Rit 5 : za 30/04 Phullendorf â Leutkirch - Fussen 146km
We hebben behoorlijk pech met internetverbindingen en doen er alles aan om onze volgers toch een beetje nieuws te bezorgen. We halen later zeker de schade in. Het is ook telkens redelijk druk bij aankomst wegen natte kleding enz... Als het mooi weer wordt zitten we meer buiten en niet samen gedrumd in de camper.
De afwas blijft staan voor de chauffeur want die heeft het meeste tijd! Bijlage: rit 5 4
We hebben de 2 laatste ritten voor dat Paul afgehaald kan worden verdeeld in vier. Voor de rit van vandaag nemen Richard en ik de camper voor ons rekening. Ieder de helft en morgen is het de beurt aan Toon en Luc. Het is wat frisjes maar zonnig en we zijn echt blij dat we weer niet in de regen moeten fietsen! Het gaat vlot via een hellend maar mooi groen landschap en heel veel paardenbloemen. Op tijd en stond ook eens rust nemen!
Bijlagen: rit 5 1-2 en 3
Na een paar serieuze klimmetjes komen we op de eerste dagstop in Leutkirch aan waar Richard reeds klaar staat om de juiste Richting aan te geven. Voor de eerste keer eten we zowaar buiten in het zonnetje op een deken.
Daarna gaan de mannen op pad voor het 2de gedeelte van de rit naar Fussen. Ze maken er een echt cross country parcours van en Luc vindt het allemaal prima! Bijlagen:
In Fussen was de camperplaats ok en we kunnen prima douchen en lekker eten in het lokale restaurantje!
De dag begon voor Luc en mezelf eigenlijk al net na middernacht. Vermits er geen wifi was op de camperplaats zijn we na een naburige zaak gegaan waar we wel verbinding hadden. Er werd vlijtig gewerkt en voor dat we het wisten was het 12h30! Er was afgesproken met de portier dat na 2x afgaan telefoon hij het hek elektrisch zou open doen. Geen reactie van zijn kant. We zijn dan maar over het hek gekropen. bijlage: over het hek
Deze morgen viel het me op dat iedereen langer in zijn bed bleef liggen! We vertrekken voor de eerste keer zonder regen en iedereen is happy. Eindelijk de zon en het blijft de ganse dag zo ondanks de nog lage temperaturen en een frisse ZO wind. Ik ben meteen wat gans losrijden aan de Gifizee! Bijlage: Gifizee1
Na 40km een koffiepauze. Beetje babbelen met de baas en dan weer verder!
Vandaag was Richard de camperman van dienst en hij deed het perfect. Tijdens de tussenstop in Zimmern was het middagbroodje klaar en de was gedroogd, meer moet dat niet zijn. Hij heeft nog sneeuw gezien onderweg, wij gelukkig niet meer (allez, misschien een beetje zwarte!) Bijlage: Camperman Richard
We rijden door het zwarte woud en kunnen eindelijk onze ogen de kost geven. Het is een zeer pittig parkoers maar de omgeving, de dorpspleintjes en de landschappen maken alles goed. Bijlage: eerste dorpje
De camperplaats in Phullendorf ligt er verlaten bij. We staan er moederziel alleen maar Richard heeft alles onder controle. Alles werkt met munten van 1Euro. Hij had er geen bij en is dan in het dorp iets van 0,5Euro met een biljet van 5Euro gaan kopen om zeker muntjes als wisselgeld te hebben.
Probleem: wat doen we met de fietsen? Toon zijn oog valt op een boerderij zo een 500m verder in het veld en hij fietst samen met Luc er naar toe. We mogen ze daar in de hangaar zetten. Probleem opgelost!
Rit 2 : wo 27/04 Nueuerberg - Dreisbach â Gudingen(Saarbrücken) 156km
Luc: Vertrokken om 9h00 bij 0,3°C en na drie uur fietsen was het waarempel 3,9°C. Vanwege een regenbui werd er gewisseld van kledij (regen) Het werd droger en zelfs 10°C. Tijdens een kleine niet bedoelde omweg (20km) daalde de temperatuur opnieuw naar 3°C en werd vergezeld van een fikse hagelbui. Fijn weertje! Zie bijlagen: 9,10 en 11.
Richard: Hele mooie rit. Genoten van de natuur en de omgeving en steeds langs de rivier gefietst. Ongelooflijk en pas na 130km kwamen we even terug onder de mensen (Saarlouis)! Ondanks de omweg die Garmin ons gratis serveerde was het de moeite waard! Bijlagen: 19 en 20
Toon: Vandaag geleerd dat ik nog andere capaciteiten heb dan fietsen. Mijn praktisch examen met de camper vond ik zelf geslaagd. Op een gegeven moment dacht ik even aan Berlijn omdat ik plots voor een muur stond waar geen weg meer terug was! Tijdens het lange wachten tijdens de middag ben ik dan een bakker gaan zoeken en heb de mannen getrakteerd op een speciale Duitse taart. Bijlagen: Toon muur
Pierre: De taart was lekker ondanks dat ze er een beetje eigenaardig uitzag. We waren vrij laat binnen en na een lekker pintje in de kantine beseften we opeens dat er geen stroom uit het kastje van de campingplaats kwam. Niet getreurd, we zijn geen watjes!
Rit 3 : do 28/04 Gudingen(Saarbrücken) â Steinburg - Offenburg 156km
Met veel goede moed vertrokken we deze morgen voor de derde rit. Vandaag was het de beurt aan Pierre om met de camper te rijden. Bijlagen: 259, 303 en 314
De Garmin speelde de groep opnieuw met hun voeten. Resultaat: Na een ronde van 35km rond Saarbrucken (side seeing) werd uiteindelijk het achteraf gewijzigde parcours door Garmin herkend! Smilies allom! Daarna genieten van omgeving en natuur! vrijwel 30km naast water met veel flora en fauna! Toch nog een half uurtje in de stromende regen maar we vonden het heerlijk! Bijlagen 009, 006 en 0012
Plots leek het op de Amstel goldrace! Op en af niet te doen!
Pierre wacht ons op aan een kerkhof! Waaw! 105km! Hij stond even te wachten voor een filmpje van de tussenstop. Gelukt!
Nog 68 km to go! Lekker langs het water naar het Europees parlement in Strassbourg! Uiteindelijk via Offenburg opnieuw in Duitsland! Lentekriebels komen zowaar naar boven!
Pierre wacht ons op met de snel bereide spaghetti die af was door de saus van de "schoe" van Richard. Alles werd doorgespoeld met een leuk rood wijntje dat Paul ons meegaf voor de eerste dag!
Gelukkig denken sommigen van ons team aan onze volgers! Luc en ik zitten dit samen klaar te stomen rond 24h00 ergens in een cafe waar nog wifi is! Slaap zacht Toon en Richard we komen er aan!
Rit 2: 171km lang onderweg! Rit 3: 19km iets langer onderweg!
Rit 1 : di 26/04 Tongeren â Signal de Botrange - Nueuerberg 157km
Deze morgen zijn we om 9h00 vertrokken op de Grote Markt van Tongeren voor onze eerste rit onder vele aanmoedigingen van familie en vrienden. Eerst werd de kroningsvlag aan ons overhandigd door de voorzitter van de Kroningsfeesten. Graag wilden we deze vlag laten signeren door zijne heiligheid paus Franciscus. De aanvragen zijn lopende en we hopen ....
Zie bijlage 006
We werden begeleidt door Jaco en Pascal die ons een heel stuk uit de wind zetten,allez figuurlijk dan want we hadden de wind van achter. Toch heel tof van de mannen. We hielden het droog tot net na Eupen en tijdens de klim naar Mont Rigi viel er behoorlijk wat sneeuw.
Op het hoogste punt van België werden we opgewacht door Luc (we rijden om beurt met de camper) met warme koffie en lekkere wafels. zie bijlagen 30, 31 en 43
Na behoorlijk wat op en af en redelijk veel sneeuw en hagel kwamen we aan in camping In der ENTZ waar Luc reeds voor alles gezorgd had. We waren nog niet goed binnen of hij was de eerste fiets al aan het poetsen. zie bijlage 52
Na een warme douche klonken we samen op de goede afloop van onze eerste reisdag! Zie bijlagen 55 en 56
Vandaag ons verzekeringskantoor aangesproken om toch maar op alles voorzien te zijn......Onze sponsor van ons clubje- VERZEKERINGEN PROESMANS-SLECHTEN- zorgde ervoor dat alles in orde is......We hopen uiteraard het niet nodig te hebben.....
Vertrek op dinsdag 26/04/2016 om tussen 8h30 en 9h00!
Eindelijk is het zover. We vertrekken op de Grote Markt van Tongeren op dinsdag 26/4 tussen 8h30 en 9h00. De eerste rit is meteen een stevige. We rijden via een tussenstop in Botrange over St Vith naar Neuerburg in Duitsland over een afstand van 157km een met ongeveer 2100HM.
Als de weergoden het toelaten gaan er een aantal van onze wielergroep een stuk meerijden.
Vandaag hebben we met een aantal wielervrienden de laatste lange trainingsrit gemaakt naar Xhoris. Er werden ongeveer 140km afgelegd en het deed ons plezier dat onze oudersdomsdeken Roger (op de eerste foto tussen mij en Denise) die ook nog eens vandaag jarig was (78 jaar tussen haakjes) de rit vlotjes uitgereden heeft.
Hierna enkele beelden tijdens onze pauze in Xhoris.
Zoals ieder jaar laat ik mij grondig controleren bij een cardioloog. De testen waren positief en de arts verzekerde me dat ik zonder problemen de tocht naar Rome kan maken. Hij wees er wel op geen extreme dingen te doen hetgeen ik ook niet van plan ben. Ik rij zoals verleden jaar naar Compostella op mijn gevoel. Als ik toch een moment van rust nodig heb doe ik het zoals de man in bijlage.
We zijn van plan de reis in 13 ritten te maken. Zie bijlage. Meer details wat betreft werkelijke afgelegde afstand, hoogtemeters enz. worden per dag nog eens extra vermeld.
Iedereen heeft zijn best gedaan om op zijn eigen manier de voorbereidende trainingen af te werken. Ik kan enkel voor mezelf spreken en denk dat ik er klaar voor ben net zoals voor Compostela verleden jaar. Tenminste, ik heb hetzelfde gevoel. Heb tenslotte toch al wat kilometertjes met mijn Koga Randoneur gereden zowel vlak als op en af.
Vandaag heb ik Toon,Luc, Richard en Paul co-auteurs gemaakt. Op die manier kunnen wij samen hopelijk een mooi verhaal van onze reis aan onze volgers vertellen!
Samen met Luc hebben we behoorlijk wat tijd gestoken in het intekenen van de ritten en het reserveren van de camperplaatsen. Het was wel plezant samen en na de nodige foutjes denkt ik dat we bijna klaar zijn!
Nadat ik mijn fietsvrienden verteld had dat ik dit jaar met de fiets naar Rome wilde reizen waren er meteen enkele enthousiastelingen om mee te gaan. Van het een kwam het ander en uiteindelijk hebben we met 5 de koppen bij mekaar gestoken en overwogen hoe we best deze reis zouden aanvatten.
Team.
Pierre Deckers - Toon Caubergh - Luc Muls - Richard Berden - Paul Maessen
Ondersteuning.
Na enig overleg werd beslist om een camper te huren. We gingen samen op pad en vonden ons gerief in Geel bij DICAR motorhomes.
Paul stelt zich kandidaat om ons met deze camper te begeleiden maar is eerst beschikbaar vanaf 2/5. We hebben dan maar een vliegticket voor hem geboekt (Eindhoven - Innsbrück) en halen hem af op de vlieghaven van Innsbrück. Tot dan gaan we om beurt met de wagen rijden. Na de middagpauze rijdt de chauffeur door tot de eindbestemming van die dag en komt de rest tegemoet met zijn fiets. Op die manier heeft iedereen die dag gereden.