Begeef je in de strijd van de premiejagers! Help Samus Aran terwijl ze het op moet nemen tegen zes dodelijke rivalen in een race om oude artefacten, die de ondergang van het heelal zouden kunnen inluiden. Metroid Prime Hunters brengt de pure actie van first-person shooters van het console-broertje naar de Nintendo DS, met bijzonder nauwkeurige schermbesturing en verbazingwekkende 3D-graphics.
In solomodus gebruik je de high-techwapens en bliksemsnelle reflexen van Samus om de relikwieën in een serie intense solomissies terug te vinden. Maar je kunt ook draadloos met drie vrienden spelen om het gevecht aan te gaan in Deathmatch- en 'King of the Hill'-stijl.
Meer niews voor dit spel ga nar de link op mijn blog en klik op nintendo.be
Met fantastische 3D graphics en stapels innovatieve kenmerken biedt de Nintendo DS het allernieuwste op het gebied van draagbaar gamen. Het gestroomlijnde, stijlvolle uiterlijk is indrukwekkend en de waanzinnige nieuwe games plus de compatibiliteit met de volledige catalogus aan Game Boy Advance games zorgen voor een aanbod van meesterlijke games dat zijn gelijke niet kent.
De Nintendo DS combineert actie op twee schermen met interactie door middel van een touchscreen voor een unieke gameplay ervaring. De console is ook voorzien van de allernieuwste draadloze communicatietechnologie, waardoor spelers samen met hun vrienden multiplayer-games kunnen spelen of met de in de console ingebouwde software PictoChat berichtjes en tekeningen naar elkaar kunnen sturen. De Nintendo DS is het begin in de revolutie van het draagbare gamen. Het onderste scherm van de DS maakt gebruik van touchscreen technologie - en da's voor het eerst dat een draagbare console van een dergelijke functie is voorzien.
Je kunt de actie besturen met je vinger of de DS stylus die bij elke console wordt meegeleverd. Maak tekeningen of schrijf tekstjes en stuur ze naar je vrienden, bestuur de actie op het scherm met meer precisie dan ooit of navigeer met een simpele vingerbeweging door een menu. Of je nou Samus Aran bestuurt in de nieuwste Metroid-game of een hond over z'n buik aait in het nieuwste meesterwerk van Miyamoto, dankzij touchscreen-technologie speel je games op gloednieuwe wijze!
De stylus bewaar je achterin het toestel. Het touchscreen is voorzien van een duurzaam laagje.
De unieke, draadloze Revolution controller verlost je van lastige snoertjes en ingewikkelde knoppencombinaties, maar maakt bovendien compleet nieuwe vormen van gameplay mogelijk. Nintendo breekt met 20 jaar aan videogame geschiedenis door afstand te doen van de traditionele, met twee handen vastgehouden controller, en introduceert een gloednieuw bedieningssysteem vanuit de losse hand. Deze intuïtieve, baanbrekende interface laat spelers rennen, springen, ronddraaien, glijden, schieten, sturen, gas geven, in de bocht hangen, duiken, trappen, werpen en scoren op een manier die nog nooit eerder in de geschiedenis van videogames is beleefd.
Wanneer de ter hand genomen controller op het scherm wordt gericht ontstaat er een bliksemsnel moment van interactie waarbij beweging, diepte, positionering en richting direct door de beweging van de controller worden bepaald. De controller biedt bovendien plaats aan verschillende uitbreidingen, zoals de “Nunchuk”-achtige analoge uitbreiding die de geavanceerde spelbesturing die hardcore gamers vereisen mogelijk maakt.
Ultrastrak vormgegeven en voorzien van een unieke stadaard om de Revolution zowel horizontaal als verticaal te kunnen positioneren.
Bezoek nog vele keren mijn blog
Rondvraag / Poll
welke (hand)console heb jij
{TITEL_VRIJE_ZONE}
Ja ik als een echte nintendo fanaat heb natuurlijk ook een wii met wii sports en the legend of zelda twilight princess Ik kan het nog steeds niet geloven hoe fantastisch een wii is.
Besturing:
een intuïtieve besturing voor iedereen door middel van fysieke bewegingen met de Wii-afstandsbediening, die nog het meest lijkt op de afstandsbediening van een tv. Via draadloze Bluetooth-technologie kun je maximaal vier Wii-afstandsbedieningen aansluiten. Het draadloze signaal kan binnen een straal van 10 meter rond het systeem worden waargenomen. Zowel de Wii-afstandsbediening als de Nunchuk-controller bevatten een drieassige bewegingssensor. De Wii-afstandsbediening bevat tevens een luidspreker, trilfunctie en uitbreidingspoort. Daarnaast kun je de Wii-afstandsbediening binnen 5 meter van het scherm als aanwijzer gebruiken. De Wii-afstandsbediening is voorzien van een aan/uit-knop, richtingsknop, A-, B-, Min-, HOME-, 1- en 2-knoppen. De Nunchuk-controller is voorzien van een analoge Control-stick en C- en Z-knoppen.
Het ontwerp:
de Wii heeft een compact ontwerp dat bij elke televisieset past. Je kunt de Wii rechtop zetten of plat leggen.
Media:
de automatisch ladende diskdrive kan optische disks (12 centimeter) met één/twee lagen voor de Wii evenals Nintendo GameCube-disks (8 centimeter) afspelen.
Communicatie:
de Wii kan altijd via het internet communiceren, zelfs als het systeem niet gebruikt wordt. Deze WiiConnect24-dienst zorgt voor nieuwe verrassingen of spelupdates, zelfs als de gebruikers niet op de Wii aan het spelen zijn. Gebruikers kunnen draadloos verbinding maken via IEEE 802.11b/g of een USB 2.0 LAN-adapter. De Wii kan tevens draadloos communiceren met de Nintendo DS.
Virtual Console:
de Wii biedt downloadtoegang tot 20 jaar aan populaire titels die oorspronkelijk zijn uitgebracht voor de Nintendo 64, het Super Nintendo Entertainment System (SNES) en zelfs het Nintendo Entertainment System (NES). De Virtual Console biedt tevens een selectie van de beste titels voor de Sega Mega Drive en de TurboGrafx-console (een systeem dat is ontwikkeld door NEC en Hudson). De Virtual Console biedt ten slotte toegang tot games van onafhankelijke spelontwikkelaars die over meer creativiteit dan geld beschikken.
De specificaties:
de Wii beschikt over maar liefst 512 megabyte intern flash-geheugen, twee USB 2.0-poorten en ingebouwde Wi-Fi-mogelijkheden. Via een opening voor SD-geheugenkaarten kunnen spelers het interne flash-geheugen uitbreiden. Het ontwerp is geoptimaliseerd met geavanceerde verwerkingstechnologieën die het stroomverbruik minimaliseren, het systeem compact houden en de 'slapeloze' WiiConnect24-stand mogelijk maken.
CPU:
PowerPC CPU (codenaam 'Broadway'). Gemaakt volgens een 90 nm SOI CMOS-proces, ontwikkeld en geproduceerd in samenwerking met IBM.
Grafische verwerkingseenheid:
wordt ontwikkeld met ATI.
Andere eigenschappen:
vier poorten voor klassieke Nintendo GameCube-controllers. Twee openingen voor Nintendo GameCube-geheugenkaarten. Een AV-poort voor component, composiet of S-video.
Beslluit een aanrader voor de nintendo fans of voor de beginende Gammers
Het weer
(Tuning) auto's en nintendo
Lévy Deknock 3EE VTI Ieper onderwerp: Nintendo en tuning Voor de nintendo fans zeker aanmelden of regristreren Merci
Er feest bij peugeot want er nu een nieuwe Peugeot uit De Peugeot 207
Rasechte klasse, subtiele kracht
Een afwisseling van zachte contouren en strakke lijnen staat garant voor de volstrekt unieke lijn van de 207: een rasechte klassebak met de typische stijl waar de designers van het merk met de leeuw hun poot onder hebben gezet.
Een geoptimaliseerde elektrisch bekrachtigde stuurinrichting levert zowel in de stad als op de snelweg uitstekende stuureigenschappen en draagt bij aan de dynamiek en veiligheid van de 207.
Deze dynamische wagen beschikt bovendien over een uitgebreid motorenprogramma: drie moderne en krachtige benzinemotoren en drie dieselmotoren waarvan de krachtigste versie voorzien is van een FAP-roetfilter. Zo worden zuinigheid, rijplezier en respect voor het milieu perfect met elkaar gecombineerd.
De verhoudingen tussen de lengte van de wagen (4,03 m of meer dan 20 cm meer dan de 206), de breedte van 1,72 m en de hoogte van 1,47 m, resulteren in evenwicht, dynamiek en veiligheid. Deze voornaamste kwaliteiten van de 207 worden versterkt door de grote spoorbreedte en de forse wielmaten.
Mijn weblog zal niet meer alleen over tuning gaan maar ook over auto's Hier heb je al een voor proefje
De Concept A koppelt het design van een sportwagen aan elementen van een 4x4, waarvan de voorsteven doet denken aan de komst van een Volkswagen-terreinwagen die gepositioneerd wordt onder de Touareg. De Concept A is het kind van een nieuwe tijd, een "kruising" tussen een sportwagen met vierwielaandrijving en een terreinwagen met een even krachtig als esthetisch design die erg veelzijdig uit de hoek kan komen. Hij zal in wereldpremière getoond worden op het autosalon van Genève dat begin maart plaatsvindt. Een haalbare droom De Concept A is de visie op een nieuwe Volkswagen. Een van de talrijke mogelijke varianten voor de toekomst. Die moeten allemaal voldoen aan één voorwaarde: Volkswagens zoals de Concept A moeten ontworpen worden voor een zo groot mogelijk aantal klanten en het gamma op doordachte wijze aanvullen. SUV coupé De Concept A is de voorbode van de toekomst van het merk. Op het vlak van het ontwerp benutte de designerploeg de droomkans die geschapen wordt door de almaar toenemende vermeerdering van de segmenten. Met als gevolg dat de coupé-achtige lijn van de concept A voor haar part een nieuwe dynamiek aankondigt, terwijl SUV's tot nu toe vooral de klemtoon legden op het nut van een rechte achterklep. Op deze wagen verenigt het design de compromisloze sierlijkheid van een sportwagen met de in het oog vallende stevigheid van een offroadmodel. Het resultaat is een speeltje dat uitstekend geschikt is voor dagelijks gebruik, een sportwagen met kwaliteiten van een kilometervreter, een coupé met kenmerken van een break. En dat allemaal op een oppervlakte van 4,35 m x 1,854 m x 1,55 m
De Nintendo Xii (Revolution) moet nog voor kerst 2006 in de winkels komen. Aanvankelijk was de introductie pas voor 2007 gepland.
Nintendo wil echter de zakelijk zeer interessante decembermaand niet laten lopen. Een exacte lanceringsdatum is nog niet bekend gemaakt maar in Amerika moet de spelcomputer in de winkels staan als de kerstinkopen gedaan worden. Ook in Europa wil het Japanse bedrijf tegen die tijd graag de Xii (ook bekend als Revolution) beschikbaar hebben.
Informatie over de Nintendo Xii Het nieuwe console is opvallend klein, niet groter dan drie op elkaar gestapelde dvd-doosjes. Standaard is de Xii zilverkleurig maar hij zal ook in andere kleuren beschikbaar komen.
Er is veel aandacht voor oudere spelletjes uit de rijke Nintendo historie. Niet alleen zijn GameCube-games op deze spelcomputer te spelen, ook de vaak stokoude spelletjes die geschreven zijn voor de NES, de SNES en de Nintendo 64 zullen te downloaden zijn.
Nieuwe games komen beschikbaar op een 12 centimeter grote optische disc. Daarnaast kunnen met dezelfde drive de kleinere GameCube discs gelezen worden. Via een losse adapter kunnen ook dvd's worden gelezen.
Het console is voorzien van 512 megabyte aan intern flashgeheugen (uitbreidbaar). Via WiFi kan draadloos worden gegamed met andere Xii-gebruikers, ook via internet.
ntendo game boy color (1998) nintendo game boy pocket (1998) nintendo revolution (2006)
Verschillende vormen maar er zijn er te veel om te tonen
1889 Fusajiro Yamauchi begint in Kyoto met de fabricage van Japanse "Hanafuda" (bloem) speelkaarten.
1902 Yamauchi begint, voor het eerst in Japan, met de fabricage van de eerste speelkaarten in Westerse stijl. Deze zijn aanvankelijk uitsluitend bedoeld voor de export, maar het product wordt in Japan net zo populair als elders in de wereld.
1933 Oprichting vennootschap Yamauchi Nintendo & Co.
1950 Huidige voorzitter Hiroshi Yamauchi begint als hoofd van de fabricageafdeling van Yamauchi Nintendo & Co.
1951 Naamswijziging tot Nintendo Playing Card Co. Ltd.
1952 Uitbreiding verschillende fabrieken in Kyoto, Japan.
1953 Slaagt als eerste in Japan in de massaproductie van plastic speelkaarten.
1959 Er wordt begonnen met de verkoop van kaarten waarop Walt Disney-figuren zijn afgebeeld, waarmee een nieuwe markt kinderspeelkaarten wordt aangeboord. De kaartenafdeling kent hoogtijdagen!
1962 Genoteerd aan de tweede sectie van de beurs van Osaka en op die van Kyoto.
1963 Naamswijziging tot Nintendo Co., Ltd. en het begin van de fabricage van spellen naast die van speelkaarten.
1969 Spellenafdeling uitgebreid en versterkt. Bouw fabriek te Uji City, een voorstad van Kyoto, Japan.
1970 Beursnotering overgeplaatst naar de eerste sectie van de beurs van Osaka. Verbouwing en uitbreiding hoofdvestiging voltooid. Begin verkoop van de Beam Gun reeks, waarbij gebruik gemaakt wordt van opto-electronica. Als eerste in Japan wordt begonnen met de introductie van elektronische technologie in speelgoed.
1973 Ontwikkeling laser kleiduifschiet-systeem in Japan waar bowling het als populair tijdverdrijf tegen moet afleggen.
1974 Ontwikkeling beeldprojectiesysteem met gebruikmaking van 16mm filmprojector voor amusementshallen. Begonnen met de export ervan naar Amerika en Europa.
1975 Ontwikkeling videogamesysteem in samenwerking met Mitsubishi Electric, waarbij gebruik gemaakt wordt van een elektronische videorecorder (EVR) voor Japan.
1976 Introductie microprocessor in het videogame systeem.
1977 Ontwikkeling videogames voor thuisgebruik in samenwerking met Mitsubishi Electric. Ontwikkeling van de eerste videospelcomputers voor thuisgebruik: "TV Game 15" en "TV Game 6".
1978 In maart brengt Nintendo een eenvoudig arcade 'cocktailtafelspel' uit, gebaseerd op het bordspel Othello en getiteld Computer Othello. Voor het zwarte scherm met slechts een kleur werden de groene, witte en zwarte stukken uit het Othello bordspel vervangen door kruisjes en plustekens. Computer Othello kent geen joystick, maar slechts tien gekleurde knoppen per speler.
1979 Minoru Arakawa, de schoonzoon van het hoofd van het Nintendo Japan Hiroshi Yamauchi, opent Nintendo of America in New York City. Nintendo begint een divisie voor coin-ops, muntenslikkende speelhalapparaten. 1980 Aankondiging volledig eigen dochtermaatschappij Nintendo of America Inc. in New York. Start verkoop van de "GAME & WATCH" productreeks in Japan, de eerste draagbare LCD videogames met microprocessor. Nintendo-ontwerper Shigeru Miyamoto ontwerpt het spel Donkey Kong. De held, oorspronkelijk genaamd Jumpman, is een plompe loodgieter in een race tegen de klok om zijn vriendin Pauline te redden uit de poten van een dwaze aap. Jumpman wordt later omgedoopt tijdens de oprichting van de hoofdvestiging van Nintendo of America door Nintendo Co., Ltd. Vanwege Jumpmans gelijkenis met Mario Segali, de huisbaas van het Amerikaanse kantoor, wordt hij 'Mario' genoemd.
1981 Ontwikkeling en wereldwijde distributie van de coin-op videogame "Donkey Kong". Deze videogame werd al snel de best verkopende zelfstandige coin-op machine in de business.
1983 Bouw nieuwe productievestiging in Uji ter verhoging van de productiecapaciteit en om uitbreiding mogelijk te maken. Juli: beursnotering bij de eerste sectie van de beurs van Tokio. Begin ontwikkeling "Family Computer" (Famicom), een videospelconsole voor thuisgebruik waarin gebruik wordt gemaakt van een eigen CPU (Central Processing Unit) en PPU (Picture Processing Unit).
1984 Ontwikkeling en start verkoop van het unieke interactieve coin-op videospel "VS. System" met dubbel scherm. Lancering van het Famicom systeem in Japan. Dit wordt later bij de introductie elders ter wereld omgedoopt tot Nintendo Entertainment System (NES). Onder de beschikbare titels zijn Super Mario Bros., Metroid, The Legend of Zelda en Punch-Out! Mario en zijn broer Luigi worden net zo populair als de NES en de NES game "Super Mario Bros." wordt overal ter wereld een grote hit. Uit onderzoek blijkt dat kinderen meer bekend zijn met Mario als ze zijn met Mickey Mouse en Bugs Bunny.
1986 Het Nintendo Entertainment System wordt gelanceerd in Europa. Met de beschikbaarheid van klassieke games als Super Mario Bros., The Legend of Zelda en Excitebike, wordt de NES direct een hit, en een must-have in huishoudens overal in Europa. Ontwikkeling en start verkoop van het "Family Computer Disk Drive System" in Japan om de functies van de Family Computer uit te breiden. In Japan begint tevens de installatie van de "Disk Writer" om gamesoftware te herschrijven.
1987 Sponsor van het Family Computer "Golf Tournament" in Japan, als een communicatietest waarbij het openbare telefoonnetwerk en Disk Faxes worden gebruikt om een Family Computer netwerk op te zetten.
1988 Onderzoek en ontwikkeling van de Hands Free controller, waarmee de NES toegankelijk wordt voor nog meer Nintendo fans. Het aantal games voor de NES groeit tot 65 titels waarmee het systeem ook volwassenen weet aan te spreken.
1989 Introductie van de Game Boy in Japan, het eerste draagbare spelsysteem met uitwisselbare spelcassettes. Tetris op de Game Boy wordt wereldwijd uitgebracht.
1990 In de herfst stapt Japan in de 16-bits markt met de release van de Super Famicom, terwijl in Europa het Game Boy systeem wordt gelanceerd waarmee de fundamenten worden gelegd voor een astronomische 'installed base' (verspreiding) van de draagbare Nintendo console. In juni wordt de hoofdvestiging van Nintendo Europa opgericht in Grossostheim, Duitsland. 1992 In juni wordt het Super Nintendo Entertainment System (Super Famicom) in Europa gelanceerd. De console zal wereldwijd meer dan 46 miljoen keer worden verkocht. In Japan wordt de Super NES Super Scope uitgebracht, en de Super NES Mouse voor gebruik met Mario Paint. De langverwachte opvolger van Zelda, The Legend of Zelda: A Link to the Past, komt ook uit voor de Super NES.
1993 Aankondiging van de Super FX Chip, een baanbrekende technologie voor spelconsoles. In april wordt Star Wing uitgebracht, het eerste spel dat gebruik maakt van de Super FX Chip. Nintendo Nederlands wordt opgericht en neemt de distributie en marketing van Nintendo producten in Nederland over van Bandai. Andere dochterondernemingen worden gevestigd te Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, België en Australië.
1994 Lancering van de Super Game Boy, waarmee het aantal games dat nu op de Super NES kan worden gespeeld nog verder wordt uitgebreid. De favoriete heldin Samus komt terug in Super Metroid, nog zo'n opvolger waar al lang naar wordt uitgekeken. In Amerika helpt Nintendo bij de ontwikkeling en implementatie van een keuringssysteem voor de gehele gamesindustrie. Dit jaar ook komt een spel uit dat de nieuwe standaard zet voor videogames: met gebruikmaking van de eigen ontwikkelde Advanced Computer Modeling (ACM) graphics, voert Donkey Kong Country de lijst aan van games met de hoogste kerstverkoopcijfers.Met veel succes wordt de Nintendo Gateway gelanceerd, waarbij Super Nintendo Entertainment System consoles en een selectie SNES games op lijnvliegtuigen worden geïnstalleerd ter vermaak van de passagiers aan boord.
1995 Na het enorme succes van Donkey Kong Country, krijgt ook het Game Boy systeem ACM graphics te zien met Donkey Kong Land. Naast deze enorme oppepper voor het Game Boy systeem introduceert Nintendo tevens de Play It Loud!-serie Game Boys met verschillende gekleurde behuizingen. ACM graphics zijn andermaal op de Super NES te bewonderen dankzij de release van de arcade smash-hit, Killer Instinct. In Japan begint Nintendo met de verkoop van de SatellaView adapter voor de Super Famicom, waarmee het systeem digitale data kan ontvangen van een communicatiesatelliet. Tegelijkertijd introduceert Nintendo een 32-bit Virtual Immersion systeem dat Virtual Boy wordt genoemd. Nintendo reageert op de roep van fans om nog meer Nintendo platformspellen met de release van Yoshi's Island. Nintendo slaagt erin de kwaliteit van de ACM graphics te verbeteren met de release van Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest. Cruis'n USA en Killer Instinct maken hun opwachting in de plaatselijke speelhallen.De verkoop van de één miljardste spelcassette wordt uitgebreid gevierd.
1996 Op 23 juni wordt in Japan de Nintendo 64 gelanceerd. Duizenden voegen zich bij de wachtrijen om het eerste 64-bit videogamesysteem te ervaren. Meer dan 500.000 systemen worden op de eerste dag verkocht. Begin september wordt een ander stukje hardware gelanceerd: de Game Boy pocket: een afgeslankte, 30% kleinere versie van de populairste mobiele spelcomputer.Wat de software betreft: Super Mario 64 wordt door velen uitgeroepen tot "het beste videospel aller tijden!" De Super NES krijgt ondertussen een derde spel te zien in de Donkey Kong reeks: Donkey Kong Country 3: Dixie Kong's Double Trouble. Op 26 februari wordt Pokémon, een nieuw spelfenomeen op de Game Boy, uitgebracht in Japan.
1997 De Nintendo 64 wordt in maart in Europa uitgebracht. Er worden in het eerste jaar 2,3 miljoen stuks verkocht. Nintendo introduceert het Rumble Pak, waarmee de spelervaring voelbaar wordt verrijkt met realistische trileffecten.
1998 Nintendo introduceert de Game Boy Color en de innovatieve Game Boy Camera en Printer, waarmee nieuw leven wordt geblazen in de langstlopende bestseller in de geschiedenis van interactief entertainment. De nieuwe Game Boy Color systemen komen uit in twee kleuren: paars en transparant paars.
Met de release van Banjo-Kazooie voor de Nintendo 64 worden nieuwe spelfiguren toegevoegd aan de steeds langer wordende lijst van Nintendo coryfeeën. En het computerspel waarnaar zo lang is uitgekeken, The Legend of Zelda: Ocarina of Time voor de Nintendo 64 wordt uitgebracht, een game die nieuwe normen zet en een recordaantal reserveringen boekt voor een computerspel.
1999 Op 8 oktober brengt Nintendo Pokémon uit in Europa. De Pokémon-reeks is nu wereldwijd een fenomeen. Nintendo breidt de catalogus kwaliteitssoftware uit met innovatieve titels als Pokémon Snap en Pokémon Pinball, de laatste met ingebouwde trilfunctie. Hits als Star Wars Episode 1: Racer, Mario Golf, Donkey Kong 64 en Perfect Dark zien het daglicht. Tijdens de zomer wordt de reeks kleuren waarin de Game Boy Color verkrijgbaar is uitgebreid met rood, groen, geel en blauw. Nintendo maakt de eerste aankondigingen van een nieuw systeem waarin gebruik gemaakt wordt van een IBM Gekko Processor en Matsushita's unieke DVD Technology.
2000 De Nintendo Game Boy wordt de meest verkochte console aller tijden met het overschrijden van de 100.000.000 stuks. Ondertussen blijft de Pokémon-reeks wereldwijd een fenomeen; Nintendo viert het succes met de release van een Pikachu Nintendo 64 in beperkte oplage. De N64 catalogus wordt uitgebreid met klassiekers als The Legend of Zelda: Majora's Mask, Ridge Racer 64 en Mario Tennis. Nintendo Netherlands wordt verantwoordelijk voor zowel de Nederlandse als de Belgische markt. De naam wordt gewijzigd in Nintendo Benelux. De hoofdvestiging van Nintendo Co., Ltd wordt verplaatst naar Minami-ward te Kyoto, Japan.
2001 In januari wordt Nintendo UK opgezet met een kantoorvestiging in Slough, Berkshire, UK, waarmee de weg geplaveid wordt voor de Europese introductie van een hele nieuwe reeks Pokémon figuren in Pokémon Gold en Silver voor Game Boy Color. De twee games worden tegelijkertijd en met veel succes gelanceerd op 6 april 2001. Tijdens het eerste weekend dat de games in de handel zijn gaan er een miljoen exemplaren van Pokémon Gold en Silver over de toonbank, waarmee het de snelst verkochte consolegame in Europa ooit wordt.De Game Boy Advance wordt gelanceerd: op 21 maart in Japan, op 11 juni in de VS en op 22 juni in Europa. Het wordt de snelst verkochte console ooit. In de eerste week worden er in Europa een half miljoen stuks verkocht. Onder de Game Boy Advance successen bij de lancering zijn first-party favorieten als Super Mario Advance, F-Zero: Maximum Velocity en Kurukuru Kururin.De Nintendo GameCube wordt op 14 september in Japan gelanceerd en op 18 november in Amerika. Aan het eind van het jaar zijn er 2,7 miljoen exemplaren van de productielijn gerold, waarvan 95% aan consumenten is verkocht. Door het verkoopsucces van Luigi's Mansion en Super Smash Bros. Melee werden deze twee populaire games de belangrijkste titels voor de console.Maar er was meer. De Game Boy Advance Card-e Reader hardware werd op 1 december in Japan gelanceerd en gaf een nieuwe betekenis aan mobiel gamen. Spelinformatie die is opgeslagen op Card-e kaarten kunnen door de Card-e Reader opgehaald worden en zo worden overgezet op de Game Boy Advance.
2002: Nintendo Italia werd op 2 januari opgericht en opende een nieuwe vestiging in Milaan, Italië, terwijl de Game Boy Advance (nu beschikbaar in nieuwe Black en Platinum uitvoeringen) in heel Europa de grens van 5 miljoen verkochte eenheden doorbrak. Van Pokémon mini, de kleinste console ter wereld, werden op 15 maart in heel Europa vier titels uitgebracht, waaronder Pokémon mini Party en Pokémon mini Pinball. Nintendo, Sega en Namco kondigden op 22 februari aan samen te gaan werken aan de ontwikkeling van een 3D grafische kaart ('TRIFORCE' genaamd) voor arcade-systemen van de nieuwste generatie. De Nintendo GameCube kwam op 3 mei met 1 miljoen eenheden uit in Europa, met een verkoopprijs van 199 en 20 titels. De console en de releasetitels kregen later gezelschap van het spectaculaire nieuwe Mario-avontuur Super Mario Sunshine, de revolutionaire draadloze Nintendo WaveBird-controller en meer dan 100 titels verspreid over alle genres.
Eind mei kondigde Nintendo Co., Ltd. President Hiroshi Yamauchi, na 52 jaar aan het hoofd van het bedrijf te hebben gestaan, zijn pensioen aan en benoemde Satoru Iwata als zijn opvolger. Aan het einde van het jaar 2002 waren wereldwijd meer dan 25 miljoen Game Boy Advance systemen verkocht.
2003 In maart werd de Game Boy Advance SP uitgebracht die voortborduurde op het gigantische succes van de Game Boy Advance door de technologie te voorzien van een strak opklapbaar uiterlijk, een front-lit scherm en een ingebouwde oplaadbare batterij. De SP sloeg in als een bom. In maart verscheen verder nog Metroid Prime, dat zowel door fans als critici als een van de allerbeste games voor de Nintendo GameCube werd gezien. In mei verscheen bij de eerste verjaardag van de Nintendo GameCube het langverwachte The Legend of Zelda: The Wind Waker, waarmee een van Nintendo's meest vooraanstaande spelseries in de opvallende cel-shaded grafische stijl naar de console kwam. In juni maakte het uitbrengen van de Game Boy Player voor de Nintendo GameCube het spelers mogelijk om van al hun favoriete Game Boy en Game Boy Advance titels te genieten op een groot scherm. Met het verschijnen van Pokémon Ruby en Sapphire in juli barstte het Pokémon fenomeen voor het eerst los op de Game Boy Advance. In oktober maakte een andere geliefde franchise haar opwachting op de Nintendo GameCube, met het uitkomen van Mario Kart: Double Dash!!
2004 In januari kondigde Nintendo wereldwijd een 'mystery system' aan: de Nintendo DS, een handheld voorzien van twee schermen, trok al snel de aandacht van spelontwikkelaars over heel de wereld. In de herfst werden Pokémon FireRed en LeafGreen uitgebracht voor de Game Boy Advance. Het succes van beide titels toonde aan dat Pokémon nog net zo geliefd was als voorheen. Verder verscheen het met bongo's bestuurde muziekspel Donkey Konga voor de Nintendo GameCube. De bijzondere DK Bongo's zorgden voor een compleet nieuwe manier van spelbeleving. In 2004 werd het assortiment GBA SP's stevig uitgebreid met uiteenlopende speciale uitgaves: Tribal Edition (juni), Classic NES Edition (juli), Limited Pink Edition (oktober), Zelda Limited Edtion (november) en Mario Limited Edition (november) werden allemaal in Europa uitgebracht. Tegen het einde van het jaar werd de Nintendo DS zowel in de V.S. als in Japan met veel succes gelanceerd. De nieuwe handheld was voorzien van twee schermen, aanrakingsgevoelige besturing, draadloze multiplayer en backwards compatibility met Game Boy Advance games.
2005 Op 11 maart werd de Nintendo DS met veel succes in Europa uitgebracht: in juni waren er in Europa al meer dan 1 miljoen exemplaren van over de toonbank gegaan. Tijdens de Electronic Entertainment Expo (E3) van dat jaar werd voor het eerst de Game Boy Micro vertoond en aangekondigd voor release in november. De ultrastijlvolle Game Boy Micro is slechts zo'n 10 cm lang, 5cm breed en nog geen 2 cm dik en is voorzien van een kraakhelder scherm met achterverlichting, verwisselbare frontjes en is compatible met alle bestaande Game Boy Advance software.
Voer oorlog op je Nintendo DS met een perfect herschapen draagbare versie van een van de best verkopende PC real-time strategiespellen (RTS) aller tijden. Bestuur verschillende beschavingen - waaronder de oude Britten en de Japanse samoerai - en vecht je door de eeuwen heen, van de Griekse tijd naar de middeleeuwen, met als enige doel: werelddominatie. Age of Empires: The Age of Kings vat de traditionele RTS in zeer speelbare vorm samen op de DS, met nieuwe turn-based gameplay, vele klassen historisch correct weergegeven krijgers om te besturen en 'Hero' personages zoals Robin Hood en Dzjengis Khan om ze te leiden. Naast oorlogvoeren moet je ook steden bouwen voor je volk, in mijnen graven om betaalmiddelen te vinden en zelfs universiteiten oprichten waar nieuwe vaardigheden als scheikunde, ballistiek en spionage worden onderwezen. Bovendien heeft Age of Empires ook een multiplayer-stand voor vier personen, voor draadloze gevechten met vrienden. Vijf verschillende beschavingen om aan te voeren: Britten, Franken, Mongolen, Saracenen en Japanners. Bestuur speciale 'Hero' personages zoals, onder andere, Richard Leeuwenhart, Robin Hood, Jeanne d'Arc en Dzjenghis Khan, die met hun speciale krachten van invloed zijn op het hele slagveld. Meer dan 45 verschillende legereenheden om te besturen, van boogschutters en monniken tot artilleriesoldaten, huurlingen en samoerai. Bestudeer meer dan 50 verschillende technieken zoals scheikunde, ballistiek, strijdkunst en spionage. Een nieuwe Combat Advisor geeft advies over militaire strategieën en een aanwijzing over hoe de strijd zal verlopen. Win Empire Points om landkaarten en legereenheden te onthullen en je Emperor Rank te verbeteren. De oorspronkelijke muziek en geluidseffecten van de zeer populaire PC versie.
Beleef een sprankelend nieuw Pokémon-avontuur in de Orre Region! Ontrafel het mysterie van Shadow Lugia in deze complete RPG voor de GameCube. Je begint met enkel Eevee, maar verken de verschillende dorpen en locaties en verzamel al snel veel meer Pokémon, door de Shadow Pokémon van rivaliserende Trainers te snaaien en te zuiveren. Het diepgaande verhaal en de adembenemende 3D graphics komen tezamen in een avontuur dat geen enkele Pokémon Trainer mag missen. Naast de waanzinnige uitdaging voor één speler kun je ook met z'n tweeën of met z'n vieren deelnemen aan battles!
Eerlijk gezegd had Bugatti in Genève geen nieuws. Maar men was wel héél stellig: de EB 16.4 Veyron zal tegen het eind van het jaar rijden. Voor de presentatie in Genève is de auto, die eerder al in het blauw en rood/zwart voor het voetlicht kwam, grijs gespoten. Als de eerste nieuwe Bugatti op de weg komt, zullen niet alleen heel wat autoliefhebbers maar ook de 1200 werknemers de van de Bugatti-fabriek, die de auto met de hand bouwen, opgelucht zijn. De 16-cilinder Bugatti-motor, die wordt gevormd door twee slanke 8-cilinderblokken, levert 1001 pk bij 6000 tpm en heeft een maximum koppel van 1250 Nm. De sprint van 0-300 km/h moet de Veyron in 14,0 seconden kunnen afleggen. Van de Bugatti zullen er tussen vijftig en honderd exemplaren per jaar worden gebouwd, met een maximum van 300. Oh ja, de prijs is nu ook bekend: de Bugatti EB 16.4 Veyron kost één miljoen euro.
In dit bijzonder verslavende puzzelspel voeg je je bij Lucy Fleetfoot, een geheim agent bij de Secret Operations League (SOL). Je moet een groep vermiste Pokémon redden, die zijn gestolen door een stel kwaadaardige bendeleden: de Phobos Battalion!
Schuif Poké Balls omhoog, omlaag, naar links en naar rechts om vier gelijksoortige ballen in een verticale of horizontale rij te krijgen en een Pokémon link te maken. Nadat je een Link hebt gemaakt, krijg je een 'Link Chance'. Dat wil zeggen dat je korte tijd een Pokémonlink kunt maken door twee of drie Poké Balls op een rij te krijgen, in plaats van de gebruikelijke vier. Met een Link Chance kun je tevens T- en L-vormige lijnen maken. Als je dus snel genoeg bent, kun je een enorme comboscore verdienen! Je speelt het spel op beide schermen van de Nintendo DS. Maar wees voorzichtig: als je de Poké Balls te hoog stapelt, is het spel afgelopen.
Elke Pokémonlink die je maakt zorgt ervoor dat er een andere Pokémon aan je Linklijst wordt toegevoegd. Probeer alle Pokémon te verzamelen! Je maakt meer kans om een wat zeldzamere Pokémon te vinden als je het spel draadloos speelt met een vriend. Ga naar de Espionage Mode in het Agent Café, waar je Agent Cards kunt uitwisselen met andere Pokémon-spelers (dit lijkt op de Bark Mode in Nintendogs) en de wat ongrijpbaardere Pokémon te vinden.
Tijdens je vorderingen in de Adventure Mode van Pokémon Link! bezoek je diverse spannende locaties op de wereldkaart, waaronder een vulkaan en een woestijn. Je moet tevens meer dan twintig levels doorlopen en de generaals van het Phobos Battalion verslaan door een bepaald aantal Pokémonlinks te maken. Maar pas op: als je niet snel genoeg bent, kunnen de generaals je score resetten, waardoor je weer helemaal opnieuw moet beginnen. Er is tevens een Endless Mode, waarin je kunt proberen om je hoogste score te verbeteren, alsmede twee multiplayer-standen. In Battle Mode kun je het tegen een vriend opnemen, om te kijken wie de hoogste score kan halen. In Pair Mode kun je juist weer een team vormen om samen de hoogste score neer te zetten.
· Gebruik de stylus om de stukken te manipuleren in dit eenvoudig te leren, maar moeilijk te bedwingen puzzelspel.
· Genereer kettingreacties om hoge scores te halen.
· Vier standen: speel alleen of samen met een vriend.
· Multiplayer-actie voor twee spelers met slechts één Game Card.
· In het spel vind je meer dan 380 Pokémon, die je allemaal kunt toevoegen aan de Linklijst.
· Inclusief een demoversie, Pokémon Link! Mini, die je met vrienden kunt uitwisselen. Je vrienden kunnen de demo draadloos naar hun DS downloaden.
· Gave tussenfilms vertellen het verhaal over Lucy's inspanningen om de vermiste Pokémon te redden.
Deze auto heb ik in het echt gezien niet te doen echt waar. de kofferdeur schoof automatisch open en als hij heel open stond zag je twee draaiplaten. in alle ramen zat er een LCD scherm behalve vooraan. in de deuren overal autoboxen zoals je kan zien. Hij stond in het autosalon van brussel