Made by Laulis
Foto
E-mail mij

Wil je iets weten? Iets zeggen, iets vragen? Klik op de button en ik help je graag verder!

Laatste commentaren
  • Leuke blog!! (Sjanine)
        op Welkom
  • Leuke blog! (Sjanine)
        op Welkom
  • sjaal breien (Sjanine)
        op Welkom
  • Super! (Nicolle)
        op knikkerzakjes
  • Lieve groetjes vanuit De Klinge (Lana & Pip)
        op
  • mercikes (laulis)
        op breien: sjaals
  • Cowls (Katia)
        op breien: sjaals
  • Knap ! (Tinneke)
        op knikkerzakjes
  • belinda (Belinda)
        op Mega Mindy zwemzak
  • Sorry hoor (Laurie de Vries)
        op Mega Mindy zwemzak
  • Foto
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Gastenboek
  • heer
  • mooi
  • ook besmet
  • prachtig...
  • zelf zeep en cosmetica maken

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Foto
    Opgelet!! Dit virus is overdraagbaar!!!
    Op deze manier wil ik proberen om jullie ook te besmetten met mijn leuke hobbies!
    20-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.meer geschenken n uitgewerkte ideeën
    Vandaag terug ingevlogen wat et borduren en naaien betreft. Ik had vorige week hele mooie stof gezien en gekocht, op de markt. Toen ik die zag, zag ik er onmiddellijk een kussen in voor mijne zetel in de veranda. Dus ben ik ijverig gestart et het borduren en vandaag heb ik de 2 kussens afgewerkt, met dit als resultaat:

     
    %%%FOTO3%%%

    Kan je geloven dat ik er echt verliefd op ben?


    Ook heb ik nog de attenties voor Laura en Lisa hun juffen (ja,ja, ze hebben er elk2) afgewerkt. Voor de juffen van Laura de bladwijzers (geborduurde bladwijzers) en voor de juffen van lisa een gastendoekje dat ze gemakkelijk aan een haakje kunnen hangen. 


     


    Marianne, van de breiwinkel, haar zoon huwde vandaag. Omdat ik steeds heel goed geholpen word door haar, ze Laura ook een geschenk had gegeven, heb ik ook een cadeautje gemaakt.

      %%%FOTO8%%%

    En dat maak ik allemaal met deze wondermachine:



    Een dure aankoop, maar nog geen moment spijt van gehad. Want als je mij ook een beetje kent, dan weet je ook dat ik steeds het maximum uit zo'n machine haal





    20-06-2009, 21:36 Geschreven door Laulis


    19-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cadeautjes met mijn nieuwe machine
    Heb enkele geschenken gemaakt, entje voor een geboorte en een voor een eerste communiekantje

     
     
     



    Heeft u interesse in een geschenkje, voor uzelf, iemand anders?
    Mail mij en ik zal zien wat ik voor U kan doen.

    19-06-2009, 22:22 Geschreven door Laulis


    18-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Innov'is 4000D
    Nee, de titel is geen recept! Het is gewoon de naam van mijn nieuwe naai- en borduurmachine. Sedert zaterdag staat die mooi te pronken in mijn veranda. En ze heeft al héél veel moeten werken. Namelijk op zaterdag al een halve dag en gisteren (zondag) heeft die al zeker 6u staan draaien. Haad ook veel werk hé. Maar goed, het is een zalige machine! Je hoort ze niet draaien, tov mijn oude machine. Die decibels waren verschrikkelijk, hoorde die tot boven draaien. Draad door de naald steken gebeurt met één druk op de knop, heel makkelijk, zelfs de jongste kan dit al! En Laura, haar heb ik ook al gewezen hoe ze draad moeten inrijgen. Straks krijgen ze ook de microbe te pakken, hihihi.
    Dit was heel goed nieuws. Nu heb ik ook wat minder goed nieuws.
    Lisa hare gilet was bijna klaar. Ik brei die met 2 verschillende draden: grijze katoen en blinkende fuschia. Nu moest ik nog juist de minderingen beginnen aan de laatste mouwkop, en mijne fuschia draad was. Zaterdagochtend naar de breiwinkel en daar hadden ze nog slechter nieuws. Draad was niet meer binnen en bestellen bracht niet op, want dan zou ik die maar binnen  2 weken hebben. Veel te laat natuurlijk voor de communie uiteraard. Dus wat heb ik nu gedaan: de 2 mouwen uitgetrokken en die moet ik dus op 2 dagen opnieuw breien (niet zo simpel als je overdag moet gaan werken!) en wat korter breien. In plaats van een lange mouw is het dan een 3/4de mouw. Dit wordt eventje doorwerken, maar ik zal er wel geraken, ik moet er geraken.
    Voor de rest is voor de communie alles in orde. Vanavond worden de haren nog geknipt van mij en de kids, woensdag komen ze nog om mijn voetjes te verzorgen. En amaai, ze zal werk hebben: heb op een van mijn teentjes een eksteroog. En nu begin ik er meer en meer last in te krijgen. Dus ze komt juist op tijd. Woensdagavond ga ik alles klaar zetten om mee te nemen, mijn handtas in orde maken, de meisjes hun speelkleren in een zak stoppen (dan kunnen ze buiten spelen en als ze hun dan vuil maken is het niet zo erg), dan is het donderdagmorgen niet zo druk.
    Oja, moet ook nog om nieuwe schoenen voor Lisa.
    En dan nog hopen op mooi weer. Hopen jullie mee? 

    18-05-2009, 09:58 Geschreven door Laulis


    14-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even updaten
    Tjonge tjonge, das alweer lang geleden. Maar het ontbreekt mij een beetje aan tijd. ant ja de communie komt stilletjes aan dichterbij. En nee, nog niet alles is klaar. Weet zelf niet of het allemaal zal klaar geraken, want mijn naaimachine is stuk gevallen. Ik wou gisteren beginnen naaien en die verd*mde machine geleid mijn stof niet meer. En dit komt steeds ongelegen. Nu heb ik 2 keuzes: 1) alles met de hand naaien (wat ik eigenlijk haat), 2) een nieuwe machine kopen. Ja, zal je denken, een nieuwe kopen omdat juist het naaigedeelte niet meer werkt. Maar in het verleden heb ik al veel problemen gehad met het borduren. De machine moest gedurig naar de winkel voor reparaties. En da laatste keer had hij gezegd dat hij die niet meer wou maken, de machine is op! Wat moet ik dan doen? Een andere winkel? Misschien wel, maar an heb ik mijn machine nooit meer op tijd terug. En het is dan ook maar uitstel van executie. Ik ga er toch nooit meer een jaar mee kunnen werken. Dus moet ik zeker in januari een nieuwe kopen, want dan ga ik beginnen met een trouwkleed te maken voor een vriendin.
    Mijne bedgenoot zal er niet mee akkoord gaan, dat ik een nieuwe machine koop, omdat ze zo duur zijn. Maar weet ge, hij kan op zijne kop staan! Ik betaal ook zijne auto af, waar ik nauwelijks mee kan rijden, omdat meneer alweer moet gaan biljarten, of omdat meneer alweer moet gaan werken. Dat is dan ook zuur geld voor mij.
    Voila, heb mijn gal eens uitgespuwd.
    Vorige week heb ik dan ook nog eens meegedaan aan een examen. Duimen maar dat ik geslaagd ben. De extra centjes kan ik wel gebruiken. Maar er moest wel voor geleerd worden. Tussen de communie voorbereidingen door mocht ik nog eens beginnen blokken.
    Nu ga ik nog wat verder werken. Binnekort horen jullie dan wel hoe het feestje van Laura was, en of ik een nieuwe machine heb. 

    14-05-2009, 12:06 Geschreven door Laulis


    18-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Disneyland Parijs
    Laura doet binnen een dikke maand haar eerste communie. We geven een klein feestje met koude schotel (waren we eigenlijk niet van plan, gingen normaal alleen maar belegde sandwiches), maar de dag nadien is het grotere feest voor Laura en ook voor Lisa, maar ook wel voor mama en papa. Want dan vertrekken we al richting Parijs! Voor 2 daagjes en 1 nachtje. (We moeten zaterdagavond terugkomen, want op zondag moet Johan biljarten voor het kampioenschap van België).En vandaag zijn we eindelijk gaan boeken. We logeren in 'Santa Fé', het goedkoopste hotelleke. We willen niet teveel geld uitgeven aan het hotel want het is toch alleen maar om te slapen en te ontbijten. Ik denk dat ik blijer ben dan Laura zelf. Ze trekt het zich niet zo aan. Maar ik... ik wil nu al vertrekken! Laura zit meer bezig met een Nintendo DSi. Dat zou ze graag willen hebben.Maar ze moet er zelf naar sparen. En héél lang zal ze niet moeten wachten, want ze heeft nog wat centjes van haar verjaardag en ik weet dat ze van mijn ma ook al centjes krijgt. 

    18-04-2009, 16:54 Geschreven door Laulis


    11-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Poll
    Kijk ook eens aan de rechterkant van uw scherm. Daar staat een poll. Gelieve deze in te vullen aub.
    U mag ook steeds een berichtje achterlaten waarom u voor dat hebt gekozen in de poll. Of welke andere gsm u hebt of nieuw wenst te kopen.
    Alvast bedankt!
    Laulis

    11-03-2009, 12:40 Geschreven door Laulis


    21-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog eens zeep en bruisballetjes
    Vandaag de zeep van woensdag gesneden en te rijpen gelegd in de kelder. Had getracht om er een mooie 'swirl' in te krijgen, maar dat is allee bij die ene zeep redelijk goed gelukt.
    Ook met de meisjes bruisballetjes gemaakt. Zij mochten kneden. Zoals je ziet vond de ene het fijn en de andere vond het maar niks. 










    21-02-2009, 20:52 Geschreven door Laulis


    20-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meebreideken
    Ik had hier al eerder vermeld dat ik 3 (!)bedspreien aan het breien ben. Dit is via een site. Het bedsprei wordt bestaat uit verschillende blokken. Voor een éénpersoonsdeken heb je 40 blokken nodig. Voor een deken voor 2 personen, is het maar liefst 64 blokken. 32 verschillende blokken, 32 weken lang. Dus iedere woensdag geven ze een nieuw blokje vrij.
    Ik heb er al veel met bijgeleerd. Ik kan/kon wel breien, maar kabels had ik dus nog nooit gedaan . En ook noppen breien, dat kon ik niet. Het ene is dan ook wat moeilijker dan het andere. Zo heb ik eentje met kabels 3x moeten herbeginnen. Eer ik snapte hoe het in elkaar zat. Maar eensik het begreep, ging het heel goed.
     Ik was natuurlijk weeral overijverig en had wol gekocht voor de 3 dekens tegelijk. Eentje voor ons in de kleuren bordeaux en beige. Eentje voor Laura: roze en paars en voor Lisa in de kleuren blauw en groen. Allemaal de kleuren van de kamers uiteraard.
    Ik houd het netjes bij op een excelblad, want anders kan ik niet meer volgen welke ik wel al of niet heb gedaan. Heb er een print screen van gemaakt, dan kunnen jullie ook zien hoe ver ik zit. Zit wel hopeloos achter. Woensdag hadden ze al blokje 18 (!) gegeven.

    Helaas zijn de foto's niet o goed gelukt, en de kleuren zijn ook niet niet zo goed, maar je kan wel al de verschillende blokken zien.









    Voor de dekens van Laura en Lisa ga ik waarschijnlijk nog 8 gewone blokken breien. En daar zal ik dan waarschijnlijk iets op borduren. Voor Laura iets van de prinssessen en voor Lisa iets van Winnie the pooh. Het thema van hu kamer.

    20-02-2009, 19:55 Geschreven door Laulis


    18-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bruisballen (bruishartjes)
    Maandag ging de bel. Het was mijn bestelling die ik had geplaatst via internet bij een Nederlandse firma. Die bestelling bevatte de ingrediënten die ik nodig had om bruisballetjes te maken. Dus ik kon meteen aan de slag. Hieronder zie je het resultaat.
    Ook had ik vorige week een patroontje getekend om een doosje te borduren. En dat heb ik vandaag ook uitgeborduurd. Heb het opgevuld met enkele zakjes bruishartjes en Laura mocht het vandaag aan hare 'man' Kyle geven. Als valentijncadeau. Want zij had maandag op school ook een valentijnsgeschenkje gekregen. En natuurlijk, ik had daar niet aan gedacht.
        
       
       
    %%%FOTO10%%%

    18-02-2009, 19:27 Geschreven door Laulis


    17-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zepen en bruisballen
    Vanmorgen nog maar eens de zaptest gedaan, en, joehoe!, ze heeft de test doorstaan. Dus ik kan ze gebruiken en uitdelen. Maar eerstga ik ze verpakken ben etiketten aan het ontwerpen, zodat iedereen kan zien welke ingrediënten de zeep bevat.
    Ben ook begonnen met de bruisballen. Is heel gemakkelijk om te maken. Heb direkt een ganse portie gemaakt en u is het de bedoeling om die aan Laura haar klasgenootjes te geven voor hare verjaardag.
    En ook heb ik nog zalf gemaakt, voor de handen. Maar die valt wat tegen. Is veel te vettig naar mijn zin. Helaas.
    Foto's volgen

    17-02-2009, 19:42 Geschreven door Laulis


    06-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zepen
    Onlangs had ik het in mijn koppeke gekregen om zelf zeep te maken. En als ik iets in mijn koppeke steek dan wil ik het ook leren. "Men is nooit te oud om iets te leren", en dat spreekwoord past héél goed bij mij.
    Had eerst allerlei informatie opgezocht, alle ingrediënten bij elkaar gezocht, het ene was wat makkelijker vindbaar dan het andere. Enfin, woensdag had ik alles, en omdat ik niet veel zin had om huishoudelijke taakjes uit te voeren (was trouwens mijn verjaardag, woensdag!) ben ik maar gestart met het maken van mijn eerste zeep. Alles is zeer goed verlopen, geen enkel probleem gehad. Een leuk kleurtje aan toegevoegd alsook twee leuke en frisse geurtjes: sinaasappel en citroen.
    Gisterenavond heb ik gevoeld en naar mijn mening vond ik ze hard genoeg om uit de mallen te halen en te snijden. Zogezegd, zo gedaan. Nu staan ze verder te rijpen op een donkere plaats. Nog enkele weekjes geduld (ongeveer 4 weekjes) en ik kan ze gebruiken, uit delen aan enkele mensen die willen testen voor mij.
    Hierbij enkele foto's.


    In de mallen. Hierbij ben ik creatief geweest. Een goed uitgespoelde melkfles.



    Lisa wou ook op de foto met de zeepjes.

    Volgende project dat ik wil proberen zijn bruisballen. Lijkt me wel zalig in bad. En de meisjes zullen daar ook wel van houden.
    Wordt vervolgd, dus.

    06-02-2009, 11:41 Geschreven door Laulis


    03-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hersenschudding
    Gisteren (net voor mijn vertrek van werk naar huis) telefoon gekregen van mijn ma. Laura was gevallen op school, tijdens de turnles. Kort daarna moest ze overgeven, ze kreeg hevige hoofdpijn, een serieuze buil, en ze kon niet meer lezen. Heb gisterenavond nog naar onze huisdokter gebeld e hij zei dat ik haar goed moest gade slaan, tijdens de nacht moest ik haar iedere 2 uur wakker maken om te zien of ze niet suf was, of haar ogen normaal stonden. En als ze de volgende ochtend nog hoofdpijn had, moest ik langskomen.
    Deze morgend had ze dus nog hoofdpijn. Naar het werk gebeld voor een dag omstandigheidsverlof, haar school verwittigd dat ze niet kwam, omwille van dat ongelukje, waarop ze onmiddellijk zei dat ik moest langskomen voor de papieren voor de verzekering.
    De dokter had enkele testen gedaan om te zien of alle zenuwen goed werkten, of de prikkels in orde waren en ook enkele evenwichtsoefeningen. Dit alles was goed. Maar ze heeft toch een lichte hersenschudding. 2 daagjes goe rusten en alles komt wel in orde.
    En dan was het mijn beurt. Ik moest toch deze week terug gaan voor een bloedafname. Ze controleerde mijne bloeddruk en dat Laura heel interessant. Ook het ontsmetten van mijne arm keek ze vol enthousiasme naar en ze keek niet weg van het bloed dat in de buisjes kwam. Vroeg haar dan ook of ze dokter wou worden. Dacht ja, zal dan maar al beginnen sparen om die studies te betalen. En de dokter zei daarop dat ze dat ook al zei toen ze pas 6 jaar was. Dat beloofd!!!
    Maar goed, ik dwaal af. Ze zei dat mijne lever toch nog wat gevoelig was. Vrijdag mag ik bellen voor de resultaten van het bloedonderzoek en dan zullen ze bekijken wat we verder moeten doen. Ik hoop zo dat er niks meer te zien is in mijn bloed. Maar ik denk dat dat valse hoop zal zijn.Want ik ben nog steeds moe. En soms kan ik er zo bleek uitzien dat iedereen zich vragen beginnen te stellen.
    Dus, duimen maar!!

    03-02-2009, 18:32 Geschreven door Laulis


    17-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Debardeur voor Johan bijna klaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ondanks mijn verkoudheid (eerder een bronchitis, denk dat ik hervallen ben ) ben ik terug aan het breien. Voor het eerst in 3 (!) weken.  Johan zijne debardeur was hem te klein en daarom had hij aan mij gevraagd om er ene te breien voor hem. Het voor- en achterpand heb ik met de machine gedaan, ik moest nog juist de afwerking doen. Waar ik nu terug aan begonnen ben. Als hij klaar is volgt er nog een foto.
    Nu nog even een update over mezelf.
    Ik ben dus nog steeds ziek. Sedert dinsdag is die verkoudheid overgegaan naar een bronchitis. Heb veel slijmen, met gedurig mijne neus snuiten hoofdpijn (die gaat wel over met dafalgan), ik piep en heb een lelijke hoest. Neem mijn medicatie en puffer, maar het wilt maar niet overgaan. Als het maandag niet beter is zal ik (terug!) naar de dokter moeten. Maar daar heb ik niet zoveel zin in. Me allemaal die zieken (griep) zal het daar een serieuze wachtrij zijn. Dus duimen maar dat het beter is tegen dan.
    Ook blijf ik maar moe. Ben het echt moe van moe te zijn. Ben het moe van ziek te zijn. Ik weet het, ik mag eigenlijk niet klagen. Er zijn er die veel zieker zijn. Die een gevecht moeten aangaan om toch maar rotziektes te overwinnen.
    Qwinta, mijn kaarsje brandt hier ook voor jou!

    %%%FOTO1%%%

    17-01-2009, 15:32 Geschreven door Laulis


    12-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gelukkig 2009!!
    Ik weet het , het jaar is al 12 dagen oud en nu pas wens ik hier iedereen een gelukkig jaar. Beter laat dan nooit.
    Hopelijk hebben jullie leuke feestdagen gehad, en een goed begin van het nieuwe jaar ingezet. Bij mij was dit helaas niet zo. Het jaar einde was niet goed en het begin al helamaal niet.
    Zo'n week voor de feestdagen kreeg ik over gans mijn lichaam uitslag. En die jeukte ook nog eens. Bij de dokter geweest en die sprak van een allergische reactie. Ze vroeg dan ook of ik andere producten had gebruikt, en daar moest ik negatief op antwoorden. Na een dikke week is die jeuk en de uitslag weggegaan, maar ik moest toch nog eens terug gaan, voor een bloedonderzoek om te zien of het niet van de lever en/of de nieren zou kunnen voortkomen. Zo'n uitgebreid bloedonderzoek was toch al 4 jaar geleden, dus dat kon zeker geen kwaad. Maar met die feestdagen, kwam het er maar niet van. Tot op vrijdag (2de kerstdag) ik ziek werd. De eerste uren ging het nog, maar ik voelde me steeds zieker en slechter worden. Een verschrikkelijke hoofdpijn, steeds duizelig, moe, koud, warm, kortom ik voelde me echt beroerd. Op sommige momenten dacht ik echt dat ik naar spoed zou moeten gaan. ben nog nooit zo ziek geweest. Na het weekend was het nog steeds niet beter en op maandag heb ik de dokter moeten bellen. Ik had 39° koorts, mijne bloeddruk was 10/6, ik kon mijn hoofd niet meer opheffen van de pijn. Diagnose: bronchitis. Heb dan ook een injectie gekregen voor mijn hoofdpijn. Ondanks de medicatie kon ik nog steeds niet eten en heb nog op de zetel gelegen tem 1 januari. Het jaarwissel heb ik alleen thuis doorgebracht, in mijn bed. Nieuwjaars gaan wensen, dat ging niet. Doordat ik een ganse week niet had gegeten was ik daarvoor de slap. Op de eerste dag van het nieuwe jaar ben ik wel een beetje terug beginnen eten. Veel honger had ik nog niet, maar wat ik binnen had, gaf me toch a wat extra krachten.
    Op vrijdag 2 januari ben ik terug bij de dr geweest. Het bronchitis was weg. Maar omdat ik nu ook pijn had in mijn voeten en handen ging hij mijn bloed laten onderzoeken, en ook nog eens extra onderzoekingen op reuma. Vorige week had ik dan eindelijk mijne uitslag. Alles was redelijk goed. Ook geen reuma. Maar.... mijne lever is gezwollen. Blijkt dat ik een ontsteking op de lever heb. Nu moet ik een maand op mijn voeding letten. Geen alcohol drinken (ik drink dus nooit, dus dat zal geen probleem zijn!) en daarna terug een bloedonderzoek. Hopelijk is dan alles terug in orde.
    Op de koop toe, heb ik er vandaag nog een verkoudheid bij gekregen.
    Dus mijn jaar is niet zo denderend gestart, en ik hoop dat daar vlug verandering om komt.

    12-01-2009, 14:43 Geschreven door Laulis


    21-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor iedereen die hier af en toe langs komt

    %%%FOTO1%%%

    21-12-2008, 16:56 Geschreven door Laulis


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sjaal
    Gisteren was mijn mama jarig (sst, niet zeggen maar ze werd 57 jaar), en ik had geen flauw idee welke cadeau ik haar zou kopen.
    Maaaar... vorige week zag ik op de kerstmarkt zalig wol liggen voor sjaals. Dus gauw 2 bollen gekocht (ik wou dus ook weer een nieuwe sjaal) en ben dus vlug aan de slag gegaan. Dit is hare sjaal geworden:



    En de mijne is ook klaar sedert woensdag avond. En ik moet zeggen, het is een echte knuffelsjaal. Laat het nu maar vriezen, ik ben er klaar voor.


    21-12-2008, 13:33 Geschreven door Laulis


    10-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mega Mindy trui
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Is gemaakt met de breimachine, behalve de muts. Ze had hem deze week aan, en ze heeft gezegd dat ze gene kou heeft gehad.


    10-12-2008, 21:38 Geschreven door Laulis


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstdecoratie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit weekend had ik sneeuwvlokken gevonden om te borduren, en ik dacht: laat ik dit eens proberen op vilt. Ik vond het resultaat wel leuk en omdat ik nog iets speciaals zocht als kerstdecoratie, heb ik er ineens maar een 16-tal uitgeborduurd. Ook wou ik mijn kar versieren (ik werk als bode) en vond het plaatje van Me to you héél geschikt ervoor. (Heb ik trouwens zelf getekend). En de 'christmas mail' geeft er dan wat een grappig tintje eraan.

    Maar omdat ik die sneeuwvlokken zo leuk vind, ga ik er nog borduren voor thuis. Gelukkig duurt het niet zo lang om er eentje te borduren. Een leuke bezigheid voor tussendoor. Moet wel nog wat vilt bijhalen.


    10-12-2008, 21:34 Geschreven door Laulis


    26-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tuniek kleedje voor Lisa
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het tuniekkleedje met bijpassende armwarmers en muts voor Lisa.
    Toen ik de foto nam, moest ik nog enkele draadjes instoppen en dat is ondertussen al gebeurd. Ook is het al gewassen.
    Ik vond het een héél leuk breiwerkje en ik ben dan ook tevreden van het resultaat. Lisa vond het ook 'schoon'.

    Je kan op de foto klikken om het resultaat beter te bekijken ;)


    26-10-2008, 12:45 Geschreven door Laulis


    15-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niks gedaan en toch...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag de kindjes naar school gedaan, vlug de keuken en veranda gedweild (had zaterdag al een goeie beurt gehad), boodschappen doen, was opgevouwd. Kindjes terug gehaald van school, iemand een nieuwe steen op onze schouw gezet en naar de bib. Laura wou naar de voorleesnamiddag gaan, en Lisa is dan ook maar bij haar zus daar gebleven. Ik heb me ondertussen 2 boeken uitgezocht, naar huis, mijn 3de blok van het meebreideken opgezet. Terug de kindjes gaan halen, eerst mochten ze ook nog enkele boeken uitkiezen, Laura 10(!!!) en Lisa 6! Wanneer gaan ze deze weer allemaal lezen. Ze denken echt wel dat ze moeten hamsteren.
    Eten gemaakt,  en nu ben ik een opgenomen film op mijn harde schijf aan het zetten. Straks nog een douche, meisjes in hun bed en een verhaaltje voorlezen. Dan ga ik naar de opgenomen afleveringen kijken van LouisLouise en daarna naar Prison Break seizoen 2. Dan zal het bedtijd zijn. Maar ik ken mezelf, zal wel nog wat willen lezen, in bed.
    En zo is mijn dag ook alweer voorbij en ik heb niks uitgestoken. Oei, ik zou liegen, mijne was is allemaal gedaan, die ik morgen zal strijken.



    15-10-2008, 00:00 Geschreven door Laulis


    Over mijzelf
    Ik ben , en gebruik soms ook wel de schuilnaam Laulis.
    Ik ben een vrouw en woon in Oost - Vlaanderen (België) en mijn beroep is .
    Ik ben geboren op 04/02/1973 en ben nu dus 51 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Borduren, breien, photoshop, lezen.
    Ik ben een werkende mama van 2 lieve dochters, Laura en Lisa. Als ik niet aan het werken ben, thuis of in Brussel, niet
    Mededeling
    Verwelkoming
    Enkele veranderingen ***Nieuw***
    Wijzigingen blog ***NIEUW***
    Wijzigingen leesblokje ***NIEUW***

    Foto

    Familie
    September
    Toeters
    Laura is jarig!
    Valentijn=Trouwen
    Happiness
    Ik ga het doen!
    Lisa ziekjes
    01 november 2007
    Spirou
    Slecht nieuws verteld aan de meisjes
    Akelige ontdekking
    Welkom op mijn blogje

    Foto


    Borduren
    Halloween: Tafellaken
    Mega Mindy masker
    Geschenkjes in de klas voor Laura hare verjaardag
    Afscheid geschenkje juf Joke
    Geborduurde bloemetjes
    Geschenkjes in de klas voor Lisa hare verjaardag
    Spa Bag
    Mijne Spa Bag
    Bath Wrap
    Kim in het Thaïs
    Bijpassende oosterse tekening
    Geboortekaartje geboduurd
    Spa Bag en slabbetje
    Nog een Spa Bag
    Nieuwjaarsbrief op tafelloper
    Tafelloper Kerst
    Zwemzak en Spa Bag's

    Foto


    Breien
    Mijne trui en geboortegeschenkjes
    Allereerste kous
    Mijn tweede kous
    Winter'Disney'Truien

    Foto

    Start To Run
    Les 1
    Les 2
    Les 3
    Les 4
    Les 5&6***NIEUW***

    Foto


    Lezen
    IJSVAL-Kitty SEWELL***UPDATE***
    AGRESSOR-Andy McNABB
    DE PANTHEON GETUIGE -David HEWSON
    DE OFFERPLAATS - Tana FRENCH ***NIEUW***

    Foto

    Archief per dag
  • 28-09-2010
  • 27-09-2010
  • 14-05-2010
  • 13-04-2010
  • 05-04-2010
  • 28-03-2010
  • 16-03-2010
  • 10-03-2010
  • 21-02-2010
  • 02-01-2010
  • 08-11-2009
  • 06-11-2009
  • 05-11-2009
  • 04-11-2009
  • 27-10-2009
  • 24-10-2009
  • 15-10-2009
  • 14-10-2009
  • 09-10-2009
  • 27-09-2009
  • 08-09-2009
  • 05-09-2009
  • 18-08-2009
  • 12-08-2009
  • 06-08-2009
  • 02-08-2009
  • 19-07-2009
  • 20-06-2009
  • 19-06-2009
  • 18-05-2009
  • 14-05-2009
  • 18-04-2009
  • 11-03-2009
  • 21-02-2009
  • 20-02-2009
  • 18-02-2009
  • 17-02-2009
  • 06-02-2009
  • 03-02-2009
  • 17-01-2009
  • 12-01-2009
  • 21-12-2008
  • 10-12-2008
  • 26-10-2008
  • 15-10-2008
  • 13-10-2008
  • 12-10-2008
  • 10-10-2008
  • 07-10-2008
  • 29-09-2008
  • 31-08-2008
  • 16-08-2008
  • 26-07-2008
  • 25-07-2008
  • 07-07-2008
  • 27-06-2008
  • 01-06-2008
  • 27-05-2008
  • 21-05-2008
  • 05-05-2008
  • 30-04-2008
  • 21-04-2008
  • 23-03-2008
  • 14-03-2008
  • 10-03-2008
  • 14-02-2008
  • 28-01-2008
  • 19-12-2007
  • 13-12-2007
  • 23-11-2007
  • 22-11-2007
  • 03-11-2007
  • 27-10-2007
  • 11-10-2007
  • 09-10-2007
  • 06-10-2007

    Foto

    Een interessant adres?

    Mijn favorieten
  • Zelfgemaakte zeepjes
  • Waar is Wassie?


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs