autodokter Op deze pagina willen we graag eenvoudige tips over auto,s bijhouden.
Dus handige mogelijkheden voor reparaties en dergelijke.
Tips en wetenswaardigheden zijn welkom...
12-02-2011
pomp gasinstallatie
Vialle gasinstallaties zijn voorzien van een pompmotor in de gastank. Deze pompen gaan een bepaald aantal kilometers mee, pomp is redelijk eenvoudig te vervangen. Probleem is echter het nog aanwezige gas in de tank, het vervangen zal dus door een expert moeten gebeuren....Zelf doen kan levensgevaarlijk zijn!!
als een Achterremtrommel vast zit omdat een cilinder vast zit of een voering losgelaten heeft en je hebt geen speciaal slag gereedschap om de trommel eraf te halen, Kan je het wiel weer monteren en aan de binnenkant van de velg losslaan met een (grote) hamer met een blok hout. Waarschijnlijk laten dan de bevestigings veertjes en pennetjes los, dus goed opletten dat er niks wegspringt.
het probleem van de toyota achterruitenwisser zit waarschijnlijk in de kabelbundel bij het scharnier van de achterklep. Hier wil wel eens kabelbreuk of kortsluiting ontstaan, waardoor deze uit zichzelf aan (of uit) kan gaan.....
Een EGR klep kan veel rotzooi in een auto veroorzaken. In een nieuwe auto werkt het prima, als de auto een paar jaar oud is kan deze klep zelfs averechts werken. Alles kan dichtkoeken, sommige inlaatbuizen (vooral diesels)kon je nog geen pink meer insteken, daar gaan auto,s slecht van lopen. De klep gewoon afsluiten is een simpele optie......
Indien je last hebt van een vretende koppeling kan je dit (tijdelijk) oplossen.
Zet de auto in de derde versnelling en rij met een slippende koppeling weg. Niet te gek doen of telkens herhalen. Dan kan je namelijk de koppelingsplaat eruit branden....
in de polisvoorwaarden van autoverzekeringen staat vermeldt dat een auto apk gekeurd moet zijn en verzekeringen kunnen in geval van schade weigeren uit te keren als de auto niet gekeurd is....
Als de remmen van de auto blijven hangen kan je last hebben van verstopte remslangen. Dit is eenvoudig te controleren door te gaan ontluchten. Als je tijdens het ontluchten weerstand in het rempedaal voelt, zijn haast zeker de slangen verstopt.
Een homokineet kan je checken door langzaam rijdend een scherpe bocht te maken. Bijna stationair in de tweede versnelling, als je dan een knakkend geluid hoort is de belaste kant kapot. dus bij scherp links draaien is de rechter kant belast en dan ook te horen.
Door de vele (mini)rotondes die we tegenwoordig hebben, is vaker de rechter homokineet kapot.
Op deze pagina willen we graag eenvoudige tips over auto,s bijhouden. Dus handige mogelijkheden voor reparaties en dergelijke. Tips en wetenswaardigheden zijn welkom...