We zijn vandaag naar veiling Brava te Zellig geweest. We hebben gezien hoe ze daar bieden op de groenten en fruit. Dat gaat allemaal elektronisch. We hebben ook gezien hoe ze de appels sorteerden en ik mocht op de knop drukken zodat de machine startte. Daarna mochten we in een koelcel gaan kijken. Het was niet zo heel koud maar wel heel hoog. Toen we terug naar de bus gingen, kregen we allemaal een appel. Ze waren erg sappig en lekker!
Vandaag zijn we samen met het 5de leerjaar per bus naar de BRAVA-veiling te Zellik geweest. We kregen er een rondleiding van een mevrouw die Karolien heette. We hebben naar de verschillende soorten groeten en fruit gekeken. Het was heel leuk. Daarna kregen we nog een lekker appel. Toen we terug op school waren, hebben we verder aan ons projectlied gewerkt.
We zijn woensdag 11 maart 2009. We zijn naar de BRAVA-veiling geweest in Zellik. We kregen uitleg over het fruit en de groeten. Het was heel leuk en op het einde kregen we nog een lekker appel.
We verdeelden ons in groepjes en zochten in kookboeken lekkere én gezonde gerechten. We bedachten voor elk gerecht een leuke naam. Daarna maakten we een aantrekkelijke affiche. We bekeken ook een filmpje over de BRAVA-veiling.
Vandaag is het dinsdag, de tweede dag van onze projectweek over 'gezonde voeding'. We mochten allemaal kookboeken mee naar school nemen. Daarmee hebben we zelf een gezonde menukaart mogen maken. Je moest beginnen met een menu samen te stellen en daarna moest je een leuke naam voor je menu bedenken. Daarna mochten we het menu versieren. Het was heel leuk!
Om 08u30 waren we op school en werden we bij de eetzaal verwacht voor een heerlijk ontbijt met cornflakes, brood, water, melk, confituur en kaasjes. Na het heerlijk ontbijt gingen we naar de klas en daar leerden we over de 'voedingsdriehoek'.
Vandaag zijn we gestart met onze projectweek. We leerden uit welke delen de voedingsdriehoek bestaat en we weten nu ook waarom het niet de voedingsdriehoek is, maar de ACTIEVE voedingsdriehoek. De klas werd in groepjes verdeeld en ieder groepje was verantwoordelijk voor een deel van de actieve voedingsdriehoek. We zochten prenten van elk deel en kleefden deze op de actieve voedingsdriehoek. We bouwden de actieve voedingsdriehoek op en hingen hem aan het bord. Op het einde van de dag schreven we een stukje van ons projectlied.