na de positieve dag besloten we om toch maar eens goed door te werken en nog eens samen te komen, dit maal bij mij thuis.
om toch wat voorbereid te zijn had ik wat gegoogled naar mogelijke oplossingen voor mn in bitmap probleem hier vond ik een klasse die "bigasscanvas" noemt. deze maakt een rij van bitmapdata's en men kan op die rijen dezelfde methoden toepassen als op een enkele bitmapdata positief dacht ik maar dit was zo niet, ik kon niet met copypixel een deel van de data eruit halen dus ik zat weer met een probleem! ik kon over 2 rijen mn movieclip laten bewegen maar verder dan dit lukte echt niet, ik kon niet aan een bitmapdata zegen van kijk vanaf die positie moet je data copieren in een bitmapdata, alle data hiervoor werd gewoon zwart meegegven. het was echt zeer vervelend. but i don't give up . dieter zat ook vast met die duplicatemovieclip die niet meer is AS 3 zit men moet daarvoor ene klasse gaan gebruiken maar deze bleef maar errors @ runtime geven.
michael werkte op dat moment aan de gebruiksvriendelijke interface voor ons programma (in AIR) air is een programma waarmee je de volledige API van het besturingssysteem kan gebruiken + zeer eenvoudig een EXE bestand kan aanmaken (installer ed). na wat problemen was een eerste prototype van de interface een feit!
dieter heeft ietwat later (thuis) zijn systeem op gang gekregen waardoor ik dan maar nood gestopt ben met het zoeken naar oplossingen en overgeschakeld ben op het zoeken van hoe moet je een .SWF van een movieclip aanmaken
afspraak was om bij michael eens goed door te werken aan ons project toen we toekwamen had hij dan ook wel een leuke suprise mich had er al kunnen voor zorgen dat we .SWF files kunnen omzetten naar .mov --> NICE hij gebruikte some sort of service die hij via comandpromt kon aanspreken vanuit C# in de loop van de dag zorgde hij dan dat als men een .SWF toevoegde in een map, deze automatisch omgezet naar werdt naar MOV deel van project was dan ook in orde.
maar ondertussen zat ik en dieter niet stil, wij wilden ervoor zorgen dat men een animatie over de schermen kon bewegen. op de foto zie je waar de animatie uit een scherm gehaald worden (wit) , over die rode balken moest de animatie lopen. dieter volgde de route waarbij hij de animatie 5 x kopieerde en iedere keer dat een rij op het eidne kwam, de volgende rij te starten. ik koos ervoor om een hele lange bitmap aan te maken en dan ieder frame er een "screenshot" van te maken. beide opties waren mogelijk maar al snel werd duidelijk dat ze ook grote problemen gaven. zoals bij dieter con men geen "duplicate movieclip" meer doen in actionscript 3.0, waardoor dat men een gigantische klasse moet gaan gebruiken ("huphup de eenvoudigheid). ook bij mij had ik problemen met die vervloekte AS3 zoals dat een bitmapdata maar 2880px breed mag zijn terwijl ik er 3416 px nodig had... na de nodige fustraties en vervloekingen eindigden we de dag dan maar, even het hoofd laten rusten om dan de volgende dag er weer in te vliegen bij mij thuis.