Foto
Foto
Wielersite
Matthieu Matton
30-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd te Rekkem-Paradijs
Na vorige week twee maal te kunnen mee doen voor de overwinning wou ik vandaag opnieuw proberen een goed resultaat neer te zetten. Het was een warme dag en dit zou het extra lastig maken. We moesten 14 ronden van 6,650 km afleggen wat een totaal maakt van 93,1 km. We stonden met 111 deelnemers aan de start, wat veel was omdat ook het BK en nog een paar andere wedstrijden vandaag werden georganiseerd. Ik hielt mij wat afzijdig in het begin van de wedstrijd omdat er toch niemand kon wegrijden. Half koers probeerde ik zelf een aantal keren mee te gaan en greep net naast een premie. We waren ook een paar ronden weg met een 10-tal renners. De laatste drie ronden werd de koers hard gemaakt en verbrokkelde het peleton. Er reden drie renners voorop dan een grote groep van een 20-tal renners en dan kwam ik met een 6-tal. We kregen bijna aansluiting met de 20-tal renners toen de spurt opgang werd gebracht voor de 4de plaats. Ik werd uiteindelijk 29ste.

30-05-2009 om 00:00 geschreven door Matton  


23-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd te Destelbergen
Vandaag stond de wedstrijd te Destelbergen op het programma, mijn tweede wedstrijd van dit verlengd weekend. Na gisteren een uurtje te gaan losrijden was ik volledig hersteld van mijn inspanning in Harelbeke. We stonden met 74 deelnemers aan de start en we moesten 88 km afleggen. Ik wachtte de eerste ronde nog wat af en voelde dat de benen terug goed waren. De tweede ronde probeerde ik de premie te nemen maar die ging naar Ruben mijn ploegmaat. Ik probeerde een aantal keer een ontsnapping op poten te zetten maar ik kreeg te zwakke renners mee, ook ging ik geregeld mee in de aanval. Op 4 ronden van het einde onstond de beslissende ontsnapping, ik was opnieuw mee. De kopgroep bestond uit 10 renners met daarbij nog 2 ploegmaats (Bram en Ruben). We spraken af dat zij alles op de spurt gingen zetten en dat ik ging proberen weg te rijden. De laatste ronde liet ik een gat vallen zodat Ruben kon wegrijden, de kopgroep verbrokkelde maar alles kwam opnieuw samen. Ik probeerde het zellf nog even door te demarreren van achteruit. Ik raakte niet weg doordat een renner van Jonge Renners meteen reageerde. Ik zette mij nog op kop zodat niemand meer zou wegrijden en dat Bram en Ruben konden spurten voor de overwinning. Bram won uiteindelijk, Ruben werd 4de en ik eindigde als 8ste. Ik was zeer tevreden van mijn verlengd weekend en kijk al uit naar volgend weekend.



23-05-2009 om 00:00 geschreven door Matton  


21-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd te Harelbeke
Vandaag stond de wedstrijd te Harelbeke op het programma, de eerste van de twee wedstrijden die ik dit verlengde weekend zou rijden. Er stonden 75 deelnemers aan de start en we moesten 18 ronden van 4,6 km afleggen wat een totaal maakt van 82,8 km. Ik startte als één van de allerlaatste en kon makkelijk opschuiven. Na een drietal ronden gereden te hebben was er een 5-tal weggereden. Ik probeerde samen met een renner van Gaverzicht het gat te dichten. We kwamen dicht bij de kopgroep maar we werden weer ingelopen door het peleton. Eventjes later was alles weer te herdoen. Rond half koers was er opnieuw een 5-tal weggereden. Ik reed in mijn eentje het gat dicht en die zelfde ronde nam ik nog eens de premie mee. De ronde erop nam ik opnieuw de premie en eventjes later sloten er 3 renners van Wervik aan. Nog een paar ronden later sloten er nog eens 7 renners aan zodat er een kopgroep van 16 renners werd gevormd. De voorlaatste ronde probeerde ik nog weg te raken met mijn ploegmaat Dean Devrieze en nog 2 andere renners. Ze lieten ons niet rijden en er zou dus gespurt worden om de zege. In de laatste ronde werd er nog serieus doorgereden omdat er nog een aantal renners de aansluiting probeerden te maken. Ik werd uiteindelijk 13de omdat ik wat te ver zat en omdat spurten niet echt mijn specialiteit is. Ik was erg tevreden over mijn koersverloop en mijn conditie gaat in stijgende lijn. 



21-05-2009 om 00:00 geschreven door Matton  


17-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provenciaal Kampioenschap te Ruddervoorde
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Na woensdag mijn laatste doorgedreven training voor het Provenciaal Kampioenschap niet meer op de fiets gezeten. Ik was met school 3 dagen in Parijs van donderdagochtend tot zaterdagavond. Ik verwachtte er dus niet al te veel van. We stonden met 198 deelnemers aan de start en we moesten 19 ronden van 6,350 km afleggen wat een totaal maakt van 120,65 km. Ik stond rond de 100ste plaats bij de start en moest dus zo rap mogelijk proberen op te schuiven. In de eerste bocht gingen er al een paar tegen de grond, ik kon deze net ontwijken en mocht direct al het eerste gat dichten. Ik reed op dat moment 65 km/u. Er lieten veel zwakke renners gaten vallen waardoor die telkens mochten toegereden worden. Ik was zelf even gelost met een groepje van het peleton maar kon gelukkig opieuw aansluiten. Het eerste uur zag ik geweldig hard af maar kwam er het tweede uur door. Ik ging zelf even mee in de tegenaanval op de kopgroep, maar we geraakten niet ver weg. Er moesten iedere ronde een groot aantal renners af. Het derde uur was opnieuw afzien en er kwamen steeds meer breuken in het peleton en zo verzeilde ik in een groepje van een 8-tal renners. We mochten de laatste ronde niet meer afleggen en zo werd ik derde in het spurtje. Ik eindigde uiteindelijk op een 69ste plaats. Hiermee was ik niet echt ontgoocheld want de conditie komt stilletjes aan terug op niveau.

17-05-2009 om 00:00 geschreven door Matton  


10-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd te Oostnieuwkerke

Na gisteren zou ik vandaag ook rijden omdat ik hier vorig jaar 9de werd. Het is ook als voorbereiding op het Provenciaal kampioeschap die volgende zondag 17 mei doorgaat in Ruddervoorde. Er stonden 35 deelnemers aan de start en we moesten 19 ronden van 4,6 km afleggen wat een totaal maakt van 87,4 km. Er waren 2 renners die ik in het oog moest houden, Arne Casier en Jens Demonie. Als zij in de aanval trokken moest ik zorgen dat ik mee was. De eerste paar ronden kon ik telkens goed meeschuiven. Half koers trok Jens Demonie in de aanval maar ik zat wat ingesloten zodat ik niet direct kon meespringen. Ik probeerde Casier zijn wiel te houden maar net op het moment dat ik ingesloten geraakte demarreerde Casier. Ik probeerde de sprong nog te wagen maar het was tevergeefs. Ik werd uiteindelijk 20ste en beïndigde de wedstrijd als voorlaatste.

10-05-2009 om 00:00 geschreven door Matton  


09-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd te Zwevegem
Klik op de afbeelding om de link te volgen Na terug een hele week getraind te hebben kwam ik vandaag aan de start in Zwevegem. Er waren 65 deelnemers en we moesten 22 ronden van 3,8 km afleggen wat een totaal maakt van 83 km. Ik voelde mij al een heel stuk beter en ging zelf een paar keer in de aanval. Ik reed een halve ronde alleen in de aanval maar in het zicht van een volgende premie werd ik teruggenomen. Enkele ronden later werd een kopgroep gevormd maar we geraakten niet echt weg van het peleton. Ik wist dat de beslissende ontsnapping nu gevormd zou worden dus probeerde ik telkens mee te schuiven. Ik mistte net de beslissende ontsnapping maar na vorige week was ik toch tevreden dat ik een paar keer kon meegaan in een onstnapping. Ik eindigde in het peleton op 15 seconden van de kopgroep op een 36ste plaats.

09-05-2009 om 00:00 geschreven door Matton  


03-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd te Wingene
Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een hele week niet getraind te hebben en donderdag uitbundig de 50-dagen gevierd te hebben kwam ik vandaag toch aan de start in Wingene. We stonden met 88 deelnemers aan de start en we moesten 93 km afleggen. Er stond een strakke wind en het zou dus een zware koers worden. De eerste ronde kon ik goed stand houden maar iedere ronde zakte ik dieper weg en werd als laatste gelost van het peleton. Ik werde 51ste maar ontgoocheld kon ik niet zijn omdat ik op voorhand al wist dat ik niet zou kunnen uitrijden. Ik hervat morgen opnieuw mijn trainingen zodat ik opnieuw op niveau kom.

03-05-2009 om 00:00 geschreven door Matton  


25-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd te Wortegem-Petegem

Vandaag stond de wedstrijd te Wortegem-Petegem op het programma. We stonden met 116 deelnemers aan de start en we moesten 82 km afleggen. Bij de start vertrok ik helemaal achterin in het peleton. Na 1 ronde gereden te hebben mochten we al stoppen aan de overweg. Na vier ronden gereden te hebben trok ik in de tegenaanval op de kopgroep. Ik reed weg met nog 2 andere renners opweg naar de enige maar stijle klim in het parcour. Ik reed een strak tempo maar de andere twee renners demarreerden opnieuw. Het was iets te explosief en zo moest ik ze allebei laten rijden. Een paar ronden later moesten we opnieuw stoppen aan de overweg. De kopgroep was zo definitief weg. De voorlaatste ronde probeerde ik mij vanvoor in het peleton te handhaven omdat het peleton telkens verbrokkelde op het stijle klimmetje. We reden met een vijftiental renners weg doordat het brak achter ons en zo gingen we de laatste ronde in. We zouden sprinten voor de 15de plaats tot iemand een raar manouvre deed en zo ik en een paar andere renners ten val bracht. Ik beëindigde de wedstrijd nog en werd 72ste. Ik ben zwaar geschaafd aan mijn rechter knie, dij, arm en schouder. Tijdens de wedstrijd had ik wel een zeer goed gevoel en had er misschien wel een top 20 plaats in gezeten.





25-04-2009 om 00:00 geschreven door Matton  


18-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd te Geluveld
Na een hele week getraind te hebben in de Ardennen met mijn goeie vriend Willem Verstichel ging ik vandaag van start in Geluveld. Ik verwachtte niet veel van deze wedstrijd doordat we een paar dagen zwaar getraind hadden de afgelopen week. Voor de start was het wat bewolkt maar het begon lichtjes op te klaren en de zon kwam er door. We stonden met 72 deelnemers aan de start. We moesten 15 ronden van 6,2 km afleggen wat een totaal maakt van 93 km. We moesten dus 16 keer een helling op naar de aankomst toe. Ik startte helemaal vanachter maar aan het einde van de eerste ronde was ik al helemaal vanvoor in het peleton te vinden. De tweede ronde zakte ik er wat door op de helling maar een ronde erna sleurde ik zelf aan het peleton en waren we met een paar man los van het peleton. De samenwerking verliep niet vlot en we werden terug ingelopen. De volgende ronde sleurde ik opnieuw aan het peleton en opnieuw reden we weg met een groepje. Het mocht weer niet zijn en ik hield mij eventjes afzijdig. Er reden toen een 10-tal renners weg en daarvoor waren er al een 6-tal ontsnapt. Naar het einde toe van de wedstrijd splitste het peleton in 2 groepen en voor ik en Willem ging het te traag in het eerste deel van het peleton en we reden op kousevoeten weg. Er kwamen nog een 6-tal renners aansluiten en daarna nog een 2-tal. We naderden rap op de renners voor ons en we reden meer dan een minuut dicht. We kwamen op 2 ronden van het einde op 25seconden. Maar we konden de kloof uiteindelijk niet meer dichten we zouden dus gaan spurten voor de 16de plaats. Ik wachtte de spurt af, wat achteraf erg dom was doordat ik voorlaatste van de groep eindigde en één van de beter van de groep was. Ik had achteraf gezien beter gedemarreerd maar al bij al hield ik een goed gevoel over aan deze wedstrijd. Ik eindigde 24ste.



18-04-2009 om 00:00 geschreven door Matton  


11-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd te Stasegem
Het was een stralende dag en dus uitstekend koersweer. De juniors zouden de voorkoers rijden van de beloften. We moesten 14 ronden afleggen van 6 km wat een totaal maakt van 84 km. We stonden met 67 deelnemers aan de start, wat weinig is. Dit komt doordat de Ster van Zuid-Limburg dit weekend door gaat. Er werd tamelijk rap gestart en ik startte helemaal achteraan maar ik kon toch rap naar voren rijden doordat het parcour werd afgelegd op brede wegen. In het begin probeerde ik een aantal keer mee te gaan in een ontsnapping maar ver droegen die niet. Ik mistte alweer de goeie ontsnapping. Het viel een tijdje stil in het peleton maar we kwamen toch weer wat dichter na een tijdje. Er probeerden een paar naar de kopgroep te rijden waardoor er een achtervolgend groepje onstond. Ik mistte opnieuw deze onstnapping maar ik reed in men eentje een hele poos tussen de 2 groepen. Ik was de sterkste van het overblijvende peleton en reed de laatste ronde in men eentje het gat dicht op de gelosten van de achtervolgende groep. Ik kwam er net bij in de laatste rechte lijn en kon dus niet meer meespurten en werd dus maar 42ste. Ik was niet echt slecht maar ik voelde mij ook niet echt super vandaag.

11-04-2009 om 00:00 geschreven door Matton  


08-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd te Nechin
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag zal ik mijn allereerste koers in Henegouwen rijden. Er stond een strakke wind en de koers zou dus hard kunnen gemaakt worden. We stonden met 72 deelnemers aan de start en we moesten 11 ronden van 9,3 km aflleggen wat een totaal maakt van 102,2 km. Er werd van bij de start tamelijk hard doorgereden. In de eerste ronde kwam bijna het volledige peleton in botsing met een auto die eem maneuvre deed op het parcour. Dit was direct een goeie kennismaking met de wedstrijden die in Henegouwen worden georganiseerd. Na een tweetal ronden gereden te hebben waren er een achtal voorop. In de derde ronde reden er een 12-tal renners naartoe en ik was weeral niet mee doordat ik net iets te ver zat. Dit seizoen zit het echt niet mee, de conditie is er maar ik mist telkens de goeie vlugt. In de vierde ronde vormden we een waaier met de ploeg in de hoop de 20 koplopers terug te pakken. We kwamen tamelijk dicht maar toen viel het opnieuw stil. Na een paar aanvalspogingen onstond er een groepje met een achtal renners, waarvan ik deel uitmaakte.Willem, Pieter en Falco waren ook mee, drie van de vier andere ploegmaats in koers waren ook mee. We kwamen weer erg dicht bij de 20 koplopers en opnieuw viel het stil. Achteraf gezien moesten wij het heft in hadden genomen en hadden we voorop gebleven en misschien nog het gat kunnen dichten met de kopgroep. Een ronde later reed er een 4-tal weg en eventjes later zette ik de achtervolging in met een achtal renners. Ik voelde mij één van de sterkste van het groepje en werd 2de in de sprint. Ik werd 24ste van de 72.

08-04-2009 om 00:00 geschreven door Matton  


28-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd te Koekelare
Het was zwaar bewolkt en het zag er naar uit dat het zou gaan regen maar de regen bleef heel de wedstrijd uit. We stonden met 117 deelnemers aan de start en we moesten 14 ronden van 5,5 km afleggen wat een totaal van 77 km maakt. Er werd van bij de start hard doorgereden en zo waren er na goed 2 ronden gereden te hebben al 50 renners gelost. Ik reed de eerste 2 ronden goed vooraan maar zakt dan een beetje weg. Zo mistte ik weer de goeie vlugt van 18 renners. Ik wist toen al dat we de kopgroep nooit meer terug zouden zien en dat we zouden rijden voor de 19de plaats. Ik probeerde een paar keer mee te springen in een ontsnapping maar ver droeg die nooit. Zelf ging ik ook een paar keer maar tevergeefs want het peleton kwam telkens terug. Toen ik mij weer eventjes vanachter in wat van het peleton nog overbleef reed, reden er een tiental renners weg. Ik probeerde het gat te dichten met een vijftal renners maar deze waren te zwak om de bres te dichten. Daarna reden er nog een vijftal weg in de voorlaatste ronde. Ik zou alles op de laatste ronde zetten en in de laatste ronde demarreerde ik. Ik had direct een groot gat geslagen en zag dat het stil viel in het peleton. Ik zag het vijftal voor mij uit rijden die de ronde ervoor waren ontsnapt en probeerde in extremisch nog het gat te dichten. We waren ondertussen al op minder dan 2 km van de finish toen het noodlot toesloeg. Een spaak van mijn voorviel brak en ik moest de achtervolging staken. Ik zou 36ste van de 117 geworden zijn.

28-03-2009 om 00:00 geschreven door Matton  


22-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd te Kachtem ( Izegem )
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Vandaag ging de wedstrijd door in Kachtem ( Izegem ). De wedstrijd werd gesponsoord door de sponsor van onze club. Ik was erg gemotiveerd en wou dus een goeie prestatie neerzetten. Er stonden 92 deelnemers aan de start en we moesten 15 ronden van 5,2 km afleggen wat een totaal van 78 km maakt. Ik kon goed vooraan starten en zo kon ik mij in het begin van de wedstrijd goed vooraan positioneren. Bij het ingaan van de derde ronde waren er een paar ontsnappingspogingen en na de aankomst was er een klein en licht hellingetje. Daar reden er definitief 9 renners weg. De volgende ronde was ik wat naar de buik van het peleton gezakt toen ik opeens zag dat er vier ploegmaats op kop van het peleton zaten te sleuren. Er reden een 15-tal renners weg. Ik probeerde het gat te dichten maar het was ondertussen al te groot geworden en door de strakke wind was dit alleen bijna onmogelijk. Er moesten vooraan nog een paar renners lossen en zo lag het deelnemers veld helemaal uiteen. In het overgebleven peleton voelde ik mij één van de sterkste. Ik kon mij de hele tijd vanvoor in het peleton houden en ging geregeld in de tegenaanval. In de laatste ronde probeerde ik nog 3 keer weg te geraken maar het peleton liet niet begaan. Toen ik was ingelopen lieten ze zomaar iemand anders rijden. Ze hadden het telkens op mij gemunt en heel de wedstrijd hadden ze op mijn wiel gereden. Ik spurtte niet meer en werd uiteindelijk laatste van het peleton op de 46ste plaats van de 92 deelnemers. Er reden maar 46 deelnemers de wedstrijd uit. Ik was na de wedstrijd erg ontgoocheld want ik was zeker bekwaam om het groepje van een 15-tal renners te volgen.

22-03-2009 om 00:00 geschreven door Matton  


15-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd te Zarren
Ik was goed herstelt van de wedstrijd van gisteren in Koolskamp en dit zou mijn eerste weekend zijn dat ik twee wedstrijden naar elkaar rijdt. We stonden met 90 deelnemers aan de start en we moesten 12 ronden van 6,4 km afleggen wat een totaal van 76,8 km maakt. Ik kon weer stratten vanop de eerste rij en hield mij gedeisd want wou eerste weten hoe de benen zouden aanvoelen. De benen voelden veel beter aan dan verwacht en ik voelde mij ook veel beter dan gisteren. Ik sprong in de tweede ronde mee in de aanval met Pieter mijn ploegmaat maar we raakten niet echt weg. Kort hierna reden een vijftal renners weg. Pieter ging in de vierde ronde in de tegenaanval, ik zat op dat moment ook vanvoor in het peleton enz ou dus afstoppen. Een Brit ging in de tegenaaval op Pieter en ik schoof meteen mee in het wiel van de Brit. We waren tot mijn grote verbazing weg gereden van het peleton. Op dat moment loste een renner vooraan in de kopgroep. Ik, Pieter en de Brit sloten aan bij de geloste renner en we probeerden het gat verder te dichten. We waren ondertussen al een goed eind voor het peleton. Ik trok na een bocht stevig door en was plots alleen in de achtervolging op de kopgroep. Ik raakte op 50 meter van de kopgroep. Toen ze vooraan vesnelden mocht ik het vergeten. Ik werd terug ingelopen door het peleton. Het gat tussen de kopgroep en het peleton was serieus verkleint en Willem mijn ploegmaat reed het gat in één ruk dicht. Er maakten nog twee anderen de sprong en ik dacht dat we de kopgroep niet meer terug zouden zien. Ik probeerde af te stoppen voor Willem toen ik vooraan in het peleton zat. Op twee ronden van het einde maakte Jonathan Breyne de sprong naar de kopgroep. Het viel vanaf toen niet meer stil en we kwamen heel dicht bij de kopgroep. Op 1 km van de finish haalden we de kopgroep bij en werd het een massasprint. Ik werd 25ste in de massasprint.







15-03-2009 om 00:00 geschreven door Matton  


14-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd te Koolskamp
Het was vandaag een koude dag en de zon was ook niet van de partij, gelukkig bleef de regen uit. We stonden met 104 deelnemers aan de start en we moesten 14 ronden van 5,6 km afleggen wat een totaal van 78 km maakt. Ik startte op de eerste rij van het peleton en kon mij niet inhouden om in de aanval te trekken. Ik was direct de eerste aanvaller van de wedstrijd en er kwamen al rap een paar andere renners aansluiten. Het peleton liet niet begaan en we werden al rap weer ingelopen. Ik hield mij nog even hellemaal vanvoor in het pleton maar zakte dan wat weg naar de buik van het peleton. Ondertussen reden er een paar renners van het peleton weg en die zagen we niet meer terug. Ik ondernam zelf niets meer maar shoof wel nog een paar keer mee in de aanval. Het was moeilijk om weg te rijden en als je dan weg was, was het moeilijk om weg te blijven. Een paar ronden van het einde reden er nog een paar renners weg en de voorlaatste ronde scheurde het overgebleven peleton in tweeën en ik zat weeral eens te ver en was zo verzijld geraakt in het tweede peleton. Ik probeerde zelf nog aan aantal keren om weg te rijden maar tevergeefs. We gingen de laatste ronde in en ik sleurde nog eens op kop van het weede peleton om met een paar renners weg te rijden. Er moesten wel een paar renners lossen maar weg geraken lukte niet meer. Er demareerde iemand en ik sprong direct op het wiel we reden nog eventjes weg maar we werden terug bijgehaald in de laatste kilomter. Ik kon nog stand houden vanvoor in het peleton en werd vijfde in de peletonsspurt. Er reden een 50-tal deelnemers uit van de 104 en ik werd 38ste.

14-03-2009 om 00:00 geschreven door Matton  


08-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interclub te Tienen-Zepperen
Vandaag stond de Interclub van Tienen naar Zepperen op het programma. Ik voelde mij niet super want ik voelde mij een beetje ziekjes. We moesten 66 km in lijn afleggen van Tienen naar Zepperen en daar moesten we nog 4 plaatselijke rondjes van telkens 6 km afleggen, wat een totaal maakt van 90 km. Er stonden 188 renners aan de start en ik startte in het midden van het pak. Het had al heel de morgen geregend maar nu we aan de start stonden klaarde het helemaal op en kregen we voor het eerst deze dag de zon te zien. Het was geen officiële start en we moesten dus achter de auto startten. Toen de officiële start werd gegeven zat ik al hellemaal vanvoor in het peleton. Na een paar kilomter ging ik mee in de ontsnapping. We waren met een grote groep maar het draaide niet goed rond en we werden dus rap teruggenomen. Het parcour was redelijk golvend in het begin en er werd goe doorgereden. Door mijn aanval zakte ik terug naar het midden van het peleton. We maakten een lus op het parcour en de wind zat perfect om het peleton in waaiers te trekken. Ik zat in het midden van het pak en probeerde nog vlug een paar plaatsen op te schuiven. Na een kilomter begonnen de  eerste zwakke rennesr gaten te laten en moest ik die toe rijden. Ik kreeg opeens een klop van de hamer toen ik mij in het derde peletontje behaf. Ik had te weinig gedronken en kreeg daarbij nog eens krampen. Ik lostte en de wedstrijd was voor mij afgelopen. Het is een wedstrijd om rap te vergeten en ik zal deze fout niet meer opnieuw maken.

08-03-2009 om 00:00 geschreven door Matton  


04-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Selectie Interclub te Tienen-Zepperen
Deze week werd ik geselecteerd voor ondertussen al mijn derde Interclub van het seizoen.

04-03-2009 om 00:00 geschreven door Matton  


28-02-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interclub te Hamont-Achel
Vandaag stond de eerste Interclub van het seizoen op het programma. Ik was bij de 7 geslecteerden. De Interclub ging door in Hamont-Achel (Limburg) tegen de Nederlandes grens. We moesten dus al vroeg met de club vertrekken vanuit Lendelede. We waren met 5 van de 7 geslecteerde renners die meegingen met de club. Het was een lange rit maar door het goeie gezelchap waren we al vlug terplaatse. Zoals gewoonlijk bij een Interclub aten we eerste en gingen dan de nummers gaan afhalen. We brachten daarna de fietsen in gereedheid en vervolgens gingen we onze handtekening gaan zetten. Een uur voor de aanvang van de wedstrijd gingen we naar de kleedkamer om ons om te kleden en onze beentjes te laten invrijven door de verzorgers. Een halfuur voor de wedstrijd bespraken we nog eens de ploegentacktiek en mochten ons vervolgens gaan opwarmen. Om 12u30 werd de start gegeven. We moesten 90,2 km afleggen, 11 rondjes van 8,2 km over een bijna biljartvlak parcour. Er stonden 140 deelnemers aan de start, waaronder veel Nederlanders. Ik startte in het minden van het peleton en van bij de start vlogen we er direct in. Ik zou mij in het begin van de wedstrijd kalm houden en naar gelang de wedstrijd vordere zou ik proberen mee te gaan in een ontsnapping. Na een 20-tal kilometer gereden te hebben schoof ik een eerste keer mee naar voren. Ik probeerde een paar keer mee te gaan in een ontsnapping maar het was bijna onmogelijk om die inspanning door te trekken. Ik reed ook een paar keer een gat toe. Halfweg de wedstrijd verschenen we met 4 van de ploeg vooraan in het peleton. We probeerden elk om beurt weg te springen maar doordat Balen een renner in de aanval had reden ze telkens het gat weer dicht. Ik sleurde een paar op kop van het peleton en zo konden we de leiders opnieuw inhalen. In het ingaan van de laatste 5 ronden plaatste ik een demarrage en reed alleen weg. Eventjes later sloot een Nederlader aan maar de samenwerking verliep niet vlot en we werden weer ingehaald. Ik dacht toen dat het op een massaspurt zou uitdraaien. Er waren nog tal van aanvalspogingen maar niemand slaagde erin om voorop te blijven. Bij het ingaan van de laatste ronde zwiepte het peleton van recht naar links en ik reed op dat moment links in het peleton. Ik reed met mijn voorwiel tegen de fiets van mijn voorganger en ploegmaat Joris Descamps en vloog zo met mijn voorwiel wel 20 cm in de lucht. Ik kon mijn evenwicht bewaren maar voelde dat mijn voorwiel sleepte. Ik zette mijn remblokjes vanvoor open maar ik voelde dat mijn wiel nog altijd lichtjes sleepte. Ik reed heel de laatste ronde met een slag in mijn wiel. Door dit incident was ik veel plaatsen verloren en was het moeilijk om nog op te shuiven naar voren. In de laatste ronde was er toch nog een klein groepje weg gereden en was het dus niet echt uitgelopen op een massasprint. Ik eindigde 41ste van de 140 maar er reden maar een stuk of 80 renners uit. We haalden een gemiddelde snelheid van 42 km/u.

28-02-2009 om 00:00 geschreven door Matton  


27-02-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Selectie Interclub te Hamont-Achel
Klik op de afbeelding om de link te volgen
Selecties (25/02/09)
28 februari staat de eerste Interclub van het nieuwe seizoen op het programma. Ik ben blij dat ik opgenomen ben in de eerste selectie van het nieuwe seizoen. We moeten 11 ronden van 8,2 km afleggen wat een totaal maakt van 90,2 km. Het parcour is biljart vlak.

27-02-2009 om 00:00 geschreven door Matton  


26-02-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Extra foto's van het clubkampioenschap
In de bijlagen vind je extra foto's van het clubkampioenschap. Deze foto's zijn gemaakt door mijn opa dus men dank aan mijn opa.

Bijlagen:
Marke 21-02-2009 028.jpg (317.9 KB)   
Marke 21-02-2009 032.jpg (425.7 KB)   
Marke 21-02-2009 033.jpg (1.2 MB)   
Marke 21-02-2009 039.jpg (747 KB)   
Marke 21-02-2009 050.jpg (266.4 KB)   
Marke 21-02-2009 059.jpg (2.2 MB)   

26-02-2009 om 12:22 geschreven door Matton  




Welkom op mijn blog!
Foto

Wedstrijden
09/08 Rumbeke
90 km (17 x 5,3 km)
Sint Petrus en Paulusstraat
start om 15u30

12/08 Dadizele
86,5 km (13 x 6,650 km)
Beselarestraat 10
start om 15u30


E-mail mij

Vragen of wat dan ook mail mij!



Een interessant adres?


Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs