Begeef je in de strijd van de premiejagers! Help Samus Aran terwijl ze het op moet nemen tegen zes dodelijke rivalen in een race om oude artefacten, die de ondergang van het heelal zouden kunnen inluiden. Metroid Prime Hunters brengt de pure actie van first-person shooters van het console-broertje naar de Nintendo DS, met bijzonder nauwkeurige schermbesturing en verbazingwekkende 3D-graphics.
In solomodus gebruik je de high-techwapens en bliksemsnelle reflexen van Samus om de relikwieën in een serie intense solomissies terug te vinden. Maar je kunt ook draadloos met drie vrienden spelen om het gevecht aan te gaan in Deathmatch- en 'King of the Hill'-stijl.
Meer niews voor dit spel ga nar de link op mijn blog en klik op nintendo.be
Met fantastische 3D graphics en stapels innovatieve kenmerken biedt de Nintendo DS het allernieuwste op het gebied van draagbaar gamen. Het gestroomlijnde, stijlvolle uiterlijk is indrukwekkend en de waanzinnige nieuwe games plus de compatibiliteit met de volledige catalogus aan Game Boy Advance games zorgen voor een aanbod van meesterlijke games dat zijn gelijke niet kent.
De Nintendo DS combineert actie op twee schermen met interactie door middel van een touchscreen voor een unieke gameplay ervaring. De console is ook voorzien van de allernieuwste draadloze communicatietechnologie, waardoor spelers samen met hun vrienden multiplayer-games kunnen spelen of met de in de console ingebouwde software PictoChat berichtjes en tekeningen naar elkaar kunnen sturen. De Nintendo DS is het begin in de revolutie van het draagbare gamen. Het onderste scherm van de DS maakt gebruik van touchscreen technologie - en da's voor het eerst dat een draagbare console van een dergelijke functie is voorzien.
Je kunt de actie besturen met je vinger of de DS stylus die bij elke console wordt meegeleverd. Maak tekeningen of schrijf tekstjes en stuur ze naar je vrienden, bestuur de actie op het scherm met meer precisie dan ooit of navigeer met een simpele vingerbeweging door een menu. Of je nou Samus Aran bestuurt in de nieuwste Metroid-game of een hond over z'n buik aait in het nieuwste meesterwerk van Miyamoto, dankzij touchscreen-technologie speel je games op gloednieuwe wijze!
De stylus bewaar je achterin het toestel. Het touchscreen is voorzien van een duurzaam laagje.
De unieke, draadloze Revolution controller verlost je van lastige snoertjes en ingewikkelde knoppencombinaties, maar maakt bovendien compleet nieuwe vormen van gameplay mogelijk. Nintendo breekt met 20 jaar aan videogame geschiedenis door afstand te doen van de traditionele, met twee handen vastgehouden controller, en introduceert een gloednieuw bedieningssysteem vanuit de losse hand. Deze intuïtieve, baanbrekende interface laat spelers rennen, springen, ronddraaien, glijden, schieten, sturen, gas geven, in de bocht hangen, duiken, trappen, werpen en scoren op een manier die nog nooit eerder in de geschiedenis van videogames is beleefd.
Wanneer de ter hand genomen controller op het scherm wordt gericht ontstaat er een bliksemsnel moment van interactie waarbij beweging, diepte, positionering en richting direct door de beweging van de controller worden bepaald. De controller biedt bovendien plaats aan verschillende uitbreidingen, zoals de “Nunchuk”-achtige analoge uitbreiding die de geavanceerde spelbesturing die hardcore gamers vereisen mogelijk maakt.
Ultrastrak vormgegeven en voorzien van een unieke stadaard om de Revolution zowel horizontaal als verticaal te kunnen positioneren.
Bezoek nog vele keren mijn blog
Rondvraag / Poll
welke (hand)console heb jij
{TITEL_VRIJE_ZONE}
Ja ik als een echte nintendo fanaat heb natuurlijk ook een wii met wii sports en the legend of zelda twilight princess Ik kan het nog steeds niet geloven hoe fantastisch een wii is.
Besturing:
een intuïtieve besturing voor iedereen door middel van fysieke bewegingen met de Wii-afstandsbediening, die nog het meest lijkt op de afstandsbediening van een tv. Via draadloze Bluetooth-technologie kun je maximaal vier Wii-afstandsbedieningen aansluiten. Het draadloze signaal kan binnen een straal van 10 meter rond het systeem worden waargenomen. Zowel de Wii-afstandsbediening als de Nunchuk-controller bevatten een drieassige bewegingssensor. De Wii-afstandsbediening bevat tevens een luidspreker, trilfunctie en uitbreidingspoort. Daarnaast kun je de Wii-afstandsbediening binnen 5 meter van het scherm als aanwijzer gebruiken. De Wii-afstandsbediening is voorzien van een aan/uit-knop, richtingsknop, A-, B-, Min-, HOME-, 1- en 2-knoppen. De Nunchuk-controller is voorzien van een analoge Control-stick en C- en Z-knoppen.
Het ontwerp:
de Wii heeft een compact ontwerp dat bij elke televisieset past. Je kunt de Wii rechtop zetten of plat leggen.
Media:
de automatisch ladende diskdrive kan optische disks (12 centimeter) met één/twee lagen voor de Wii evenals Nintendo GameCube-disks (8 centimeter) afspelen.
Communicatie:
de Wii kan altijd via het internet communiceren, zelfs als het systeem niet gebruikt wordt. Deze WiiConnect24-dienst zorgt voor nieuwe verrassingen of spelupdates, zelfs als de gebruikers niet op de Wii aan het spelen zijn. Gebruikers kunnen draadloos verbinding maken via IEEE 802.11b/g of een USB 2.0 LAN-adapter. De Wii kan tevens draadloos communiceren met de Nintendo DS.
Virtual Console:
de Wii biedt downloadtoegang tot 20 jaar aan populaire titels die oorspronkelijk zijn uitgebracht voor de Nintendo 64, het Super Nintendo Entertainment System (SNES) en zelfs het Nintendo Entertainment System (NES). De Virtual Console biedt tevens een selectie van de beste titels voor de Sega Mega Drive en de TurboGrafx-console (een systeem dat is ontwikkeld door NEC en Hudson). De Virtual Console biedt ten slotte toegang tot games van onafhankelijke spelontwikkelaars die over meer creativiteit dan geld beschikken.
De specificaties:
de Wii beschikt over maar liefst 512 megabyte intern flash-geheugen, twee USB 2.0-poorten en ingebouwde Wi-Fi-mogelijkheden. Via een opening voor SD-geheugenkaarten kunnen spelers het interne flash-geheugen uitbreiden. Het ontwerp is geoptimaliseerd met geavanceerde verwerkingstechnologieën die het stroomverbruik minimaliseren, het systeem compact houden en de 'slapeloze' WiiConnect24-stand mogelijk maken.
CPU:
PowerPC CPU (codenaam 'Broadway'). Gemaakt volgens een 90 nm SOI CMOS-proces, ontwikkeld en geproduceerd in samenwerking met IBM.
Grafische verwerkingseenheid:
wordt ontwikkeld met ATI.
Andere eigenschappen:
vier poorten voor klassieke Nintendo GameCube-controllers. Twee openingen voor Nintendo GameCube-geheugenkaarten. Een AV-poort voor component, composiet of S-video.
Beslluit een aanrader voor de nintendo fans of voor de beginende Gammers
Het weer
(Tuning) auto's en nintendo
Lévy Deknock 3EE VTI Ieper onderwerp: Nintendo en tuning Voor de nintendo fans zeker aanmelden of regristreren Merci
Jaja de er komt een nieuwe audi uit namelijk de audi A5
Gebaseerd op nieuwe A4 Audi had de nieuwe A5 pas op 6 maart op het Salon van Genève willen onthullen, maar nu zijn de eerste fotos al via de eigen website gelekt. De A5 is gebaseerd op de volgende generatie A4 die dit najaar onthuld zal worden. De A5 luidt de terugkeer van de coupé in bij Audi. Tot 1996 werd nog de Audi Coupé gebouwd die sterk leunde op de Audi 80. Met de komst van de eerste generatie A4 in 1996 verdween ook de Coupé uit het Audi-gamma.
Vierpersoonscoupé De Audi A5 is een volwaardige vierpersoonscoupé. Ook achterin is voor volwassenen voldoende ruimte beschikbaar, aldus Audi. Schakelen gaat via een handgeschakelde zesbak of een optionele DSG-transmmissie.
Motoren Het motorenaanbod start met 2,0-liter TFSI-viercilinders met vermogens van 177 pk en 211 pk. Bovendien is er een 3,2-liter V6 met 265 pk. Verder zijn er drie TDI-motoren: een 2,0-liter met 170 pk, een 2,7-liter V6 met 190 pk en een 3,0-liter V6 met 238 pk. Iets later komt de S5, die over een 4,2-liter V8 FSI motor met tenminste 350 pk beschikt. Op de langere termijn volgt een RS5 met de 420 pk sterke 4,2-liter V8 uit de Audi RS4.
Opel gaf vorige maand de eerste tekeningen vrij van de Concept M, een ontwerpstudie van een compacte ruimtewagen op basis van de Opel Corsa. Intussen heeft AutoWeek de nieuweling in levenden lijve kunnen aanschouwen en weten we wat meer over de jongste telg uit Rüsselsheim.
We zouden bijna vergeten dat de lading nieuws die over ons wordt uitgestort, nog vóór de Salon van Genève van start gaat, in gang is gezet door de Opel. Die gaf de eerste tekeningen vrij van de Concept M, de voorloper van de compacte ruimtewagen op basis van de Corsa. Intussen is collega Arie Blokland naar de presentatie van de nieuwe loot aan de Opel-stam geweest en thuisgekomen met de eerste foto´s. U kunt zijn exclusieve verhaal lezen in AutoWeek nr. 10 van 27 februari. Een paar details willen we u niet onthouden. Zo is de Model M voorzien van een bijzonder dashboard, waarin het intstrumentenpaneel ontbreekt. Daarvoor in de plaats een beeldscherm, waarop alle gewenste informatie in allerlei kleuren wordt weergegeven. Verder heeft de Concept M een derde remlicht dat over een steeds grotere breedte gaat branden naarmate de remdruk wordt opgevoerd. Naar verwachting komt de Corsa MPV rond de jaarwisseling op de markt en dan moet hij het gaan opnemen tegen de gevestigde orde in de vorm van de Renault Scénic en de nieuwe generatie kleine MPV´s zoals de Ford Fusion, die dit najaar nog wordt verwacht. Ondanks het feit dat de Concept M een 8 cm kortere wielbasis heeft dan de Scènic, mogen we ervan uitgaan dat de vijf inzittenden minstens zo riant kunnen zitten als in de marktleider van het segment. Eén ding is zeker: in Genève zal de Concept M geen gebrek aan belangstelling hebben.
Dat is ook een benadering. Bij Nissan bedachten ze, een paar jaar nadat de productie was gestopt, dat ze nog eens een ultimate Skyline GTR wilden maken. Bellen ze een aantal eigenaren op, vragen hoeveel die van hun gelopen heeft...kopen ze er gewoon een stuk of 20 terug om te kunnen ombouwen!
Met een 2.8 in plaats van een 2.6, race zuigers en een race nokkenas leveren die dingen nu 500 pk. De "Mother of all GT-Rs" kost 170.000 dollar.
In 1930, toen het merk tot de absolute wereldtop behoorde, kwam Cadillac als eerste constructeur ooit met een 16-cilindermotor voor de dag. Dat doet de constructeur nu nog eens over met de ontwerpstudie ?Sixteen?, naar het aantal cilinders dus. Daarmee sluit het 100 jaar oude Cadillac op sensationele wijze haar verjaardagsjaar af.
Deze limousine is niet minder dan 5,67m lang en heeft een indrukwekkend grote wielbasis van 3,55m. De enorm lange motorkap en quasi buitensporig grote wielen (24-duims, voorzien van 265/40 R25 banden) zijn de meest opmerkelijke stijlkenmerken. Onder de klassiek geproportioneerde koets schuilt een massa toptechnologie. Zo werd voor het onderstel een chassistunnel van staal gebruikt waarop de voorste en achterste buizenstructuren van geëxtrudeerd aluminium gemonteerd zijn. Samen met de aluminium koets zorgt dat voor een -naar grootte- zeer laag gewicht van 2.220kg.
In het interieur proberen de ontwerpers de klassieke atmosfeer van een luxeauto uit de jaren ?30 weer op te roepen. Daarvoor wordt gebruik gemaakt van doorstikt leer, notenhout, een door kristalglas beschermde wijzerplaat, een klok van Bvlgari en zelfs roomkleurige zijden matten die met de hand geweven zijn.
De motorkap, die bestaat uit twee vleugels die in de lengterichting elektrisch openen, geeft toegang tot de krachtbron. Die is atmosferisch en heeft 16 cilinders met een boring van 105mm en een slag van 98mm, wat overeenkomt met een inhoud van 13,6l. Die is goed voor 1.000pk (!) bij 6.000t/min en 1.355Nm (!!) bij 4.600t/min. De sturing van de aluminium krachtbron kan evenwel in stappen een aantal cilinders uitschakelen. Als het vermogen niet noodzakelijk is, zullen slechts 8 of zelfs maar 4 cilinders gebruikt worden. Samen met de over 40° verstelbare nokkenas, moet dat het verbruik beperken. De Sixteen mag niet meer verbruiken dan een conventionele V8. Hoe de Sixteen presteert is niet bekend.
Nintendo DS Lite is een lichtere en helderdere versie van de zeer succesvolle Nintendo DS, waar inmiddels in Europa al 4 miljoen, en wereldwijd 16 miljoen exemplaren van zijn verkocht. De Nintendo DS Lite zal aan het Nintendo-assortiment worden toegevoegd als alternatief voor de huidige Nintendo DS. De verkoopprijs zal naar verwachting 149,99 bedragen.
Nintendos nieuwste console is natuurlijk voorzien van alle bestaande functies van de Nintendo DS, inclusief enkele zeer speciale, waarmee de DS zich duidelijk onderscheidt van andere portable spelcomputers. De geavanceerde Touch Screen-technologie laat spelers de software met een stylus of zelfs met hun vingers besturen. Daarbij maken de twee schermen geheel nieuwe soorten videogames mogelijk, iets waar ook de ingebouwde microfoon met stemherkenning en draadloze Wi-Fi-ondersteuning een bijdrage aan leveren. Dit alles komt samen in de Nintendo DS Lite, een lichtere en kleinere uitvoering van de originele Nintendo DS.
De Nintendo DS Lite weegt 60 gram minder dan het origineel en is een derde kleiner van formaat. Er zijn echter niet alleen veranderingen aan het uiterlijk doorgevoerd, de Nintendo DS Lite is ook voorzien van helderdere beeldweergave (in vier stappen instelbaar), een handiger geplaatste microfoon en een langere, comfortabelere stylus. Dankzij het nieuwe design en de unieke functies, is deze console geschikt voor iedereen, ongeacht leeftijd, geslacht en game-vaardigheden.
De verbeterde beeldweergave van de Nintendo DS Lite laat spelers meer dan ooit genieten van de fantastische nieuwe titels die binnenkort worden uitgebracht. Dr Kawashimas Brain Training: Hoe oud is jouw brein? wordt bijvoorbeeld op 9 juni 2006 gelanceerd. Het is een uniek en innovatief programma dat gebruikers hun hersenen laat testen en trainen, in slechts enkele minuten per dag. Nintendogs Dalmatiër & vrienden wordt op 16 juni 2006 gelanceerd. In deze titel kan de speler kiezen uit meer dan twintig hondenrassen, inclusief Dalmatiërs, om vervolgens de gekozen puppy te trainen, te verzorgen en te vertroetelen.
New Super Mario Bros. is vanaf 30 juni verkrijgbaar. In dit prachtspel zal Mario voor het eerst in vijftien jaar weer eens schitteren in een zijwaarts scrollende platform-avontuur. Op 7 juli wordt Electroplankton gelanceerd om creatieve gebruikers met muziek en visuele effecten te laten experimenteren en op die manier hun eigen multimediameesterwerk te scheppen. Big Brain Academy zal ook op 7 juli worden gelanceerd, in deze titel wordt het rationele denkvermogen en de mentale reactiesnelheid van spelers op de proef gesteld, in series van denktests die telkens binnen 60 seconden moeten worden voltooid.
De Nintendo DS Lite wordt in Europa op 23 juni 2006 gelanceerd voor een verwachte verkoopprijs van 149,99.
KIRBY(tijdelijk) Kirby is terug, en klaar voor een dik avontuur. * Als iemand aardbeientaart van hem steelt, gaat de roze krachtpatser hen achterna, en leert nieuwe vaardigheden. * Spelers kunnen rekenen op het zweven, springen en vechten van een klassiek Kirby(TM) spel, maar deze keer zijn de kopieervermogens van Kirby enorm versterkt. Niet alleen kunnen spelers kopieervermogens combineren door ze bij elkaar te brengen in Kirby's kopieercentrum (op het Touch Screen), maar nu kunnen zowel de vijanden als de krachten zelf de omgeving beïnvloeden. Steek bomen en grasvelden in brand met je 'Fire-skill' of bevries water met je 'Ice-skill'. * In de sub-game stand biedt dit spel ook multiplayer plezier voor tot vier spelers, ofwel met Multi Card of met DS Download Play via een DS LAN verbinding.
Mario vs. Donkey Kong(TM) 2: March of the Minis * In de oorspronkelijke Mario vs. Donkey Kong(TM), probeerde Mario(TM) alle Mini Marios te vinden... maar deze keer moeten zij de boel redden. Spelers gebruiken de stylus en het Touch Screen om de Mini Marios door verbijsterende levels vol obstakels te leiden. * In Mario vs. Donkey Kong 2 kunnen spelers hun eigen landkaarten maken met een nieuwe 'level editor'. Als een landkaart eenmaal is gemaakt, kunnen spelers die kaart de hele wereld rondsturen met de Nintendo® Wi-Fi Connection. Spelers kunnen de Nintendo Wi-Fi Connection ook gebruiken om landkaarten te downloaden die door anderen zijn gemaakt, de player-rating te bekijken en toegang te krijgen tot speciale bonussen. Puzzelfans zullen deze unieke elementen beslist geweldig vinden. * Pauline is terug! Pauline verscheen in de oorspronkelijke Donkey Kong(TM) als de vrouw die Mario probeerde te redden, en was een van de eerste herkenbare personages die Nintendo maakte. Na een afwezigheid van tien jaar komt Pauline eindelijk terug in de wereld van de videogames, in Mario vs. Donkey Kong 2. Pauline is het onderwerp van Donkey Kong's misplaatste genegenheid, dus moeten DS-spelers haar weer redden. Het verhaal: mensen blijken dol te zijn op dat Mini Mario-speelgoed. Zo dol zelfs, dat de Mario Toy Company het assortiment heeft uitgebreid met Mini Donkey Kong, Mini Toad en Mini Peach figuurtjes. Met al dit speelgoed verdient Mario meer geld dan hij kan uitgeven, dus hij besluit zijn levenslange droom te vervullen en een pretpark te openen met de naam Super Mini Mario World. Op de dag van de opening is ook Pauline aanwezig, en Donkey Kong, die direct hals over kop verliefd wordt op dat mooie meisje. De trotse aap probeert op te scheppen met zijn Mini DK maar Pauline geeft de voorkeur aan een Mini Mario, en de jaloerse Donkey Kong wordt razend. Hij vernietigt het speelgoed en neem Pauline mee naar de bovenste verdieping van het pretpark. Spelers moeten Pauline vinden en het park redden.
HET IS BEKEND
Een van de geheime wapens verborgen in de Wii is de Virtual Console - een systeem waarmee je klassieke Nintendo, Sega en Hudson spellen kan downloaden en spelen.
Tijdens de E3 werd er voor het eerst een demo vertoond van de Virtual Console, dus wij grepen met onze gretige vingers naar de old-school fun op de gloednieuwe Wii.
Super Mario Bros (NES), Super Mario World (SNES), Super Mario 64 (Nintendo 64), Sonic the Hedgehog (Sega MegaDrive), en Bonk's Adventure (TurboGrafx 16) waren van de partij - elk een perfecte omzetting van de originelen.
We speelden de games met de Wii Classic Controller, die ook voor de eerste keer aan het publiek werd getoond op de E3. Hij ziet eruit als een knappe versie van de klassieke controllers van weleer en hij wordt via een korte kabel met de Wii Remote verbonden zodat de signalen draadloos verstuurd kunnen worden.
Nu we het toch over eerste impressies hebben; we hebben tevens de Nintendo DS webbrowser kunnen uitproberen. Deze is voorzien van twee kijkmodi: Portret (waar de webpagina's verdeeld zijn over beide schermen en je een schuifbalk gebruikt om te navigeren) en de 2-screen Mode (waar je een cursor op het Touch Screen gebruikt om te browsen, met een vergrote afbeelding op het bovenste scherm).
De browser heeft tevens een Screenshot Mode zodat je het gewenste deel van een webpagina op het bovenste scherm kunt bekijken, terwijl je het onderste scherm gebruikt om verder te browsen. Webadressen typen is eenvoudig door het on-screen toetsenbord of de ingebouwde handschriftherkenningsfunctie te gebruiken.
De getoonde browser was volledig verbonden met het Internet dus konden we browsen zo veel we wilden, en het was een plezier hem te gebruiken. Met de DS en webbrowser-software op zak, ben je nooit ver weg van je portie Nintendo nieuws!
Vijf trucks stuiven over een bergtop naar de zonsondergang met jouw krachtige wagen er net achter. Dan zie je de woestijnduinen onder je verschijnen, en kun je maar beter bidden dat je kans ziet je truck te landen met alle vier de wielen nog intact. Excite Truck geeft een hele nieuwe draai aan terreinrijden en gebruikt de wonderen van draadloze technologie om je de Wii Remote met beide handen te laten vasthouden, net als met een echt stuur. Beweeg de linkerkant omlaag om naar links te sturen, en neem een bocht naar rechts door in de tegenovergestelde richting te bewegen - zo eenvoudig is het. Net als bij de voorgangers van Excite Truck op de motor, de klassieke NES en Nintendo 64 Excitebike titels, draait het allemaal om het maken van een vliegende start en een veilige landing terwijl je op kop blijft in de race. Je houdt je truck midden in de lucht in evenwicht door de Wii Remote naar voren en naar achteren te laten hellen. Als je perfect landt op vier wielen is niet alleen je voertuig nog intact, maar krijg je ook extra turbo om de volgende berg op te komen. Enorme meren en crash-gevoelige bomen staan verspreid in het landschap, evenals speciale power-up vraagtekens die het landschap om je heen veranderen door ontzagwekkende heuvels te creëren die je werkelijk door de lucht laten vliegen. Ten tijde van dit schrijven konden we slechts twee verschillende tracks uitproberen, maar het absolute plezier van het rijden in een vrachtwagen met vierwielaandrijving door een hobbelige woestijn heeft ons zeker lekker gemaakt voor meer sensatie op hoge snelheid. Als je een berg opvliegt die zo hoog is dat je niet kunt zien wat er achter komt, en vervolgens de Wii Remote kantelt om die extra turbo te krijgen en dan je truck een korte linkse bocht laat maken ter voorbereiding op de volgende heuvels, vraag je je echt af ... is er ook iets dat de Wii niet kan?
Final Fantasy IV Advance stond oorspronkelijk bekend als Final Fantasy IV in Japan en werd in de VS uitgegeven als Final Fantasy II voor de SNES. Het is een van de spellen waar Square zijn reputatie van uitstekende RPG-ontwerper mee gevestigd heeft. Deze nieuwe versie is exclusief beschikbaar voor de Game Boy Advance en voegt geheel nieuwe elementen toe aan het toch al zo spannende verhaal..
De Dark Knight Cecil besluit de bevelen van zijn verdorven koning aan zijn laars te lappen. Hij zet zijn trouw en loyaliteit opzij om een einde te maken aan de slinkse listen van zijn krankzinnige vorst. Op zoek naar heilige magische kristallen speel jij Cecil en bestuurt hem en tot wel 11 andere personages bij je zwerftochten over de wereldkaart. Je reist over land en zee en zelfs door de lucht, ontdekt steden en kastelen, lost puzzels op en vecht tegen legioenen agressieve monsters.
Elk personage dat je kunt spelen, van tovenaars tot dieven, heeft eigen unieke krachten en wapens; gebruik vernietigende magische aanvallen zowel als de meer traditionele vechttactieken om je vijanden te overwinnen. Maar let wel op; het spel maakt gebruik van het Active Time Battle-systeem, een variatie op het turn-based systeem. Als je de vijand niet binnen een bepaalde tijd aanvalt, zullen je vijanden je telkens weer aanvallen zonder op jouw reactie te wachten!
Je kunt ook je vechttactieken testen in een enorme nieuwe kerker, alles over je vijanden te weten komen in de Bestiary, of gewoon luisteren naar de legendarische muziek van FFIV met de soundtrackspeler. Heel veel moois dus, en de Chocobos zijn er ook weer bij! ·18 steden en kastelen om te verkennen ·Nieuwe evenementen voor ieder personage ·Nieuwe eindbazen ·Bewijs je vaardigheiden of verbeter ze, in een hele nieuwe kerker van 50 levels waar je ook de nieuwe Ultimate wapens kunt winnen ·Snelle save-functie, ideaal voor handheld-gamen
Het Autosalon van Genève, 2002. Een concept car van Giorgio Giugiaro's hand steelt de show: de 2+2 coupé Alfa Brera. Publiek en pers steken hun bewondering niet onder stoelen of banken. Het prototype van toen is nu in productie. Een wagen die de ware fijnproever sterke emoties en buitengewoon rijplezier garandeert. Een toonbeeld van verfijnd design en geavanceerde technologie.
Het schitterende design van de Alfa Brera veroverde onmiddellijk een aantal prestigieuze internationale onderscheidingen:
« Best of show » op het Autosalon van Genève 2002
« Best of show » in de categorie prototypes van de Villa d'Este Elegance Competition
« Eén van de elegantste wagens ter wereld » in de Bibendum Challenge 2002
« Meest fascinerende wagen » in de Super Car Rally Parijs-Monte Carlo
De Alfa Brera heeft alles wat u van een echte Italiaanse sportwagen verwacht. Hij omringt zowel bestuurder als passagiers met gerust stellende spitstechnologie en behaaglijk comfort. De elegante cockpit getuigt van een strakke logica. Naast de ergonomisch geplaatste boordinstrumenten geeft hij optimaal toegang tot het Bose Sound System, de gps-navigator en de bCONNECT info mobiliteitsservices.
Rijden in de Alfa Brera is puur genieten. De elegant-Italiaans gelijnde zetels en de dual-zone airconditioning met 'equivalent temperature'-systeem staan borg voor comfortabel rijgenoegen in alle weersomstandigheden. En voor wie tuk is op unieke sensaties: het grote dak in laminaatglas biedt een adembenemend uitzicht op de nachtelijke sterrenhemel.
E3 2006 begint op 10 mei, en dan zul je de grote plannen ontdekken die Nintendo heeft voor het komende jaar.
Centraal in die plannen staat de nieuwe spelcomputer van Nintendo, die onlangs de naam Wii kreeg, en ook de Nintendo DS zal een grote rol spelen. Maar wat kun je nog meer verwachten? Wij spraken met de nieuwe Marketing Director van Nintendo Europa, Laurent Fischer, om wat hints te krijgen over de line-up van Nintendo op de E3 en om te ontdekken wat hij meebrengt in zijn nieuwe rol.
Mr. Fischer heeft zich onlangs bij Nintendo of Europe gevoegd vanuit Nintendo Frankrijk, waar hij productmanager was voor handhelds - van de Game Boy Color tot de Game Boy Advance SP - en later Marketing Director van Nintendo Frankrijk werd; zijn nieuwe functie bij Nintendo of Europe nam hij afgelopen februari in.
Mr. Fischer, hoe zal men zich E3 2006 herinneren in de geschiedenis van Nintendo?
"Ik denk dat het niet alleen gaat om de geschiedenis van Nintendo, maar van de hele games-industrie. We zijn nu voor het eerst aangekomen op een echt kruispunt op het gebied van ontwikkelingsmogelijkheden. De vraag naar hoe de volgende generatie consoles kunnen worden verbeterd, wordt niet langer alleen beantwoord door meer power en betere graphics. Onze concurrenten hebben gewerkt volgens de 'meer graphics, meer 3D'- theorie, maar dat is - naar mijn mening - een ouderwetse manier van denken over de toekomst van onze bedrijfstak.
"Nintendo besloot een stap vooruit te zetten, op dezelfde manier als we hebben gedaan voor de handheld-markt met de DS. Wii is beslist een 'nieuwe generatie' spelcomputer, en gaat de interactie tussen de speler en de spellen dramatisch veranderen. Ik denk echt dat dit een 'tweede geboorte' wordt voor onze bedrijfstak, waarbij enorme veranderingen en verbeteringen zullen plaatsvinden. En daardoor zullen ontwikkelaars weer van vrijheid en creativiteit kunnen genieten!"
Wat de DS betreft, beschouw je het succes daarvan als een manier om spelers kennis te laten maken met de Wii?
"Ja, ontwikkelaars realiseren zich nu, net als bij de DS, dat je, als je echt succes wilt hebben, alle nieuwe eigenschappen van onze handheld naar behoren moet gebruiken. Want de consument vindt het gebruiken van die unieke eigenschappen het mooiste aan de DS. Of het nu de draadloze LAN of Wi-Fi verbinding is, het Touch Screen of de voice control, al die zaken maken verschil. En niet alleen Nintendo, maar ook veel andere firma's presenteren dit jaar heel veel DS software, dus gamers hebben heel wat om naar uit te kijken."
En hoop je dat de Wii ook dat effect zal hebben, die stimulans om met nieuwe ideeën te komen?
"Zodra de ontwikkelaars de Wii ontwikkelingskits in handen kregen, begrepen ze dat ze niet zomaar een spel konden overzetten, maar dat ze met radicaal nieuwe ideeën moesten komen. Dus we zullen nu aan de games die ze uitbrengen heel snel zien dat, waar we het ook over hebben - een racespel, een first-person shooter, een RPG of een heel ander genre dat we nu nog niet kennen -, iedereen op een nieuwe manier moet gaan werken."
Wat zullen E3-bezoekers kunnen doen met betrekking tot het hands-on kennismaken met de Wii?
"Net als bij de DS zullen speelbare demo's laten zien waar de Wii toe in staat is. Niets is spannender dan er gewoon mee te spelen. Wij willen echt dat mensen de controller in handen krijgen en merken hoe gemakkelijk die te gebruiken is, en hoe anders hij is. Hij levert het bewijs dat nieuwe ideeën kunnen werken. Die ervaring krijgen de mensen bij de E3-stand, dat weet ik zeker."
Wat zal Nintendo anders doen bij de lancering van de Wii in vergelijking met de lancering van de GameCube?
"Ik denk dat er geen vergelijking mogelijk is tussen de huidige generatie spelcomputers en wat we kunnen verwachten van de Wii; de gameplay-ervaring zal echt enorm veranderen. En Wii krijgt een zeer gevarieerde softwarelijn. Of het nu om Nintendo-spellen of spellen van andere firma's gaat, de manier waarop Wii-software ontwikkeld gaat worden betekent dat er heel veel verschillende genres zullen worden aangeboden; verschillende soorten spellen, en zelfs een heleboel nieuwe spelconcepten die we ons nu nog niet kunnen voorstellen."
Worden er op de E3 nog meer geheimen onthuld over de Wii? En dan bedoelen we niet alleen de prijs en de releasedatum?
"Op de E3 zal men de hele gedachte achter de Wii begrijpen, niet enkel de controller."
En Zelda: Twilight Princess? Krijgen we te horen wanneer die uitkomt?
"Er zijn maar 10 mensen op de wereld die dat weten. [Lacht] Op de E3 hoor je meer..."
Krijgen we meer informatie over Zelda: Phantom Hourglass?
"Dat zullen jullie af moeten wachten. De DS wordt op deze E3 heel belangrijk voor ons. De E3 kan soms een beetje werken als een vergrootglas, zodat alle aandacht bijvoorbeeld alleen naar de Wii gaat, maar jullie zullen een heleboel goede titels voor de DS te zien krijgen."
Nintendo DS Lite wordt een van de grote sterren op de E3. Wat was de reden om deze nieuwe versie van het systeem uit te brengen?
"We zijn altijd op zoek naar manieren om de bestaande consoles te verbeteren. Met de DS was het heel belangrijk voor ons om mensen te laten zien waar de nieuwe manieren om te spelen over gaan. Wij hebben er hard aan gewerkt om dat niet alleen aan gamers te laten zien - dat was slechts een van de doelstellingen -, maar we wilden vooral ook niet-gamers bereiken. De tweede doelstelling was de DS zo draagbaar en universeel aantrekkelijk te maken als maar mogelijk is. Dat was de doelstelling achter de DS Lite. En de verkoopcijfers uit Japan laten zien dat het werkt."
Kun je ons een aanwijzing geven over wanneer we de DS Lite in Europa kunnen verwachten?
"Beslist deze zomer."
Over verschijningsdata gesproken: kun je de vertraging in Europa verklaren van Wario Ware: Twisted?
"Dat is feitelijk een technische kwestie, geen kwestie van softwareontwikkeling. Het is te wijten aan Europese regelgeving, waardoor we het rumble- en tiltmechanisme moesten veranderen. Dus er moeten dingen opnieuw worden ontwikkeld en ingediend. We hopen kort na de E3 meer informatie te hebben over dit spel."
Het ziet er naar uit dat het een spannend jaar wordt voor Nintendo of Europe. Wat zijn je persoonlijke ambities voor je nieuwe functie?
"Mijn echte doel is zoveel mogelijk mensen te laten genieten van wat Nintendo's spelontwikkelaars aan het maken zijn, op het gebied van marktontwikkeling helpen om alle elementen met bewezen succes in Japan hier te implementeren, en het bereiken van nieuwe consumenten in Europa. Als we daarin slagen denk ik dat ons een stralende toekomst wacht."
En wat speel je zelf? Weet je bijvoorbeeld wat je Brain Age [ hersenleeftijd in Brain Training, red.] is?
"Op het moment is dat 43."
En wat is je echte leeftijd, als we vragen mogen?
"37 [lacht] dus ik moet nog heel wat trainen, maar ik begon te spelen op de eerste Europese versies, nu speel ik de Amerikaanse versie, en binnenkort begin ik mijn echte training met de uiteindelijke Europese versie - en ik neem de Franse!"
De woordvoerder van Nintendo of America, Reggie Fils-Aime, is een soort cultfiguur geworden voor gamers in de VS. Mogen Europese Nintendo-fans verwachten dat jij een 'Reggie for Europe' wordt?
"Reggie is echt uniek en hij is ook heel beroemd onder Europese gamers. Ik ben eraan gewend om voortdurend contact te hebben met journalisten en websites (voornamelijk Franse tot nog toe, maar ik kijk er naar uit om de anderen te ontmoeten!)
"En ze weten hoe ik werk: 'de spellen zijn de echte sterren, dus wil je praten, pak dan de controller en dan spelen we samen.' Het maakt niet uit of ik win of verlies, we kunnen in elk geval een poosje samen spelen. En dat zal mijn standpunt blijven."
Als mensen dus tegen jou Mario Kart DS willen spelen, wat is je naam online?
Online ben ik 'low-fi'. Ik speelde het veel tijdens de beta-testperiode maar toen ik voor het eerst online ging, speelde ik tegen ongelooflijk goede spelers; ze versloegen me iedere keer met drie of vier seconden.
"Ik heb niet genoeg tijd om te spelen om zo goed te worden, maar ik probeer wel alle spellen te spelen. Ik heb Phoenix Wright gespeeld om de vertaling te controleren, die erg goed was, en ik speel Trauma Center, maar dat is aan het eind erg moeilijk. Ik ben gek op Zelda en op alle Mario Karts - vooral op de DS. Momenteel speel ik Big Brain Academy multiplayer, en dat is puur genieten!"
Dus je speelde Nintendo-spellen voor je bij Nintendo ging werken?
"Ik ging hier juist werken omdat ik ze speelde! Ik kon onmogelijk bij een ander gamesbedrijf werken."
Laurent, hartelijk dank dat je de tijd hebt vrijgemaakt om met ons te praten.
Je kunt nog veel meer lezen over de toekomstplannen van Nintendo vanaf 10 mei, als E3 2006 begint, op onze speciale E3 microsite - binnenkort online!
De nieuwe Leon is er! Deze nieuwkomer valt op door zijn elegante koetswerkstyling, die de sportiviteit van een coupé combineert met het gebruiksgemak van een vijfdeurs. SEAT heeft zich voor de new Leon laten inspireren door de "Salsa Concept Car" die reeds in 2000 werd gepresenteerd. Binnen de nieuwe SEAT-generatie is de nieuwe Leon de ultieme uiting van sportiviteit en innovatief design. Bovendien koppelen zijn elegante en sportieve lijnen tal van dynamische kwaliteiten aan superieure technologie.
Deze technologie achter de nieuwe SEAT Leon is net zo fraai als zijn looks. De veranderingen die op de nieuwe Leon werden toegepast, hebben twee zaken gemeen -eenvoud en innovatie. De nieuwe handgrepen voor de achterdeuren, het gebruik van geavanceerde materialen, de integratie van Bluethooth-technologie en de beschikbaarheid van twee navigatiesystemen zijn hier reeds mooie voorbeelden van.
Hoe staat het met de veiligheid? De nieuwe Leon kan in optie worden uitgerust met 8 airbags. Hij beschikt standaard reeds over 6 airbags en kan achteraan worden aangevuld met de nieuwe optionele zijairbags. De nieuwe Leon is eveneens veiliger voor voetgangers, want zijn voorsteven is speciaal ontworpen om voetgangers bij een aanrijding zo weinig mogelijk te verwonden. De nieuwe Leon munt uit inzake kinderveiligheid. SEAT heeft nauw samengewerkt met fabrikanten van kinderzitjes om ervoor te zorgen dat kinderzitje en auto samen de allerkleinsten een maximale bescherming garanderen.
Bovendien is de nieuwe SEAT Leon een milieuvriendelijke auto. Dit blijkt uit de materialen waaruit hij is vervaardigd, zijn hoge recyclagegraad, zijn lage verbruikscijfers en het lage emissieniveau.
De nieuwe Leon biedt keuze uit vier uitrustingsniveaus : Reference, Sport, Stylance en Sport-Up
De geheel nieuwe Toyota RAV4 is verfijnder, dynamischer, en vooruitstrevender dan ooit tevoren, en blijft de verwachtingen en regels op de proef stellen. De introductie van het Integrated Active Drive-systeem zorgt voor nog sterkere rijeigenschappen, een nog betere algehele controle en nog meer vertrouwen. Dankzij de hoogontwikkelde aërodynamische carrosserievorm en de slimme mix van innovatieve technologie, vooruitstrevende prestaties en een nog beter comfort, geeft de RAV4 een compleet nieuwe dimensie aan het rijden in een Sport Utility Vehicle (SUV).
Compact autorijden is al slim, maar in de nieuwe Toyota Yaris is 't nog slimmer. Hij is ruim, superveilig én Zuinig! En 't allerslimste? 't Is topkwaliteit, want het is een Toyota. De prijzen van de nieuwe Yaris zijn inmiddels bekend en wel zeer aantrekkelijk.
De nieuwe IS straalt onmiskenbaar dynamiek uit. Dat is zichtbaar in de vloeiende lijnen van de carrosserie, het brede, krachtige profiel, de lage gelamineerde grille en de strakke lijnen van de motorkap. Bekijk de steil oplopende voorruit, de aërodynamische vorm van de buitenspiegels en de 'pijlvormige' kleine zijruiten. Zie het subtiele contrast tussen bolle en holle vormen en de wijze waarop schaduw en licht elkaar op de carrosserie ontmoeten. Alle afzonderlijke details vormen een even elegant als intrigerend geheel.
De nieuwe IS blinkt uit door sportieve kracht en elegante eenvoud. Het sterkste punt van de IS is misschien wel de wijze waarop de afzonderlijke onderdelen een homogeen geheel vormen dat een genoegen is om naar te kijken.
Deze auto heb ik in het echt gezien niet te doen echt waar. de kofferdeur schoof automatisch open en als hij heel open stond zag je twee draaiplaten. in alle ramen zat er een LCD scherm behalve vooraan. in de deuren overal autoboxen zoals je kan zien. Hij stond in het autosalon van brussel