Om mijn blogperiode af te sluiten (ja, ik vind het zelf ook heel spijtig :-( ) koos ik ervoor om de nieuwigheden (en dan vooral de nieuwe zender) van Medialaan in de kijker te zetten!
Want: 2BE wordt Q2!
Het idee achter Q2, is van 2BE een even sterk merk te maken als Qmusic. CCO Erwin Deckers laat weten dat 'de kijkcijfers van 2BE zeer goed waren, maar het merk te weinig leefde in Vlaanderen'. De doelgroep van de zender zal jonge koppels blijven, net zoals dit bij 2BE was, maar het hoge testosterongehalte zal getemperd worden. Hiermee gaan ze mikken op de 'social' generatie. De sterke basis van 2BE met o.a. internationale series, films en Champions League zal aangevuld worden met nieuwe programma's rond avontuur, muziek en beleving.
De baseline 'you make us Q' zal vanaf september zowel voor radio als tv gebruikt worden. Programmadirecteur Ricus Jansegers geeft ook aan dat 2BE al een sterk merk was, maar dat sommige beloftes niet nagekomen werden, zoals comedy met een hoek af. Dit moet met Q2 volgens hem veranderen.
Ondertussen werd al bekendgemaakt dat er bekende internationale reeksen zullen lopen op de zender, alsook reality/avontuurprogramma's van eigen bodem zoals de terugkeer van Peking Express.
Medialaan wil elke soort televisiekijker onder zijn vleugels kunnen nemen. Hiervoor heeft Medialaan zender Acht overgenomen van Concentra. Ondertussen bezitten ze dus Acht, vtm, Q2, Vitaya, VTMKAZOON en KADET.
Met Acht zullen ze zich focussen op mannen tussen de 18 en 54 jaar, deel van de doelgroep van 2BE. Er zullen enkele programma's van Acht overgenomen worden, aangevuld met heel wat nieuwe titels.
10 juni 2016. 2BE wordt Q2. hln.be. Geraadpleegd via:http://www.hln.be/hln/nl/924/Showbizz/article/detail/2730180/2016/06/10/2BE-wordt-Q2.dhtml.
20 juni 2016. Vtm neemt Acht over en maakt er een 'mannenzender' van. hln.be. Geraadpleegd via: http://www.hln.be/hln/nl/924/Showbizz/article/detail/2753275/2016/06/20/Vtm-neemt-Acht-over.dhtml.
FOTO: Medialaan
|