen bij Zoutleeuw. Er waren 98 renners ingeschreven voor deze wedstrijd, onder hen ook een 7-tal renners van het USA-Team. Gelukkig bleef het tijdens de wedstrijd wel droog. Er waren verschillende aanvallen maar geen enkele kon stand houden. Bij vele van die ontsnappingen was ik ook bij. Uiteindelijk in de 3de laatste ronde was er een ontsnapping van 2 renners, iemand van het USA-team en Jasper Philipsen. In de laatste ronde reed die Amerikaan nog alleen weg en kwam solo binnen. Na 32 sec reed de tweede renner binnen en daarna was er een massasprint voor de derde plaats. Ik kom als 16de renner binnen.  

    Foto

     

    Bijlagen:
    http://new.wiebovlaanderen.be/Default.aspx?tabid=373&S=Competitie&WedstrijdNummer=614&Datum=03082014   

    03-08-2014 om 00:00 geschreven door michiel offermans  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:aantal lezers
    28-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BK te Hooglede Gits 28/07/14

    Zondag 28 juli was er een wedstrijd voor de titel van het Belgisch Kampioenschap. Na de eerstejaars was het onze beurt om omstreeks 15.15h aan start te gaan. De wedstrijd begon en ook de eerst regendruppels begonnen te vallen. Maar daar bleef het niet bij. We kregen een heuse wolkbreuk over ons heen met harde wind en hagelbuien. Binnen de kortste keren waren er straten ondergelopen en vielen nadarafsluitingen op de straat. Het was echt te gevaarlijk om verder te rijden en we werden afgeleid naar het ontmoetingscentrum, waar we tijdelijk in veiligheid werden gebracht.  In het tumult reed er een renner tegen mijn achterwiel waardoor er een behoorlijk slag in mijn wiel zat.  De wedstrijd werd voorlopig stop gezet en zou rond 16.30h waarschijnlijk herstart worden. De brandweer en politie gaven geen toestemming meer om de wedstrijd te herstarten wegens teveel modder op de rijbanen. Bovendien waren er kelders ondergelopen. Wanneer en of er nog een BK zal gereden worden voor de 2de jaars nieuwelingen is en blijft voorlopig nog afwachten.

    De hekkens spoelden weg door regen en wind. - Foto Coghe Hooglede¿¿storm legt BK wielrennen stil¿¿foto : Henk Deleu - Henk Deleu

    Bijlagen:
    http://www.hln.be/hln/nl/952/Wielrennen/article/detail/1967883/2014/07/27/BK-Nieuwelingen-afgelast-door-noodweer.dhtml   

    28-07-2014 om 00:00 geschreven door michiel offermans  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:aantal lezers
    20-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wielerwedstrijd te Budingen 20/07/2014

    Een week voor het BK was er nog een wielerwedstrijd te Budingen. 68 renners kwamen opdagen voor de start. Verschillende aanvalspogingen waren er, ook waar ik bij was, maar geen enkele bleef bestaan. Uiteindelijk werd het een massaspurt waar ik als 8ste over de meet kom.

    Bijlagen:
    http://uitslagen.dewielerbond.be/Kalender_Uitslagen/Uitslag.aspx?id=608&datum=20/07/2014   

    20-07-2014 om 00:00 geschreven door michiel offermans  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:aantal lezers
    02-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Topcompetitie Klimkoers Harzé 02/07/2014
    Op woensdag 2 juli was er een klimkoers te Harzé. Dit is een wedstrijd die behoort tot de topcompetitie. Met 195 (!!) renners vertrokken we. Slechts 75 renners bereikten uiteindelijk de finish. Mijn doel was vooral te spurten voor het bergklassement en alzo de bolletjestrui te pakken. Ik slaagde in mijn doel en kon op 4 van de 5 bergspurt het maximum van de punten pakken, daarmee was de bolletjestrui van mij. Bij het ingaan van de plaatselijke ronde waren we nog met 6 renners en hadden we een voorsprong van 54 seconden. Ik reed mooi naar de finish en was uiteindelijk 3de. Er zat meer in, maar ik werd nog door de tweede renner gehinderd omdat die van zijn lijn afweek en me naar de nadar deed rijden, waardoor ik in de remmen moest. Uiteindelijk was ik wel tevreden, mijn doel was bereikt en bovendien nog eens derde worden op deze zware wedstrijd. Ik heb nu de 12de plaats in het totaalklassement van de topcompetities en heb een voorsprong van 25 punten in het bergklassement op de tweede.


    Bijlagen:
    http://uitslagen.dewielerbond.be/Kalender_Uitslagen/Uitslag.aspx?id=Z02072014&datum=02/07/2014   
    http://uitslagen.kbwb-rlvb.com/index_bestanden/Page5319.htm   

    02-07-2014 om 00:00 geschreven door michiel offermans  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:aantal lezers
    29-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wielerwedstrijd Herderen Riemst
    Op zondag 29 juni ben ik een wedstrijd gaan rijden in Herderen-Riemst. Ik had gekozen om daar te gaan rijden omdat het daar een zwaar parcours was. Het weer zat niet mee, het regenende zonder ophouden van voor de wedstrijd begon tot 15 min na onze aankomst. Bovendien was het ook nog eens koud en waren de weinige toeschouwers genoodzaakt om wat te gaan stappen, daar stil blijven staan enkel voor de ijsberen was. Slechts 25 renners stonden klaar voor deze zware wedstrijd. Door het slechte weer was het nog sneller een slachtveld dan verwacht. Reeds vanaf de eerste ronde van 3,4km kregen sommige renners het al moeilijk om aansluiting te vinden. Uiteindelijk waren we met een groepje vooraan van 9 renners. Met deze 9 renners hebben we een hele tijd samen gereden tot er eerst één renner de vlucht nam. Later volgde ook een ploeggenoot van de vluchter en reden ze samen verder. Een derde renners ook van die club probeerde nog aansluiting te vinden maar bleef op enkele seconden. Ik zat nog in een achtervolgersgroepje van 4 man. Helaas kreeg ik het ook moeilijk vooral door het helemaal doorweekt zijn en last van de koude. Ik kom als 7de renner aan. Al de andere renners hebben hun wedstrijd niet kunnen of mogen uitrijden wegens te grote achterstand. Het was niet echt mijn "weer", maar ben toch tevreden dat ik heb kunnen uitrijden. Een mooie voorbereiding op de klimkoers voor Harzé.

    Bijlagen:
    http://uitslagen.dewielerbond.be/Kalender_Uitslagen/Uitslag.aspx?id=2640&datum=29/06/2014   

    29-06-2014 om 00:00 geschreven door michiel offermans  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:aantal lezers
    15-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wielerwedstrijd Bierbeek 15/06/14 GEWONNEN
    Op zondag 15 juni was er een wedstrijd in mijn thuisgemeente Bierbeek. 33 renners verzamelden aan de startstreep bij het vertrek. Veel ploeggenoten waren aanwezig en ook wel enkele andere sterke renners zoals: Rietjens, Hillen, Mondelaers, Vandebeeck...
    De eerste twee ronden bleven we nog min of meer gegroepeerd. Toen was er een aanval van Nand Onckelinckx. Samen met Jarno Mondelaers reed ik tot bij Nand bij het ingaan van de derde ronde. Na de 4de ronde kon Nand het tempo niet behouden en liet zich afzakken. De afstand tot het peloton was intussen meer dan een minuut. We konden onze voorsprong op het peloton behouden, maar in de voorlaatste ronde merkte ik dat Jarno Mondelaers het moeilijk kreeg en besloot ik om alleen weg te vluchten. In mijn eentje en met een voorsprong van nog steeds rond de minuut reed ik de laatste ronde in. Helaas werd Jarno Mondelaers nog gegrepen door het peloton. Ik kom het centrum van Bierbeek binnen en kan mooi alleen als eerste finishen met een voorsprong van 40 seconden op het peloton! Een mooie sterke wedstrijd heb ik gereden voor mensen uit mijn eigen gemeente. Dank voor de vele aanmoedigingen die ik heel de wedstrijd heb gekregen. Ook de burgemeester Johan Vanhulst uit Bierbeek was oprecht fier dat er nog iemand uit de eigen gemeente de wedstrijd kon winnen.






    Dank aan Laurent Ualgasi voor de foto's.

    Bijlagen:
    http://uitslagen.dewielerbond.be/Kalender_Uitslagen/Uitslag.aspx?id=2373&datum=15/06/2014   

    15-06-2014 om 22:32 geschreven door michiel offermans  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:aantal lezers
    09-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wielerwedstrijd Begijnendijk 09/06/14
    Pinkstermaandag ben ik nog een wedstrijd gaan rijden te Begijnendijk. Slecht 39 renners waren er bij het vertrek ginder. We dienden in totaal 9 ronden af te leggen van 7km. Elke ronde waren er ook 2 premies te verdienen bij de vertrek- en aankomstlijn die verschillend waren van elkaar. Bij ingaan van de tweede ronde spurtte ik voor de premie en ook Michiel Hillen spurtte voor een premie. Hierdoor hadden we reeds een voorsprong. Aangezien er niet direct reactie kwam van het peleton bleven we rijden en hadden we na een ronde reeds een voorsprong van 45 seconden. We konden onze voorsprong verder opbouwen tot 1min04.  De premies hebben we mooi verdeeld. Het was pas in de 7de ronde dat er een reactie kwam van enkele renners en werden we ingehaald. Bij het ingaan van de laatste ronde werd er nog gespurt voor een premie en omdat het even stil viel maakte Bram een kleine kloof. Met 3 renners reden we er nog achter aan, maar ik werd teruggeropen door de trainer. Bram wist de voorsprong te behouden en kwam aldus als eerste aan. Ik werd uiteindelijk 22ste. Jammer, want ik had samen met Michiel Hillen de wedstrijd sterk en mooi gemaakt, 6 van de 9 ronden waren we alleen weg! Miscchien geen podium maar wel meer verdiend dan de winnaar!


    Bijlagen:
    http://uitslagen.dewielerbond.be/Kalender_Uitslagen/Uitslag.aspx?id=164&datum=09/06/2014   

    09-06-2014 om 00:00 geschreven door michiel offermans  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (4 Stemmen)
    Categorie:aantal lezers
    07-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interclub Koksijde 07/06/2014
    Op zaterdag 07/06 ben ik nog een Interclub gaan rijden te Koksijde. Ik was geselecteerd om hieraan deel te nemen. Dit keer hadden we een mixed-ploeg samen met Telenet/Fidea. Normaal gezien reden we met 3 renners van Telenet/Fidea en 3 renners van Vive Le Velo. Gianni Siebens was ziek en kon niet starten in Koksijde en daar onze reserverenner liever elders een wedstrijdje om de kerktoren ging rijden, vertrokken we dus maar met 5 renners. Vele goede ploegen en goede renners uit België en Nederland waren aanwezig bij het vertrek. We vertrokken met 144 renners voor een afstand van 77km over 10 ronden. Elke ronde waren er ook punten te verdienen voor de eerste drie renners voor een bergklassement bij de aankomst op de Hoge Blekker. Na de eerste ronde was reeds een ontsnapping van één renner. Ik kwam als 2de renner boven op de Hoge Blekker en behaalde aldus zo enkele punten van het bergklassement. De volgende 3 ronden kwam ik telkens boven als eerste daar en had dus heel wat punten binnengehaald. Daarna was er een ontsnapping van een 7-tal renners en een achtervolgersgroepje van 5 renners. Door het hoge tempo viel er af en toe wel een renner weg uit die groepjes. In de slotronde kwam het nog tot een valpatij in het peloton, waardoor ik in de remmen moest en en uitwijken. Ik kom als 57ste renner aan en werd 2de in het bergklassement. Het was een mooie en zware wedstrijd en velen hebben deze wedstrijd niet mogen uitrijden. Van onze ploeg reed enkel ik uit samen met de 2 renners van Telenet/Fidea Jarne Driesen en Alessio Dhoore. Onze mixed-ploeg behaalde daarmee een 9de plaats op 12.




    Bijlagen:
    http://www.focus-wtv.be/sport/de-wever-wint-interclub-koksijde   
    http://www.veloclubkoksijde.be/interclub/   
    https://www.flickr.com/photos/flandrien/sets/72157645006138236/   

    07-06-2014 om 00:00 geschreven door michiel offermans  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (4 Stemmen)
    Categorie:aantal lezers
    01-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wielerwedstrijd Jesseren 01/06/2014
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op zondag 1 juni was er een wedstrijd te Jesseren, deelgemeente van Borgloon. De omloop had een mooie lange klim. Mede door de  feestdag van Hemelvaart agfelopen week en het beperkt aantal wedstrijden dat we mogen rijden, waren er maar 46 renner komen opdagen. Wel niet zomaar 46 renners zou je kunnen zeggen, vele sterke renners waren er aanwezig zoals kersvers Vlaams Kampioen Van De Water Pieter, Yarne Driesen, Jens Reynders, Gerben Thijssen, Wouter Van Ende.... Na het vertrek bleven we één ronde gegroepeerd. Bij de volgende ronde was er een vlucht van Jens Reynders. In de volgende ronde was er een andere renner die samen met Jens wegreed. Deze renners hebben vele ronden samen weggevlucht. Het was pas in de voorlaatste ronde dat er ook gekoerst werd in het peloton. De voorsprong van de 2 vluchters was binnen de kortste keren weggewerkt en alles was weer samen zoals in de eerste ronde. Nu kon er gespurt worden voor een overwinning. Ik kom als 14de renner binnen.

    Bijlagen:
    http://uitslagen.dewielerbond.be/Kalender_Uitslagen/Uitslag.aspx?id=2239&datum=01/06/2014   
    http://www.cycle-sport-photography.be/Gallery/2014/Jesseren-Nieuwelingen/   
    http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140601_01126156   

    01-06-2014 om 00:00 geschreven door michiel offermans  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:aantal lezers
    29-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlaams Kampioenschap te Marke 29/05/14
    Op donderdag 29 mei (Hemelvaartdag) was er in Marke het Vlaams Kampioenschap van de Nieuwelingen. Ik werd door de provincie van Vlaams- Brabant geselecteerd om hieraan deel te nemen. Bij de 2dejaars nieuwelingen waren er 128 vertrekkers. Na de verplichte verzettencontrole had ik eigenlijk wel geen al te beste startpositie. Het was een vrij vlak parcours over een afstand van 6,7km en dit dienden we 10keer af te leggen. Door de hoge snelheid die er was raakte geen enkele groep echt weg. Verschillende rennersgroepjes hebben het wel geprobeerd, maar het geen enkele heeft lang stand kunnen houden. Pas in de voorlaatstse ronde raakte een 6tal renners met een kleine voorsprong vooruit. In de sprint naar de finish werd ik nog 2x gehinderd door renners die me de pas afsneden. Ik kom als 34ste aan. Bram van onze ploeg werd 26ste. Onze gemiddelde snelhied was bijna 42km/h.



    Bijlagen:
    http://uitslagen.dewielerbond.be/Kalender_Uitslagen/Uitslag.aspx?id=2829&datum=29/05/2014   

    29-05-2014 om 00:00 geschreven door michiel offermans  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:aantal lezers
    24-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wielerwedstrijd Nieuwrode 24/05/14
    Op zaterdag 24 mei was er een wedstrijd voor de nieuwelingen te Nieuwrode. We stonden met 99 renners aan de start voor deze zware wedstrijd over 6 ronden van 9km. De eerste ronde bleef het nog min of meer gegroepeerd, maar al vanaf de tweede ronde was er een ontsnapping van een 5tal goede renners. Ik probeerde er samen met nog 3 renners naar toe te rijden. Helaas wou slechts één renner en ik rijden en de kop trekken. Waarom willen de twee anderen dan mee ontsnappen?  Later kwam Jappe Jaspers ten val in de kopgroep en met hem trachtte ik ook meer naar voor te geraken, maar Jappe had teveel last van zijn valpartij om zich 100% te kunnen geven. We werden terug naar het peloton gedreven. Na de aankomst van de kopgroep van 4 renners was er een pelotonspurt voor de vijfde plaats. Ik kom uiteindelijk als 14de renner aan. Slechts 66 renners hebben deze wedstrijd mogen uitrijden. 




    Bijlagen:
    http://uitslagen.dewielerbond.be/Kalender_Uitslagen/Uitslag.aspx?id=2543&datum=24/05/2014   

    24-05-2014 om 00:00 geschreven door michiel offermans  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:aantal lezers
    18-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La Tour de la Basse Meusse 17-18/05/2014
    Afgelopen weekend hebben we met de cub deelgenomen aan de wielertweedaagse in Luik. Voor deze gelegenheid zijn we met de club reeds vrijdagavond vertrokken naar Blegny. We verbleven er met verschillende andere clubs in een sporthotel net achter de mijnsite van Blegny. Op zaterdag was er in de voormiddag een tijdrit over 4,5km. Ik behaalde een gemiddelde snelheid van meer dan 42km/h en dit was goed voor de 41ste plaats op 117 vertrekkers. In de namiddag was er dan een wedstrijd in lijn over 48km. Reeds vanaf het begin was er een ontsnapping van 3 renners, deze renners konden hun voorsprong slechts behouden tot halve wedstrijd. Daarna was er een ontsnapping op 8km voor de aankomst met 5 renners. Ik was dit keer erbij. Het was op 1,5km dat er nog 2 renners wegvluchten van ons groepje. Met 3 bleven we over en de 2 anderen gaven aan dat ze kapot waren gereden, maar ik wou het niet riskeren om gegrepen te worden door het aankomend peloton en vluchtte alleen verder. Later werd ik voorbij gestoken door deze 2renners die blijkbaar een taktisch spelletje speelden. Maar goed, ik kom mooi als 5de renner in deze toch wel zware wedstrijd waar we met 120 renners waren vertrokken. Op zondag was er dan weer een wedstrijd in lijn over een afstand van 68km waarvan enkel op het einde er 3 plaatstelijke ronden waren met telkens een zware beklimming. Enkele renners hadden weggereden en even voor half wedstrijd ben ik er naartoe willen rijden. Het was bij de plaatselijke ronden dat alles weer gegroepeerd was. Toen was er een ontsnapping van 3 renners. Ik kon tijdens de laatste ronde nog weggrijden van het overblijvende peloton en achter enkele vluchters gaan rijden. Ik kom als 7de renner aan tijdens deze wedstrijd waar we met 118 zijn vertrokken. Ik ben blij met deze uitslagen op deze mooie en zware parcours. Mijn uitslag van het totaal van deze 3 proeven is voorlopig nog niet gekend.   

    Bijlagen:
    http://www.fcwb.be/document/2014.05.17_RESULTAT_TOUR_DE_LA_BASSE_MEUSE_2.pdf   
    http://www.fcwb.be/document/2014.05.18_RESULTAT_DU_TOUR_DE_LA_BASSE_MEUSE_1.17.pdf   
    http://www.pesantliege.be/TBM14/TBM14annonce.html   

    18-05-2014 om 00:00 geschreven door michiel offermans  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:aantal lezers
    11-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provinciaal Kampioenschap Merchtem

    Na meer dan jaar te hebben mogen rijden in de kampioenentrui van provincie Vlaams-Brabant was er opnieuw het provinciaal kampioenschap te Merchtem. Niet echt een heuvelachtig parcours, maar eerder vlak met enkele erge windstroken. Na de 2de ronde ging ik wat aan de leiding rijden. Daarna viel de wedstrijd weer stil. Soms was er het gevoel of er niemand wou koersen. Even na half wedstrijd was ik weg samen met Sander Rietjens en Tom Vandermosten, het ideale trio om te kunnen weggeraken, maar dan werd het gat dicht gereden. Uiteindelijk kwam alles altijd weer samen en het zag er naar uit dat het een massaspurt zou worden, maar in de laatste ronde slaagde Bram Ualgasi er nog in om een kleine voorsprong te nemen en als eerste met 6 seconden voorsprong toe te komen op het peloton. Ik heb niet meer mee gesprint uit respect voor de ploeggenoot die al weg was. Ik hoop dat die ploeggenoten ook daar in de toekomst zullen aan denken als ik eens mee vooruit ben. Uiteindelijk kom ik 23ste aan. 

     
     

    Bijlagen:
    http://uitslagen.dewielerbond.be/Kalender_Uitslagen/Uitslag.aspx?id=2868&datum=11/05/2014   

    11-05-2014 om 00:00 geschreven door michiel offermans  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:aantal lezers
    04-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wielerwedstrijd te Haasrode
    Op zondag 4 mei was er in Haasrode een wedstrijd. Daar er in dit weekend maar weinig (2!) wedstrijden waren voor de nieuwelingen, was de opkomst dan ook heel groot. 155 renners waren er bij het vertrek. Reeds vanaf de eerste ronde zorgde ik er dan ook voor om steeds goed vooraan te koersen. De eerste 2 ronden waren er al enkele aanvallen geweest o.a. de Belgisch Kampioen Sacha Weemaes. Dan zag ik de kans om samen met Brent Govaerts en Michiel Van Hauwermeiren weg te rijden. We bleven vanaf de 2de ronde tot de 10 ronde samen en behaalde op een bepaald ogenblik zelfs een voorsprong van 44 seconden. Toen kreeg Brent het moeilijk en moesten we met ons 2 proberen de kloof te redden. Helaas kwam het peloton dichter en en werden we gerepen. Jammer,  want we waren echt wel een strek trio. Uiteindelijk kom ik als 41ste renner aan. Ik heb één premie kunnen pakken bij de tussensprints. Ik was blij met de wedstrijd, niet zozeer met de uitslag, maar wel dat ik me een hele koers heb kunnen laten zien.





    Bijlagen:
    http://uitslagen.dewielerbond.be/Kalender_Uitslagen/Uitslag.aspx?id=3007&datum=04/05/2014   

    04-05-2014 om 00:00 geschreven door michiel offermans  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:aantal lezers
    01-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wielerwedstrijd Neerwinden 01/05/14 2de plaats
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Donderdag 1 mei en vrije dag, uiteraard niet voor de wielrenners, was er een wedstrijd te Neerwinden bij Landen. Veel wedstrijden zijn er op deze dag, vandaar ook de beperkte opkomst. Slechts 47 renners bij de inschrijvingen. Eén renner bleek nog verloren gereden te hebben net voor het vertrek en kon niet meer mee starten. Het startsein werd om 15u. gegeven en blijkbaar was dat ook het startsein voor de regenwolken. De eerste ronden van de wedstrijd heeft het goed geregend, waardoor het parcours er nat en vettig bij lag. In het begin bleven we ook gegroepeerd rijden. Er waren ook verschillende tussensprints te verdienen voor de eerste drie renners bij passages aan de aankomstreep. Ik slaagde erin om van deze 4 tussensprints 2x eerste over de streep te komen en 2x tweede. Dit leverde me al een mooie geldprijs op. Iets voor half wedstrijd kwam het tot een valpartij op een smalle strook. Elf renners raakten hierbij betrokken, ook Yarno van onze ploeg was erbij. Toen konden we een afscheiding maken met 9 renners. Later kwamen er nog eens 3 renners bij. Met 12 renners reden we naar aankomst. Ik kom als 2de renner aan, na Sander Rietjens en voor Alexander Verbist. Door het vuile en natte wegdek zagen we er uit als veldrijders. Ik was wel blij met deze podiumplaats!














    Bijlagen:
    http://uitslagen.dewielerbond.be/Kalender_Uitslagen/Uitslag.aspx?id=93&datum=01/05/2014   
    http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140501_01089040   

    01-05-2014 om 00:00 geschreven door michiel offermans  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:aantal lezers
    27-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wielerwedstrijd Zoutleeuw - Ossenweg 27/4/14
    Op zondag 27 april was er nog een wedstrijd in Ossenweg - Zoutleeuw. Dezelfde plaats en ook hetzelfde parcours waar ik 3 weken geleden de wedstrijd won. Bovendien was er een klassement met mooie geldprijzen van deze 2 wedstrijden. Door de vele andere wedstrijden kwam er maar 27man opdagen. We vertrokken voor 6 ronden van 9km. Elke ronde was er een premie te winnen. Ik miste net de eerste premie. Al na de eerste ronde reed renner Brent Goovaerts, de jongen die vorige keer daar met mij weg reed, in de aanval. Samen met een andere renner reden ze steeds verder weg van het peloton. Ik probeerde in de aanval te gaan, maar niemand van de andere renners wou overnemen. Uiteindelijk hebben deze eerste renners gewoon hun wedstrijd kunnen uitrijden en met een grote voorsprong kunnen toekomen. Daarna was er nog een kleine pelotonspurt met de 15 overgebleven renners. Ik kom als 6de renner aan. Bij het klassement van de twee wedstrijden samen, behaal ik een 2de plaats. Alles samen toch nog een mooie geldprijs verdiend. 

    Bijlagen:
    http://uitslagen.dewielerbond.be/Kalender_Uitslagen/Uitslag.aspx?id=720&datum=27/04/2014   

    27-04-2014 om 00:00 geschreven door michiel offermans  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:aantal lezers

    Gastenboek
  • PROFICIAT!!!!
  • Zaterdag Polleur / Zondag Bierbeek
  • 1e plaats Bierbeek
  • 1ste plaats in Bierbeek
  • Goed gereden

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 27/10-02/11 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 11/11-17/11 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 10/12-16/12 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 21/11-27/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010

    Categorieën
  • aantal lezers (133)
  • klok (0)


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs