Arian is bezig met het bedekken van de zeppelin. Wat ben je aan het doen? 'We zijn de zeppelin aan het bedekken met wol. Wat is volgens jou het doel? 'Een grote zeppelin maken'. Zou je nog iets extra toevoegen? Arian denkt na. 'Nee, eigenlijk niet'. Wat moet er nog gebeuren? 'De zeppelin moet nog verder bedekt worden'. Vind je het leuk? 'Ja, heel leuk!' Waarom? 'Omdat ik het leuk vind om iets te bouwen. 'Heb je nog veel werk? 'Nee.'
Op school was er de roddel dat de stoet misschien niet doorging...... 😒 Onmiddellijk ging er een groepje op uit om de waarheid te zoeken. We gingen naar Hilde (de directrice) om te vragen of de stoet door mocht gaan van de politie.👮 Hilde wist het nog niet, want de politie komt dinsdag 5 mei hier naar school.🚓 Volgens de politie mag de zeppelin maar 2,5 meter zijn en nu is hij 2,7 meter.😮 Dus dat is niet zo goed en ze zullen de zeppelin moeten verkleinen. Hilde zegt dat de weg ook niet zo goed is, omdat de bussen en trams daar rijden zoals de bus 3.🚌
We hopen alleszins dat de stoet door gaat.🙏👍 Duimen jullie mee?
Groetjes van de reporters van dienst, Diederik en Seppe😜
Mimi maakt met de kinderen een groot spandoek. De kinderen maken letters uit papier voor op het spandoek. Daarna maken ze die letters uit stof en Mimi naait ze erop met het naaimachine. Het spandoek komt achter de zeppelin, op het spandoek staat: Let's Zeppelin! Dries maakt samen met de kinderen de zeppelin. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!
Een tekst van Reiho (uit Frankrijk) vertaald door Mila en Suza
Op 30/4/2015 heb ik een interview afgenomen van Jerom alleen bij de laatste vraag is het naar de hele klas. In deze tekst staat het interview verwerkt. Veel plezier met lezen.
Bijna alle kinderen die op dat moment in Rudy's atelier zaten vonden het het tofste van wat ze gekozen hadden. Die kinderen waren: Berween, Lars, Willem, Vaisegaan, Enjell en Neo. Maar wat hadden ze eigenlijk geleerd? Ik stelde de vraag en na lang denken kwam ik te weten dat ze heel veel, verschillende ritmes leerden, ... maar het belangrijkste was naar elkaar kijken. Maar zaten ze eigenlijk nog op schema? vroeg ik me af. Ze zeiden van wel, misschien, beetje en nog veel dingen,... dus kwam ik tot de conclusie dat het tussen wel en niet was. Maar vinden jullie het tof? Het antwoord was heel duidelijk: "JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! " Maar ik wist nog niet alles, daarom stelde ik de vraag: waarvoor dienen die murgaritmes? "Zodat de andere mensen erop kunnen dansen," luidde het antwoord.
Welkom beste mensen. Dit is een interview van Marcus en Diederik in De Oogappel we interviewen mensen die een gigantische zeppelin maken met takken en . touw. 1. Vindt u dit leuk om te maken ? Ja, ik vind het bouwen met takken heel leuk. 2. Waarom vindt u dit leuk? Ik vind sjorren heel leuk. 3. Hoe gaat al dat werk het in werking? Weven en sjorren met takken en touw. Dit was onze korte interview en ik wens je nog veel plezier!!!😃
Hey beste bloglezertjes, Wij zijn eens rond geweest bij de kleuterklassen, zij doen niet mee aan de ateliers maar hebben wel ook rond de zeppelin gewerkt. We begonnen bij de klas van Sofie. Daar hebben de kindjes zelf een vliegmachien ontworpen, en dan in het echt gemaakt. Kleine Panamarenkootjes dus! Die kleine Panamarenkootjes deden ook allemaal proefjes met lucht, en er kwam een echte kunstenaar op bezoek! Ze gaan ook nog rond drama en poëzie werken. Loki, het kindje dat we geïnterviewd hebben, vond het alvast super! We gingen verder op pad naar de klas van Saskia en Ann. In de klas van Saskia en Ann hebben ze een heel grote zeppelin uit papier maché gemaakt. Ze hebben ook uitvindingen van Panamarenko nagetekend en zeppelins geschilderd. Dat vonden ze heel leuk! We interviewden Lilia, ze tekende een vrouw van Panamarenko na en vond het super tof! De kindjes willen graag nog katapults maken om mee te kunnen schieten. Ann vertelde ons dat de kindjes heel geïnteresseerd waren en ze vooral graag natekenden. Na de 2de en 3de kleuterklasjes gingen we naar Ilse haar klasje. De kindjes van Ilse hebben vooral gewerkt rond alles wat kan vliegen. Ze kwamen uit bij vliegende draken, daar maakten ze schilderijen, papieren draken en kleien draakjes van. Rosie had een opgezette vogel mee, daar rond gaan ze nog werken. Ze vonden de zeppelin nog een beetje te moeilijk, dus daarom werkten ze met alles wat kon vliegen. Naar het klasje van Ilse gingen we naar het klasje van Martine. Daar hebben ze hun eigen papier maché zeppelinnetjes gemaakt. Rond die kleine zeppelins waren er wolkjes die met een rietje en verf gemaakt werden. Op het einde vertelde Jef nog dat ze met ballonnen gespeeld hebben, omdat ballonnen kunnen vliegen. Alle kleuterklassen hebben samen met Fonky Tuur (die je misschien kent van Belgium's Got Talent) een liedje gemaakt over zeppelins. Dat vonden ze natuurlijk fantastisch! Suza en Mila
Deze ochtend werkten we verder aan de zeppelin.😄 Zzmogh🐝 hielp actief mee met het verder werken van deze reuzezeppelin van wilgentakken. Als eerste verstevigden we hem met touw. Toen hij stevig genoeg was, begonnen we aan de binnenste koepels. Die maakten we vast met spanbandjes. We maakten 6⃣ koepels. Verder verstevigden we alles nog een keer, zodat de zeppelin niet kapot zou gaan tijdens de stoet op woensdag 1⃣3⃣ mei. Om de stoet fleuriger te maken konden de kinderen ook voor andere workshops kiezen, zoals:
Vlaggen maken 🚩
Kostuums en hoeden maken 👔👒
Murga ritmes- liedje maken 🎵🎶
Vleugels maken ( met wol) 👼
Redactiegroep 📋🎥📷 ( Dit is voor deze blog)💬
Alle kinderen zijn nu hard aan het werk om er een prachtige stoet van te maken!🎉🎈 Het wordt fantastisch‼️😊😜😋😇👍❕
Bij de kleuters heerst er een grote spanning als ze de grote micro zien. Naast de micro op de grond ligt een kleine micro, daarnaast staat FONKIE TUUR een rapper die workshops geeft aan jong en oud. Het 2de en 3de kleuterklasje zijn onder de indruk. Ze worden in vier groepjes van vier verdeeld, elk om de beurt mogen die groepjes aan de grote micro staan en zingen een stukje met volle borst mee. Daarna wordt het refrein door allen om ter luidst en om ter mooist gezongen. Het liedje dat Fonkie Tuur maakte op het liedje "Ik voel me sexy als ik dans" van Nielson heet vanaf nu " We vliegen in een zeppelin". Alle kleuters genieten van het feit dat ze een micro mochten gebruiken. Ook de kleuter-humor was welkom in het lied, "de zeppelin vliegt door de zee", " meneerke Peerlala valt van de zeppelin" bijzonder lollig daar in het 2de en 3de kleuterklasje Ook de klas van Martine is aanwezig, ze roepen hun longen uit hun lijfjes.
Na de grote gebeurtenis gingen journaliste Cato en Journaliste Helena Fonkie Tuur interviewen.
FONKIE TUUR. 1.) Wat vond je van Belgium's got talent? "Ik vond het leuk om deel te nemen aan een televisieprogramma waar miljoenen mensen naar kijken. Ik had mijn act zeer goed voorbereid en was onder de indruk."
2.) Vond je het jammer dat je niet in de finale bent geraakt? "Ik was voor mijn act wel wat zenuwachtig maar dat ging over toen ik daar eenmaal op dat grote podium met spots stond. De juryleden vonden mij goed maar minder goed dan de rest van de kandidaten. Ik vind het wel jammer maar ik vind dat ze hun mening mochten geven. Daarvoor zijn ze er dan ook, de juryleden. Ik vind het jammer maar Ja....."
3.) Wie van Belgium's got talent vond je het best buiten jou? " Ann Helena Kenis, dat was wel een grappige madam, de kringloopwinkelmadam! Haar liedje is echt wel grappig," Hij zingt het liedje en lacht.
4.) Is het leuk om met kleuters te zingen? "Ja ik vind het tof om met kleuters te werken en te zingen. Als die willen zingen dan zingen die. Als die niet willen zingen dan zingen die niet. Dat vind ik leuk aan kleuters, Misschien omdat ik erop lijk. (Lacht)"
veel leesplezier van de journalistes Cato & Helena
1.Wat maak je?: Billie: "De vlag van Servië." Felix: "De vlag van Japan." 2.Vind je het leuk? Hannah: "Ja!" Aude: "Ja dit is mijn derde vlag al." 3.Hoe vind je het om te naaien?: Nel: "Ja, leuk, ik naai thuis ook veel." Hannah: "Zeer leuk vooral als hij af is." 4.Waarom koos je voor deze vlag? : Hannah: "Omdat het de laatste vlag was die nog redelijk gemakkelijk is." Billie:"daar kon ik niet voor kiezen, Els heeft mij die vlag gegeven." 5.Waarom koos je voor deze activiteit?: Zoë: Omdat het erg leuk is. 6.Vind je het moeilijk?: Felix: Niet zo moeilijk, maar ook niet gemakkelijk.
Bij vleugels
bij Maya moest je eerst stokjes op een stuk buis plakken en daardoor heb je een punniksysteem. Dan kan je met vier
bolletjes wol beginnen punniken eens je klaar bent heb je een soort van lange armband
en dan maak je een tweede voor je andere arm. Dan maak je een vlecht en met die
vlecht verbind je de twee armbanden achter je schouders en dan heb je het begin
van je vleugels. Daarna hang je slierten aan die armbanden, die slierten knoop
je vast aan een touw om je middel maar als je te weinig tijd hebt dan laat je
ze gewoon hangen.
INTERVIEW SUR LES ZEPPELIN personne interviewé : Dries INTERVIEW VAN DE ZEPPELIN. intervieweur : Reiho
QUESTION 1: Vous construisaient un zeppelin ? REPONSE : Oui, on construit un zeppelin pour une exposition. QUESTION 2: Combien meusure le zeppelin ? REPONSE : Je pense qu'il meusure 2 ou 3 mettre et demi . QUESTION 3: En quelle mattèrielle vous frabriqué le zeppelin ? REPONSE : En branches. QUESTION 4: Pourquoi vous construiser un zeppelin ? REPONSE : Parceque pendant la guerre un zeppelin est tombé et á exploser... QUESTION 5: Éseque les enfants aime construire un zeppelin ? REPONSE : Oui tout le monde travaille dure. QUESTION 6: Vous ète content qu'il aime ? REPONSE : Oui, sait vraiment amusant parceque tout le monde aime. FIN DE L'INTÈRVIOU !
Wij hebben een bezoek gebracht in de klas van Elien. Elien geeft les aan de kinderen van het tweede leerjaar. Zij doen niet mee aan de ateliers rond let's zeppelin maar ook zij maakten leuke dingen. We ontdekten wat de kinderen allemaal maakten. Ze maakten een zeppelin van Kneckx, een grote tekening van een zeppelin, een gedicht over een zeppelin met leuke uitwerking en een eigen uitvinding over vliegen. Daarvoor gebruikten ze kneckx, papier, gekleurd papier, touw, stiften, een schrijfpotlood, een schaar, lijm en een lat. Aan de tekening van de zeppelin werkten ze wel drie uur. Maar aan de uitvinding zelf maar 45 minuten. Ze vonden hun eindresultaat zeer geslaagd. Door Amira en Amelie