De planning voor de komende weken staat zo goed als vast. We kunnen er dus nu in vliegen. Ik heb enkele klassen die ik iedere week zal zien. Enkele klassen die ik maar 2 keer zal zien. En dan klassen die ik zal zien tijdens de examens.
Het is nog een beetje zoeken wat werkt en wat niet werkt in bepaalde klassen. Doordat mijn opdrachten redelijk begrensd zijn, moet er soms in bepaalde klassen losse workshops gegeven worden. Dit komt doordat die uren er nu bijgekomen zijn en niet echt betrokken zijn voor een project.
Bij mijn klassen die ik iedere week zal zien, heb ik tijdens de eerste workshops gepolst naar hoe zij naar kunst kijken, ervaren en wat ze ervan kennen. Zo kan ik mijn leerlingen ook beter inschatten voor de volgende workshops. Vrijdag moest ik dan bijkomende workshops geven (dus de klassen die ik maar 2 keer zal zien). Daar heb ik ingespeeld op hun leefwereld: Wat is liefde? Hoe ervaren zij dat? Wat linken ze aan liefde? Hoe kunnen we liefde vormgeven in kunst? Bij de ene groep werkte het beter dan bij de andere groep. Ook weer een tip die ik kan meenemen naar de volgende workshop voor deze klassen.
Voor het podiumproject wordt er dus van mijn verwacht dat ik een affiche maak met de verschillende klassen die ik heb. De idee-ontwikkeling hier rond verloopt een beetje moeizaam. Het is precies alsof ik geen inspiratie heb. Hoe kan ik hier rond filosoferen? Deel ik het op in verschillende onderdeeltjes? Ik heb voor dit project 4 verschillende klassen. En eigenlijk zouden ze allemaal hetzelfde moeten zien om tot het resultaat van een affiche te komen. Maar de leeftijden liggen heel wat uit elkaar. Hoe pak ik dit aan?