Veel kijkgenot!
Foto
Hoi,
Ik ben juf Sara en wil graag de klasavonturen van mijn sloebers met jullie delen.
Voel je vrij om te reageren.

Vele groetjes
Juf Sara
Inhoud blog
  • De brandweer.
  • De brandweer
  • Hier zijn we weer!
  • Het geheim van de schatkist.
  • Thema Afrika
    De klas van juf Sara
    Onze klasavonturen!
    10-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BESTE WENSEN
    Na een deugddoende vakantie vliegen we er terug in.

    Deze week werken we rond het thema 'De ijsbeer en de pinguïn.'
    We gaan hierbij de wereldbol bekijken, zelf een ijsbeer maken...

    Thematische materialen mogen gerust meegebracht worden.
    Foto's en een klasverslag volgen.

    10-01-2011 om 19:52 geschreven door Juf Sara  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstmis.
    Op maandag speelde juf een tafelpoppenspel over de geboorte van Jezus.
    Nadien begonnen we aan onze nieuwjaarsbrief. Hiervoor moesten we schilderen met een 'frietjesborstel.'
    Na de speeltijd turnden we met pittenzakken.
    's Middags keken we naar een grote kerstprent.
    Nadien werkten we verder aan onze nieuwjaarsbrief.

    Op dinsdag leerden we een liedje over nieuwjaar.
    Nadien schilderden we met knikkers. Dit kunstwerk wordt ook gebruikt voor onze nieuwjaarsbrief.
    's Middags dansten we met sterren.
    Nadien schilderden we verder.

    Op woensdag vertelde juf het kerstverhaal.
    Nadien moesten we met onze 2 handjes grote kerstballen tekenen.
    Deze worden ook gebruikt voor onze nieuwjaarsbrief.
    Na de speeltijd gingen we gezellig gaan zingen met juf Karolien en juf Katy.

    Op donderdag kwam de mama van Eirinn een gezelschapsspel met ons spelen. Dit vonden we super tof. BEDANKT!
    Ondertussen moesten er nog kindjes verder werken aan hun nieuwjaarsbrief.
    's Middags speelden we in de turnles het tikspel: 'Sneeuwman, pak me dan.' We renden in het rond en hadden heel veel plezier.
    Na de turnles begonnen we kadertjes te versieren voor de kerstmarkt.
    We kleefden sterren, hartjes, gekleurde steentjes, snoepjes...
    Voor we naar huis gingen speelde juf tik tak voor ons. We genoten.

    Op vrijdag oefenden we onze nieuwjaarsbrief zoals we het echt moeten doen.
    Juf gaf ons heel wat duimen want we doen het al heel goed.
    Nadien versierden we de kaders voor de kerstmarkt.
    In de namiddag was het muzische namiddag.
    Wij mochten genieten van een toneelstukje. Juf Karolien was Jozef, juf Sara Maria en juf Katy was de engel, herbergier, herder...
    We genoten van dit prachtige schouwspel.
    Voor we naar huis gingen vertelde juf het verhaal: 'Kerstmis in de kleuterklas.'

    Volgende week werken we onze kerstboom af, maken we een klein kerststalletje, vieren we een kerstfeestje...

    19-12-2010 om 13:04 geschreven door Juf Sara  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    12-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De kerstboom
    Op maandag was juf Sara ziek. Gelukkig kwamen juf Evi en juf Christine in de klas.

    Op dinsdag leerden we een liedje: 'Een groene krans 4 kaarsjes, Maria kijkt zo blij, haar babytje zal komen, 't is feest voor jou en mij.'
    Juf had ook een adventskrans mee, sommige kleuters kenden dit, andere niet.
    We mochten ook allemaal een adventskrans versieren: de takjes in het groen, het lint in het rood.

    's Middags stond er een kerstboom in onze klas. Alle kleuters versierden erop los.

    Op woensdag zagen we allerlei prenten van de kerstboom. Nadien versierden we een kerstboom uit eierkarton.
    Na de speeltijd gingen we zingen bij juf Katy. We leerden het liedje: 'Kerstboom vol met lichtjes.'

    Op donderdag leerden we ons nieuwjaarsversje: 'Een kusje in mijn hand...'
    Nadien mochten we onze kerstboom uit eierkarton verder versieren.
    's Middags deden het spelletje: kerstbal, kerstbal, slinger. Hier moesten we een kleuter proberen tikken.
    Na de turnles versierden we onze kerstboom met kleine propjes uit zijde papier.
    Voor we naar huis gingen vertelde juf het verhaal: 'Rikki wil een kerstboom.'

    Vrijdag speelden we eerst een voelspel. Voel je een slinger, bal, kerstster...?
    Nadien versierden we onze kerstboom verder. We mochten balletjes maken, een ster uitprikken...
    Ook 's middags werkten we verder.

    Na de speeltijd vertelde juf het verhaal: 'Dribbels eerste kerstfeest.'

    Volgende week werken we rond het kerstverhaal en maken we onze nieuwjaarsbrief.

    12-12-2010 om 16:28 geschreven door Juf Sara  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    05-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hij kwam, hij kwam, de lieve goede sint...

    Op maandag werden we allemaal echte pietjes.
    In de turnles klommen we op de daken, gooiden we pakjes door de schoorsteen...
    We versierden ook nog de pietenmuts van ons 'Kiekeboebord.'

    Op dinsdag sorteerden we: 'Wat hoort bij Sint en wat bij Piet?'
    We leerden ook nog delen want samen spelen en delen is toch veel leuker.

    Op woensdag sorteerden we verder en leerden we een versje van zwarte piet die op het dak klimt.
    Voor we naar huis gingen zetten we ook nog eens onze schoen.
    En... zou de Sint en zijn pieten deze nacht een bezoekje brengen...

    Jaaaaaaaa, op donderdagochtend ontdekten we heel wat koekjes en mandarijntjes in onze klas.
    Sloeberpiet had zijn handen op onze grond, tafels en kast gezet.
    We smulden erop los.
    Zelf maakten we ook nog marsepein. Wat vonden we het leuk om te roeren, kneden en bolletjes te maken.

    Op vrijdag was het eindelijk zover: de sint kwam op bezoek.
    Vol ongeduld zaten we te wachten.
    Net op het moment dat juf de sint ging bellen kwam hij van om de hoek.
    We waren allemaal super flink en kregen heel wat leuk speelgoed voor in onze klas:
    een grote vrachtwagen, een grote tractor, allerlei kleine auto's, een kassa, weegschaal, kleine popjes...
    We speelden erop los en genoten met volle teugen.

    Maandag mogen we vertellen over de cadeautjes die we thuis kregen en ook mogen wij bij juf gaan puzzelen.

    Vanaf dinsdag werken we rond het thema: 'Wat gezellig, het is kerstmis.' Hierbij staat deze week de kerstboom centraal.



















    05-12-2010 om 17:16 geschreven door Juf Sara  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    26-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag sinterklaasje!
    Maandag was het zover. Eindelijk leerden we over Sinterklaas en zwarte piet.

    Eerst bekeken we de aankomst van de Sint met zijn stoomboot. Nadien mochten we zelf een grote stoomboot maken. Hierin mogen we spelen met de handpoppen van Sint en Piet.

    Na de speeltijd gingen we turnen. In de turnzaal stond een hele groot boot. We werden allemaal pietjes en liepen erop los.

    's Middags kwam de mama van Jozua een verhaal vertellen. nadien werkten we verder aan onze grote stoomboot.
    Voor we naar huis gingen keken we in het grote sinterklaasboek naar het kasteel van de Sint. In het boek ontdekten we de verschillende kamers bv. de pakjeskamer, de slaapkamer van de sint...

    Dinsdag ontdekten we de kleren van de sint: zijn mantel, mijter, staf... maar ook de pietenkleren vonden we terug in het sintenkasteel. We werden allemaal omgetoverd in echt pietjes.
    We mochten ook een hoed maken voor als sint op bezoek komt. Een stoomboot of een paard. We stempelden en schilderden erop los.

    's Middags kwam de mama van Emma D. een verhaaltje vertellen.

    Op woensdag mochten we de mijter van sinterklaas beschilderen, nadien kwam de mama van Leen een verhaal vertellen.
    Na de speeltijd werd de gang van juf Katy en juf Karolien omgetoverd in een stoomboot. De wimpels waaiden heen en weer.
    We zongen er dan ook op los: 'Zie ginds komt de stoomboot...'

    Op donderdag veranderde Zehra in een zwarte piet en Pjotr in sinterklaas. 2 kleuters moesten even in de gang, terwijl juf iets veranderde aan hen. Wat vonden we het tof om te ontdekken wat er veranderd was.
    Na dit spelletjes schilderden we verder aan onze mijter.

    's Middags slingerden we in de turnles als echte turnpieten aan de touwen.
    Na de turnles moesten we de baard van Sinterklaas bekleven met wattestukjes.

    Om onze dag af te sluiten ontdekten we een grote koffer in de klas. Juf vertelde dat we op reis gingen naar Turkije. Super benieuwd openden we de koffer. Daarin zat een boekje van 'Aicha's snoepjes.' Een turk meisje die het suikerfeest vierde.

    Op vrijdag keken we verder in het grote boek van sinterklaas. Daar bekeken we de pakjeskamer. Hierbij zagen we wat de pieten allemaal moeten doen.
    Nadien kleefden we verder aan onze sinterklaasbaard.

    's Middags zochten we naar 2 dezelfde figuren. De pakjes bij de pakjes, de boten bij de boten... Nadien mochten we de sint en/of piet kleuren voor op ons paard of in onze boot.
    Om onze dag af te sluiten vertelde juf het verhaal: 'Sinterklaasje.'

    We hebben al heel wat ontdekt i.v.m. de sint maar gelukkig mogen we nog een week ver op ontdekking.
    Volgende week vrijdag komt de sint in onze klas. Alle mama's en papa's zijn welkom om 9u15 in onze klas!



















    26-11-2010 om 19:04 geschreven door Juf Sara  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    21-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.knuffels
    DINSDAG
    Op dinsdag kregen we er een nieuw klasvriendje bij: Laureano.
    De kleuters waren heel enthousiast en speelden al snel samen met hem.

    's Ochtends speelden we het verhaal: 'Jij mag er ook bij' na. Hier wou Marieke nog even in de zetel zitten maar ze werd heel moe en wou in de zetel liggen. Maar... met alle die knuffels lukte het niet om in de zetel te liggen daarom gooide ze alle knuffels uit de zetel. Al snel voelde ze zich maar alleen in haar zetel en mochten ze terug bij haar liggen.
    Er zitten enkele kleine acteurs en actrices in onze klas.
    Nadien maakten we een puzzel van onszelf met onze knuffel. Wat vonden we dit fijn.

    's Middags was onze klaspop Zita haar knuffel kwijt. Juf vertelde een gans verhaal en tekende hierbij op ons bord. Gelukkig vonden we de knuffel snel terug.
    Nadien moesten er nog heel wat kleuters hun puzzel maken.

    WOENSDAG
    Kleine beer kon niet op de stoel zitten. Hij sprong naar de stoel, hij ging op een doosje staan maar de stoel was veel te groot.
    Grote beer kon wel op een stoel zitten maar die viel er de hele tijd af want de stoel was veel te klein.
    Gelukkig wisten wij dat de grote beer op de grote stoel moest zitten en de kleine beer op de kleine.

    Nadien moesten we 4 beertjes van groot naar klein kleven.

    Na de speeltijd gingen we bij juf Karolien naar de 'cinema'. Daar bekeken we de clip van 'Snuffeltje.' en kabouterplop.

    DONDERDAG
    Vandaag moesten we allerlei gekke dingen doen met de stoel, we moesten er onder gaan liggen, op staan, naast zitten... Wat hadden we een plezier.

    Maandag versierden we onze washand. Nu moesten we onze washand opvullen met moesjes. Deze moesjes moesten we wel eerst knippen. Nadien maakte de juf er een mooie knuffelbeer van.

    's Middags lieten we onze klasknuffels springen op de parachute.
    Ook mochten we met 4 kleuters en de knuffels op de parachute zitten. Alle kleuters stapten dan rond ons en maakten een knuffelpakje.

    Om onze dag af te sluiten vertelde juf het verhaal: 'Waar is mijn knuffel.'

    VRIJDAG
    Vandaag was het al onze laatste dag dat we over knuffels leerden.
    We bekeken allerlei foto's van onszelf. Nadien gingen we op zoek naar de foto van onze knuffel.
    We speelden dit spelletje dan ook eens in kleine groep. Zo leerden we de kleuter associëren met hun knuffel.

    's Middags mochten we een knuffel verstoppen in de klas. Een andere kleuter moest onze knuffel dan zoeken. Als echte speurneuzen trokken we door onze klas.
    Nadien mochten we kiezen in welk hoekje we wilden spelen.

    Om onze knuffelweek af te sluiten vertelde juf het verhaal: 'Belle beer en opa's knuffel.' nog eens.

    Volgende week werken we uiteraard rond het thema: Sinterklaas en zwarte piet. 
    Zo zullen we maandag een grote stoomboot maken waar we echt in kunnen spelen, zullen we zelf zwarte piet mogen spelen in de turnles... 
    We hebben er alvast zin in!!!  

















    21-11-2010 om 21:20 geschreven door Juf Sara  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    15-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn lieve knuffel.
    Vandaag mochten de kleuters hun eigen knuffel meebrengen.
    Enthousiast stelden ze hun knuffel aan elkaar voor.
    Ze vonden het dan ook super om met hun eigen knuffel te dansen.

    Nadien mochten de kleuters die een washandje mee hadden er vrij op tekenen met stiften.

    Na de speeltijd mochten we turnen met onze knuffel.
    We wiegden hem in een groot doek, we gooiden hem in de lucht... 

    's Middags leerden we een verstopversje. 
    Nadien mochten er nog enkele kleuters tekenen. 
    Na de speeltijd maakten we een echte knuffelhoek. 
    Wat is dit een gezellig hoekje. 

     

















    15-11-2010 om 21:01 geschreven door Juf Sara  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    12-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: knuffels.
    Na een deugddoende vakantie vlogen we er weer in.

    Op maandag dansten we met onze knuffels uit de klas.
    Nadien maakten we een hele grote knuffelbeer.
    Hiervoor moesten we heel wat schilderen en kleven.
    In de turnles mochten we met de ballen spelen.
    's Middags werkten we verder aan onze grote knuffelbeer.

    Op dinsdagochtend was juf Sara niet in de klas want ze moest op bijscholing.
    Gelukkig kwam juf Lien met ons spelen.
    's Middags mochten we met juf Sara een beer bestempelen met watten.
    Toen we naar huis gingen mochten we zelf een knuffel van de klas meedoen.
    Wat vonden we dat fijn.

    Woensdagochtend moesten we knuffelberen van groot naar klein kleven.
    Na de speeltijd leerden we in de klas van Juf Katy een liedje over een knuffelbeer.


    Volgende week spelen we nog wat verder met de knuffelberen. Op maandag mogen we zelf onze eigen knuffel meebrengen.
















    12-11-2010 om 12:04 geschreven door Juf Sara  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    28-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De herfst.
    Na ons kabouteravontuur van vorige vrijdag, werkten we deze week nog wat verder rond het thema: 'De herfst.'

    Wat deden we allemaal:
    - We knipten takken voor onze boom;
    - We verder onze schoendoos in herfstkleuren;
    - We versierden onze schoendoos met blaadjes;
    - We leerden nootjes tellen;
    - We werden in de turnles echte eekhoorns en verstopten nootjes achter een vriendje;
    - We klommen in de turnles in verschillende bomen;
    - We luisterden naar het verhaal van Bambi;
    - We maakten een slak van klei;
    - ...
    Kortom we ontdekten volop.

    Na de vakantie werken we rond het thema: 'Mijn lieve knuffel.'




















    28-10-2010 om 19:24 geschreven door Juf Sara  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    24-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kabouterpad.
    Vrijdag was het zover, dan gingen we met z'n allen naar de prettige wildernis.
    Vrolijk vertrokken we op school, om dan helemaal bemodderd toe te komen aan het kabouterpad.

    Gelukkig waren de mama en papa van Hannah en Victorine, de papa van Shannon, de mama van Jules, de mama van Lena, de mama van Elien en de mama van juf Karolien er om samen met ons de kabouters te zoeken.
    Elke kabouter had zijn eigen verhaal en zijn eigen opdracht.

    Wat moesten we allemaal doen?
    - Zoeken met de verrekijker naar eendjes;
    - Maken van een kunstwerk met blaadjes;
    - Zoeken naar wormen en andere kriebeldieren;
    - Proeven van honing;
    - Kijken met een spiegel naar de wolken;
    - Zoeken naar verschillende blaadjes;
    - ...

    Na al deze leuke opdrachtjes trokken we moe maar enthousiast terug naar school.
    Beste natuurouders, bedankt voor jullie enthousiasme en hulp want zonder jullie kon onze zoektocht naar de leerrijke kabouters niet doorgaan.
    BEDANKT!!!




























    24-10-2010 om 21:59 geschreven door Juf Sara  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    21-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We ontdekken erop los.
    Vandaag hebben we heel wat beleefd op school:
    - We moesten blaadjes in een grote en kleine boom kleven;
    - Juf vertelde een verhaaltje over het bos waarbij we heel wat leerden over de diertjes.
    - We werden in de turnles allemaal kabouters en maakten met de parachute een grote paddestoel.
    - We speelden heel wat in onze hoekjes: we bouwden een huis voor de kabouters, we speelden met de noteninstrumenten...

    Morgen is het eindelijk zover dan gaan we naar het kabouterpad. Joepie!!!

















    21-10-2010 om 19:51 geschreven door Juf Sara  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    19-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De herfst
    Nu de kaboutertjes terug naar hun huisje zijn leren we over het bos.
    Vandaag begonnen we aan ons eigen klasbosje.
    Eerst moesten we de kruin bestempelen met onze beide handen, nadien mochten al enkele kleuters de stam beschilderen met bruine verf.
    Juf had zand bij de verf gedaan zodat het net echte modder was.
    Wat hadden we plezier om met deze speciale verf te verven.

    Ook leerden we een mooi liedje over de gekleurde blaadjes van de bomen en luisterden we naar het verhaal over Jules dat met zijn opa naar het bos ging.

     Morgen mogen er nog enkele kleuters hun stam beschilderen en mogen we zelf muziek maken met verschillende notendoosjes.

















    19-10-2010 om 18:03 geschreven door Juf Sara  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    18-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vandaag werden we echte kabouters.
    Vandaag was het zover: we werden echte kabouters.
    En echte kabouters die dragen een kaboutermuts.
    Daarom gingen we deze ochtend allemaal aan de slag.
    We maakten proppen en stopten die in onze pyjamabroek.

    Maar...
    Als onze muts klaar was, waren we nog geen echte kabouters.
    Nee, want echte kabouters die hebben een baard, een rode neus en rode wangen.
    Gelukkig toverde juf Sara haar sminckkoffer te voorschijn en veranderde ze ons allemaal in kaboutertjes.

    Met veel belgerinkel trokken alle lieve kaboutertjes deze middag naar huis.

















    18-10-2010 om 19:33 geschreven door Juf Sara  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    17-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolg kabouterweek.
    Deze week werkten de kleuters vlijtig verder aan hun eigen kabouter 'Wipneus'.
    De kleuters scheurden, kleefden en kleurden erop los.
    Ook kreeg de kabouter een grote krullende baard.

    Onze poppenhoek werd een echte kabouterhoek.

    Op vrijdagmiddag spookte het in onze klas. Papaspook en zusjespook waren op bezoek in onze klas. Samen met juf Karolien knutselden ze ook een mama spook.
    Na de speeltijd lieten we juf Sara verschieten want er zat een echt spook onder onze tafel. Wij lachten erop los.



















    17-10-2010 om 21:23 geschreven door Juf Sara  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    13-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De kabouters.
    Maandag was er grote paniek op school.
    Juf Katy kreeg telefoon dat de kabouters de weg naar school niet vonden.
    Daarom gingen we ze zelf zoeken in het bos.
    Gelukkig hadden alle kls hun speurneus mee en vonden we al snel al onze kaboutervrienden.

    Omdat de kabouters een weekje op bezoek zijn in onze klas knutselden we een grote paddestoel.
    Ook werd de turnzaal omgetoverd tot een groot kabouterbos.
    Hier konden we van paddestoel tot paddestoel springen, klimmen in de bomen, springen over takken...

    Deze week zullen we nog heel wat beleven met onze kabouters. Zo zijn we zelf 1 aan het knutselen, leren we de stippen tellen van de paddestoel en misschien worden we zelf wel een kabouter...















    13-10-2010 om 14:28 geschreven door Juf Sara  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    08-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We smurften erop los.
    Vandaag werd de Pius x school een echte smurfenschool.
    Alle kleuters werden kleine smurfjes en ook de juffen en meesters werden echte smurfen.
    Zo waren er in onze klas heel wat smul-, kook- en babysmurfen maar was er ook 1 lolsmurf (Lukas), 1trompetsmurf (Pjotr) en zelfs 1 chocolademelksmurf (Victor).
    We smurften er een hele dag op los.
    Er waren heel wat smurfactiviteiten voorzien:
    - 's Ochtends brachten onze juffen en meesters een mooi smurfentoneelstukje,
    - Na de speeltijd kregen we een smurfenpapje;
    - over de middag waren alle juffen en meesters smurfenbrokkenpap gaan eten terwijl alle smurfige mama's, papa's, oma's en opa's met ons speelden.

    Het was een reuze smurfige dag.
    Bedankt aan alle helpende handen.
    Het was een dag om nooit te vergeten.













    08-10-2010 om 18:56 geschreven door Juf Sara  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    07-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: Welkom lieve baby.
    De voorbije 2 weken werkten we rond het thema: 'Welkom lieve baby.'
    Zias, Shannon en Emma D. waren in hun nopjes want zij kregen er in de grote vakantie een zusje bij.
    Hun mama's kwamen dan ook vol enthousiasme naar de klas.
    De mama van Zias bracht Mila mee. Zij leerde ons het haar kammen, de pamper verversen, de nageltjes knippen...
    De mama van Shannon bracht Annouck mee. Zij leerde ons allerlei babymaterialen kennen.
    De mama van Emma bracht Hanne mee. Zij gaf Hanne een badje en wij mochten helpen.
    Nog eens bedankt voor het leerrijke bezoek.

    Ook wij hebben hard gewerkt en veel gespeeld:
    - We versierden een buggy door te stempelen met een papfles;
    - We maakten een puzzel van een baby;
    - We maakten een fopspeenketting;
    - We maakten zelf fruitpap;
    - We wasten onze eigen baby;
    - We leerden voor de baby zorgen en hem wiegen als hij weende;
    - We deden zwangerschapsgym;
    - We dansten met onze baby;
    -...

    Kortom we genoten van 2 leerrijke weken!

    Volgende week leren we over de kabouters. Hopelijk zien we maandag bij onze kabouterzoektocht echte kabouters. We zien benieuwd...

















    07-10-2010 om 21:01 geschreven door Juf Sara  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    05-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom!
    Beste bezoeker,
    welkom op de blog van 1KC. Hier kunnen jullie wekelijks onze klasavonturen lezen.
    Veel kijk- en leesgenot.

    Juf Sara en haar sloebers.

    05-10-2010 om 21:44 geschreven door Juf Sara  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/klasvanjufsara

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    05-10-2010 om 21:26 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs