Beste mama en papa,
De voorbije 2 weken stond de fiets, de auto, de bus,
centraal in onze klas.
De eerste dag kwam de juf op een fiets de klas binnen.
Wat een grote fiets
We keken eens naar de wielen, de remmen, het stuur, de
bel, de lichtjes,
We mochten eens op de fiets zitten, eens bellen,
Nadien gingen we ook eens de andere fiets bekijken. We
mochten even een helm aandoen en een fluohesje.
We mochten dan ook eens naar de auto van juf kijken.
We kregen de deur niet open. Hoe komt dit toch?
We hebben een sleutel nodig, juf.
Toen ging het wel
We mochten eens toeteren, naar de lichten kijken,
luisteren en er natuurlijk een keertje inzitten.
Beeldende opvoeding:
-
Schrijfdans: De wielen van de
fiets.
-
Vrij inkleuren tekening verkeer.
-
Schilderen van een verkeerslicht.
Rood, oranje en groen.
-
Schilderen van een kartonnen doos.
Hiervan maakten we een grote auto.
-
Kleven van snippers op een auto.
-
Stempelen van een grote bus met
kurken.
-
Experimenteren met de autos in de
verf.
-
Maken van een Ik aan boord.
Vertellen van een heleboel verhaaltjes: Jules en opa
fietsen naar het park, Muis rijdt, De grote rode bus,
Denkvorming:
-
Welke kleuren heeft het
verkeerslicht?
-
Wat heeft allemaal hetzelfde kleur
als het verkeerslicht? We gingen op zoek in de klas naar rode, groene en oranje
dingen.
-
We leggen de autos in de juiste
garage. De rode autos in de rode garage,
-
Kleuren van het verkeerlicht in de
juiste kleuren.
-
Telspel: We zetten het juiste
aantal kindjes in de bus.
De politie bracht ook eens een bezoekje, we mochten
onze fiets mee naar de klas waar we naar hartenlust hebben met gereden.
Vrijdag mochten we een ritje maken met de bus naar de
Guldepoort. Wat was dat een belevenis.
Daar mochten we genieten van het Theater Sloef.
Ook hiervan hebben we genoten.
Volgende weken zetten we onze papa in het zonnetje.
Want het is bijna vaderdag.
 |
Tingeling ... |
Nog eens bellen ... |
 |
 |
Wij rijden rond met de fiets. |
Nog rijden ... Pas op! |
 |
 |
Op de fiets moeten we een fluohesje aan. |
Ook Emma heeft een fluohesje aan. |
 |
 |
Yara op de fiets. Wat fijn! |
Ook Noémie zit op de fiets. |
 |
 |
Milan gaat ook rijden. Maar oei, waar is de helm?
|
Ah, Lotte heeft hem aan. |
 |
 |
Ook Auke zet de helm even op. |
Schrijfdans: De wielen van de fiets. |
 |
 |
De wielen van de fiets schilderen, blijkt niet zo gemakkelijk te zijn ... |
Mooi wielen. De fiets kan nu rijden. |
 |
 |
Oei, zonder wielen kan onze fiets niet rijden. Tijd om te schilderen. |
Ons verkeersbord ... |
 |
 |
Heel veel werk aan het schilderen van de doos. Hiervan maken we een mooie auto. |
Snippers kleven. |
 |
 |
Nog snippers ... |
... en nog snippers in alle kleurtjes. |
 |
|