Ik moet een S.W.O.T. maken over mezelf met het oog op
wereldoriëntatie. Dit is iets wat naar mijn mening niet al te gemakkelijk is.
Strenghts: Zelf vond ik wereldoriëntatie heel leuk in de
lagere school. Het was zelfs mijn lievelingsvak. De leerkrachten gebruikten toen
allemaal verschillende insteken in de lessen. Dit doe ik ook als toekomstige leerkracht.
De vorige stages kreeg ik een thema en moest ik zelf de lessen plannen. Ik
kreeg altijd als commentaar dat dit leuke lessen waren, met leuk materiaal. Ik
had verschillende insteken en creatieve opdrachten voor de leerlingen bedacht.
Doordat ik zelf de lessen leuk vindt, vind ik ze ook leuk om
te geven. En dat kan ik dan ook over- brengen naar de kinderen.
Weaknesses: Het is voor mij moeilijk om te kiezen wat je wel
in je les steekt en wat niet. Ik vorder op die manier niet zo snel om mijn
lessen te schrijven. Ook differentiëren in de lessen wereldoriëntatie is niet
al te gemakkelijk vind ik.
Opportunities: Deze stage ga ik zoveel mogelijk uittesten.
Ik ga mijn best doen om zo snel mogelijk mijn lessen te schrijven en daarbij
toch proberen ze creatief te houden. Ik ga proberen om de tips en kennis die ik
meekrijg in de lessen wereldoriëntatie in mijn lessen te steken.
Threaths: Ik heb schrik dat ik de rode draad verlies. De
kennis en de ervaring die ik tijdens de lessen meekrijg wil ik waarschijnlijk
direct gaan toepassen. Dit kan je niet allemaal tegelijk in je les steken. Op
die manier kan je door het bos de bomen niet meer zien.
Hallo, ik ben Lindsay De Jonghe. Ik volg de lerarenopleiding
lager onderwijs op de Karel de Grote Hogeschool. Deze blog is gemaakt om mijn vooruitgang
en kennis te tonen aangaande het vak wereldoriëntatie.