Deze week werkten we nog even verder rond het thema: 'Licht en donker'. Hier stond het slapen gaan centraal. Op maandagochtend was juf Sara heel moe. Ze had haar pyjama mee en ging slapen. Maar voor ze ging slapen moest ze nog haar tanden poetsen, pyjama aandoen, een kusje krijgen... Wij zorgden heel goed voor de juf. Leen deed de gordijnen dicht, Broes dekte juf Sara in, Victorine gaf haar een kruisje want haar mama doet dat ook altijd, Shannon gaf haar een dikke knuffel... maar juf kon nog steeds niet slapen. Gelukkig kwamen wij op het idee om de deur op een kiertje te zetten en haar een lichtje te geven. Toen juf uitgerust was mochten we bij haar gaan puzzelen. We mochten haar eens tonen hoe goed we al kunnen puzzelen.
Na de speeltijd gingen we turnen bij meester Frederik.
's Middags luisterden we naar een liedje over Grote Beer en Kleine Beer. Nadien moesten er nog kindjes gaan puzzelen. Ook na de speeltijd deden we dit.
Op dinsdagochtend was juf Hannelore in de klas. We keken naar allerlei zaken van slapen gaan bv.een pyjama, lampje... Nadien versierden we een knuffelbeer: de pootjes mochten we kleuren en de buik mochten we bekleven met snippers. 's Middags mochten we bij juf Sara onze beer naaien. We vertelden ook wanneer we al eens een lichtje waren voor iemand.
Op woensdag was Elientje jarig. Het was een super pannekoekenfeest! Na de speeltijd gingen we naar de kerk omdat het lichtmis was.
Op donderdagochtend werkten we bij juf Hannelore verder aan onze knuffelberen. We deden ook een spelletje: welke beer hoort in welk bed. De grote in het kleine bed? Neen! Dat kan toch niet. 's Middags mochten we bij juf Sara onze tanden poetsen. Wat vonden we dit allemaal super leuk. Na de speeltijd waren er 4 grote kinderen in onze klas. Juf vertelde dat zij nog niet zo goed Nederlands kunnen en dat ze bij ons een verhaaltje kwamen vertellen om dit te leren. Vol interesse luisterden we naar hen.
Morgen vieren we de verjaardag van Shannon en 's middags houden we een grote pyjamafuif!
Volgende week werken we rond het thema: 'Een hart voor oma en opa!'
Op maandag vierden we de verjaardag van Zehra. Er werd gedanst, gezongen, gelachen... Na de speeltijd gingen we turnen bij meester Frederik.
's Middags speelden we met het versje 'De maan.' We deden onze pyjama aan en keken naar de maan. Nadien schilderden we de donkere nacht met een rolletje en de maan met gele zandverf. Voor we naar huis gingen kwam de mama van Emma D. met ons spelen met muziek. Wat was het tof om te spelen met de djembé, gitaar , trommel...
Op dinsdag was onze klas heel erg donker. De juf vertelde het verhaal: 'Welterusten kleine beer' met een lantaarn. In dit verhaal kon kleine beer niet slapen omdat het veel te donker was. Grote beer ging heel wat lantaarns halen maar het bleef te donker. Toen ging Grote beer met kleine beer naar buiten en daar was de maan die heel wat licht bracht. Na het verhaal schilderden we zelf de nacht met de sterren en de maan. 's Middags begonnen we met een voelspel. Rarara, welk vriendje voel ik? Vervolgens schilderden we verder.
Op woensdag hadden we allemaal een lichtje mee van thuis. Onze klas werd een heus lichtjesparadijs. We toonden ons lichtjes aan de klasvriendjes, gingen op ontdekking in onze donkere klas en we dansten een lichtjesdans. Nadien gingen we op zoek naar de juiste schaduw. Na de speeltijd leerden we het lied: 'Oei, 't is donker in de klas.'
Op donderdag was onze klas opnieuw heel donker. Er werd een brand lichtje verstopt in onze klas en samen gingen we op zoek waar die zat. Nadien maakten we een 'Janneke maan' voor in onze kamer te hangen. We beschilderden de voorkant met zandver. 's Middags in de turnles sprongen, liepen, kropen... we erop los. Na de turnles werkten we verder aan onze maan. Voor we naar huis gingen vertelde juf het verhaal: Rikki durft.
Op vrijdag was er een springend lichtje in onze klas. We sprongen erop los maar telkens we erop stonden sprong het weg. Nadien beschilderden we de 2de kant van onze maan met een rolletje. 's Middags mochten we kiezen in welk hoekje we speelden. Voor we naar huis gingen vertelde juf het verhaal 'Slaapzacht.'
Volgende week werken we verder rond het thema: 'Licht en donker.' Hier staat het slapen centraal. Op donderdag mogen we onze tandenborstel meebrengen want dan gaan we onze tandjes poetsen. Op vrijdag mogen we onze pyjama meebrengen want dan houden we een heuse pyjamafuif!
Maandag vierden we de verjaardag van Leen. We aten heerlijke cakejes en Leen werd een mooie prinses. 's Middags versierden we nog een ijsbeer met watjes.
Op dinsdag leerden we een ijsbeer of pinguïn schilderen. Wat maakten we allemaal een mooi kunstwerk.
Omdat juf Katy ziek was speelden we op woensdag en donderdag in haar klas. Sommige kleuters speelden bij juf Karolien, andere bij juf Sara. We maakten een pinguïn met verschillende vormen, juf vertelde een verhaal, we keken naar een film over pinguïns, we speelden in de turnzaal...
Op vrijdag waren Eirinn en juf Sara jarig. We vierden een hele dag feest. We besmeerden lekker toastjes en dronken zelf heerlijke champagne.
Volgende week werken we rond het thema: 'Licht en donker.' maar eerst vieren we op maandag de verjaardag van Zehra.
Onze eerste week zit er al bijna op. Omdat de kleuters heel wat interesse tonen voor de pinguïns en de ijsberen zullen we er volgende week nog rond verder werken.
Op maandag vierden we de verjaardag van Zenna en Yuta. We maakten een verjaardagskalender, hierbij moesten we onszelf tekenen.
Dinsdag startten we met het thema: 'De ijsbeer en de pinguin.' Om ons thema aan te brengen bekeken we allerlei prenten en ook de wereldbol. Hannah en Victorine vertelden ons dat de ijsberen op de noordpool wonen en de pinguïns op de zuidpool. Nadien maakten we een groepswerk: er schilderden kleuters de zee en andere kleuters bekleefden ijsberen met watten. 's Middags moesten we goed kijken want we moesten op zoek gaan naar 2 dezelfde ijsberen.
Op woensdag las juf het verhaal van Lukas over de ijsberen. Nadien mochten we onze schoendoos in het blauw schilderen. Na de speeltijd leerden we het themalied: 'De ijsbeer.'
Op donderdag vertelde juf het verhaal: 'Omdat ik zoveel van je hou' dat Pjotr meegebracht had. Nadien mocht een andere groep kleuters hun schoendoos beschilderen. 's Middags gingen we naar de turnzaal. Daar moesten de ijsberen, de visje proberen pakken want ijsberen eten super graag visjes. We liepen en lachten erop los. Toen we terug in onze klas waren mochten we in onze kijkdoos een ijsberg maken. Dit deden we met een potje, lijm en toiletpapier. Na de speeltijd vertelde juf nog een verhaal.
Op vrijdag speelden we een verstopspel. Hierbij mocht een kleuter een ijsbeer verstoppen in de klas, 2 andere kleuters zochten om het snelst naar de ijsbeer. Nadien werkten we verder aan onze ijsberg.
's Middags speelden we een voelspel: 'Wat zit er verstopt onder de ijsberg.' Nadien mochten we kiezen in welk hoekje we wilden spelen. Voor we naar huis gingen vertelde juf het verhaal: 'Lars de kleine ijsbeer.'
Het was een leerrijke week! Maandag vieren we de verjaardag van Leen, nadien werken we verder rond het thema: 'De ijsbeer en de pinguïn.' Op vrijdag vieren we de verjaardag van juf Sara.
Op maandag speelde juf een tafelpoppenspel over de geboorte van Jezus. Nadien begonnen we aan onze nieuwjaarsbrief. Hiervoor moesten we schilderen met een 'frietjesborstel.' Na de speeltijd turnden we met pittenzakken. 's Middags keken we naar een grote kerstprent. Nadien werkten we verder aan onze nieuwjaarsbrief.
Op dinsdag leerden we een liedje over nieuwjaar. Nadien schilderden we met knikkers. Dit kunstwerk wordt ook gebruikt voor onze nieuwjaarsbrief. 's Middags dansten we met sterren. Nadien schilderden we verder.
Op woensdag vertelde juf het kerstverhaal. Nadien moesten we met onze 2 handjes grote kerstballen tekenen. Deze worden ook gebruikt voor onze nieuwjaarsbrief. Na de speeltijd gingen we gezellig gaan zingen met juf Karolien en juf Katy.
Op donderdag kwam de mama van Eirinn een gezelschapsspel met ons spelen. Dit vonden we super tof. BEDANKT! Ondertussen moesten er nog kindjes verder werken aan hun nieuwjaarsbrief. 's Middags speelden we in de turnles het tikspel: 'Sneeuwman, pak me dan.' We renden in het rond en hadden heel veel plezier. Na de turnles begonnen we kadertjes te versieren voor de kerstmarkt. We kleefden sterren, hartjes, gekleurde steentjes, snoepjes... Voor we naar huis gingen speelde juf tik tak voor ons. We genoten.
Op vrijdag oefenden we onze nieuwjaarsbrief zoals we het echt moeten doen. Juf gaf ons heel wat duimen want we doen het al heel goed. Nadien versierden we de kaders voor de kerstmarkt. In de namiddag was het muzische namiddag. Wij mochten genieten van een toneelstukje. Juf Karolien was Jozef, juf Sara Maria en juf Katy was de engel, herbergier, herder... We genoten van dit prachtige schouwspel. Voor we naar huis gingen vertelde juf het verhaal: 'Kerstmis in de kleuterklas.'
Volgende week werken we onze kerstboom af, maken we een klein kerststalletje, vieren we een kerstfeestje...
Op maandag was juf Sara ziek. Gelukkig kwamen juf Evi en juf Christine in de klas.
Op dinsdag leerden we een liedje: 'Een groene krans 4 kaarsjes, Maria kijkt zo blij, haar babytje zal komen, 't is feest voor jou en mij.' Juf had ook een adventskrans mee, sommige kleuters kenden dit, andere niet. We mochten ook allemaal een adventskrans versieren: de takjes in het groen, het lint in het rood.
's Middags stond er een kerstboom in onze klas. Alle kleuters versierden erop los.
Op woensdag zagen we allerlei prenten van de kerstboom. Nadien versierden we een kerstboom uit eierkarton. Na de speeltijd gingen we zingen bij juf Katy. We leerden het liedje: 'Kerstboom vol met lichtjes.'
Op donderdag leerden we ons nieuwjaarsversje: 'Een kusje in mijn hand...' Nadien mochten we onze kerstboom uit eierkarton verder versieren. 's Middags deden het spelletje: kerstbal, kerstbal, slinger. Hier moesten we een kleuter proberen tikken. Na de turnles versierden we onze kerstboom met kleine propjes uit zijde papier. Voor we naar huis gingen vertelde juf het verhaal: 'Rikki wil een kerstboom.'
Vrijdag speelden we eerst een voelspel. Voel je een slinger, bal, kerstster...? Nadien versierden we onze kerstboom verder. We mochten balletjes maken, een ster uitprikken... Ook 's middags werkten we verder.
Na de speeltijd vertelde juf het verhaal: 'Dribbels eerste kerstfeest.'
Volgende week werken we rond het kerstverhaal en maken we onze nieuwjaarsbrief.
Op maandag werden we allemaal echte pietjes. In de turnles klommen we op de daken, gooiden we pakjes door de schoorsteen... We versierden ook nog de pietenmuts van ons 'Kiekeboebord.'
Op dinsdag sorteerden we: 'Wat hoort bij Sint en wat bij Piet?' We leerden ook nog delen want samen spelen en delen is toch veel leuker.
Op woensdag sorteerden we verder en leerden we een versje van zwarte piet die op het dak klimt. Voor we naar huis gingen zetten we ook nog eens onze schoen. En... zou de Sint en zijn pieten deze nacht een bezoekje brengen...
Jaaaaaaaa, op donderdagochtend ontdekten we heel wat koekjes en mandarijntjes in onze klas. Sloeberpiet had zijn handen op onze grond, tafels en kast gezet. We smulden erop los. Zelf maakten we ook nog marsepein. Wat vonden we het leuk om te roeren, kneden en bolletjes te maken.
Op vrijdag was het eindelijk zover: de sint kwam op bezoek. Vol ongeduld zaten we te wachten. Net op het moment dat juf de sint ging bellen kwam hij van om de hoek. We waren allemaal super flink en kregen heel wat leuk speelgoed voor in onze klas: een grote vrachtwagen, een grote tractor, allerlei kleine auto's, een kassa, weegschaal, kleine popjes... We speelden erop los en genoten met volle teugen.
Maandag mogen we vertellen over de cadeautjes die we thuis kregen en ook mogen wij bij juf gaan puzzelen.
Vanaf dinsdag werken we rond het thema: 'Wat gezellig, het is kerstmis.' Hierbij staat deze week de kerstboom centraal.
Maandag was het zover. Eindelijk leerden we over Sinterklaas en zwarte piet.
Eerst bekeken we de aankomst van de Sint met zijn stoomboot. Nadien mochten we zelf een grote stoomboot maken. Hierin mogen we spelen met de handpoppen van Sint en Piet.
Na de speeltijd gingen we turnen. In de turnzaal stond een hele groot boot. We werden allemaal pietjes en liepen erop los.
's Middags kwam de mama van Jozua een verhaal vertellen. nadien werkten we verder aan onze grote stoomboot. Voor we naar huis gingen keken we in het grote sinterklaasboek naar het kasteel van de Sint. In het boek ontdekten we de verschillende kamers bv. de pakjeskamer, de slaapkamer van de sint...
Dinsdag ontdekten we de kleren van de sint: zijn mantel, mijter, staf... maar ook de pietenkleren vonden we terug in het sintenkasteel. We werden allemaal omgetoverd in echt pietjes. We mochten ook een hoed maken voor als sint op bezoek komt. Een stoomboot of een paard. We stempelden en schilderden erop los.
's Middags kwam de mama van Emma D. een verhaaltje vertellen.
Op woensdag mochten we de mijter van sinterklaas beschilderen, nadien kwam de mama van Leen een verhaal vertellen. Na de speeltijd werd de gang van juf Katy en juf Karolien omgetoverd in een stoomboot. De wimpels waaiden heen en weer. We zongen er dan ook op los: 'Zie ginds komt de stoomboot...'
Op donderdag veranderde Zehra in een zwarte piet en Pjotr in sinterklaas. 2 kleuters moesten even in de gang, terwijl juf iets veranderde aan hen. Wat vonden we het tof om te ontdekken wat er veranderd was. Na dit spelletjes schilderden we verder aan onze mijter.
's Middags slingerden we in de turnles als echte turnpieten aan de touwen. Na de turnles moesten we de baard van Sinterklaas bekleven met wattestukjes.
Om onze dag af te sluiten ontdekten we een grote koffer in de klas. Juf vertelde dat we op reis gingen naar Turkije. Super benieuwd openden we de koffer. Daarin zat een boekje van 'Aicha's snoepjes.' Een turk meisje die het suikerfeest vierde.
Op vrijdag keken we verder in het grote boek van sinterklaas. Daar bekeken we de pakjeskamer. Hierbij zagen we wat de pieten allemaal moeten doen. Nadien kleefden we verder aan onze sinterklaasbaard.
's Middags zochten we naar 2 dezelfde figuren. De pakjes bij de pakjes, de boten bij de boten... Nadien mochten we de sint en/of piet kleuren voor op ons paard of in onze boot. Om onze dag af te sluiten vertelde juf het verhaal: 'Sinterklaasje.'
We hebben al heel wat ontdekt i.v.m. de sint maar gelukkig mogen we nog een week ver op ontdekking. Volgende week vrijdag komt de sint in onze klas. Alle mama's en papa's zijn welkom om 9u15 in onze klas!
DINSDAG Op dinsdag kregen we er een nieuw klasvriendje bij: Laureano. De kleuters waren heel enthousiast en speelden al snel samen met hem.
's Ochtends speelden we het verhaal: 'Jij mag er ook bij' na. Hier wou Marieke nog even in de zetel zitten maar ze werd heel moe en wou in de zetel liggen. Maar... met alle die knuffels lukte het niet om in de zetel te liggen daarom gooide ze alle knuffels uit de zetel. Al snel voelde ze zich maar alleen in haar zetel en mochten ze terug bij haar liggen. Er zitten enkele kleine acteurs en actrices in onze klas. Nadien maakten we een puzzel van onszelf met onze knuffel. Wat vonden we dit fijn.
's Middags was onze klaspop Zita haar knuffel kwijt. Juf vertelde een gans verhaal en tekende hierbij op ons bord. Gelukkig vonden we de knuffel snel terug. Nadien moesten er nog heel wat kleuters hun puzzel maken.
WOENSDAG Kleine beer kon niet op de stoel zitten. Hij sprong naar de stoel, hij ging op een doosje staan maar de stoel was veel te groot. Grote beer kon wel op een stoel zitten maar die viel er de hele tijd af want de stoel was veel te klein. Gelukkig wisten wij dat de grote beer op de grote stoel moest zitten en de kleine beer op de kleine.
Nadien moesten we 4 beertjes van groot naar klein kleven.
Na de speeltijd gingen we bij juf Karolien naar de 'cinema'. Daar bekeken we de clip van 'Snuffeltje.' en kabouterplop.
DONDERDAG Vandaag moesten we allerlei gekke dingen doen met de stoel, we moesten er onder gaan liggen, op staan, naast zitten... Wat hadden we een plezier.
Maandag versierden we onze washand. Nu moesten we onze washand opvullen met moesjes. Deze moesjes moesten we wel eerst knippen. Nadien maakte de juf er een mooie knuffelbeer van.
's Middags lieten we onze klasknuffels springen op de parachute. Ook mochten we met 4 kleuters en de knuffels op de parachute zitten. Alle kleuters stapten dan rond ons en maakten een knuffelpakje.
Om onze dag af te sluiten vertelde juf het verhaal: 'Waar is mijn knuffel.'
VRIJDAG Vandaag was het al onze laatste dag dat we over knuffels leerden. We bekeken allerlei foto's van onszelf. Nadien gingen we op zoek naar de foto van onze knuffel. We speelden dit spelletje dan ook eens in kleine groep. Zo leerden we de kleuter associëren met hun knuffel.
's Middags mochten we een knuffel verstoppen in de klas. Een andere kleuter moest onze knuffel dan zoeken. Als echte speurneuzen trokken we door onze klas. Nadien mochten we kiezen in welk hoekje we wilden spelen.
Om onze knuffelweek af te sluiten vertelde juf het verhaal: 'Belle beer en opa's knuffel.' nog eens.
Volgende week werken we uiteraard rond het thema: Sinterklaas en zwarte piet. Zo zullen we maandag een grote stoomboot maken waar we echt in kunnen spelen, zullen we zelf zwarte piet mogen spelen in de turnles... We hebben er alvast zin in!!!
Vandaag mochten de kleuters hun eigen knuffel meebrengen. Enthousiast stelden ze hun knuffel aan elkaar voor. Ze vonden het dan ook super om met hun eigen knuffel te dansen.
Nadien mochten de kleuters die een washandje mee hadden er vrij op tekenen met stiften.
Na de speeltijd mochten we turnen met onze knuffel. We wiegden hem in een groot doek, we gooiden hem in de lucht...
's Middags leerden we een verstopversje. Nadien mochten er nog enkele kleuters tekenen. Na de speeltijd maakten we een echte knuffelhoek. Wat is dit een gezellig hoekje.
Op maandag dansten we met onze knuffels uit de klas. Nadien maakten we een hele grote knuffelbeer. Hiervoor moesten we heel wat schilderen en kleven. In de turnles mochten we met de ballen spelen. 's Middags werkten we verder aan onze grote knuffelbeer.
Op dinsdagochtend was juf Sara niet in de klas want ze moest op bijscholing. Gelukkig kwam juf Lien met ons spelen. 's Middags mochten we met juf Sara een beer bestempelen met watten. Toen we naar huis gingen mochten we zelf een knuffel van de klas meedoen. Wat vonden we dat fijn.
Woensdagochtend moesten we knuffelberen van groot naar klein kleven. Na de speeltijd leerden we in de klas van Juf Katy een liedje over een knuffelbeer.
Volgende week spelen we nog wat verder met de knuffelberen. Op maandag mogen we zelf onze eigen knuffel meebrengen.
Na ons kabouteravontuur van vorige vrijdag, werkten we deze week nog wat verder rond het thema: 'De herfst.'
Wat deden we allemaal: - We knipten takken voor onze boom; - We verder onze schoendoos in herfstkleuren; - We versierden onze schoendoos met blaadjes; - We leerden nootjes tellen; - We werden in de turnles echte eekhoorns en verstopten nootjes achter een vriendje; - We klommen in de turnles in verschillende bomen; - We luisterden naar het verhaal van Bambi; - We maakten een slak van klei; - ... Kortom we ontdekten volop.
Na de vakantie werken we rond het thema: 'Mijn lieve knuffel.'
Vrijdag was het zover, dan gingen we met z'n allen naar de prettige wildernis. Vrolijk vertrokken we op school, om dan helemaal bemodderd toe te komen aan het kabouterpad.
Gelukkig waren de mama en papa van Hannah en Victorine, de papa van Shannon, de mama van Jules, de mama van Lena, de mama van Elien en de mama van juf Karolien er om samen met ons de kabouters te zoeken. Elke kabouter had zijn eigen verhaal en zijn eigen opdracht.
Wat moesten we allemaal doen? - Zoeken met de verrekijker naar eendjes; - Maken van een kunstwerk met blaadjes; - Zoeken naar wormen en andere kriebeldieren; - Proeven van honing; - Kijken met een spiegel naar de wolken; - Zoeken naar verschillende blaadjes; - ...
Na al deze leuke opdrachtjes trokken we moe maar enthousiast terug naar school. Beste natuurouders, bedankt voor jullie enthousiasme en hulp want zonder jullie kon onze zoektocht naar de leerrijke kabouters niet doorgaan. BEDANKT!!!
Vandaag hebben we heel wat beleefd op school: - We moesten blaadjes in een grote en kleine boom kleven; - Juf vertelde een verhaaltje over het bos waarbij we heel wat leerden over de diertjes. - We werden in de turnles allemaal kabouters en maakten met de parachute een grote paddestoel. - We speelden heel wat in onze hoekjes: we bouwden een huis voor de kabouters, we speelden met de noteninstrumenten...
Morgen is het eindelijk zover dan gaan we naar het kabouterpad. Joepie!!!
Nu de kaboutertjes terug naar hun huisje zijn leren we over het bos. Vandaag begonnen we aan ons eigen klasbosje. Eerst moesten we de kruin bestempelen met onze beide handen, nadien mochten al enkele kleuters de stam beschilderen met bruine verf. Juf had zand bij de verf gedaan zodat het net echte modder was. Wat hadden we plezier om met deze speciale verf te verven.
Ook leerden we een mooi liedje over de gekleurde blaadjes van de bomen en luisterden we naar het verhaal over Jules dat met zijn opa naar het bos ging.
Morgen mogen er nog enkele kleuters hun stam beschilderen en mogen we zelf muziek maken met verschillende notendoosjes.
Vandaag was het zover: we werden echte kabouters. En echte kabouters die dragen een kaboutermuts. Daarom gingen we deze ochtend allemaal aan de slag. We maakten proppen en stopten die in onze pyjamabroek.
Maar... Als onze muts klaar was, waren we nog geen echte kabouters. Nee, want echte kabouters die hebben een baard, een rode neus en rode wangen. Gelukkig toverde juf Sara haar sminckkoffer te voorschijn en veranderde ze ons allemaal in kaboutertjes.
Met veel belgerinkel trokken alle lieve kaboutertjes deze middag naar huis.
Deze week werkten de kleuters vlijtig verder aan hun eigen kabouter 'Wipneus'. De kleuters scheurden, kleefden en kleurden erop los. Ook kreeg de kabouter een grote krullende baard.
Onze poppenhoek werd een echte kabouterhoek.
Op vrijdagmiddag spookte het in onze klas. Papaspook en zusjespook waren op bezoek in onze klas. Samen met juf Karolien knutselden ze ook een mama spook. Na de speeltijd lieten we juf Sara verschieten want er zat een echt spook onder onze tafel. Wij lachten erop los.
Maandag was er grote paniek op school. Juf Katy kreeg telefoon dat de kabouters de weg naar school niet vonden. Daarom gingen we ze zelf zoeken in het bos. Gelukkig hadden alle kls hun speurneus mee en vonden we al snel al onze kaboutervrienden.
Omdat de kabouters een weekje op bezoek zijn in onze klas knutselden we een grote paddestoel. Ook werd de turnzaal omgetoverd tot een groot kabouterbos. Hier konden we van paddestoel tot paddestoel springen, klimmen in de bomen, springen over takken...
Deze week zullen we nog heel wat beleven met onze kabouters. Zo zijn we zelf 1 aan het knutselen, leren we de stippen tellen van de paddestoel en misschien worden we zelf wel een kabouter...
Vandaag werd de Pius x school een echte smurfenschool. Alle kleuters werden kleine smurfjes en ook de juffen en meesters werden echte smurfen. Zo waren er in onze klas heel wat smul-, kook- en babysmurfen maar was er ook 1 lolsmurf (Lukas), 1trompetsmurf (Pjotr) en zelfs 1 chocolademelksmurf (Victor). We smurften er een hele dag op los. Er waren heel wat smurfactiviteiten voorzien: - 's Ochtends brachten onze juffen en meesters een mooi smurfentoneelstukje, - Na de speeltijd kregen we een smurfenpapje; - over de middag waren alle juffen en meesters smurfenbrokkenpap gaan eten terwijl alle smurfige mama's, papa's, oma's en opa's met ons speelden.
Het was een reuze smurfige dag. Bedankt aan alle helpende handen. Het was een dag om nooit te vergeten.